تور جزایر پرنس استانبول ، تور جذاب در تمام فصول

108
0
تور جزایر-پرنس استانبول

تور جزایر پرنس استانبول (Princes Islands) از خدمات و جاذبه‌های گردشگری مهم در این شهر به شمار می‌روند. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به مقصد تور جزایر پرنس راهی استانبول می‌شوند و از زیبایی‌های این جزیره حیرت‌آور بهره‌مند می‌شوند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید قبل از سفر به جزایر پنس استانبول از پیشینه آن آگاه شوید و با آگاهی به آنجا سفر کنید تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تور جزایر پرنس استانبول شامل کدام جزایر میشود؟

9  جزیره از جزایر پرنس

جزایر پرنس مجموعا  از ۹ جزیره نسبتا کوچک و بکر تشکیل شده است که در دریای مرمره در چند کیلومتری استانبول واقع شده‌اند. از این ۹ جزیره، فقط جزایر بیوک آدا ، هیبلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا به روی گردشگران بازهستند که از میان اینان جزیره بیوک آدا ، به جزیره پرنس معروف است.

جزیره بیوک آدا هر ساله بیشترین میزان گردشگران از سراسر جهان را دارد. این جزیره بزرگترین جزیره در میان جزایر پرنس نیز است از این رو به بیوک آدا یا بیوک آدا معروف است چرا که در زبان ترکی بیوک به معنی بزرگ و آدا به معنای جزیره است.

اگر قصد دارید برای مدتی به جایی سفر کنید که ترکیبی از آرامش، ساحل، سکوت و تاریخ را برایتان به ارمغان بیاورد حتما چه به صورت شخصی و چه بوسیله تور سری به این جزایر بزنید.

چگونه به جزایر پرنس برویم ؟

تنها راه رفتن به این جزایر استفاده از قایق‌های مخصوص گردشگری است که اگر از استانبول کارت استفاده کنید هزینه استفاده از آن در طول سفر برای شما رایگان خواهد بود پس اگر آن مطلب ما را مشاهده نکرده‌اید حتما از مطلب استانبول کارت ما دیدن کنید. با اینکه کشور ترکیه جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد امّا تور استانبولی که شامل جزایر پرنس استانبول است از گزینه‌های پرطرفدار در میان گردشگران است.

 ** ممکن است از خود بپرسید که چرا این جزایر به جزایر پرنس معروف شده‌اند؟

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که در عصر بیزانس از این جزایر به عنوان تبعیدگاه‌هایی برای شاهزادگان و اشراف زادگان عثمانی استفاده می‌شد که امروزه به یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران و مردم ترکیه مبدل شده است.

جاذبه ها و پلاژهای بیوک آدا

جزیره بیوک آدا

زمانی که با کشتی به نزدیکی جزیره پرنس یا همان بیوک آدا می‌رسید، منظره‌ای سرسبز به همراه ویلاهایی که به صورت پلکانی برروی جزیره ساخته شده‌اند از همان ابتدا منظره چشم نوازی را پیش چشم شما آشکار می‌کنند و هنگامیکه به جزیره می‌رسید احساس آرامش تمام وجودتان را فرا خواهد گرفت چرا که طبیعت بکر و زیبا و استنشاق هوای پاکیزه جزیره که عاری از هرگونه آلاینده و دود ترافیک است، مسلما تعطیلات خوبی را برای شما رقم خواهد زد به طوری که نمی‌خواهید به غیر از این جزیره در جای دیگری باشید.

آرامش این جزیره و حس تازگی به ممنوعیت استفاده از ماشین در سراسر جزیره برمی‌گردد که البته سازمان شهرداری و پلیس و نیروهای امدادی از این گزینه مستثنی هستند. از طرفی این ممنوعیت سبب شده که شما بتوانید تمام مدت با استفاده از دوچرخه و درشکه در جزیره به گشت و گذار بپردازید و از سکوت و آرامش حاکم بر جزیره به دور از غوغای ماشین ها و ترافیک لذت ببرید.

اگر از ترافیک و هوای آلوده ی شهری خسته شده‌اید حتما این جزیره را در بالای لیست سفرهایتان قرار دهید. مدتی دور بودن از ترافیک سرسام آور شهرهای شلوغ می‌تواند مشوق شما برای تدارک این سفر باشد.

** موزه تاریخی و کلیسا بیوک آدا

از دیدنی‌های این جزایر می‌توان به موزه بیوک آدا اشاره کرد که همانند هر موزه‌ای ابعاد مختلف زندگی در جزیره را به نمایش می‌گذارد. همچنین تماشای خیابان‌هایی با معماری قرن نوزدهم، پیاده روی در مسیر درختان سرسبز و انبوه از کاج جنگل‌های پاینه و نیز تجربه دوچرخه سواری و درشکه سواری و در نهایت استراحت و آب تنی و حمام آفتاب در سواحل زیبای این جزایر می تواند حسابی خستگی ماه‌ها کار و سختی را از تن شما خارج بکند.

در جزیره بیوک آدا جاذبه‌های تاریخی متنوعی نیز وجود دارد که از میان آنان می‌توان به کلیسای آیایورگی که در بلندترین تپه ی جزیره قرار دارد اشاره کرد که قدمت آن به قرن ششم برمی‌گردد.

هنگامی که به این کلیسا برسید نمای قاب‌های زیبایی از تلفیق ساحل دریا با معماری خاص شهر چشم شما را به خود خیره خواهد کرد و وقتی که از تپه  پایین می‌آیید در سمت دیگر جزیره می‌توانید یتیم خانه  قدیمی یونایی که نمایی چوبی دارد با زیربنای حدودا ۲۰۰۰۰ متر مربع را مشاهده کنید.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی این جزیره می‌توان به صومعه ی ارتودکس یونانی، کلیسای آییوس نیکولاس والد گریک، صومعه سنت جورج کودوناس، مسجد حمیدیه و نیز بقایای هتلی باشکوه مربوط به قرن نوزدهم میلادی اشاره کرد.

موزه بیوک آدا نیز که نامش موزه ی آدالار است از اولین موزه‌های شهری معاصر در استانبول ترکیه به شمار می‌رود که در آنجا می‌توانید شاهد حدود ۶ هزرا عکس، هزاران مستند و صدها فیلم تاریخی باشید.

** پلاژهای بیوک آدا و قایق سواری

پلاژهای بیوک آدا
پلاژهای بیوک آدا

همانطور که میدانید اواخر تابستان نیز جزو بهترین فصل برای سفر به ترکیه است. اگر در فصل تابستان به این جزیره سفر می‌کنید حتما حین بازدید از جزیره زمانی را هم در پلاژهای بیوک آدا صرف کنید؛ از سواحل معروف این جزیره می‌توان به ساحل هالیک بی، هاجیا نیکولا و ساحل پرنس بِی اشاره کرد. حتما قایق سواری در این سواحل را نیز در فهرست برنامه‌هایتان بگنجانید.

اگر در از لحاظ زمانی محدودیتی ندارید توصیه می شود که یک روز از تور استانبول را برای بازدید از این جزایر اختصاص دهید، در غیر این صورت نصف روز هم برای بازدید از جزیره  بیوک آدا کفاف می‌دهد.

معرفی ۳ جزیره خارق العاده از جزایر پرنس استانبول

  • هیبلی آدا

هیبلی آدا نیز از میان جزایر پرنس هم در جذب توریست و هم از نظر بزرگی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد؛ از جاذبه‌های تاریخی این جزیره می‌توان به کلیسای کارماروتیسیا، مدرسه قدیمی ناول جات و… نام برد. این جزیره نیز مانند تمام جزایر استانبول سابقه‌ای باستانی دارد.

در زمان پیاده شدن ازکشتی و در سمت چپ خود مدرسه تاریخی نیروی دریایی را مشاهده خواهید کرد. در این جزیره زیبا همچنین می‌توانید از تنها کلیسای باقی مانده از دوران بیزانس که قبل از فتح قسطنطنیه ساخته شده است نیز دیدن کنید. این جزیره شامل تعدادی بار و کافه است و نیز یک هتل تمام وقت نیز در جزیره وجود دارد که پذیرای گردشگران است.

  • بورگاز آدا

یکی دیگر از جزایر پرنس، جزیره بورگاز آدا است که یکی از قسمت‌های دیدنی در بورگاز، خانه ی نویسنده پرآوازه ی دوره بیرزانس، سیت فایک است. این نویسنده در کتاب‌هایش نیز به آرامش بی‌نظیر این منطقه اشاره کرده است. بعدها با مرگ این نویسنده خانه‌اش به موزه تبدیل شده است.

در بازدید از بورگاز آدا حتما از تپه باراک که به نوعی بام جزیره است و تمام جزیره را زیر پای شما قرار می‌دهد نیز دیدن کنید. در ضمن یک وعده غذای سبک دریایی در رستوران مشهور کالپازانکا را نیز از یاد نبرید؛ این رستوران کامل‌کننده تفریح شما در این جزیره خواهد بود.

  • کینالی آدا

کینالی آدا نزدیک‌ترین جزیره به شهر استانبول است معنای لغوی نام این جزیره خاک سرخ است که به علت وجود معادن مس و آهک چنین جلوه‌ای به خاک منطقه داده است. ساحل آیازما در این منطقه در تابستان مقصد بسیاری از گردشگران است. همچنین رستوران‌های این منطقه به سرو غذاهای لذیذ دریایی و غیر دریایی مشهور هستند.

اقامتگاه‌ها و امکانات رفاهی و تفریحی تور جزایر پرنس استانبول

از آن جایی که این شهر یک شهر توریستی است لازم نیست نگران چگونگی اقامت در این منطقه باشید. شما می‌توانید چندین هتل زیبا با قدمتی ۱۰۰ ساله به همراه امکانات رفاهی عالی و مدرن امروزی را به سادگی پیدا کنید. هتل آداپلاس از هتل‌های مشهور و به نام این جزایر است که بنای باشکوه و معماری قدیمی آن جلب توجه می‌کند. این هتل در بخش بیوک آدا جزایر پرنس واقع است.

هتل معروف اسپلندید پالاس نیز که در سال ۱۹۰۸ ساخته شده است با معماری ویژه‌ خود شبیه به یکی از شهرهای فرانسه است و از دیگر هتل‌های معروف در بیوک آدا است. البته اگر می خواهید در سفر به جزایر پرنس کمی در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید؛ سوئیت‌های نزدیک ساحل و دنج در جزیره کینالی آدا با قیمت مناسب‌تری در دسترس شما عزیزان قرار دارند.

رستوران و غذاخوری‌های جزیره

رستوران های بیوک آدا
رستوران های بیوک آدا

از آنجا که بیوک آدا از جزایر مشهور توریستی استانبول است و هر ساله گردشگران زیادی دارد، در بازدید از جزیره نیازی نیست نگران کیفیت غذاهای رستوران‌ها باشید. تنوع و کیفیت رستوران های این منطقه به قدری زیاد است که تقریبا هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

از غذاهای محلی و سنتی گرفته تا رستوران‌های لوکس و گران قیمت در این جزایر یافت می‌شوند. با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه که در کنار دریاست از غذاهای دریایی نیز استقبال خوبی می‌شود تا جایی که اکثر توریستان در رستوران‌ها فقط به دنبال منوی دریایی هستند.

غذاهایی مانند ایزگارا بالیک (ماهی تنوری) که از کباب کردن ماهی‌های فصلی نظیر هامسی (ماهی کولی)، لِوِرک (ماهی خاردار)، چوپرا (ماهی سیم)، ایستارویت (اردک ماهی)، پالاموت(ماهی ماکرول) و لوفِر(ماهی آبی رنگ) تهیه می‌شود و یا میدیله دولما (دلمه صدف دوکفه‌ای ). بنابراین حتی اگر به عنوان گردشگر غذا نیز به این جزایر سفر کنید حتما شگفت زده خواهید شد، زیرا تنوع غذا در این جزیره کوچک باورنکردنی است.

اگر وگان یا وجترین هستید و گوشت و ماهی مصرف نمی‌کنید نگران نباشید زیرا برای شما هم در این رستوران‌ها گزینه‌های مختلفی وجود دارد. ممکن است در این سفر به عنوان یک گیاهخوار نیز غذاهای لذیذی همچون مرجیمک کوفتسی (کوفته عدس) برای شما سرو شود و شما را تبدیل به یکی از طرفداران پر و پا قرص کوفته ترکی کند.

در فصول سرد سال نیز می‌توانید از خودتان با ثعلب داغ و قهوه‌های خوش عطر ترک در کنار انواع دسرهای ترکی نظیر کونَفه (کَنَفه) و باقلوا ترک پذیرایی کنید. در ضمن بستنی‌های بویوک آدا نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است چراکه علاوه بر طعم خوب بستنی‌های این جزیره، می‌توانید بستنی خود را به دلخواه تزیین نمایید و از هر گزینه خوشمزه‌ای که می‌خواهید در بستنی خود استفاده کنید.

بنابراین در سفر خود امتحان کردن بستنی‌های بویوک آدا را از یاد نبرید. این بستنی از آن جایی که با میوه‌های فصلی تهیه می‌شوند طعم به یادماندنی‌ای دارند. خلاصه که بگویم با سفر به این جزایر می‌توانید مزه‌های جدید و جالبی را امتحان کنید.

چگونگی دسترسی و سفر به جزایر پرنس (از طریق تور و شخصی)

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد تنها را رسیدن به جزایر پرنس طی کردن دریا است با توجه به اینکه در جزیره فرودگاهی نیز وجود ندارد بنابراین با هواپیما و وسایل نقله‌ای همچون قطار نمی‌توان به این جزیره رسید. این جزایر فاصله زیادی با استانبول ندارند اما زمان رسیدن شما به میزان زیادی به نوع قایقی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

از جمله وسایل نقلیه دریایی برای رسیدن به جزایر می توان به قایق‌های تند رو و اتوبوس‌های دریایی اشاره کرد که البته باید توجه داشته باشید که این اتوبوس‌ها کمی شلوغ تر هستند و با سرعت کمتری نیز حرکت می کنند؛ اما اگر می‌خواهید از دریا و مناظر در مسیر لذت ببرید این اتوبوس‌های دریایی گزینه‌ مناسبی برای شما است. به طور کلی زمان تقریبی حداقل یک و نیم ساعت را برای رسیدن به این جزایر در نظر بگیرید.

حین سوار شدن به کشتی و سفر دریایی خود می‌توانید از آواز مرغان دریایی لذت ببرید. آن‌ها ممکن است برای گرفتن غذا از دستانتان به شما نزدیک شوند بنابراین حواستان را جمع کنید تا غذای شما طعمه مرغ‌های دریایی نشود.

چگونه به جزایر پرنس بروم؟
چگونه به جزایر پرنس بروم؟

بسیاری از مسافران قبل از ورود به قایق‌های دریایی برای مرغ‌های دریایی نان یا ماهی‌های کنسرو شده ساردین می‌خرند تا در راه از غذا دادن به آن‌ها لذت ببرند.

خوب است یادآور شویم اگر بار اول است که به استانبول سفر می‌کنید و با شهرها و محلات استانبول و زبان ترکی به خوبی آشنا نیستید بهتر است با تورهای مسافرتی به بیوک آدا بروید. البته توجه داشته باشید که سفر به تنهایی و یا به همراه تور هر کدام مزایا و معایب خاص خودش را دارند.

با این حال اگر بخواهید با کشتی یا قایق به این جزایر سفر کنید و قصد صرف وعده‌های غذایی در جزیره را داشته باشید و از طرفی کالسکه سواری یا دوچرخه سوای را نیز تجربه کنید باید بدانید که انتخاب تور می تواند گزینه اقتصادی‌تری برای شما باشد به علاوه اینکه در کشتی‌ها معمولا برنامه‌هایی نیز برای تورها تدارک می‌بینند نظیر موسیقی زنده و رقص و….

توصیه می‌کنیم برای بازدید از بیوک آدا حتما صبح زود حرکت کنید تا بتوانید با آسایش خاطر و بدون نگرانی از همه دیدنی‌های منطقه دیدن کنید. حتما برنامه‌هایتان از قبل منظم کنید تا از زمان حرکت کشتی آن‌ها جا نمانید. به خاطر داشته باشید که وقتی اطلاعات شما در مورد مقصد مورد نظر بالاتر باشد، سفر آسانتری را تجربه خواهید کرد. همچنین برای اینکه یک گردشگر محترم  به نظر بیایید بهتر است نکاتی ه در زیر ارائه می‌شود را رعایت کنید:

حواستان باشد هرگونه رفتاری یا حرفی که حمل بر توهین شود ممنوع است.

ممکن کارهایی وجود داشته باشند که اگرچه در فرهنگ ما توهین نیست اما در فرهنگ‌های بیگانه ممکن است توهین تلقی شوند.

هنگامی که به دیدن مکان‌های تاریخی می روید احتیاط کنید تا آسیبی به آن ها وارد نکنید.

سخن پایانی

بسیاری از همسفران شما در تور ممکن است افرادی با دین‌های مختلف باشند به همین دلیل تمام تلاش خود را کنید که موجبات مزاحمت و ناراحتی آن‌ها را فراهم نکنید و اگر از اماکن دیدنی آن‌ها مثل کلیساها دیدن می‌کنید احترام آن مکان را نگه دارید.

در ضمن به محیط زیست و طبیعت احترام بگذارید و تصویر خوبی از خود و فرهنگ کشورمان ایران را در کشورهای دیگر به یادگار بگذارید.

توجه داشته باشید که کاری نکنید که به حیوانات آسیبی برسد و با حیوانات خانگی شهروندان جزیره و استانبول با مهربانی برخورد کنید و بدون اجازه صاحب آن‌ها به هیچ وجه به آن خوراکی ندهید.

در نهایت اگر با تور می‌روید کمی صبر و حوصله می‌تواند سفر لذت بخشی را برای شما و همسفران شما به ارمغان بیاورد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *