زندگی در آنتالیا | زیبایی ها، معایب و هزینه زندگی در آنتالیا

99
0
زندگی در آنتالیا

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کاش در جای دیگری زندگی می‌کردید؟ اگر به شما اجاره داده می‌شد شهر محل سکونت خود را انتخاب کنید کدام شهر را انتخاب می‌کردید؟ کیفیت زندگی در آنتالیا، مزیتی است که این شهر را برای خیلی از افراد به گزینه مناسب مهاجرت تبدیل کرده است. این مطلب درباره زندگی در آنتالیا و جزئیات اقامت در این شهر است زیرا زندگی در  این شهر مانند یک رویا به نظر می‌رسد؛ کیست که عاشق دریا و جنگل در کنار یکدیگر نباشد؟

انتالیا یکی از شهرهای واقع در کشور ترکیه و یکی از توریستی ترین شهر های ترکیه است که یکی از مقاصد مهم مهاجرت و گردشگری است؛ بسیاری از افراد این شهر را به عنوان محل زندگی و مقصد مهاجرت خود استفاده می‌کنند.

این شهر یکی از مراکز مهم گردشگری، تفریحی و مهاجرتی است و  به همین دلیل از جاذبه‌های زیادی برخوردار است؛ پس افرادی که به این شهر مهاجرت می‌کنند هم از جاذبه‌های گردشگری این شهر برخوردار می‌شوند و هم از طرفی جاذبه‌های طبیعی آنتالیا مایه آرامش آن‌ها خواهد بود.

با این حال همیشه افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر به شهری را دارند باید از وضعیت و ویژگی‌های آن شهر اطلاع پیدا کنند.

در صورت اطلاعات کافی نداشتن و مهاجرت کورکورانه، ضرر زیادی را متحمل خواهید شد. حتی ممکن است مهاجرت معکوس کنید و به کشور خود بازگردید.

بنابراین اطلاع داشتن از ویژگی‌های کشور میزبان همیشه یک برگ برنده در عرصه مهاجرت است. اگر قصد زندگی در آنتالیا را دارید باید بدانید که این شهر در کنار مزایای خود دارای معایبی نیز است.

 با دانستن این موضوعات و مهاجرت منطقی شما با آگاهی تصمیم به اقامت در آنتالیا را خواهید گرفت.

پس با احتمال بالا از مهاجرت خود به این شهر پشیمان نخواهید شد.

انتالیا یکی از شهرهای واقع در کشور ترکیه است که یکی از مقاصد مهم مهاجرت و گردشگری است. بسیاری از افراد این شهر را به عنوان محل زندگی و مقصد مهاجرت خود استفاده می‌کنند. این شهر یکی از مراکز مهم گردشگری، تفریحی و مهاجرتی است و  به همین دلیل از جاذبه‌های زیادی برخوردار است؛ پس افرادی که به این شهر مهاجرت می‌کنند هم از جاذبه‌های گردشگری این شهر برخوردار می‌شوند و هم از طرفی جاذبه‌های طبیعی آنتالیا مایه آرامش آن‌ها خواهد بود. در این مطلب قصد داریم خلاصه‌ای از آن چه برای اقامت و زندگی در آنتالیا لازم دارید در اختیار شما قرار بدهیم. اینگونه با آگاهی و دانش بیشتری درباره آینده کاری و شخصی خود تصمیمی خواهید گرفت.

مزایای زندگی در آنتالیا چیست؟

– آنتالیا شهرت اصلی خود را به دلیل هوای چهارفصل خود و سواحل شنی جذاب مدیترانه‌ای به دست آورده است. این شهر اب و هوای مدیترانه‌ای دارد.

یعنی در فصل تابستان اب و هوای گرم و خشک دارد و زمستان‌های ان معتدل و بارانی است.

هر روز زندگی در آنتالیا همراه با ماجراجویی است.

 این موضوع باعث می‌شود که هم اشخاصی که طرفدار آب و هوای گرم هستند عاشق این شهر باشند و هم کسانی که از قدم زدن زیر باران‌های فصلی لذت می‌برند. در زمستان امواج هوای گرم از طرف دریا به سمت ساحل  در چرخش است و مانع از سرمای زیاد شهر در فصل زمستان می‌شود؛ این موضوع باعث می‌شود که افرادی که از سرمای زیاد راضی نیستند دلباخته این شهر رویایی بشوند.

– آنتالیا، سرزمین رودهاست و یکی از تفریحاتی که شهروندان این شهر به آن می‌‌پردازند پیکنیک و مسافرت به مناطق سبز مجاور رودهای آنتالیا است.

آنتالیا رودهای زیادی دارد مثل: رود های ماناوگات، اک سو، کوپرو سویو، کارپوز چایی، دودن چایی که تقریبا همه ان‌ها از نظر زیبایی زبانزد هستند.

شهروندان معمولا آخر هفته‌های خود را در کنار این رودها سپری می‌کنند. هر روز زندگی در آنتالیا هیجان‌انگیزتر از دیروز است.

– یکی دیگر از بحث‌های مهم درباره زندگی در یک شهر، محصولات کشاوری آن منطقه است.

درست است که کشورهای توسعه یافته تا حدی مشکل محصولات را حل کرده‌اند. به عبارتی از محصولات وارداتی و برای تامین نیاز شهروندان استفاده می‌کنند.

اما خودکفایی منطقه در تولید یک محصول می‌توانید اهمیت زیادی داشته باشد. زیرا هزینه‌ خرید آن به نسبت محصولات وارداتی بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

وجود محصولات هم‌رده با کیفیت بالا و ساخت داخل کشور ترکیه توانسته است تا حد زیادی در روی استقلال این کشور اثرگذار باشد و قیمت‌های زندگی شهروندان را کاهش دهد. این گونه این افراد می‌توانند با رفاه بیشتری زندگی در آنتالیا را ادامه بدهند.

 یکی از بزرگ‌ترین  و عمده‌ترین محصولات کشاورزی این منطقه سیب است. این استان از نظر  پتانسیل کشاورزی و سازگاری با محیط زیست توانسته است جایگاه مهمی در کشور ترکیه به دست بیاورد.

– یکی از مواردی که باعث میشود یک شهر یا کشور به عنوان مقصد گردشگری یا حتی مهاجرتی برای خیلی از افراد و گردشگران باشد جاذبه‌های دیدنی آن است که برای افراد جذابیت خاصی دارد.

سالانه گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه‌های دیدنی به کشور ترکیه و شهر انتالیا سفر می‌کنند.

– این شهر یکی از ایمن‌ترین شهرهای ترکیه است و از شاخص رفاهی بالایی برخوردار است.

– میزان حقوق شاغلان در آنتالیا می‌تواند تا حد زیادی کفاف هزینه‌های زندگی در آنتالیا را بدهد.

– اگر عاشق آشنا شدن با اشخاص جدید هستید، آنتالیا بهشتی برای شما است. زیرا این شهر پر از گردشگران و مهاجران است که ماه به ماه تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد. شما در آنتالیا احساس تنهایی نخواهید کرد.

معایب زندگی در آنتالیا

‌- کسی نیست که بتواند از سطح بالای رفاه و آسایش در ترکیه چشم‌پوشی کند اما نباید از واقعیت‌های زندگی در آنتالیا غافل شویم.

 – آنتالیا تلفیقی از فرهنگ و افراد مختلف است. شما در این شهر می‌توانید افرادی از دین و مذهب مختلف ببینید و سعی کنید به آن‌ها احترام بگذارید و در کنار آن‌ها زندگی کنید.

این برای بسیاری از افراد در دسته معایب قرار می‌گیرد زیرا استراحتگاه‌ها و پارک‌ها پر از اشخاص مختلف با پوشش‌های مختلف است.

– همان طور که گفته شد، آنتالیا در واقع یک شهر گردشگری است پس شلوغی شهرهای گردشگری قابل انتظار است. اگر شلوغ بودن شهر باعث دلگیر شدن شما می‌شود؛ آنتالیا گزینه منسبی برای شما نیست.

زندگی در کدام مناطق شهر آنتالیا بهتر است؟

از یک منظر می‌توان کیفیت زندگی در آنتالیا را با در نظر گرفتن مزایا و معایبی که ذکر شد، سنجید. اما همانطور که میدانید در هر کشوری یا شهری که زندگی کنید، کیفیت زندگی در مناطق مخنلف آن ممکن است اختلافاتی با یکدیگر داشته باشند.

مناطق مسکونی مختلفی برای زندگی در سطح شهر آنتالیا وجود دارند مثل کنیالتی، لارا، گوزل اوبا، کپز، بلک، موراتپاشا. همه این مناطق به نوبه خود بهترین مناطق مسکونی برای زندگی در آنتالیا هستند.

می‌توان گفت که کیفیت زندگی به طور یکسان در همه این مناطق خوب است.

این مناطق گاها محل قرارگیری بهترین هتل‌های آنتالیا نیز هستند:

مثل منطقه بلک که برای سالیان متمادی بسیاری از هتل‌های بلک برنده جایزه‌های مختلف هتلداری می‌شوند.

هزینه های زندگی در آنتالیا

 با توجه به وضعیت ارزی و اقتصادی کشور هزینه زندگی در آنتالیا برای اکثر ساکنین ایران نسبتا زیاد است. اما جالب است بدانید که این شهر یکی از ارزان‌ترین روندهای اقامتی و زندگی را دارد. زندگی در مجاورت دریای مدیترانه رویای افراد بسیاری است که می‌خواهند از هزینه اقلام مختلف خوراکی، پوشاک و مسکن آگاه بشوند.

توجه کنید که محاسبه کل هزینه زندگی در آنتالیا در حالی که شما در ایران حضور دارید تقریبا بسیار دشوار یا حتی ناممکن است. بسیاری از رخدادهای هزینه‌بر در طول مسافرت و یا پیش از آن به مخارج شما اضافه خواهند شد. مثل هزینه های درمانی و پزشکی، آموزشی و ورزشی… در بخش زیر به هزینه های زندگی در این شهر می‌پردازیم:

هزینه خرید و اجاره ماهانه در آنتالیا

یکی از قدم‌های مهم برای مهاجرت و زندگی در  آنتالیا، پیدا کردن منزل مسکونی مناسب است؛ البته که در آنتالیا همانند شهرهای دیگر در جهان قیمت خانه به صورت یکسان نیست و بسته به عواملی مثل منطقه، آب و هوا و امکانات و متراژ می‌تواند متاوفت باشد اما در این مطلب برای شما عزیزان قیمت میانگین آپارتمان در برخی مناطق مسکونی آنتالیا را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

البته برای زندگی در آنتالیا می‌توانید از اجاره و یا رهن کامل نیز استفاده کنید.

اما چون یکی از راه‌های گرفتن اقامت ترکیه خرید خانه در ترکیه است، در این بخش به معرفی این خانه‌ها پرداخته‌ایم.

اگر قصد اقامت و شهروندی ترکیه را دارید از این قسمت غافل نشوید.

اپارتمان ۳ خوابه در  انتالیا کنیالتی

این آپارتمان در یکی از بهترین شهرک‌های مسکونی آنتالیا قرار گرفته است.

قیمت این آپارتمان چیزی حدود  650.000 لیر است.

اپارتمان در انتالیا لارا

پس از کنیالتی، منطقه لارای آنتالیا هم یکی دیگر از مناطق موردعلاقه مهاجران برای خرید خانه و زندگی در آنتالیا است.

قیمت در این منطقه به صورت میانگین ۴۶۰.۰۰۰ لیر است.

اپارتمان در انتالیا گوزل اوبا

یکی از مناطق مسکونی نزدیک به دریا در آنتالیا گوزل اوبا است اما قیمت آن کمی زیاد است.

قیمت یم واحد آپارتمان در گوزل اوبا چیزی حدود  480.000 لیر است.

خانه ۳ خوابه در محله شیرینیالی انتالیا

همه افرادی که قصد اقامت در ترکیه را دارند به دنبال آپارتمان نیستند حتی برخی از آن‌ها گاها دنبال ویلاهای لوکس در بهترین مناطق آنتالیا هستند.

توجه داشته باشید که قیمت خانه‌های ویلایی و پنت‌هاوس (طبقه آخر مجتمع‌های مسکونی) بسیار بیشتر از واحدهای آپارتمان معمولی در شهرک‌ها است.

قیمت یک خانه ویلایی سه خوابه در یک منطقه مطمئن برای زندگی در آنتالیا حدود ۱.۲۵۰.۰۰۰ لیر است.

اپارتمان در کپز انتالیا

یکی از مناطق مهم خرید آپارتمان در آنتالیپا منطقه کپز است. این منطقه هر ساله مورد توجه گردشگران و سرمایه‌گذاران زیادی قرار دارد.

قیمت یک آپارتمان در کپز به صورت میانگین ۴۸۰.۰۰۰ لیر است.

این قیمت تقریبا با قیمت آپارتمان در مناطقی مثل گوزل اوبا و منطقه لارای آنتالیا برابری می‌کند.

اپارتمان یک خوابه در کنیالتی انتالیا

قطعا هر چه تعداد اتاق‌ها در یک واحد آپارتمان کم شوند آن واحد ارزان‌تر خواهد بود. به همین دلیل اگر خانواده کم‌جمعیتی دارید و قصد زندگی در آنتالیا را هم دارید می‌توانید آپارتمان‌های یک خوابه را با قیمت کم خریداری کنید و از اقامت ترکیه بهره‌مند شوید.

قیمت آپارتمان یک خوابه در منطقه کنیالتی آنتالیا تقریبا برابر ۳۲۰.۰۰۰ لیر است.

میانگین اجاره آپارتمان در آنتالیا

اجاره در هر بخش از شهر آنتالیا با بخشی دیگر متفاوت است. برای مثال بخش‌های بلک و کنیالتی دارای اجاره‌های بالایی هستند.

در آنتایا اجاره خانه‌ها به صورت هفتگی، روزانه، ماهانه یا سالیانه دریافت می‌شوند. قیمت میانگین یک آپارتمان یک خوابه در کنیالتی آنتالیا و بدون احتساب ودیعه به صورت ماهانه ۱۴۰۰ لیر است.

هزینه زندگی در آنتالیا در یک روز عادی چقدر است؟

هزینه روزمره زندگی در آنتالیا از هزینه یک قرص نان گرفته تا هزینه خرید خانه مهم است. قیمت یک قرص نان در ترکیه چه قدر است؟ البته که تنها موضوع مهم برای زندگی در آنتالیا قرص نان نیست! اما این سوال شما را وامی‌دارد که به قیمت اقلام مورد نیاز برای زندگی در شهر آنتالیا فکر کنید. و البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که تغییرات قیمت و به تبع هزینه زندگی در آنتالیا مانند ایران دچار نوسانات و افزایشهای پی در پی نیست.

از طرفی قیمت‌های لوازم مختلف با متغیر شدن برند آن‌ها متفاوت خواهد بود. لیست قیمتی که برای اجناس زیر مشاهده می‌کنید به صورت میانگین و برای اطلاعات تکمیلی شما به متن افزوده شده‌اند. البته توجه کنید که بسیاری از هزینه‌های دیگر پس از ورود به آنتالیا اضافه خواهند شد مثل هزینه بیمه و دکتر، تعمیرات و…

هزینه حمل و نقل پیش‌تر در مقاله با عنوان سریع‌ترین سیستم حمل و نقل در ترکیه گفته شده است.

این هزینه برای وسایل نقلیه مختلف، متفاوت است.

برای آماده کردن وعده‌های غذایی به برنج و تخم مرغ و نان نیاز دارید:

یک بطری شیر یک لیتری ۳.۵ لیر است.
یک قرص نان تازه ۲ لیر است.
یک کیلو برنج سفید ۸ لیر است.
جعبه ۱۲تایی تخم مرغ ۱۲ لیر است.
یک کیلو پنیر ترکی محلی ۲۵.۱۷ لیر است.
یک کیلو مرغ ۱۹ لیر.

اگر برای عصرانه هوس میوه‌های ساده کنید تقریبا با ۲۰ لیر می‌توانید از خرید مایحتاج خود لذت ببرید.
یک کیلو سیب ۴.۵۰ لیر است.
یک کیلو موز ۱۱ لیر است.
یک کیلو پرتقال ۴.۶۰ لیر است.

از آن‌جایی که در اغلب غذاهای ایرانی سیب‌زمینی و پیاز یافت می‌شود.

پس یکی دیگر از أقلام مورد نیاز هر خانه پیاز است.
یک کیلو گوجه فرنگی ۴.۸۰ لیر است.
یک کیلو سیب زمینی ۲.۷۵ لیر است.
یک کیلو پیاز ۲.۵۰ لیر است.
توجه کنید که قیمت یک عدد بطری آب معدنی بزرگ معمولی در آنتالیا چیزی حدود ۱.۷۰ لیر است.


چگونه می‌توان مجوز اقامت کار و زندگی در آنتالیا را دریافت کرد؟

اقامت کشور ترکیه به روش‌های مختلفی قابل اخذ است:

مثل سرمایه‌گذاری و مهاجرت کاری، ازدواج یا مهاجرت تحصیلی که اقدام کردن از هرکدام از روش‌های بالا می‌توانید زندگی در آنتالیا را شروع کنید.

با هر کدام از این روش‌ها می‌توانید در صورت داشتن اطلاعات کافی، مهر اقامت خود را در ترکیه بگیرید.

خیلی از افرادی که برای کار در آنتالیا یا هر شهر دیگر ترکیه برنامه ریزی میکنند باید این نکته را بدانند که مردم ترکیه به زبان انگلیسی مسلط نیستند. شما باید در درجه اول، به زبان ترکی مسلط شوید.

از طرفی این نکته را هم در نظر بگیرید که برای کار در آنتالیا حتما قوانین مربوط به استخدام غیر بومی (غیر ترکی) را مطالعه کنید و برای رفتن به آنجا در رویا به سر نبرید. قوانین کار در آنتالیا و شهرهای دیگر ترکیه برای اتباع خارجه را می‌توانید در این سایت مطالعه کنید. با این حال، حداقل حقوق قانون کار در آنتالیا و استانبول برای اتباع خارجی حدود ۲۵۰۰۰ لیر است.

اما همواره یک ایده خوب برای گرفتن اقامت در این شهر، راه اندازی کسب و کار است. چرا که هر چند ممکن است به زبان ترکی مسلط نباشید و یا تعداد افراد کمی برای استخدام در زمیه تخصصی شما مور پذیرش شرکتهای ترکی قرار بگیرند.

در هر صورت اخذ مجوز اقامت از طریق کار هم کار شما را تضمین میکند و هم زندگی و اقامت شما را.

بسیاری از مهاجرانی که به انتالیا سفر می‌کنند از طریق مهاجرت تحصیلی به آنتالیا آمده‌اند. اگر شما هم سن کمی دارید و در حال ادامه تحصیل هستید می‌توانید از گزینه مهاجرت تحصیلی استفاده کنید.

مهاجرت تحصیلی به آنتالیا

مهاجرت تحصیلی برای افرادی با سرمایه کم مناسب است زیرا روش‌های دیگر مهاجرت و یا مهاجرت کاری از طریق سرمایه‌گذاری برای دانشجویان و دانش‌آموزان کالج مناسب نیست.

کشور ترکیه یکی از مقاصد مهم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی است . به طوری که هر ساله تعداد زیادی از افرادی که در آزمون ورودی ترکیه پذیرفته می‌شوند از کشور ایران هستند. این افراد برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه در ازمون ورودی این کشور شرکت کرده‌اند. یکی از بیشترین میزان مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه از طریق مهاجرت تحصیلی است. با این وجود بسیاری از مهاجران و متقاضیان زندگی در آنتالیا پس از اتمام تحصیل شهرهای دیگری مانند استانبول را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

اما توجه داشته باشید که مورد مهم تفاوت زندگی در شهر آنتالیا و استانبول مربوط به قیمت و آب و هوای این دو شهر است.

اما این موضوع به دلیل کیفیت و سطح رفاه آنتالیا نیست. زیرا این شهر از هر نظر در رده بالایی قرار دارد. شهر آنتالیا علاوه بر استانبول و آنکارا از کیفیت بالایی در آموزش برخوردار است و دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبری دارد.

اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید. می‌توانید با فرستادن مدارک تحصیلی خود به این دانشگاه‌ها از آن‌ها پذیرش بگیرید و به این کشور مهاجرت کنید. با این کار در نهایت فرصت اقامت و زندگی در آنتالیا را از آن خود کنید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *