خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه | صفر تا صد نکات خرید خانه در استانبول

89
0
خرید ویلا در استانبول

خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه یکی از روش‌های گرفتن اقامت این کشور است.

مهاجرت به استانبول و سرمایه‌گذاری در این شهر، اهداف بسیاری از افراد است. این شهر پایتخت فرهنگ و هنر و پل ارتباطی آسیا و اروپا است. سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از زیبایی‌های طبیعی و تاریخ استانبول به این شهر سفر می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد استانبول را به عنوان محلی برای زندگی و اقامت دائمی خود انتخاب می‌کنند.

در این مطلب می‌خواهیم به یکی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به مهاجرت و اقامت در کشور ترکیه بپردازیم. با خرید خانه ویلایی در استانبول شما می‌توانید اقامت کشور ترکیه را به سادگی دریافت کنید. به همین دلیل یکی از روش‌های محبوب گرفتن اقامت ترکیه پس از مهاجرت تحصیلی، سرمایه‌گذاری و خرید ملک است.

ارزش سرمایه‌گذاری در استانبول

برعکس تصور اکثر افراد خرید ملک در همه قسمت‌های استانبول گران و دور از ذهن نیست. بسیاری از مناطق استانبول دارای قیمت معقولی برای خرید و اجاره املاک هستند.

درست مانند همه شهرهای جهان استانبول هم مناطق بسیار گران و ارزان را دارد تنها لازم است که قبل از خرید منطقه مناسب بودجه خود را پیدا کنید تا صاحب خانه رویایی خود بشوید. این موضوع درباره همه شهرهای جهان وجود دارد زیرا بعضی از قسمت‌های شهر مثل قسمت‌های شمالی قیمت‌های بالاتری از املاک را در بر دارند و از سمت دیگر خانه در قسمت‌های مرکز و جنوب به نسبت ارزان‌تر است. این به این علت نیست که قسمت‌های مرکزی یا جنوبی استانبول کیفیت پایینی دارند بلکه بنا به دلایلی مثل شلوغی و برخی امکانات قیمت خانه‌های شمالی و مجاور ساحل گران‌تر است. اما شما اگر بخواهید می‌توانید در قسمت جنوبی و مرکزی هم خانه‌های لوکس و زیبایی را برای زندگی و یا حتی خرید و فروش پیدا کنید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید اقامت ترکیه سرمایه‌گذاری‌های کلان چند صد میلیاردی لازم دارد پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

خرید خانه ویلایی در استانبول به لیر

بسیاری از افرادی که به استانبول ترکیه مهاجرت می‌کنند، نیاز دارند تا قیمت خانه‌های ویلایی را به لیر بدانند. یا از سمت دیگر با توجه به این موضوع که ارز کشور ما دچار نوسان است و لیر تا حد زیاد ثابت است می‌توان گفت که بهتر است قیمت‌های خانه‌ها را بر حسب لیر بدانیم.

توجه کنید که اگر قیمت خانه‌ها در ترکیه از ۲۵۰ هزار دلار بالاتر باشد شهروندی ترکیه به خریدار تعلق خواهد گرفت. خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه یکی از روش‌های معمول اخذ اقامت و شهروندی در ترکیه است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به قیمت دلار، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار چیزی حدود ۵ میلیارد تومان است.

گران‌ترین ویلاهای استانبول مربوط به مناطق ببک و بشیکتاش هستند و قیمت خانه‌های ویلایی در این بخش از استانبول به شدت بالا است. اگر از قسمت ببک و بشیکتاش به سمت غرب استانبول برویم به منطقه بیوک چکمجه خواهیم رسید.

این منطقه در غرب استانبول قرار دارد و فاصله آن تا قلب استانبول یعنی میدان تکسیم چیزی حدود ۱ ساعت است.

اگر قصد شما خرید ویلا در مناطق لوکس و گران قیمت استانبول است منطقه ببک و بشیکتاش بهترین گزینه‌ها هستند. اما این موضوع به این معنا نیست که غرب استانبول و یا منطقه بیوک چکمجه از کیفیت کافی برخوردار نباشد! بلکه در این قیمت از استانبول قیمت خانه‌ها مناسب‌تر هستند.

قیمت خانه‌های ویلایی با توجه به تعداد اتاق تغییر می‌کنند. عوامل اصلی تغییر قیمت خانه‌ها متراژ آن‌ها است. نکات دیگری مثل آب و هوا و امنیت محل قرارگیری از عوامل اثرگذار بر روی قیمت خانه است. نزدیک بودن به ساحل و یا اماکن تفریحی و مذهبی هم می‌تواند باعث افزایش قیمت املاک بشود.

خانه  ویلایی ۷۰۰ متر ۵ خوابه

مکان: سیلیوری

قیمت: ۲ میلیون و ۹۵۰هزار لیر

منطقه سیلیوری یکی از قسمت‌های اروپایی استانبول است که در مجاورت دریای مرمره قرار دارد. این منطقه یک منطقه ییلاقی و حاصلخیز در غرب استانبول است. این منطقه دارای بخش‌های حاصلخیز زیادی است. گوشت و فراورده‌های حیوانی در این قسمت از استانبول قیمت مطلوبی دارد.

ویلای ۶۳۰ متری ۶ خوابه

مکان: بخش آسیایی استانبول

قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیر

قدیمی‌ترین بخش استانبول بخش آسیایی آن است. در بخش آسیایی امنیت بیشتری برقرار است و خط ساحلی زیباتری دارد. این بخش بسیار سرسبزتر از بخش اروپایی است.

ویلای ۱۲۰ متری ۳ خوابه

مکان: یشیل کوی

قیمت: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیر

یکی از مناطق استانبول منطقه یشیل کوی است. این منطقه دارای آب و هوای معتدل و یکی از مناطق مطلوب برای خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه است.

ویلای ۲۵۰ متری ۵ خوابه

مکان: ساپانجا ایزمیت

قیمت: ۱ میلیون و ۵۷۰ هزار لیر

منطقه ساپانجا با طبیعت بکر خود انتخاب بعدی مهاجران و سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی است.

ویلای ۳۳۰ متری ۶ خوابه

مکان: ساحل گورپینار

قیمت: ۲ میلیون لیر

چشم‌انداز دریای مرمره چشم هر شخصی را به خود خیره می‌سازد. از این رو ساحل گورپینار یکی از مقاصد مهم گردشگران و سرمایه‌گذاران است.

ویلای ۱۵۰۰ متری ۴ خوابه

مکان: بیوک چکمجه

قیمت: ۱ میلیون و ۲۱۹ هزار لیر

یکی از زیباترین ساحل‌های استانبول در منطقه بیوک چکمجه قرار دارد. این منطقه جزو زیباترین مناطق غرب استانبول به شمار می‌رود. همچنین بیوک چکمجه یکی از تمیزترین مناطق استانبول است.

ویلای ۵۰۰ متری ۶ خوابه

مکان: بیلیک دوزو

قیمت: ۲ میلیون ۵۵۰ هزار لیر

بیلک دوزو از دیگر مناطق موجود در قسمت اروپایی استانبول است. یکی از بهترین مناطق برای خرید خانه ویلایی در استانبول و سرمایه‌گذاری در استانبول منطقه بیلک دوزو است.

ویلای ۳۰۰ متری ۶ خوابه

مکان: سیلیوری

قیمت: ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیر

منطقه سیلیوری یکی از قسمت‌های اروپایی استانبول است که در مجاورت دریای مرمره قرار دارد. این منطقه یک منطقه ییلاقی و حاصلخیز در غرب استانبول است. این منطقه دارای بخش‌های حاصلخیز زیادی است. گوشت و فراورده‌های حیوانی در این قسمت از استانبول قیمت مطلوبی دارد.

چرا خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه موضوعی مهم است؟

چرا باید در استانبول خانه بخریم؟

سوال بالا یکی از مهم‌ترین سوال‌های افرادی است که قصد خرید خانه در استانبول را دارند. اما به راستی چرا باید در استانبول خانه خرید؟ مزایای این شهر نسبت به شهرهای دیگر ترکیه چیست؟

اگر بخواهیم ترکیه را با کشورهای آمریکا و اروپایی مقایسه کنیم موجه می‌شویم که هزینه‌های زندگی در اروپا و آمریکا به شدت بالا است اما در ترکیه این هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

همین موضوع که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای تفریح به استانبول می‌آیند مشخص می‌کند که استانبول شهر بسیاری دل‌پذیر و محبوبی است.

استانبول مقصد مهمی برای ورزشکاران است زیرا تفریحات کوهستانی و دریایی را در کنار یکدیگر دارد.

مهاجرت به ترکیه با خرید ویلا در استانبول

شما طرفدار هر سبک زندگی باشید می‌توانید در استانبول به آن برسید برای مثال اگر شما طرفدار سبک زندگی در خانه‌های ساحل باشید استانبول این شرایط را برای شما مهیا کرده است و می‌تواند با خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه به این موضوع دست یابید.

حتی اگر شما از دوستداران زندگی در پنت هاوس‌ها و آپارتمان‌ها باشید هم شرایط برای شما مهیا است و می‌توانید در بهترین آپارتمان‌های ترکیه و خاورمیانه زندگی کنید.

یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به ترکیه اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه ویلایی در استانبول است. البته این به این معنا نیست که شما با خرید خانه آپارتمانی نمی‌توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

اگر قیمت خانه‌ای که در استانبول می‌خرید بیش از ۲۵۰ هزار دلار باشد شما می‌توانید برای اخذ اقامت ترکیه درخواست بدهید.

خرید خانه ویلایی ارزان قیمت در استانبول

معمولا قیمت خانه بر حسب متراژ تغییر می‌کند. به طور میانگین قیمت هر متر خانه در استانبول چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان است. این مقدار به لیر چیزی حدود ۴۰۰۰ لیر است. در واقع برای خرید خانه ویلایی در استانبول شما حداقل به ۸۰۰ هزار لیر پول نیاز دارید. بیشتر خانه‌های معمولی استانبول در همین میانگین قیمت قرار دارند.

ویلاهای لاکچری استانبول

برای تمام خانه‌های ویلایی و یا حتی پنت هاوس‌های لوکس نمی‌توان تنها یک قیمت در نظر گرفت. اما به طور میانگین یک خانه ویلایی معقول در حدود ۸۰۰ هزار لیر است.

بیلیک دوزو، بشیکتاش، ببک، سیلیوری و بیوک چکمجه جزو گران ترین محله استانبول به شمار می‌روند. ویلاهای لوکس استانبول همان‌طور که از نام‌ آن‌ها معلوم است قیمت‌های چند میلیون دلاری دارند. این خانه‌ها اغلب مخصوص سرمایه‌گذاران بین المللی و هنرمندان مطرح ترکیه است.

در قسمت زیر به مقایسه قیمت ویلاهای لوکس استانبول می‌پردازیم:

دلار ۳۴,۰۰۰,۰۰۰

مساحت کل ۱,۷۹۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۴,۷۰۰ متر مربع دارای ۱۴ اتاق خواب و ۱۶ حمام جداگانه

دلار ۹۸۸,۰۰۰

مساحت کل ۲۶۰ متر مربع دارای ۴ اتاق خواب

دلار ۱,۶۱۲,۰۰۰

مساحت کل ۴۴۰ متر مربع دارای ۵ اتاق خواب

دلار ۱,۱۷۵,۰۰۰

مساحت کل ۲۳۲ متر مربع دارای ۳ اتاق خواب

 دلار۸۲۷,۰۰۰

مساحت کل ۲۵۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۶۰۰ متر مربع دارای ۴ اتاق خواب و ۴  حمام مجزا و جداگانه

دلار ۱,۴۴۵,۰۰۰

مساحت کل ۴۵۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۵۰۰ متر مربع دارای ۵ اتاق خواب و ۵ حمام مجزا و جداگانه

 دلار۶,۴۸۶,۰۰۰

مساحت کل ۱,۰۰۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۱,۵۰۰ متر مربع دارای ۱۱ اتاق خواب و نه حمام مجزا و جداگانه

 دلار۲,۸۴۷,۰۰۰

مساحت کل ۲۶۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۲۷۰ متر مربع دارای ۷ اتاق خواب و ۳ حمام مجزا و جداگانه

دلار ۶,۳۰۸,۰۰۰

مساحت کل ۶۵۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۵۵۰ متر مربع دارای ۶ اتاق خواب و ۵ حمام مجزا و جداگانه

 دلار۳,۸۶۶,۰۰۰

مساحت کل ۱,۳۰۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۱,۱۰۰ متر مربع  دارای ۸ اتاق خواب و ۶ حمام مجزا و جداگانه

 دلار۱,۴۰۰,۰۰۰

مساحت کل ۶۴۵ متر مربع

مساحت زمین: ۱,۴۰۰ متر مربع دارای ۷ اتاق خواب و ۸ حمام مجزا و جداگانه برای همه اتاق‌ها و سالن عمومی

قیمت‌های بالا به دلیل فروش بین‌المللی به دلار نوشته شده‌اند. این موضوع به این دلیل است که خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه تنها برای ترک زبانان و یا ایرانیان نیست. بلکه خرید و فروش املاک به صورت بین ‌المللی در استانبول انجام می‌شود.

خرید خانه در بشیکتاش

بشیکتاش یکی از محله‌های اصلی برای سرمایه‌گذارانی است که به کیفیت خانه اهمیت می‌دهند. خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه و در محله بشیکتاش یکی از بهترین کارهایی خواهد بود که شما در زندگی خود انجام داده‌اید. این خانه‌ها از ارزش مادی بالایی برخوردار هستند و با گذشت سال‌ها بر ارزش آن‌ها افزوده می‌شود.

واحد ۸۵ متری، دو خوابه با یک سالن (۲+۱)، به قیمت ۳۰۰ هزار لیر در محله مجیدیه (Mecidiye Mahallesi)

واحد ۱۱۰ متری، سه خوابه با یک سالن (۳+۱)، به قیمت ۵۰۰ هزار لیر در محله مرادیه (Muradiye Mahallesi)

واحد ۱۲۰ متری، سه خوابه با یک سالن (۳+۱)، به قیمت ۱ میلیون لیر در محله ییلدیز (Yildiz Mahallesi)

واحد ۲۴۰ متری، چهار خوابه با یک سالن (۴+۱)، به قیمت ۱۰ میلیون لیر در محله آکات (Akat Mahallesi)

واحد ۳۵۰ متری، پنج خوابه با یک سالن (۵+۱)، لوکس و رو به ساحل، نزدیک مرکز خرید زورلو سنتر، به قیمت ۳۰ میلیون لیر در محله لوازیم (Levazim Mahallesi)

پنت هاوس (Penthouse) ۶۰۰ متری، شش خوابه با سالن بزرگ (۶+۱)، لوکس، منظره زیبا و رو به ساحل، به قیمت در محله ویشنه زاده (Vişnezade Mahallesi)

قیمت اجاره خانه ویلایی در استانبول ترکیه محله بشیکتاش

واحد  ۹۰ متری، دو خوابه با یک سالن (۲+۱)، ماهیانه ۱۰۰۰ لیر، واقع در محله تورکالی (Turkali Mahallesi)

واحد ۸۰ متری، یک خوابه با یک سالن (۱+۱)، ماهیانه ۱۷۰۰ لیر، واقع در محله دیکیلی تاش (Dikilitaş Mahallesi)

واحد ۱۱۵ متری، سه خوابه با یک سالن (۳+۱)، ماهیانه ۳۵۰۰ لیر، واقع در محله غیرت تپه (Gayrettepe Mahallesi)

واحد ۲۳۵ متری، چهار خوابه با یک سالن (۴+۱)، ماهیانه ۱۴ هزار لیر، واقع در محله غیرت تپه (Gayrettepe Mahallesi)

ویلای ۳۵۰ متری، پنج خوابه با یک سالن بزرگ (۵+۱)، ماهیانه ۳۴ هزار و ۹۵۰ لیر، واقع در محله اتیلر (Etiler Mahallesi)

پنت هاوس (Penthouse) ۵۵۰ متری، رو به ساحل و با منظره‌ای زیبا، پنج خوابه با یک سالن بزرگ (۵+۱)، ماهیانه ۱۲۵ هزار لیر، واقع در محله لوازیم (Levazim Mahallesi)

با توجه به متغیر بودن ارز کشور قیمت خانه‌ها به صورت لیر آورده شده است. در صورت نیاز می‌توانید با تبدیل ارز واحد مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر حسب آن قیمت خانه را بفهمید.

قیمت  خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه چه تفاوتی با شهرهای دیگر دارد؟

قیمت‌ها در بخش‌های مختلف ترکیه با یکدیگر متفاوت است. گران ترین خانه‌ها مربوط به شهرهای استانبول و آنتالیا هستند. از طرفی ارزان‌ترین خانه‌ها در دنیزلی ترکیه یافت می‌شوند. در دنیزلی قیمت هر متر خانه چیزی حدود ۶ میلیون تومان است. قیمت خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه با شهرهای دیگر دارای تفاوت است.

در بخش زیر برای نمونه قیمت چند آپارتمان در آنتالیای ترکیه آورده شده است.

اپارتمان ۳ خوابه در  انتالیا کنیالتی

این آپارتمان در یکی از بهترین شهرک‌های مسکونی آنتالیا قرار گرفته است.

قیمت این آپارتمان چیزی حدود  650.000 لیر است.

اپارتمان در انتالیا لارا

پس از کنیالتی، منطقه لارای آنتالیا هم یکی دیگر از مناطق موردعلاقه مهاجران برای خرید خانه و زندگی در آنتالیا است.

قیمت در این منطقه به صورت میانگین ۴۶۰.۰۰۰ لیر است.

اپارتمان در انتالیا گوزل اوبا

یکی از مناطق مسکونی نزدیک به دریا در آنتالیا گوزل اوبا است اما قیمت آن کمی زیاد است.

قیمت یک واحد آپارتمان در گوزل اوبا چیزی حدود  480.000 لیر است.

سخن نهایی

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری ایمن در یک کشور با ثبات اقتصادی قابل قبولی هستید، ترکیه بهترین گزینه برای شما است. با خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه آینده خود و فرزندان خود را تضمین کنید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *