۵ مورد از بهترین محله های ایرانی نشین استانبول

98
0
محله های ایرانی نشین استانبول

محله های ایرانی نشین استانبول یکی از مقاصد اصلی مهاجران ایرانی در ترکیه برای زندگی است. چراکه هر انسانی با هر خلق و خویی ترجیح میدهد در محله ای زندگی کند که همسایگان هم زبان و هم ملیت بیشتری در آن اطراف باشد. اگر در کشوری زندگی میکنید که از خانواده خود دور شده اید، این حس بیشتر به سراغ شما خواهد آمد.

معمولا پیش می آید که حجم قابل توجهی از مردم برای ادامه ی زندگی به دلایل مختلف به فکر مهاجرت بیافتند. اما نکته ای که وجود دارد. به همین دلیل است که اگر این تصمیم با آگاهی کامل صورت نگیرد ممکن است سبب ایجاد مشکلاتی شود.

مهاجرت قدم مهمی در زندگی است. یکی از مشکلات شایع افراد پس از مهاجرت، افسردگی و دلتنگی برای هموطنان و کشور است. به همین دلیل بسیاری از مهاجران ایرانی تبار در ترکیه، محله های ایرانی نشین استانبول را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که دلتنگی و ناراحتی ناشی دوری از وطن را کم‌تر احساس کنند. از این رو برای انتخاب یک محل درست برای مهاجرت نیازمند اطلاعاتی دقیق و درست هستیم.  در این مقاله در ابتدا به معرفی محله های ایرانی نشین استانبول می‌پردازیم و سپس به ترتیب محله‌های لوکس، محله‌های بد نام و همچنین محله‌های ارزان قیمت استانبول معرفی می‌شود و در نهایت نظرات ایرانیان مقیم استانبول و مجمع ایرانیان مقیم استانبول را خواهیم دید.

پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

محله های مشهور استانبول

بسیاری از مهاجران ترکیه را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند. هموطنان ما در محله‌های مختلف شهر استانبول زندگی می‌کنند. اما در بعضی مناطق استانبول تعداد ایرانی‌ها بسیار بیشتر است به همین دلیل این محله‌ها دارای متقاضیان بیشتری برای زندگی است. منطقه هایی که بیشتر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته عبارتند ازک

۱. منطقه بیلیک دوزو

بیلیک دوزو
محله ایرانی نشین بیلیک دوزو در استانبول

از دلایلی که سبب شده این منطقه مورد توجه ایرانیان قرار گیرد می‌توان به پایین بودن قیمت ملک و داشتن پروژه های مسکونی خوب اشاره کرد.  از دیگر مزیت های این منطقه وجود اتوبان E5 در این منطقه و سیستم حمل و نقل اتوبوس رانی تندرو است. متروبوس استانبول در ایستگاه بیلیک دوزو قرار دارند که این موضوع باعث شده است حمل و نقل برای ساکنان این منطقه راحت‌تر بشود.

این محله دارای ساکنان ایرانی نیز است و در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارد. منطقه بیلک دوزو یکی از مناطق مهم برای سرمایه‌گذاری، خرید خانه در استانبول و اخذ شهروندی ترکیه است. این موضوع در مقاله خرید خانه ویلایی در استانبول به صورت کامل توضیح داده شده است.

۲. منطقه آوجیلار

این منطقه به مرکز شهر نزدیک است و دسترسی های خوبی دارد محل عبور اتوبان نیز است. اما این منطقه نسبت به مناطق دیگر کمی شلوغ‌تر است.

احتمال این که شما در منطقه اوجیلار هموطنان ایرانی را ببینید بسیار بالا است. زیرا این منطقه بعد از بیلیک دوزو بیشترین میزان ایرانی‌ها را دارد. اگر قصد مهاجرت به استانبول را دارید و می‌خواهید به منطقه‌ای بروید که هموطنان زیادی را در آن‌جا ببینید منطقه اوجیلار بهترین انتخاب برای شما است. بهترین رستوران‌های استانبول در اوجیلار قرار دارند. از سمتی بهترین دانشگاه استانبول هم در این منطقه است. به همین دلیل مهاجران تحصیلی زیادی از کشور ایران را در این منطقه می‌توان یافت. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه را دارید منطقه اوجیلار این نگرانی را برای شما برطرف کرده است. در این منطقه هم می‌توانید دوستان همزبان خود را پیدا کنید و همزمان در بهترین دانشگاه استانبول تحصیل کنید.

۳. منطقه اسنیورت

محل قرار گیری این منطقه بالای منطقه بیلیک دوز است و از لحاظ شرایط بسیار به بیلیک دوزو نزدیک است. این منطقه با نام‌های آسان یورد و اسن یورت هم شناخته می‌شود. این محله هم در ضلع اروپایی استانبول قرار دارد. در واقع در این محله‌ها علاوه بر ایرانیان، مهاجران کشورهای دیگر را نیز در خود جای داده است. اغلب بخش‌های اروپایی به دلیل جدیدتر بودن ساخت و سازهای مدرن از مناطق مهاجرپذیر این کشور به شمار می‌روند.

یکشنبه بازار یکی از بازارهای مشهور منطقه اسنیورت است. این بازار قیمت‌های مناسبی دارد و از طرفی محل اجتماع افراد مختلف است. حتما با قدم زدن در محله های ایرانی نشین استانبول به هموطنان ایرانی برخورد خواهید کرد.

اسنیورت دارای قیمت‌های معقولی برای املاک است. به همین دلیل مهاجران از سراسر کشورهای همسایه اسنیورت را به عنوان یک منطقه طلایی برای سرمایه‌گذاری می‌شناسند. این موضوع باعث این حجم از تفاوت فرهنگ‌ها در منطقه اسنیورت شده است.

۴. منطقه کوچوک چکمه

کوچوک چکمه

موقعیت مکانی این منطقه در قسمت بالای فرودگاه آتا تورک است. این منطقه  نسبت به سه منطقه ی بالا دارای جمعیت کمتری است. مناطق نامبرده شده دارای بیشترین ساکنان ایرانی هستند ولی مناطق دیگری نیز در کل استانبول وجود دارند که ایرانی‌ها در آن مناطق هم خرید ملک هایی انجام داده‌اند.

مانند ساریر، شیشلی، کادیکوی، آتاشهیر و … لازم به ذکر است که این چهار منطقه دارای قیمت های بالاتری هستند. این محله‌ها مانند محله‌های ببک و بشیکتاش جزو مناطق گرانقیمت استانبول به شمار می‌روند.

البته که در این منطقه هم می‌توانیم تعدادی از ایرانی‌ها را مشاهده کنیم. البته اغلب ساکنان مناطق ببک و بشیکتاش تورک هستند.

۵. منطقه آتاکوی

این محله هم یکی از محله های ایرانی نشین استانبول ترکیه است و قسمت‌های دوم، پنجم و ششم از محله آتاکوی جزو گران‌ترین محله های استانبول هستند. اما در سال ۲۰۲۰ قیمت فروش مسکن ۰/۵ درصد در بازار مسکن قسمت دوم، پنجم و ششم از محله آتاکوی کاهش داشته است.

قیمت یک خانه ی ۱۰۰ متری خریداری شده در محله ی آتاکوی چیزی بین ۲ میلیون تا ۳/۵ میلیون لیره بوده است و به همین جهت این محله نیز در لیست محله های لوکس استانبول قرار می‌گیرد.

اگر قصد خرید خانه در محله های ایرانی نشین استانبول را دارید، منطقه اتاکوی بهترین گزینه برای شما است.

محله های باکلاس استانبول

استانبول همانند همه شهرهای دنیا مناطق معمولی و مناطق لوکس را در برمی‌گیرد. در مناطق لوکس رستوران‌های بین المللی و خانه‌های چند میلیون دلاری وجود دارند. این محله‌ها هم از محله های ایرانی نشین استانبول هستند. بسیاری از افراد سرمایه‌گذار در ترکیه ایرانی هستند. این موضوع باعث می‌شود که ما در محله‌های رده بالا و لوکس استانبول هم ایرانی‌ها را ببینیم.

استانبول درمجموع شامل ۳۹ شهرستان یا همانطور که در تقسیمات اداری کلانشهرهای آن آمده ۳۹ منطقه شهری است. این ۳۹ منطقه واقع در دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول هستند. قدیمی‌ترین بخش استانبول بخش آسیایی آن است. در بخش آسیایی امنیت بیشتری برقرار است و خط ساحلی زیباتری دارد. این بخش بسیار سرسبزتر از بخش اروپایی است. بعضی از این مناطق در لیست جاهای دیدنی استانبول نیز قرار دارد.

یکی از این مناطق فاتح fatih  استانبول یا به عبارتی همان استانبول قدیمی است. این قسمت از استانبول در حال حاضر دارای ۴۴۳ هزار نفر جمعیت است.

معرفی بعضی محله های لوکس و ایرانی نشین استانبول

بر طبق اطلاعات به دست آمده منطقه‌ بشیکتاش و برخی محله‌های معروف و لوکس مثل ببک  bebek اتیلر etiler لوازیم levazim لونت levent اورتاکوی ortakoy و… در لیست گرانترین محله های استانبول هستند. در این مناطق قیمت خانه و زندگی بسیار بالا است. البته که این محله‌ها را هم می‌توان جزو محله های ایرانی نشین استانبول به حساب آورد. زیرا در این محله‌های هم هموطنان ایرانی ساکن هستند. بنابراین در هر نقطه آسیایی یا اروپایی از استانبول که باشید می‌توانید هموطنان ایرانی را بیابید.

در حال حاضر بشیکتاش حدود ۱۸۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این محله یکی از گران قیمت‌ترین محله‌های استانبول است. جالب است بدانید که این منطقه لوکیشن بسیاری از آثار صنعت فیلم سازی ترکیه است. این موضوع و نشان دادن زیبایی‌های بشیکتاش و ببک به دنیا باعث شد که مهاجران و سرمایه‌گذاران زیادی برای خرید ملک به بشیکتاش بروند. بشیکتاش و ببک هر دو جزو محله‌هایی هستند که نه تنها در استانبول بلکه در خاورمیانه از شهرت خوبی برخوردار هستند.

تاریخچه منطقه بشیکتاش مربوطه قرن نوزدهم میلادی است. یعنی همان زمانی که اشراف خاندان عثمانی در آن زمان شروع به ساختن خانه‌های ویلایی در این منطقه کردند. این منطقه در کنار جاده ساحلی نیز قرار دارد که این موضوع باعث آب و هوای معتدل این قسمت از شهر می‌شود. از طرفی مجاوز ساحل بودن منطقه بشیکتاش باعث می‌شود که از منظره دل‌انگیزی برخوردار بشود.

منطقه بشیکتاش در همان عصر این منطقه تبدیل به گران‌ترین  و محبوب‌ترین منطقه مسکونی استانبول شد. این منطقه از آن زمان شهرت خود را حفظ کرده است و جزو محله‌های خوش‌نام استانبول به شمار می‌رود.

قیمت خانه در بشیکتاش در بازار مسکن سال ۲۰۲۰

قیمت خانه در بشیکتاش امسال چیزی حدود ۴/۳ درصد افزایش داشته است. اما با خرید یک خانه در بشیکتاش می‌توانید از کیفیت بالای آن مطمئن باشید. خانه در ببک و بشیکتاش آرزوی هر فردی است. میانگین قیمت یک خانه ۱۰۰ متری خریداری شده در بشیکتاش بین ۷۶۲ هزار تا یک میلیون و ۲۷۰ هزار لیره بوده است که از این جهت از گرانترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود.

یکی از گران‌ترین محله های ایرانی نشین استانبول همین محله بشیکتاش است.

– خرید ویلا و عمارت در محله ببک استانبول

محله ببک نیز یکی از محله های اعیان نشین در ساحل اروپایی بسفر است. این محله هم قسمت مسکونی بشیکتاش در مجاورت دریا قرار دارد. به دلیل مجاورت با دریا، محله ببک آب و هوای معتدل و دلچسبی دارد. از سمت دیگر عجیبن شدن دریا با محله ببک باعث به وجود آمدن صحنه‌ای وصف نشدنی شده است. همه این زیبایی‌ها باعث می‌شود که محله بک هم به یکی از گران قیمت‌ترین محله‌های استانبول بدل شود. این منطقه محل بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های معروف ترکیه است.

این محله برای مدت زیادی جزو محبوب ترین محله های مسکونی شهرستان بشیکتاش برای خرید مسکن و زندگی بوده است. هنوز هم محله ببک جزو یکی از اولین انتخاب‌های سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی است. به همین دلیل شما می‌توانید ببک را جزو محله های ایرانی نشین استانبول در نظر بگیرید.

از دلایل زیبایی چشم گیر منطقه ی ببک ویلاهای لاکچری عمارت های باشکوه کافه رستوران و غذا خوری‌ها با انواع غذاهای دریایی و…. رو به آب های بسفر است. به طوری که تقریبا هر نوع غذایی از هر ملیتی را می‌توانید در رستوران‌های ببک پیدا کنید. محله ببک حتی سرسخت‌ترین خریداران را هم راضی می‌کند. در این رستوران‌ها هم احتمال برخورد با ایرانیان ببک زیاد است. ویلاهای لوکس و عمارت‌های لاکچری در دو طرف جاده ی ساحلی ببک امتداد دارند. این ویلاها را می‌توان در دسته گران‌ترین خانه‌های ترکیه قرار داد.

منطقه ببک شامل بندری کوچک برای اسکان قایق‌های لوکس تفریحی و شخصی نیز می‌شود. می‌توانید حتی این قایق‌ها را اجاره کنید و از گذراندن أوقات خود در میان دریا لذت ببرید.  این منطقه همچنان در حال رشد و توسعه است و تعداد مسکن در این محله رو به افزایش است.

– خرید خانه لوکس در ببک استانبول

از سمتی در سال ۲۰۲۰ قیمت فروش مسکن ۳/۹۲ افزایش داشته است.

میانگین قیمت یک خانه صد متری خریداری شده در محله ی ببک بین ۴ میلیون لیر تا ۷ میلیون لیر بوده است. به همین دلیل این محله جزو گرانترین محله های استانبول است. سرمایه‌گذاران ایرانی در این بخش از استانبول هم خانه‌هایی را خریده‌اند و همانند باقی بخش‌های استانبول می‌توانید ایرانی‌ها را پیدا کنید.

محله های ارزان قیمت استانبول

بر اساس بررسی پلتفرم تجزیه و تحلیل داده های املاک و مستغلات در ترکیه کمترین قیمت مسکن به منطقه اسنیورت تعلق دارد که میانگین قیمت هر متر مربع در  آن چیزی حدود ۲ هزار و ۴۴۹ لیره هست. در این بین بشیکتاش و ببک از جمله گران ترین محله استانبول هستند.

اسنیورت علاوه بر تمام امکانات رفاهی خود دارای خانه‌هایی با قیمت مناسب است.

بعد از اسنیورت بقیه ی مناطق به ترتیب قیمت به شرح زیر است:

سلطان بیلی، بیلیک دوزو با قیمت هر متر مربع ۲ هزار و ۶۹۳ لیر، ارناوتکوی با قیمت هر متر مربع در آن ۲ هزار و ۶۵۰ لیر، سانکاکتپه با قیمت هر متر مربع در آن ۲ هزار و ۷۲۰ لیر و …

توجه داشته باشید که ممکن است برخی از مسافران به قصد کوتاهی به استانبول سفر کرده باشند. در این حالت ممکن است بخواهند اقامت کوتاهی در محله های ارزان استانبول سپری کنند و یا ممکن است بخواهند بدانند استانبول گردی ارزان با چه روش هایی امکان پذیر است؟

محله های بدنام استانبول

محله کمال پاشا

این منطقه معمولا نامی آشنا برای ایرانیان دارد و از آن جهت فکر می‌کنند که جز مناطق خوب استانبول است و اصلا خطری آنها را در محله‌ کمال پاشا تهدید نمی‌کند.

اما اینگونه نیست و باید بدانید که در سال ۱۳۹۵ دوتن از شهروندان ایرانی با ‌‌ چند نفر از شهروندان ترک درگیر شده و به قتل رسیدند. حتی گردشگران ایرانی نیز به دفعات با چاقو مورد حمله قرار گرفتند و حتی پیش از رسیدن به بیمارستان جان باختند.

از این رو بهتر است است که از منطقه کمال پاشا دوری کنی.

این محله‌ها در دسته محله‌های غیر توریستی استانبول قرار می‌گیرند. از سمتی جزو محله های ایرانی نشین استانبول نیستند. با سر زدن به مقالات موجود معمولا میتوانید با محله های توریستی استانبول آشنا شوید. بهتر است برای حفظ امنیت این محله‌ها را برای زندگی انتخاب نکنید چرا اکثرا علاوه بر عدم امنیت کافیجذابیت خاصی هم ندارند.

محله آکساری

این محله پاتوق انواع قاچاقچیان و خلافکاران ترکیه است. سعی کنید چه در طول شب و چه در طول روز از تردد در این مناطق دوری کنید.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر ایرانیان زیادی برای زندگی کشور ترکیه را انتخاب کرده‌اند. این موضوع باعث شده است که تقریبا همه محله‌های استانبول را بتوان به عنوان محله های ایرانی نشین استانبول نام برد. البته در بعضی محله‌ها که در مقاله به آن اشاره شد تعدادآن‌ها بیشتر است. زیرا این مناطق مهاجرپذیرتر و جدیدتر هستند.

اگر قصد مهاجرت به استانبول را دارید امیدواریم که این اطلاعات از محله‌های استانبول بتواند به شما کمک زیادی بکند.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *