باکرکوی استانبول ترکیه | باکرکوی منطقه ای قدیمی در استانبول ترکیه

90
0
منطقه باکرکوی استانبول کجاست

منطقه باکرکوی ترکیه یکی از مناطق قدیمی و اصیل استانبول است. هنگامی که نام استانبول را می‌شنویم  ناخودآگاه به خرید و مراکز خرید این شهر توریستی فکر می‌کنیم. هر شخصی  که از شهر استانبول بازدید کند حتما از مراکز خرید آن هم  دیدن می‌کند. اما شما نباید از دیدنی‌های سطح شهر غافل بشوید. برای مثال تنها استانبول مال و کاخ توپکاپی نیستند که ارزش دیدن کردن دارند. بلکه بسیاری از محله‌های اصیل استانبول که قدمت چندین ساله دارند نیز می‌تواند برای شما مقصد مناسبی باشد. بسیاری از افرادی که به بازدید از بافت بخش قدیمی شهر استانبول می‌پردازند و علاقه زیادی به محله‌های قدیمی استانبول دارند با نام باکرکوی آشنا هستند.

فهرست مطالب پنهان کردن

در این متن می‌خواهیم با منطقه‌ای مهم و معروف از نظر اقتصادی و تجاری در شهر استانبول آشنا شویم که برای خرید کردن مناسب است. زیرا دارای شنبه بازار با اجناس مختلف، پاساژها و مراکز خرید متنوعی است و می‌توانید با خیالی آسوده نیازهای خود را تامین کنید. هم چنین منطقه باکرکوی به دلیل مراکز خرید متنوعی که دارد بین شهروندان و گردشگران  از محبوبیت خاصی برخوردار است.

این محله به دلیل قیمت مناسب خود نیز معروف است. برخلاف پاساژ‌های بسیار لوکس دیگر در سطح شهر استانبول، پاساژهای موجود در باکرکوی و بازارهای این محله از قیمت معقولی برخوردار هستند. این محله‌ها از این نظر دارای طرفداران زیادی در بین شهروندان استانبول و حتی گردشگران کشور ترکیه هستند.

محله های باکرکوی

منطقه باکرکوی  یکی از مناطق تاریخی و قدیمی شهر استانبول است که در دوران بیزانس احداث شده است. شاید در ابتدا از نام شقی این منطقه فکر کنید که محله باکرکوی در منطقه آسیایی استانبول قرار دارد. یا حتی از منطقه اروپایی تا حد زیادی هم فاصله دارد اما این فرضیه درست نیست!

باکرکوی در بخش اروپایی شهر استانبول، در کشور ترکیه قرار گرفته است. این محله به عنوان یک منطقه مسکونی و توسعه یافته  شناخته می‌شود.  به همین خاطر افرادی که در باکرکوی زندگی می‌کنند از طبقات اجتماعی متوسط به بالا هستند. درست است که شاید باکرکوی هم در برخی از نواحی خود دارای قیمت‌های بالایی باشد. اما از نظر گران‌قیمت بودن با مناطقی مثل بشیکتاش و ببک تا حد زیادی فاصله دارد. اگر شما قصد اقامت در یکی از بهترین قسمت‌های اروپایی استانبول از نظر امنیت و مناسب‌ترین قیمت را دارید منطقه باکرکوی استانبول ترکیه می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب پیشنهادی به شما باشد. زیرا این منطقه هر ساله تعداد زیادی از مهاجران از تمام کشورهای دنیا را در خود جای می‌دهد و به دلیل قیمت معقول و مناسب از سطح رفاه بالایی برخوردار هستند.

جمعیت منطقه باکرکوی تقریبا ۲۲۲ هزار نفر است. لازم به ذکر است که به دلیل ورود مهاجران و شهروندان از از کشورهای مختلف و یا حتی شهرهای مختلف استانبول در بخش‌های مختلف محله باکرکوی افراد با قومیت‌های متفاوتی زندگی می‌کنند . پس شما با فرهنگ‌های متفاوت آشنایی بیشتری پیدا می‌کنید. مثلا در قسمت‌های غربی این منطقه اکثرا مهاجران اروپایی ساکن هستند. در قسمت‌های دیگر می‌توان مهاجران آسیایی و یا شهروندان ترکی استانبول را نیز مشاهده کرد. این در حالی است که در محله های مرکزی باکرکوی همچون عثمانیه،  افرادی با میانگین درآمد کم‌تر زندگی می‌کنند.

معرفی کوتاه باکرکوی استانبول ترکیه

یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین خطوط ساحلی شهر استانبول مربوط به منطقه باکرکوی استانبول ترکیه است. چشم‌انداز بسفر از این منطقه اروپایی دل هر بیننده‌ای را به لرزه در می‌اورد.

منطقه باکرکوی به طور کلی به ۱۵ بخش تقسیم شده است. نام تعدادی از آن‌ها عبارت است از:

آتاکوی، باسینکوی محله، عثمانیه محله، جویزلیک محله، ینی محله، زیتین لیک محله و…

از ‌ارزشمندترین و مهم‌ترین قسمت‌های منطقه باکرکوی می‌توان به محله آتاکوی و یشیل کوی اشاره کرد.

این منطقه از شمال با باغچه لی اولر، از شرق با زیتون بورنو و از غرب با کوچوک چکمجه همسایه است.

هنگامی که به محله تاریخی باکرکوی وارد می‌شوید، می‌توانید شور و هیجان زندگی را احساس کنید. خیابان‌های قدیمی و پهن، معماری متفاوت، بازارهای محلی متنوع شما را هیجان زده می‌کند. این منطقه همانند برخورد دو جهان قدیم و مدرن با یکدیگر است. زیرا در قسمتی از محله باکرکوی می‌توانید مدرن‌ترین پاساژها و خدمات را مشاهده کنید. ای در حالی است که در سمت دیگر آن قدمت این محله تمام توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

اگر از منطقه باکرکوی و جاذبه‌های آن دیدن کنید بدون شک خاطره ای تکرار ناپذیر خواهید داشت.

پاساژ باکرکوی استانبول ترکیه
پاساژ باکرکوی استانبول ترکیه

منطقه باکرکوی استانبول کجاست؟

باکرکوی منطقه‌ای بین ساحل دریای مرمره و بزرگراه ای ۵ است. این منطقه در سواحل شمال شرقی دریای مرمره و هم چنین در بخش غربی شهر استانبول قرار دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم و ارزنده منطقه باکرکوی نزدیکی به دریای مرمره و ساحل زیبای آن است.

منطقه باکرکوی به طور کلی دارای دو قسمت متفاوت است:

۱: بخش ترک نشین که شامل ساختمان‌های قدیمی، مراکز خرید و رستوران هایی با قیمت ارزان است. که این بخش در پشت منطقه ساحلی قرار دارد.

۲: قسمتی از منطقه که در کنار ساحل قرار گرفته است. این قسمت شامل مراکز خرید و مجتمع‌های لوکس، هتل های‌متعدد و به طور کلی منظره‌ای بسیار زیبا و جذاب است.

قدمت باکرکوی، منطقه ای اصیل در شهر استانبول

باکرکوی از جمله مناطقی است که دارای تاریخچه‌ای غنی است و قدمت آن به دوران بیزانس بر می‌گردد. این محله یکی از محله‌های ریشه‌دار در استانبول به شمار می‌رود که روایات زیادی درباره آن به صورت دهان به دهان چرخیده است. تقریبا هر شخصی درباره نام و به وجود آمدن آن نظرات مختلفی را ارائه داده است. اما به طور کل با اطلاعاتی که در دست داریم در دوران بیزانس نام آن منطقه هبدومون بود و هم چنین دارای ساختمان‌های مهم و متعددی از جمله دادگاه تریبونالز،  کلیسای سنت جان باپتیست، کمپ مارتیوس و … بوده است.

منطقه باکرکوی علاوه بر دوران بیزانس در دوران حکومت عثمانی هم منطقه ای مهم به شمار می‌آمد. جالب است بدانید که نام باکرکوی در دوران حکومت عثمانی، ماکریکوی بوده است. یعنی نام این منطقه در طی دوران‌های مختلف متغیر بوده است و در نهایت با نام باکرکوی به وسیله تمام مردم دنیا شناخته می‌شود.

ماکریکوی در دوران عثمانی از مکان‌های مشهور و محبوب برای تفریح سلاطین و اعضای حکومت عثمانی  بوده است، اما حدودا در قرن ۱۹ به منطقه مسکونی تبدیل شد. این منطقه به دلیل نزدیکی به تنگه بسفر یکی از خوش آب و هواترین و زیباترین بخش‌های ترکیه به شمار می‌رفته است. در گذشته همه افراد حکومتی سعی داشتند که خانه‌هایی را در این قسمت از شهر بنا کنند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه باکرکوی آثار تاریخی است که در بخش‌های مختلف آن احداث شده است. از معروف‌ترین این آثار می‌توان به آثار کهن و باقی مانده از دیواره‌های قدیمی شهر استانبول اشاره کرد.

لازم به ذکر است که این دیوارهای قدیمی با گذشت زمان تحت تاثیر عوامل تخریب و فرسایش  قرار گرفته است و بخش‌های بسیاری از آن از بین رفته است. البته بخش‌های باقی مانده آن به خوبی حفظ  و نگهداری می‌شوند.

اقتصاد و تجارت  منطقه باکرکوی

به نظر من اقتصاد و تجارت هر کشور (  شهر و یا منطقه)  مهم‌ترین بخش معرفی آن است، در این بخش از متن می‌خواهیم اقتصاد منطقه باکرکوی را بررسی کنیم:

 همانطور که متوجه شدیم منطقه باکرکوی یکی از مناطق مهم اقتصادی شهر استانبول است. اقتصاد این منطقه مبتنی بر تجارت و صنعت است.

از اولین تاسیسات صنعتی منطقه باکرکوی می‌توان به کارخانه پارچه بافی اشاره کرد که در سال ۱۷۹۸ ( نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی) شروع به فعالیت کرد.

باکرکوی در سال ۱۹۵۰ به بعد رشد اقتصادی خاصی را تجربه کرد. سپس در سال ۱۹۴۹ مناطق کوچوک چکمجه، زیتون بورنو و یشیلکوی  به طور گسترده ای به مناطق صنعتی باکرکوی اضافه شدند.

مراکز خرید باکرکوی استانبول ترکیه

باکرکوی یکی از محله‌های اقتصادی استانبول به شمار می‌رود به همین دلیل دارای پاساژها و مال‌های مختلفی است.

شما در باکرکوی شاهد انواع مرکزخریدهای لوکس و غیر لوکس خواهید بود. این محله هم می‌تواند پاساژها و نمایندگی‌های گران‌قیمت را در اختیار شما قرار دهد و هم می‌تواند کیف پول شما را پر نگه دارد.

امروزه منطقه باکرکوی یکی از مناطق مهم و حائز اهمیت از نظر تجاری و اقتصادی است زیرا دارای سینما، کافه ها، بازارها و مراکز خرید متنوعی است.

 نمونه‌هایی از مراکز خرید باکرکوی استانبول ترکیه عبارت است از:

مرکز خرید کاروسل، مرکز خرید کپسیتی، مرکز خرید مارمارافروم، مرکز خرید گالریا .

اگر جزء افرادی هستید که علاقه مند به خرید کردن هستند پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه مطلب را دنبال کنید زیرا تلاش کرده‌ایم که تمام اطلاعات را درباره مراکز خرید باکرکوی استانبول ترکیه به شما انتقال دهیم.

مرکز خرید مارمارافروم، پاساژی در منطقه ای تاریخی:

مرکز خرید مارمارافروم، پاساژی با ساختمان لوکس و مدرن است که در منطقه باکرکوی قرار دارد. این ساختمان معماری خاص و ویژه ای دارد و توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

اگر بخواهیم از امکانات آنجا برایتان بگوییم بهتر است از این عبارت استفاده کنیم:

تمام امکاناتی که هر شخصی باید از یک مجتمع تجاری انتظار داشته باشد، در مرکز خرید مارمارافروم یافت می‌شود‌، امکاناتی از قبیل: رستوران های متنوع، سالن سینما، شهر بازی، کافه ها و … .

مرکز خرید گالریا استانبول، مجتمعی برای همه مردم:

مرکز خرید گالریا در حاشیه ساحل دریای مرمره قرار دارد که یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید شهر استانبول است.

اگر از مرکز خرید گالریا دیدن ‌کنید، بدون شک می توانید ساعت ها در آن گشت و گذار کنید بدون آنکه خسته شوید. از همه مهم تر آنکه با کلی وسایل به خانه برمی‌گردید، زیرا پاساژ گالریا در منطقه باکرکوی ۱۳۴ واحد تجاری دارد که شامل لباس، لوازم آرایشی، لوازم خانگی و اسباب بازی است.

علاوه بر خرید می توانید از غذا خوردن در رستوران ها، شهربازی کودکان و کافه هایی که در طبقه همکف احداث شده اند، لذت ببرید.

مجتمع خرید کاپاسیتی، مرکز خریدی در قلب منطقه باکرکوی

یکی از ویژگی‌های مهم مرکز خرید کاپاسیتی که آن را از دیگر مراکز خرید متمایز کرده است، قرار گرفتن در مرکز( قلب) منطقه باکرکوی است. پس شما به  راحتی می توانید از مرکز خرید کاپاسیتی و ساختمان های مدرن آن دیدن کنید.

بهترین و معروف‌ترین برند های جهان در این مجتمع خرید نمایندگی دارند. به همین دلیل مرکز خرید کاپاسیتی جزء اولین انتخاب های گردشگران و شهروندان باکرکوی برای خرید کردن است.

شنبه بازار باکرکوی استانبول ترکیه

 اگر شما جزء افرادی هستید که به بازار های سنتی علاقه دارند، پیشنهاد می کنم حتما از شنبه بازار سنتی منطقه باکرکوی بازدید کنید و از خوردن غذا های سنتی و خوش رنگ و لعاب آنجا لذت ببرید.

در واقع معروف ترین بازار سنتی شهر استانبول، شنبه بازار باکرکوی نام دارد که دارای پاساژ های مهم و متعددی از جمله مرکز خرید A  پلاس آتاکوی، مرکز خرید گالریا، مرکز خرید فلایین و مرکز خرید آتریوم است.

حالا که از اهمیت  و متنوع بودن مراکز خرید باکرکوی مطلع شدیم باید به نکاتی اشاره کنیم:

ترک نشینان در کشور ترکیه و مخصوصا افرادی که در شهر استانبول زندگی می‌کنند، برای خرید لوازم موردنیاز خود به محله باکرکوی می‌روند، زیرا قیمت های اجناس آن منطقه باور نکردنی است.  البته نه تنها قیمت ارزان دارند بلکه جنس و کیفیت خوبی هم دارند.

باید اشاره کنم که تنها تفاوت مراکز خرید باکرکوی با مراکز خرید و بازار های دیگر مناطق آن است که در بازار های باکرکوی خبری از اتاق پرو نیست و اجناس فروخته شده به هیچ عنوان پس گرفته نمی شوند!

ناگفته نماند که یکی از معروف‌ترین بخش های شهر استانبول منطقه باکرکوی نام دارد که  علاوه بر مراکز خرید متعدد دارای امکانات متنوع دیگری است و به همین خاطر این منطقه از دیگر مناطق شهر استانبول متمایز شده است.

جاذبه های  گردشگری منطقه باکرکوی استانبول ترکیه

طبق سرشماری های انجام شده در سال های اخیر، تعداد بی شماری از مسافران برای بازدید از مراکز خرید به باکرکوی استانبول سفر می کنند.

اما این منطقه  همانند مناطق دیگر،  علاوه بر مراکز خرید متعدد دارای جاذبه های دیگری است زیرا باکرکوی در سال های گذشته منطقه ای ییلاقی بوده است.

جاذبه‌های گردشگری منطقه باکرکوی عبارت است از :

میدان اسب سواری ولی افندی، فانوس دریایی یشیل کوی، میدان آزادی،  ورزشگاه دو میدانی، قبرستان ارامنه، فرودگاه آتاتورک،  لونو پارک باکرکوی، مسجد چارشی ،عمارت دریایی فلوریا آتاتورک و موزه هوانوردی استانبول است.

لازم به توضیح است که منطقه باکرکوی مانند هر منطقه دیگری دارای  بیمارستان و دانشگاه‌های متعدد است. هم چنین این منطقه دارای بهترین مدارس خصوصی و بین المللی شهر استانبول است.

میدان اسب سواری  باکرکوی استانبول ترکیه

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مسیر مسابقه‌ اسب سواری در ترکیه، میدان اسب سواری ولی افندی است که در این مسیر، مسابقات هیجان انگیز اسب سواری برگزار می‌‌شود.

ما پیشنهاد می‌کنیم علاقه مندان به ورزش هایی نظیر دو میدانی و اسب سواری حتما از منطقه باکرکوی دیدن کنند و از مسابقات اسب سواری آن منطقه لذت ببرند.

محله یشیل کوی

محله یشیل کوی، یک منطقه روستایی با چشم اندازی زیبا است. در واقع یکی دیگر از دلایلی که شما را مجبور می کند تا از منطقه باکرکوی در شهر استانبول بازدید کنید، محله یشیل کوی است.

یشیل کوی در گذشته آی استفانوس نام داشت که در واقع روستایی کوچک برای ماهیگیری بود. اما پس از مدتی و با به قدرت رسیدن جمهوری ترکیه، نام آن از آی استفانوس به نام ترکی یشیل کوی (روستای سبز) تغییر کرد.

همانطور که از نامش پیداست محله یشیل کوی دارای سواحل شنی، طبیعتی سبز و به طور کلی  چشم اندازی زیبا است.

موزه هوانوردی استانبول

این موزه در سال ۱۹۸۵ افتتاح شده است و در زمینی به مساحت ۶۵ هزار متر مربع احداث شده است.

در موزه هوانوردی استانبول همانطور که از نامش پیداست هواپیماها و هلی‌کوپتر‌هایی قرار دارد که متعلق به نیروی هوایی کشور ترکیه است.

علاوه بر هلی کوپتر ها و هواپیماهای متنوع، در تالار یادبود موزه هوانوردی، اسلحه‌ها و وسایل نیروی هوایی ترکیه وجود دارد.

این موزه مخصوص علاقه مندان به پرواز است، پس حتما از این موزه زیبا و آموزنده دیدن کنید.

عمارت دریایی فلوریا آتاتورک

 یکی از اولین مکان‌هایی است که می‌توانید در منطقه باکرکوی از آن بازدید کنید، عمارت فلوریا آتاتورک دریایی نام دارد. ساخته شدن عمارت فلوریا داستان خودش را دارد. اما به طور خلاصه می‌توان گفت: آتاتورک عاشق فلوریا بود و به همین دلیل شهردار آن دوره عمارتی را بنا کرد تا از آن به عنوان تفرجگاه و اقامتگاه تابستانی استفاده کنند. آتاتورک در ماه‌های تابستان به عمارت مذکور می آمد و در آنجا به تفریحاتی همچون شنا می پرداخت.

عمارت دریایی فلوریا آتاتورک میزبان اشخاص مهمی از جمله پادشاه انگلیس بوده است. مدتی پس از مرگ آتاتورک این عمارت به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد. در سال ۱۹۸۸ عمارت فلوریا به موزه تبدیل شد.

هتل های پنج ستاره و معروف  باکرکوی استانبول ترکیه

منطقه باکرکوی استانبول علاوه بر مراکز خرید و مکان های دیدنی معروفش دارای هتل های بی‌نظیری است.

هتل‌های معروف باکرکوی عبارت است از: هتل پنج ستاره Crown Plaza، هتل پنج ستاره Titanic port، هتل Florya House   و… .

هتل کرون پلازا فلوریا استانبول

هتل کرون پلازا یکی از هتل های پنج ستاره‌ای است که در مقابل ناحیه ساحلی دریای مرمره قرار دارد. به همین دلیل چشم اندازی بی نظیر برای ساکنین هتل به وجود می‌آورد.

یکی از عوامل مهم در معروف شدن هتل کرون، فاصله کم آن تا آکواریوم استانبول، مرکز خرید فلوریا و ایاصوفیه است. در واقع شما با اقامت در هتل کرون پلازا می‌توانید از سه مکان دیدنی و زیبای منطقه باکرکوی بازدید کنید.

هتل کرون همانند هتل‌های دیگر دارای امکانات و وسایلی از قبیل: سالن ورزشی، مرکز آب گرم، رستوران های متعدد، اتاق هایی با امکاناتی ویژه و …. است.

پس اگر به منطقه باکرکوی سفر کردید، نگران استراحت و اقامت در آنجا نباشید. زیرا با هتل‌های پنج ستاره و امکانات متنوع آن منطقه می توانید سفری خوب و رویایی را تجربه کنید.

 هم چنین اگر قصد برگزاری انواع جشن در منطقه ای خاص را دارید به شما توصیه می کنیم حتما هتل های منطقه فلوریا باکرکوی در قسمت ساحلی را انتخاب کنید. زیرا این هتل ها برای جشن‌ها و مناسبت‌هایی از جمله مراسم سال نو ساخته شده است.

اجاره خانه در باکرکوی استانبول ترکیه

لازم است بدانید که علاوه بر هتل‌های پنج ستاره و معروف در منطقه باکرکوی، هتل آپارتمان‌هایی با قیمتی باورنکردنی وجود دارد که می توانید برای اقامت از آن استفاده کنید.

البته برای اقامت و استراحت در منطقه تاریخی باکرکوی می‌توانید از خانه های اجاره ای در محله های مختلف آن هم استفاده کنید.

به صورت میانگین اگر بخواهیم هزینه اجاره خانه را در منطقه باکرکوی بگوییم برای یک خانه در منطقه‌های مسکونی لوکس با متراژ ۸۰ چیزی حدود ۵ هزار لیر ترکیه است. اما این قسمت برای محله‌های دیگر باکرکوی که در مناطق مرکزی قرار دارند عدد کم‌تری است. از سمت دیگر در مناطق غرب باکرکوی قسمت‌ها می‌تواند تا ۱۲ هزار لیر ترکیه و یا حتی بالاتر نیز افزایش پیدا کنند. در واقع ای محله هر خانه‌ای با هر بودجه‌ای را شامل می‌شود پس اصلا نگران بودجه خود نباشید زیرا تنوع خانه‌ها در این منطقه بسیار بالا است.

آب و هوای مطلوب در منطقه باکرکوی

منطقه باکرکوی به دلیل مجاورت با دریای مرمره، هوای شرجی و سنگین دارد. اما وزش نسیم شبانه، هوای باکرکوی را لذت بخش می‌کند. البته وجود رطوبت و نم حاصل از همجواری با دریا سبب تخریب خانه‌های قدیمی می‌شود. اما امروزه صنعت ساخت و ساز پیشرفته ترکیه این مشکل را حل کرده است.

زمستان منطقه باکرکوی سرمای شدیدی ندارد و به طور کلی زمستان های مطبوع و دلپذیری دارد.

فرودگاه  معروف آتاتورک باکرکوی

فرودگاه آتاتورک استانبول با مساحتی حدودا  ۱۱۰۷۷ کیلومتر مربع تقریبا یک سوم منطقه باکرکوی ترکیه را دربرگرفته است.

این فرودگاه معروف در غرب محله باکرکوی قرار دارد.

فرودگاه آتاتورک تا سال ۲۰۱۹ یکی از مهم ترین و معروف ترین فرودگاه های کشور ترکیه محسوب می شد‌.

جالب است بدانید که بعد از ساخته شدن فرودگاه جدید در شهر استانبول،  تمامی امکانات و وسایل فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید منتقل شد.

دسترسی  راحت به منطقه باکرکوی

منطقه باکرکوی در نزدیکی فرودگاه آتاتورک شهر استانبول قرار دارد و از طریق ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، می‌توان دسترسی راحتی به آن منطقه و مناطق دیگر در شهر استانبول داشت.

اگر می خواهید از مترو استفاده کنید باید در میدان تکسیم سوار مترو شوید. با این کار شما بعد از حدودا ۴۵ دقیقه به منطقه باکرکوی برسید.

علاوه بر مترو و اتوبوس می توانید سوار اتوبوس‌های دریایی شوید و از ساحل دریای مرمره به منطقه باکرکوی برسید، البته این مسیر را به افرادی که به دریا علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم .

لازم به ذکر است که دسترسی به مراکز تفریحی، مراکز آموزشی، مراکز درمانی، حمل و نقل عمومی و … از محله‌های مختلف باکرکوی بسیار راحت است و بیشتر امکانات در این منطقه وجود دارد. پس نگران رفت و آمد خود در آن منطقه نباشید!

سخن پایانی

اگر قصد اقامت و یا سفر به استانبول را دارید حتما منطقه باکرکوی استانبول را از دست ندهید. این منطقه به عنوان نگین قدیمی استانبول شناخته می‌شود و در بین گردشگران شهرت جهانی دارد. پس حتما از آن دیدن کنید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *