بیوک چکمجه استانبول | معرفی کامل منطقه و جاذبه های آن

95
0
منطقه بیوک چکمه استانبول

بیوک چکمجه استانبول یکی از نام‌آشناترین منطقه های استانبول است. سالانه افراد زیادی برای مقاصد مختلف نظیر گردشگری و مهاجرت به شهر استانبول در ترکیه سفر می‌کنند. اما یکی از مهم‌ترین موضوعات برای مهاجران هر کشوری آشنایی با محله‌های مختلف از جمله گران ترین محله استانبول و ارزان ترین های آن، شهر مورد نظر برای مهاجرت است.

فهرست مطالب پنهان کردن

شهر استانبول در کشور ترکیه قرار دارد که خود به چندین منطقه تقسیم شده است و به نوعی استانبول را میتوان بر اساس منطقه های مختلف آن شناخت. یکی از مناطق مهم شهر استانبول، منطقه بیوک چکمجه نام دارد.

محله بیوک چکمجه، منطقه‌ای در شهر استانبول است. امروزه به یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری و تعلیم و تربیت تبدیل شده است.

محله بیوک چکمجه به دلایل مختلف برای گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است.

معرفی کامل منطقه بیوک چکمجه استانبول

منطقه بیوک چکمجه که جذابترین قسمت اروپایی شهر استانبول است به موازات دریای مرمره واقع شده است.

بیوک چکمجه نسبت به مناطق دیگر استانبول عامل مهمی در رشد شهر استانبول است و آن هم به علت وسعت زیاد و نزدیکی آن به مناطقی مثل بیلیک دوز و سیلیوری است.

طبق سرشماری‌های انجام شده در سال ۲۰۱۲ میلادی منطقه بیوک چکمجه جمعیتی بالغ بر ۲۰۱۰۷۷ نفره دارد.

بیوک چکمجه در ابتدا دهکده‌ای کوچک بوده است اما بعد از دهه ۱۹۷۰ به منطقه ای مناسب برای زندگی کردن تبدیل شده است. به طوری که منطقه بیوک چکمجه یکی از محله‌های مشهور ایرانی نشین برای استانبول است. در یکی دیگر از مقاله‌های این سایت به نا محله‌های ایرانی نشین استانبول به طور کامل درباره شرایط زندگی و ایرانی‌های بیوک چکمجه توضیح داده شده است.

این موضوع از آن جایی اهمیت دارد که اکثر ایرانیان مهاجر به کشور ترکیه به دلایلی مثل احساس تنهایی یا دلتنگی به دنبال هموطنان خود هستند. در مقاله محله‌های ایرانی نشین استانبول به جمع‌آوری اطلاعات درباره این محله‌ها پرداختیم. محله بیوک چکمجه هم علاوه بر قیمت‌های مناسب برای خانه‌ها از ایرانیان زیادی برخوردار است. اگر شما هم می‌خواهید به ترکیه مهاجرت کنید و به دنبال منطقه‌ای هستید که دارای ایرانیان زیادی باشد و از سمتی موقعیت مناسبی هم داشته باشد بیوک چکمجه بهترین انتخاب برای شما است.

منطقه بیوک چکمجه تقریبا سه و نیم درصد از کل شهر بزرگ استانبول را پوشش داده است. پس این منطقه حتما اهمیت زیادی دارد.

جالب است بدانید کسانی که می خواهند به یکی از مناطق شهر استانبول سفر کنند، منطقه بیوک چکمجه را در اولویت قرار می‌دهند. زیرا مراکز خرید و مراکز فرهنگی آن اهمیت بسیاری دارد و به شهرت رسیده است.

نکات جالب درباره محله بیوک چکمجه استانبول

منطقه بیوک چکمجه علاوه بر مراکز خرید مشهور و تاریخ غنی، دارای آب و هوای مناسب و معتدلی است و سالانه گردشگران زیادی به این منطقه منحصر به فرد سفر می کنند. یکی از دلایل علاقه گردشگران به این قسمت از استانبول وجود مسیرهای مستقیم برای رسیدن به بیوک چکمجه است. معمولا برای رسیدن به بسیاری از مناطق استانبول باید ایستگاه‌های مختلفی را عوض کنید. یا حتی ممکن است که محله مورد نظر شما دارای ایستگاه اختصاصی مترو، اتوبوس، تراموا یا متروبوس نباشد.

اما در مورد بیوک چکمجه این مشکل را ندارید. زیرا یکی از خطوط اصلی متروبوس در منطقه بیوک چکمجه قرار دارد. از سمت دیگر از طریق خطوط دیگر متروبوس استانبول هم می‌توان به طریقی با متروبوس منطقه بیوک چکمجه استانبول در تماس بود. اگر قصد طی کردن مسافت‌های طولانی را دارید و در بیوک چکمجه هستید و یا حتی اگر قصد رفتن به منطقه بیوک چکمجه را دارید می‌توانید به سادگی از طریق خطوط هر یک از وسایل نقلیه عمومی به سادگی خود را به این منطقه برسانید. بیوک چکمجه تقریبا کم‌دردسرترین مسیر ممکن برای رسیدن را در کل شهر استانبول دارد.

از سمت دیگر اگر شما قصد دارید که مسیرهای مختلفی را بپیمایید که به نحوی در این امر با وسایل نقلیه متفاوت سر و کار دارید استفاده از استانبول کارت یکی از بهترین کارهای ممکن است. با داشتن استانبول کارت می‌توانید با قیمت بسیار کمی مسافت‌های مختلف در استانبول را طی کنید و به مقاصد مورد نظر خود برسید. اگر با محله بیوک چکمجه سروکار دارید حتما از استانبول کارت استفاده کنید. زیرا همانطور که گفته شد این محله از نظر ایستگاه یکی از غنی‌ترین سیستم‌های حمل و نقل استانبول را دارا است. پس استانبول کارت بهترین و منطقی‌ترین گزینه برای محله بیوک چکمجه استانبول است.

تاریخچه و قدمت منطقه بیوک چکمجه استانبول

شما به عنوان یک مسافر، گردشگر یا مهاجر کشور ترکیه باید از موضوعات زیادی آگاه باشید. مراکز و محله‌های تاریخی منطقه بیوک چکمجه به دلیل تاریخ غنی شهر استانبول و کشور ترکیه از اهمیت زیادی برخوردار است و تا حدودی از بافت قدیمی آن در گوشه و کنار منطقه  باقی مانده است زیرا تحت مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

ارتش آتیلاهون در سال چهل صد و چهل و سه میلادی، منطقه بیوک چکمجه را تسخیر کرد. البته بر اساس گفته ها و احتمالات تاریخ دانان، آخرین ارتشی که به بیوک چکمجه حمله کرد و آنجا را تسخیر کرد، ارتش آتیلاهون بوده است.

با توجه به وجود ویرانه‌های بناها و کاروانسرا هایی قدیمی و هم چنین شکل و سبک این نوع ویرانه‌ها می‌توان حدس زد که اروپایی‌ها برای مدت نامعلومی  در منطقه  بیوک چکمجه زندگی می‌کردند.

منطقه بیوک چکمجه استانبول

بناهای تاریخی و کاربردی منطقه بیوک چکمجه

بناهای تاریخی بسیاری در منطقه بیوک چکمجه وجود دارد. که تعداد زیادی از آن ها از بین رفته است و فقط بخشی از بنا باقی مانده است. به عنوان مثال می توانیم به دریاچه معروف و قدیمی بیوک چکمجه. کاروانسرای کورسونلو هان، پل قوسی سنگی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کنیم.

یکی از بناهای تاریخی که در گذشته‌ به دلیل حمله ارتش آتیلاهون ویران شده بود،  توسط معماری عثمانی و مشهور به نام میمار سینان ساخته شد و معماری خاص آن طوری طراحی شده بود تا ساکنین آن منطقه بتوانند از روی دریاچه ای که در آن زمان وجود داشت، عبور کنند.

اگر از کسی بخواهید تا بیوک چکمجه را برای شما توصیف کند، حتما به دریاچه بزرگ ۱۱ مایل مربعی آن اشاره خواهد کرد. این دریاچه امروزه و حتی در گذشته به عنوان نماد منطقه بیوک چکمجه شناخته می‌شده است و این منطقه را با دریاچه آن توصیف می‌کردند.

نام آن دریاچه Buyukcemece  بود که ‌به دریا هم اتصال داشت. جالب است بدانید که آب شیرین استانبول به کمک سدی که در آن زمان ساخته شده بود و هم چنین دریاچه بیوک چکمجه تامین می‌شد.

در واقع شهرت بیشتر دریاچه به دلیل پل قوسی سنگی بود که معمار سنان آن را بنا کرده بود.

پل قوسی سنگی، در قرن شانزدهم ساخته شد و امروزه از آن به عنوان پل تاریخی یاد می‌شود.  لازم است بگوییم که این پل تاریخی دارای اهمیتی نوستالژیک است. این پل با بنای بی‌نظیر خود یکی از دیدنی‌های جالب و جذاب منطقه بیوک چکمجه استانبول است.

کاروانسرای کورسونلو هان، بنایی تاریخی و کاربردی:

کورسونلو هان کاروانسرایی تاریخی و ارزشمند است که در مسیر جاده ابریشم قدیمی قرار دارد.

این بنای تاریخی مکانی برای استراحت شبانه مسافران بوده و تمام امکانات لازم برای یک اقامت بدون عیب و نقص را فراهم کرده بود. امکاناتی همچون: آب، غذا، دارو، مکانی مناسب برای خواب و استراحت مسافران، خدمات پزشکی، خدمات دامپزشکی برای حیوانات و بسیاری از امکانات دیگر.

نام کاروانسرای کورسونلو هان از سلطان امپراتوری عثمانی، سلطان سلیمان بزرگ گرفته شده است که قدمت آن به قرن پانزدهم برمی‌گردد‌.

اگر بخواهیم به سایر میراث تاریخی و فرهنگی منطقه بیوک چکمجه اشاره کنیم باید از این آثار نام ببریم:

گرمابه یوسف پاشا، ناحیه فاتح، چشمه ی انور پاشا، سوکلو محمد پاشا و عمارت مسجد، چشمه‌های سلطان عبدالحمید و سلطان سلیمان. همه و همه این آثار از مهم‌ترین دیدنی‌های بیوک چکمجه هستند.

این میراث تاریخی در حالی در منطقه بیوک چکمجه قرار دارند که آن منطقه به یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین مناطق شهر استانبول شهرت یافته است و این یکی از نمونه‌های تضاد در جهان است!

اقتصاد منطقه بیوک چکمجه استانبول

مهم‌ترین بخش معرفی هر منطقه (روستا یا محله)، شهر و یا  کشوری، معرفی بخش اقتصاد آن منطقه است. پس حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید:

اقتصاد منطقه بیوک چکمجه بر ماهی گیری و کشاورزی تکیه کرده است. این موضوع آن منطقه را به یکی از قطب های مهم صنعت و آموزش گردشگری تبدیل کرده است.

البته بخشی از اقتصاد این منطقه از طریق گردشگری و مراکز خرید آن هم به دست می آید اما به طور کلی  بخش ماهی گیری و کشاورزی مهم ترین سهم در اقتصاد منطقه بیوک چکمجه را دارد. این منطقه به تولید خودکفای محصولات کشاوری نه تنها در استانبول بلکه در کل ترکیه معروف است و می‌تواند به تنهایی میزان زیادی از اقتصاد را از نظر کشاورزی در کشور ترکیه به دوش بکشد.

خرید ویلا و اجاره آپارتمان در منطقه بیوک چکمجه استانبول

اغلب ساکنین منطقه بیوک چکمجه از خانواده های قدیمی شهر استانبول هستند، اما در برخی از محلات خانواده هایی پیدا می شوند که از سال های گذشته در آن منطقه زندگی می کردند.

به طور کلی افراد مسن و بازنشسته در منطقه بیوک چکمجه زندگی می کنند، زیرا امنیت و آرامش موجود در منطقه بیوک چکمجه را در هیچ منطقه دیگری نمی توان پیدا کرد.

در محله های گوزلجه و میمار سینان خانه های ویلایی زیادی وجود دارد و مخصوص افراد ثروتمند جامعه است. همانطور که پیش‌تر در متن اشاره کردیم بسیاری از سرمایه‌گذاران و خریداران خانه در منطقه بیوک چکمجه را افراد ایرانی تبار تشکیل می‌دهند.

بنابراین افراد ساکن در منطقه بیوک چکمجه از سطح متوسط جامعه به بالا هستند. به عبارتی دیگر قشر کارگر و قشر ضعیف جامعه در این منطقه کمتر دیده می شود. اگر قصد خرید ویلا و یا اجاره آپارتمان در این منطقه را دارید، میتوانید به داشتن یک محله آرام، با منظره های زیبا و دلنشین امیدوار باشید.

محله های مختلف بیوک چکمجه استانبول

همانطور که می دانیم تقریبا بیست و چهار محله در منطقه بیوک چکمجه استانبول وجود دارد که این محلات جزء زیباترین و سرزنده ترین محلات غرب استانبول هستند.

نام تعدادی از محلات بیوک چکمجه عبارت است از: احمدیه محله، آتاتورک محله، جلالیه محله، مایس ۱۹ محله، گوزلجه محله، ترکوبا محله، ینی محاله محله، کامیلوبا محله و … .

منطقه بیوک چکمجه استانبول، منطقه ای بدون محدودیت

هر منطقه‌ای برای آن که مشهور شود و شهرت بسیاری در بین مردم جهان پیدا کند، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

بدون محدودیت باشد، جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید متعددی داشته باشد، کشوری مستقل باشد و در عین حال روابط خوبی با مناطق دیگر کشورها داشته باشد و از همه مهم‌تر این که منطقه باید در طی زمان پیشرفت کند.

منطقه بیوک چکمجه تقریبا همه ویژگی‌های گفته شده را دارد، اما یکی از این ویژگی‌ها به طور برجسته در این منطقه یافت می شود و آن هم پیشرفت و توسعه منطقه در طی مدت زمان کم است.

در واقع این منطقه جزء مناطقی است که هیچ گونه محدودیتی برای پیشرفت و نوآوری نداشته است. سپس در طی مدت زمان کمی از نظر مسائل تجاری و هم چنین مسائل آموزشی و پرورشی، پیشرفت زیادی کرده است.

این پیشرفت و صعود درحالی است که، اقتصاد منطقه بیوک چکمجه مبتنی بر ماهی گیری و کشاورزی بوده است.

پس به طور کلی می‌توانیم بگوییم که در طی بیست سال اخیر، منطقه بیوک چکمجه در زمینه‌های صنعتی، گردشگری و آموزشی رشد زیادی کرده است.

امکانات موجود

سومین ایستگاه تلویزیونی بزرگ جهان در منطقه بیوک چکمجه شهر استانبول وجود دارد. این ایستگاه تلویزیونی جزء امکانات ویژه و خاص منطقه بیوک چکمجه است.

در منطقه بیوک چکمجه استانبول علاوه بر ایستگاه تلویزیونی، بزرگترین شهر های نمایشگاهی کشور ترکیه (مثل شهر تویب)، شهر آبی، چندین مراکز خرید و ژیمناستیک وجود دارد.

رویداد ها و اتفاق های مهم

منطقه بیوک چکمجه یکی از مناطقی است که سالانه میزبان بزرگترین رویدادها و مراسم‌های مهم است.

به عنوان مثال می‌توان گفت: هر سال در ماه جولای منطقه بیوک چکمجه میزبان فستیوال فرهنگ و هنر است و حداقل ۳۵ هزار نفر در این جشنواره شرکت می‌کنند.

لازم است بدانید این فستیوال که  جزء سومین فستیوال بزرگ جهانی ( با توجه به تعداد بازدید کنندگان آن) است، از اول تا هفتم جولای هر سال برگزار می‌شود‌.

جاذبه های دیدنی در منطقه بیوک چکمه

جاذبه ها و مکان های دیدنی در منطقه بیوک چکمجه شهر استانبول

جاذبه‌های منطقه بیوک چکمجه بی شمار است. اما به تعداد معدودی از آنها اشاره می کنیم:  پل سلطان سلیمان القانونی، مسجد سوکولو محمد پاشا، خان کورچونلو، مسیر سلطان سلیمان بزرگ، مراکز خرید، مراکز فرهنگی و هنری، کاروانسرای تاریخی، مسجد جدید سانجاکلار، تالاب بیوک چکمجه، پارک تاباچیک کاملیک و … .

یکی از مهم‌ترین و وسوسه‌کننده‌ترین جاذبه‌های منطقه بیوک چکمجه استانبول، خط ساحلی ۲۶ کیلومتری است که به دریای زیبای مرمره متصل است.

بنابراین با افتخار اعلام می کنیم که طولانی‌ترین مسیر پیاده روی ساحلی در منطقه بیوک چکمجه قرار دارد. پس به همین دلیل گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند تا لحظاتی خوش را در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشند.

مرکز فرهنگی آتاتورک: همانطور که متوجه شدید منطقه بیوک چکمجه در امور و حوزه های فرهنگی، جزء مناطق فعال بوده است. و مراکز و مجتمع های فرهنگی متعددی در این منطقه قرار دارد. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی موجود در شهر استانبول (منطقه بیوک چکمجه)، مجتمع فرهنگی آتاتورک نام دارد.

بنابراین این منطقه به دلیل مراکز فرهنگی متعددی که دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

عبادتگاه‌های مهم و پرطرفدار منطقه بیوک چکمجه استانبول: عبادتگاه های متعدد و مختلفی در بیوک چکمجه قرار دارد که مسلمانان دین دار می‌توانند از آن مکان ها برای عبادت استفاده کنند، به عنوان مثال: عمارت و مسجد قبا.

اما یکی از مساجدی که به شهرت بین المللی رسیده است، مسجد سانجاکلار نام دارد.

مسجد سانجاکلار مسجدی با معماری و طراحی جذاب و جدید است. این مسجد به وسیله تیم معروف ترک (امره آرالوت) طراحی و بنا شده است.

جالب است بدانید تنها سازه ای که از نمای بیرونی مسجد مشخص است، به شکل سایبانی بزرگ است.

هم چنین معماران و طراحان معروف این مسجد سعی کردند آن را به شکل غار طراحی کنند. تا مسلمانان و دین داران بتوانند در منطقه و فضایی به دور از هرج و مرج و با آرامشی خاص با خدا و معبود خود خلوت کنند.

تالاب بیوک چکمجه: در منطقه بیوک چکمجه تالابی به وسعت ۲۹ کیلومتر وجود دارد و این تالاب در بین ساکنین آن منطقه به تالاب بیوک چکمجه شهرت یافته است.

بنابراین متوجه شدیم در منطقه بیوک چکمجه علاوه بر خط ساحلی گسترده، یک تالاب بی نظیر با منظره ای تماشایی وجود دارد.

مراکز خرید منطقه بیوک چکمجه: تقریبا همه محله های منطقه بیوک چکمجه از مجتمع های خرید و فروشگاه های زنجیره ای ترک مثل شوک و بیم  بهره مند هستند. اما از معروف ترین مجتمع های خرید بیوک چکمجه می‌توان به مرکز خرید آتیروس و فروشگاه بزرگ آیرمرز اشاره کرد.

آب و هوای معتدل و مناسب منطقه بیوک چکمجه استانبول

منطقه بیوک چکمجه تابستان های خنک و زمستان های معتدلی دارد.

آب و هوای بیوک چکمجه عالی است. زیرا با دریای مرمره همسایگی دارد. از طرفی هم چنین نزدیکی به دشت پهناور چاتالجا و سیلیوری سبب بهتر شدن هوای منطقه می‌شود.

بنابراین در منطقه بیوک چکمجه خبری از رطوبت و نم نیست. پس گردشگران می‌توانند از روزهای گرم و شب های خنک آن لذت ببرند.

به طور کلی آب و هوای منطقه بیوک چکمجه به دلیل نزدیکی به دریای مرمره، معتدل و ملایم است.

البته باید بدانید که آب و هوای این محله با شهر استانبول تفاوت زیادی ندارد. پس به راحتی می توانید از آب و هوای مناسب و دلپذیر بیوک چکمجه نهایت استفاده را کنید.

ویژگی های خاص منطقه بیوک چکمجه استانبول

هر منطقه‌ای در هر شهر و یا کشوری از یک سری ویژگی های خاص برخوردار است.

منطقه بیوک چکمجه هم ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر مناطق شهر بزرگ استانبول متمایز کرده است. یکی از ویژگی های مهم این منطقه برگزاری انواع جشنواره های فرهنگی، هنری و نمایشگاه های بین المللی است.

درواقع گردشگران و علاقه مندان به حوزه های فرهنگ و هنر، سالانه از این منطقه بازدید می کنند. این موضوع باعث می‌شود که با ویژگی های منحصر به فرد آن آشنا می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی های خاص منطقه بیوک چکمجه، ساختمان های تاریخی و خانه های محلی و قدیمی است. که در دست مرمت و بازسازی قرار گرفته اند. این محله با کمک تعمیرات توانسته است توجه گردشگران و مسافران بسیاری را به خود جلب کنند.

لازم است بدانید که منطقه بیوک چکمجه به دلیل همجواری با دریای مرمره، وسعت خط ساحلی و داشتن فضای مناسب و کافی برای ساخت و ساز مورد توجه شهرک سازان و سازندگان بسیاری قرار گرفته است. این موضوع یکی از ویژگی های ارزشمند این منطقه است.

موسسه های آموزشی منطقه بیوک چکمجه استانبول

۲۶۵ مدرسه در منطقه بیوک چکمجه شهر استانبول وجود دارد که دارای ۲۲۸۲ کلاس درس، بیشتر از ۵۲۰۰۰ دانش آموز و ۲۲۲۵ معلم است.

جالب است بدانید که منطقه بیوک چکمجه یک دانشگاه و سه موسسه دارد.

وضعیت امکانات پزشکی و بهداشتی منطقه

مراکز بهداشتی بیوک چکمجه شامل بیمارستان های عمومی، کلینیک های خصوصی، کیلینیک‌های درمانی،

بیمارستان های دانشگاه و بیمارستان های خصوصی است که تعداد این مراکز بیشتر از ۲۴۰ مرکز بهداشت است.

خوب است بدانید که منطقه بیوک چکمجه جزء سالم ترین مناطق در شهر استانبول است. این منطقه همانند مناطق اروپایی در زمینه سلامت و درمان به سطح پیشرفته‌ای رسیده است. این منطقه در وضعیت نسبتا خوبی در فهرست جهانی سازمان سلامت قرار دارد.

نمایی از منطقه بیوک چکمجه استانبول
نمایی از منطقه بیوک چکمجه استانبول

حمل و نقل عمومی

حمل و نقل این منطقه همانند مناطق دیگر به چند دسته تقسیم شده است: حمل و نقل خشکی. حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی.

پس منطقه بیوک چکمجه به واسطه دریای مرمره می تواند از حمل و نقل دریایی استفاده کند. بیوک چکمجه هم چنین با کمک بنادر مختلف به منطقه مذکور می توان دسترسی داشت.

منطقه بیوک چکمجه فاقد خطوط مترو و تراموا است.

ابتدایی‌ترین ایستگاه متروبوس از منطقه بیوک چکمجه آغاز می شود و تا قلب قسمت آسیایی آن ادامه دارد. اما منطقه بیوک چکمجه نسبت به منطقه های دیگر شهر استانبول( مثلا منطقه باکرکوی استانبول ترکیه و یا بیلیکدوزو) دسترسی سخت‌تری دارد.

بهترین روش حمل و نقل در منطقه چکمجه

اکثر مردم در منطقه بیوک چکمجه ماشین شخصی دارند. اما در محله‌های پر تردد و شلوغ از اتوبوس و دلموش‌ها استفاده می‌شود. یکی از بهترین وسایل حمل و نقل برای منطقه بیوک چکمجه متروبوس‌ها هستند. در یکی از مقالات همین سایت به بررسی متروبوس‌ها و ایستگاه‌های آن پرداخته شده است.

جالب است بدانید که منطقه بیوک چکمجه تنها یک ایستگاه متروبوس دارد و آن هم TUYAP  است.

هم چنین در ۱۰ کیلومتری منطقه بیوک چکمجه فرودگاه خصوصی قرار دارد. شما با کمک آن می توانید سفر های دور و نزدیک را تجربه کنید.

اگر جزء افرادی هستید که می خواهید سفری یک روزه به استانبول داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنم که از مرکز تفریحی پرطرفدار و مهمی به نامBuyukcekmece  (بیوک چکمجه) دیدن کنید. زیرا این منطقه جزء مناطقی است که توریست‌ها می‌توانند حداقل در یک روز از آن بازدید کنند.

امیدوار هستیم با کمک اطلاعات مذکور، با منطقه مدرن و جدید بیوک چکمجه بیشتر آشنا شده باشید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *