تور کندوان از تبریز | شرایط بهترین تور کندوان از تبریز

528
0
تور کندوان از تبریز

تور کندوان از تبریز یکی از بهترین تورهای گردشگری اطراف تبریز برای کسانی است که به تبریز سفر کرده اند. روستای کندوان در ایران یکی از معدود روستاهای غارنشین مسکونی باقیمانده در این جهان است که غارنشینان امروزی خانه‌های استادانه خود را از صخره‌های آتشفشانی می‌تراشند و یکی از دیدنی‌ترین روستاهای شمال شرق ایران و یک مقصد عالی برای سفر از تبریز است. تور کندوان از تبریز می‌تواند کمک زیادی به کاهش هزینه‌های شما و کسب اطلاعات بیشتری از پیشینه روستا کند. اگر در مورد تور کندوان از تبریز اطلاعات زیادی ندارید و می‌خواهید به روستای تاریخی کندوان سفر کنید با ما همراه باشید. در ضمن اگر اهل سفر به روستاهای تاریخی هستید، تور ابیانه را از دست ندهید.

فهرست مطالب پنهان کردن

کندوان را اغلب کاپادوکیا ایران می نامند که این موضوع به خاطر خانه‌های صخره‌ای مشابهش با همزاد دوقلوی خود در ترکیه است. معماری خانه‌های روستای کندوان در صخره های عجیب و بزرگ به شکل لانه زنبوری آن مشهور است.

روستای کاپادوکیا ترکیه همزاد دوقلوی روستای کندوان
روستای کاپادوکیا ترکیه همزاد دوقلوی روستای کندوان

کندوان و کاپادوکیا هر دو روستاهای تروگلودیتی هستند که مردم آن قرن‌ها در غارها زندگی می‌کردند، لذا کاپادوکیا همزاد دیرینه کندوان است و اکنون به قطب توریستی و روستایی سراسر گردشگری در ترکیه تبدیل است. در حال حاضر نیز بیشتر کاپادوکیا تبدیل به غارهای هتل و رستوران شده است و مردم دیگر در آن‌جا زندگی نمی‌کنند.

چرا باید از  تور کندوان از تبریز دیدن کرد؟

کندوان ایران تنها روستای غارنشینی است که مردم آنجا هنوز از غارها به عنوان خانه خود استفاده می کنند، بنابراین، در مکانی فوق العاده خیره کننده و تماشایی، تجربه اصیل‌تری از زندگی در یک فضای سنتی به دست می آورید.

کندوان در گوشه دورافتاده شمال غربی ایران و نزدیک به شهر تبریز واقع شده است. این روستا در رشته کوه سهند واقع شده است و این روستا واقعا می تواند سرد شود. در اکثر فصول سال، مناظر شگفت انگیزی از قله های برفی اطراف روستا وجود دارد. اما اگر قصد سفر با تور کندوان از تبریز را دارید فصل زمستان را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا در این فصل سرمای تبریز و کندوان بسیار گزنده است. اما در مقابل دیدن از جاهای دیدنی تبریز در فصل تابستان و بهار به شدت توصیه میشود.

کوه سهند مرتفع‌ترین کوه اطراف تبریز است که سازنده صخره‌های چشمگیر و عجیب است، این آتشفشان که اکنون خاموش است، بیش از ۱۱ میلیون سال پیش فعال بوده است.

خانه هایی به شکل کندو در تور کندوان از تبریز
خانه هایی به شکل کندو در تور کندوان از تبریز

چرا تور کندوان از تبریز با بقیه تورها متفاوت است؟

برخی از باستان شناسان می گویند که مردم در ۳۰۰۰ سال پیش هم در غارها زندگی می‌کردند، اما به گفته مردمانی که در کندوان زندگی می کنند، قدمت این روستای غار نشینی به ۷۰۰ سال می رسد و اولین ساکنان آن پناهندگان خوارزم بوده اند که از دست ارتش مغول گریخته بودند.

بیشتر خانه های روی زمین با مصرف انرژی طبیعی فصول مختلف را سپری می‌کنند و بسیار هم کارآمد هستند. زیرا سنگ ها غارها را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه می دارند. این اولین نکته مهم برای این است که بدانیم چرا تور کندوان از تبریز میتواند جالب باشد.

نام کندوان احتمالاً به کلمه فارسی کندو به معنای کندوی زنبور عسل اطلاق می‌شود که از دور واقعاً این روستا یک کندوی عسل بزرگ به نظر می رسد و مکانی دیدنی است که قطعا ارزش دیدن را دارد.

تبریز یکی از شهرهایی است که فاصله کمی با کندوان دارد و هر ساله تعداد زیادی از گردشگرانی که به تبریز سفر می‌کنند حتما سری به کندوان می‌زنند. در واقع اگر یکی از افرادی باشید که علاقه زیادی به ایران‌گردی دارند، پس حتما از سفر به کندوان از تبریز و یا دیگر شهرها لذت خواهید برد. این روستا به هیچ عنوان هیچ بیننده‌ای را مایوس نخواهد کرد. روستای کندوان بهشتی سنگی است برای کسانی که عاشق دور شدن از هیاهوی شهر هستند و می‌خواهند برای مدتی در خانه‌های صخره‌ای زندگی کنند.

تور کندوان از تبریز به سادگی و با کم‌ترین دردسر و اتفلاق وقت در مسیر این موضوع را برای شما به واقعیت تبدیل می‌کند.

چه چیزی کندوان را تبدیل به یک روستای سحرآمیز کرده است؟

البته اکنون هم کندوان کاملاً از هجوم گردشگری مصون نمانده است و در واقع یکی از محبوب ترین مقاصد اطراف تبریز است و گردشگران داخلی و خارجی را به صورت روزانه در ان دیدن می‌کنند.

صنایع دستی در کندوان از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که برخی از خانه‌های غارنشین آن سوغاتی فروشی هستند. افرادی که با تور کندوان از تبریز به این روستا سفر می‌کنند از خرید سوغاتی در این روستا بسیار لذت می‌برند. این دومین نکته جذاب برای گردشگران است. در این روستا می‌توانید لباس‌های محلی را بپوشید و در کنار خانه‌های سنگی و بافت خارق العاده این روستا عکس‌های هنری را ثبت کنید. در این روستا تنها شما هستید و مردمی ساده و بی آلایش که با رفتار خوب خود تورست‌های زیادی را به صورت سالیانه به روستای خود جذب می‌کنند.

صنایع دستی روستای زیبایی کندوان تب

کندوان تنهای روستای گردشگری و توریستی است؟

روستاهایی در ایران وجود دارند که به دلیل تاریخ و فرهنگ منحصربه‌فرد یا موقعیت دیدنی‌شان به کانون‌های گردشگری تبدیل شده‌اند، کندوان قطعاً در این دسته قرار می‌گیرد، اما با این وجود مکانی آرام و با حسی وصف نشدنی است. برعکس تبریز که یک شهر کاملا شلوغ است به محض این که در تور کندوان از تبریز در مسیر این روستا قرار بگیرید سکوت و آرامش شما لحظه به لحظه بیشتر خواهد شد. این سکوت و آرامش چیزی است که تور کندوان را تبدیل به یک روستای رویایی برای اکثر افراد کرده است.

سعی کنید همانطور که گفته شد فصولی که گرم‌تر هستند را برای سفر به کندوان انتخاب کنید. این موضوع به این دلیل است که همجواری روستای کندوان با کوه باعث شده است که آب و هوای این روستا حتی در فصول گرم هم خنک باشد اما این موضوع در زمستان دردسرساز خواهد شد. زیرا دمای هوا تا حد بسیار زیادی در زمستان‌های کندوان بالا است.

کندوان جایی است که تاریخ و زمان حال یکدیگر را ملاقات می‌کنند. هنوز حدود ۱۱۷ خانواده کندوانی در غارها زندگی می کنند، اما در کنار آن‌ها ساختمان های بتنی مدرن نیز در حال ساخته شدن است و این موضوع به این دلیل است که کندوان هنوز جزو میراث جهانی یونسکو نیست.

در کندوان احساس تنهایی نخواهید کرد!

در روستای کندوان و تور کندوان از تبریز بیشتر از این که به عنوان یک گردشگر با شما برخورد شود، شما یک مهمان برای مردم کندوان و تور به حساب خواهید آمد. با این حال، مردم به دیدن بازدیدکنندگان در روستای خود عادت کرده‌اند و به سادگی به انجام دادن امور روزانه و روزمره خود می‌پردازند. جوانان روستا فوتبال بازی می‌کنند، یک چوپان با گله گوسفندانش پس از چرا از راه می‌رسد و زنان در حال کار و تلاش هستند. بیشتر آن‌ها هنوز هم لباس‌های خود را به صورت سنتی و با دست و سنگ در زیر آفتاب می‌شویند که این موضوع همچنان باعث تعجب بیشتر گردشگران ایرانی و خارجی خواهد شد.

گردشگری یک منبع درآمد اضافی برای مردم کندوان است، اما روستا هنوز حول هزینه به دست امده از سمت صنعت گردشگری نمی‌چرخد. با این که روستای کندوان دارای گردشگران زیادی است و اکثر مسافرانی که به کندوان می‌آیند سلیقه منحصر به فرد و مخصوص خود را دارند، هنوز هم این روستا ان طور که باید مورد توجه واقع نشده است. محبوبتی که در ابیانه و ماسوله می‌بینیم را نمی‌توانیم به همان میزان و شدت در کندوان ببینیم. این موضوع به این دلیل است که رسانه کم‌تر به کندوان و تور کندوان از تبریز پرداخته است.

پیشنهاد من به شما این است که حتما اگر به تبریز رفتید تور یک روزه از سمت تبریز به کندوان را رزرو کنید و از سفر در زمان لذت ببرید.  اگر به تبریز سفر کنید، قطعاً کندوان را باید ببینید و یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و جالب‌ترین روستاهای ایران برای بازدید است.

روستای جادویی کندوان
روستای جادویی کندوان

اماکن دیدنی کندوان که هرگز آن‌ها را فراموش نمی‌کنید!

در کندوان به جز گشت و گذار در معماری منحصربفرد و غار نشینی آن کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد. اگر مانند اکثر مردم به یک سفر یک روزه از تبریز بروید، ۲ تا ۳ ساعت برای گشتن کامل روستا زمان مناسبی خواهد بود. بعد از این دو سه ساعت شما تبدیل به فردی خواهید شد که روستا را به شکل درستی می‌شناسد. اما بازهم سعی کنید که از لیدر و بقیه افراد تیم دور نشوید.

سعی کنید طراحی و دکوراسیون خانه‌های غاری کندوان را ببینید و لذت ببرید

کندوان آنقدرها بزرگ نیست و روستایی کاملا جمع و جور است. شما می توانید در جایی که خیابان های باریک آن حس خوبی از نحوه زندگی مردم در اینجا می دهد پرسه بزنید. یک نکته اساسی در سفر با تور کندوان از تبریز این است که لطفا کفش مناسب بپوشید. این روستا بافتی شیبدار دارد و برای دید بهتر از روستا باید مسیر را راه بروید پس انتظار راه رفتن و پیاده‌روی در روستا را داشته باشید و با کفش مناسب به تور کندوان از تبریز بروید.

برخی از غارها به سوغاتی فروش‌های کندوانی معتبر تبدیل شده‌اند شما می‌توانید سری به آن‌ها بزنید و به داخل آن نگاهی بیندازید یا حتی از آن‌ها خرید کنید. بیشتر خانه‌های غاری کندوان چندین طبقه دارند که طبقه همکف به عنوان اصطبل و طویله و  طبقات بالایی برای زندگی استفاده می‌شود. بله درست شنیدید! شنیده شدن صدای حیوانات در این روستا بسیار عادی است و مردم با مواظبت از حیوانات و استفاده از مزایای ان‌ها زندگی خود را می‌گذرانندو بافت قدیمی این روستا هر شخصی را مجذوب خود می‌سازد.

مسجد کران را در تور یک روزه کندوان از دست ندهید!

مسجد کران یکی از معدود مساجد جهان است که در غار قرار دارد. در واقع مسجد کران یکی از بزرگترین غارهای کندوان است. گاها خانه‌های کندوان در اثر گذر زمان از پایداری نسبی کم‌تری نسبت به روز اول برخوردار هستند و هزینه حاصل از گردشگری کندوان می‌تواند به اقتصاد این روستا کمک زیادی کند. یکی از مشکلاتی که مردم کندوان با آن رو به رو هستند همین بافت قدیمی است که باعث گردشگری شدن روستا شده است!

بازار کندوان، محلی برای همه مسافران تور از تبریز

اگر همین الان در تبریز هستید و می‌خواهید به کندوان بروید دست نگه دارید و به بازار نروید. بازار کندوان محصولات دستی و صنعتی زیادی را در خود جای داده است. بسیاری از گردشگران خریدهای خود را هم در همین روستا انجام می‌دهند. بازار کندوان در کنار رودخانه قرار گرفته و مکانی عالی برای خرید سوغاتی است، این شهر به دلیل داشتن عسل مرغوب، آجیل و گیاهان دارویی معروف است. می‌توانید یکی از همین گزینه‌ها را به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود ببرید و آن‌ها قطعا از مرغوبیت محصولات کندوان حیرت خواهند کرد.

نمای پانورامای کندوان حیرت انگیز است

مطمئن شوید که برای عبور از پل روی رودخانه و بالا رفتن از آن برای دیدن منظره ای پانوراما از کندوان و صخره های مشخصه آن زمان بگذارید.

تور کندوان از تبریز
تور کندوان از تبریز

نکات سفر با تور کندوان از تبریز

غذا در کندوان با تورهای مختلف چه تفاوتی از نظر طعم و کیفیت دارند؟

عملا هیچ فرقی ندارند. کندوان در بین گردشگران محلی نیز بسیار پرطرفدار است و دارای چند رستوران و چایخانه معمولی به خصوص در اطراف رودخانه است و می‌توانید منتظر غذاهای معمولی ایرانی مانند کباب و برنج باشید. بسته به هزینه و مدت زمان سفر شما لیدر تور بهترین غذا را می‌تواند انتخاب کند. شما هم می‌توانید از نوشیدن چای در این غارهای جذاب لذت ببرید.

آیا تورها مسئول اقامت شبانه ما در کندوان هستند؟

بله. مانند هر تور دیگری اقامت در کندوان هم طبق برنامه‌ریزی اعضای تور است. به دلیل نبود هتل‌های زیادی در کندوان گزینه پیش روی اکثر تورها یک چیز مشترک است.

کندوان یک سفر یک روزه عالی از تبریز دارد، اما اگر دوست دارید در یکی از غارها بخوابید، هتل عالی غار لاله است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مدت زمان سفر خود به کندوان تا جایی که می‌توانید همانند مردم عادی با محیط این روستا یکی بشوید. این گونه یک سفر فوق العاده و باورنکردنی را برای خود رقم خواهید زد.

اگر می‌خواهید خودتان محل اقامت خود را انتخاب کنید حتما با تور صحبت کنید و این موضوع را ذکر کنید. رزرو آنلاین هاستل در روستای کندوان نسبتاً دشوار است. برای رزرو مناسب هتل خود، باید مستقیماً با آن‌ها تماس بگیرید. اما سعی کنید این موارد را به افرادی که مسئول تور هستند بسپارید زیرا ان‌ها با چندین سال تجربه و رفت و امدهای روزانه یا ماهانه بهترین گزینه رو برای شما انتخاب خواهند کرد.

زمان بازدید از کندوان ایران

کندوان دارای زمستان های طولانی و سرد و تابستان های گرم است، بهترین زمان سفر به کندوان در بهار و پاییز است. در این دو فصل کندوان مطبوع‌ترین هواهای ممکن را دارد و یکی از جذاب‌ترین و خیره‌کننده‌ترین مناظری که می‌توانید در عمرتان ببینید را مشاهده خواهید کرد.

اگر از تور جا ماندیم چگونه از تبریز به کندوان برسیم؟

در بخش آخر می‌خواهیم روش کلی رسیدن از تبریز به کندوان را به صورت کلی بگوییم تا اگر از تور کندوان از تبریز جا ماندید بتواند در میانه سفر به آن‌ها معلق شوید.

سفر با تاکسی بهترین گزینه است!

سریعترین راه برای رسیدن از تبریز به کندوان با تاکسی است. اکثر هتل های تبریز می توانند این کار را برای شما ترتیب دهند. یک سفر رفت و برگشت که شامل ۲ ساعت زمان انتظار است باید بین ۱۳ تا ۲۰ دلار هزینه داشته باشد. با نوسانات قیمت در کشور ما نمی‌توانیم یک قیمت واحد را به عنوان قیمت کلی سفر به کندان یا نرخ تاکسی اعلام کنیم.

نکته مهم گردشگری کندوانی: برای اتومبیل ها هزینه ورودی وجود دارد که اگر قبل از ورودی پیاده شوید و مسافت کوتاهی تا روستا را پیاده طی کنید، می توانید پرداخت آن را دور بزنید.

با حمل و نقل عمومی

ارزان ترین راه برای رفت و آمد از تبریز به کندوان حمل و نقل عمومی است که متاسفانه این روند ساده ای نیست اما فقط چند دلار ناچیز برای شما صرفه جویی می‌کند. هیچ اتوبوس مستقیمی از تبریز به کندوان وجود ندارد، بنابراین باید ابتدا به اسکو بروید. ایستگاه اتوبوس اتوبوس‌های اسکو از میدان راهان، نزدیک ایستگاه قطار تبریز حرکت می‌کند. هزینه مینی‌بوس تبریز – اسکو حدود ۳۰۰۰۰ ریال است. ۲۵ ¢) این قسمت برای هر نفر در هر راه کندوان است و این مسیر چیزی حدود حدود یک ساعت طول می‌کشد.

اولین قدم رسیدن به میدان راه آهن (میدان راهان) تبریز است که از آنجا چندین گزینه دارید، می توانید با مینی بوس مستقیم به اسکو (۰.۳۰ تومان، ۱ ساعت)  بروید و یا اتوبوس به سهند و سپس از تاکسی مشترک ( ساواری) به اسکو استفاده کنید. در نهایت با استفاده از هر کدام از این روش‌ها می‌توانید به رویای اسرارآمیز کندوان بروید.

از اسکو تاکسی های مشترکی به کندوان وجود دارد، اما آن‌ها بسیار دور از دسترس هستند و پیدا کردن آن‌ها دشوار است. احتمالاً برای ۲۰ دقیقه سواری خوش منظره به کندوان باید یک تاکسی شخصی بگیرید. هزینه تاکسی‌های شخصی نسبتا زیاد است پس سعی کنید بر روی زمان‌بندی خود بیشتر تمرکز کنید. این مسیر تا کندوان از اسکو یک رفت و برگشت با تاکسی که شامل ۲ ساعت زمان انتظار است. باید بین ۵ تا ۱۰ دلار هزینه داشته باشد.

از اسکو تا کندوان

متأسفانه، مینی‌بوس‌های زیادی از اسکو به کندوان وجود ندارد و باید دقیقا با استفاده از تاکسی این مسافت را بپیمایید.

یک تاکسی از اسکو به کندوان مبلغ ۱۵۰۰۰۰ ریال (کمی کمتر از ۵ دلار) را برای یک سفر یک طرفه شما را به این روستا خواهد بود. دیدن مسیر خوش منظره از میان تپه های سنگی حدود ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. برای ورود به پارک باید مبلغی را پرداخت کنید. ۴۰۰۰۰ ریال ورودی برای ماشین است که البته اگر با تور به این سفر بروید دیگر نیاز نیست نگران ماشین یا جای پارک خود باشید..همچنین می توانید کمی قبل از ورود از ماشین پیاده شوید. به این ترتیب نیازی به پرداخت هزینه ماشین نخواهید بود.

پس از رسیدن به روستای کندوان، می توانید به راننده تاکسی پول بپردازید تا منتظر بماند یا این کار را نکنید و او برود. در هر دو صورت شما باید لیدر تور کندوان از تبریز را مطلع سازید. پس از چند ساعت پیاده روی در کندوان و صرف ناهار در زیر آفتاب در یکی از رستوران های کوچک / مناطق پیک نیک در کنار رودخانه در شهر رفت و برگشت به شرح زیر خواهد بود: ۱۵۰۰۰۰ ریال تا اسکو، سپس ۲۵۰۰۰ ریال دیگر برای مینی بوس برگشت به تبریز، بازگشت به تبری همان قیمت خواهد بود: ۱۵۰۰۰۰ ریال تا اسکو، سپس ۲۵۰۰۰ ریال دیگر برای مینی بوس برگشت به تبریز راننده تاکسی. به ما کمک کرد تا موقعیت مینی‌بوس را در Osku پیدا کنیم. سعی کنید که با تمام زمان‌های تور کندوان از تبریز هماهنگ باشید. اینگونه کم‌ترین صدمه را به خود و تور خواهید زد.

غروب روستای جذاب کندوان
روستای جذاب کندوان

بازگشت از تور کندوان از تبریز چگونه است؟

هنگامی که مینی‌بوس شما به میدان راه‌آهن رسید، می‌توانید با اتوبوس عمومی به مرکز شهر تبریز برگردید.

برای رسیدن به اتوبوس‌ها، از ترمینال مینی‌بوس خارج شوید و به راست بپیچید. مستقیم به راه رفتن ادامه دهید تا زمانی که به جاده‌ای عریض پر از اتوبوس برخورد کنید. در هر قسمتی از خیابان اصلی یک فرد در کنار تاکسی خود کلمه بازار را پشت سر هم فریاد می‌زند. این موضوع به این دلیل است که مقصد آن‌ها بازار بزرگ تبریز است.

فراموش نکنید که جلوی اتوبوس‌ها فقط مردانه است، زنان در قسمت عقب هستند. از وسط اتوبوس وارد شوید تا بتوانید سمت مناسب را انتخاب کنید. برای پرداخت هزینه اتوبوس، بنشینید و منتظر بمانید تا کارگری از اتوبوس پایین بیاید. سفر با اتوبوس ارزان است، در حدود ۱۰۰۰۰ IRR، و تنها ۱۵ دقیقه یا بیشتر طول می کشد.

همه این موضوعات برای وقتی است که شما از تور کندوان از تبریز استفاده نکنید یا بازگشت شما از تور کندوان دچار مشکل شده باشد. تورها برنامه منظمی دارند و از نظر حمل و نقل و قیمت‌ها می‌توانید با ان‌ها کنار بیایید.

سخن نهایی

تور کندوان از تبریز معمولا در مدت زمان‌های محدود و کوتاهی صورت می‌گیرد برای مثال یک روزه تا یک هفته. تور یک روزه روستای کندوان یک سفر کوتاه در نزدیکی تبریز برای کسانی است که دوست دارند در تاریخ و فرهنگ تمدن های باستانی ایران قدم بزنند.کندوان روستایی در دهستان سهند در بخش مرکزی شهرستان اسکو در استان آذربایجان شرقی ایران است. این تور یک روزه است که از صبح شروع می شود و شب با یک وعده غذا به پایان می رسد و حمل و نقل با وسیله شخصی است.اگر دوست دارید بدانید بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان کدام است و یا در حال گشت و گذار در ایران هستید، این مکان عجیب و غریب را از دست ندهید.

تور یک روزه روستای کندوان نمایی متفاوت از سبک زندگی گذشته ایرانیان را به ارمغان می آورد. این روستا با قدمتی ۸۰۰ ساله.۶۷۰ نفر در این روستا زندگی می کنند.منطقه ای زیبا و آرام برای استراحت و لذت بردن.مردم محلی در خانه هایی زندگی می کنند که اجدادشان ساخته بودند. در صخره ها قدمت برخی خانه ها حدود ۷۰۰ سال است برخی از باستان شناسان روستای کندوان را حاصل آتشفشان یک قرن پیش در کوه سهند می دانند.

سفر بی خطر- دعای سفر را برای حفظ سلامت و مال خود فراموش نکنید

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *