مثلث برمودا در کجا قرار دارد | از حقایق جالب تا شایعات آن

75
0
مثلث برمودا کجا قرار دارد

مثلث برمودا به عنوان یکی از مکان‌های مخوف جهان شناخته می‌شود. از دیرباز هر شخصی که به مخوف‌ترین اماکن دنیا فکر می‌کند نام دو نقطه را در ذهن خود متصور می‌شود. یکی از این نام‌ها مثلث برمودا است و نام دیگر به احتمال زیاد دراز گودال ماریانا و مثلث شیطان است. اما این دو مکان چه خصوصیت ویژه‌ای دارند که باعث می‌شود از یکدیگر تفکیک شوند؟ آیا دراز گودال ماریانا و مثلث برمودا با یکدیگر ارتباطی دارند؟ بسیاری فکر می‌کنند که مثلث برمودا مکانی است که مربوط به شیاطین، نیروهای اهریمنی یا فضایی است! آیا این موضوع حقیقت دارد؟ و اگر بله چگونه می‌توان صحت آن را فهمید؟

سوالات بالا تمام سوالاتی هستند که در این متن قصد پاسخگویی به آن‌ها را داریم. اما پیش از آن می‌خواهیم به معرفی مثلث برمودا بپردازیم.

مثلث برمودا و حواشی مربوط به آن

احتمالا شما هم با این جمله مواجه شده‌اید که فلان درس یا فلان ترم مثل مثلث برمودا است! هرگز کسی نمی‌تواند آن را پاس کند یا به درستی و سالمی از آن گذر کند! در این متن قرار است به این موضوع بپردازیم که آیا واقعا راه فراری از برمودا وجود ندارد و دقیقا هر شخصی که وارد مثلث برمودا شود از بین می‌رود؟ به صورت کلی هدف ما این است که ذهنیت شما از مثلث برمودا شفاف کنیم. اگر تا به حال فکر می‌کردید که مثلث برمودا یه جزیره مثلثی شکل یا یک بخش مثلثی تفکیک شده و تحت حفاظت است. این متن مخصوص شما است پس تا انتها با ما همراه باشید.

مثلث برمودا و حوادث آن

معرفی برمودا

در ابتدا باید این نکته را یاداوری کنیم که مثلث برمودا یک آبشار مثلثی شکل یا حتی یک جزیره مثلثی شکل با رعد و برق‌های فراوان و گردابی عمیق نیست! مثلث برمودا منطقه‌ای با آب‌های آرام در اقیانوس اطلس شمالی است و حتی بر خلاف تصور همیشه بارانی و گردابی نیست!

اگر از فلوریدا تا پورتوریکو و از آن‌جا به سمت جزیره‌ی برمودا خطی رسم کنیم، منطقه‌ ای سه گوش به دست می‌آید که مساحتی حدود ۱۲۹۵۰۰۰ کیلومتر مربع دارد. به این منطقه‌ ی نبستا پهناور مثلث برمودا گفته می‌شود. بنابراین مثلث برمودا بسیار پهناورتر از چیزی است که تنها یک هواپیما در مساحت آن قرار بگیرد یا حتی مثلثی بودن آن با قرار گرفتن در آن مشخص شود. به عبارتی أصلا هیچ مثلثی به طور واقعی در محل وجود ندارد!

پس دریافتیم که مثلث برمودا روی هیچ نقشه‌ای ترسیم نشده بلکه مساحتی از اقیانوس است که بین خط واصل فرضی سه خشکی قرار دارد. این سه خشکی هم به نسبت دور از هم قرار گرفته است پس به طور کلی ما قرار نیست متوجه شویم که وارد مثلث برمودا شده‌ایم چون اصلا مثلثی وجود ندارد! و منظور از مثلث بخش بینابین سه منطقه در اقیانوس اطلس شمالی است. که حوادث زیادی را برای افرادی که از آن عبور کرده است به وجود آورده است.

باید این نکته را هم مد نظر قرار داده باشیم که صحبت کردن از اتفاقات برمودا به این معنی نیست که این منطقه همیشه حادثه‌خیز است. حتی امروزه هم بسیاری از پروازها بر فراز این منطقه اتفاق می‌افتند و پروازهای موفقی هستند. پس این تصور هم اشتباه است که تمام پروازها و مسافرت‌هایی که از منطقه برمودا باشند به حادثه‌های دلخراش و بی‌نام و نشان ختم خواهد شد. حتی همین حالا هم بسیاری از افراد هستند که پرواز آن‌ها از برمودا رد شده است و زنده هستند. پس باز هم دلیل نمی‌شود که هر کسی که در برمودا بوده است در قید حیات نباشد و نتواند زنده از آن خارج شود.

آیا واقعا مثلث برمودا ترسناک است؟

حالا که همه این موضوعات را می‌دانیم احتمالا از خودتان می‌پرسید که پس چرا این منطقه دارای چنین شهرت و آوازه جهانی است؟ مگر این منطقه چه فرقی با مناطق دیگر دارد؟

موضوع این نیست که هر جنبنده‌ای که از مثلث برمودا رد بشود خواهد مرد! موضوع این است که موجودات و انسان‌های زیادی از برمودا رد شده‌اند و سالم هستند اما این منطقه به طرز عجیبی اتفاقات زیادی را سپری کرده است! برای مثال در هر منطقه‌ای به مدت کوتاه چند حادثه بزرگ و دلخراش رخ نمی‌دهد. اما در برمودا در طی سالیان طولانی از گذشته اتفاقاتی وجود داشتند که این منطقه را به یک منطقه مرموز تبدیل می‌کردند.

به عبارتی موضوع اصلی برمودا این است که در یک بازه زمانی مجموعه زیادی از اتفاقات در یک منطقه رخ داد که این موضوع باعث شد که رسانه‌های توجه خود را نسبت به این منطقه چند برابر کنند. پس صرفا توجه رسانه‌ها بر روی اتفاقات زیاد منطقه برمودا باعث شد که بسیاری از شایعات و گمانه‌های غیر واقعی هم باعث تحریف واقعیت‌ها درباره برمودا شوند. پس در واقع برمودا به آن ترسناکی و وحشتناکی که فکر می‌کنید نیست و قرار نیست آن نقطه از جهان هر چیزی را که وارد آن می‌شود را ببلعد و حتی هنوز هم پروازهایی را داریم که با سلامت از آن نقطه به صورت روزانه و ساعتی گذر می‌کنند و مشکلی آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

مثلث برمودا و حوادث آن

تاریخچه حوادث

در ابتدا باید بگوییم که بر خلاف چیزی که تصور می‌شود یک آمار کامل و جامع و رسمی از تمام اتفاقات تاریخچه حوادث برمودا به صورت مستند در دسترس نیست. تنها پاره‌ای از اتفاقات به صورت مستند جمع آوری شده است اما هرگز به صورت سریالی و دنباله‌دار به چنین چیزی پرداخته نشده است. پس به طور کل آمار خیلی دقیقی از خسارت‌ های وارده در این منطقه وجود ندارد.  

با اینحال تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما در آن ناحیه بی هیچ اثری از لاشه ‌ی این وسایل مفقود شده اند و افرادی که با آن هواپیما سفر کرده بودند نیز ناپدید شدند. این موضوع یک موضوع هولناک برای جوامع جهانی به شمار می‌رفت.

نظر کریستف کلمب و شکسپیر درباره منطقه برمودا

اولین بار در چه وقتی و برای چه کسی در مثلث برمودا مشکلاتی ایجاد شد؟
اولین کسی که عنوان کرد حوادث عجیبی در برمودا در حال رخ دادن است و در این منطقه از جهان چیزی به نظر عجیب و غیرطبیعی می‌رسد کریستف کلمب بود، همانطور که می‌دانید کریستف کلمب فردی بود که برای اولین بار از بخشی دیگر به امریکا آمد و این منطقه را هند نامید. به این دلیل که از نظر او سرخپوستان و افراد بومی هند از نظر موی بلند و رنگ پوست شباهت‌های زیادی به یکدیگر داشتند. این موضوع هنگامی رخ داد که قطب‌ نمای کریستف کلمب در آن منطقه از کار افتاد. کریستف کلمب گفت که در هنگام از کار افتادن قطب‌نما نورهای عجیبی در آسمان وجود داشته‌اند.

این نورها و از کار افتادن عجیب قطب‌نما باعث شد که زمزمه‌های شیطانی بودن و عجیب بودن درباره این منطقه به گوش دیگران برسد.

شکسپیر هم گویا از وجود چنین منطقه‌ای باخبر بوده است و حتی در کتب خود هم اشاره‌ای به شیطانی بودن این منطقه کرده است. او منطقه برمودا را یک منطقه اهریمنی و شیطانی خوانده است. البته که هرگز صحت داشتن چنین چیزی اثبات نشده است و صحبت‌های شکسپیر پایه علمی ندارد و صرفا بر اساس گمانه‌ها و شنیده‌های خود چنین چیزی را به چاپ رسانده است. همانگونه که مشاهده کردید کریستف کلمب اولین کسی بود که درباره گذر کردن و مشکلاتی که در هنگام گذر کردن از برمودا داشت خبر داد.

اما او از منطقه مثلث برمودا به خوبی گذر کرد و این مسئله باعث شد که مردم این موضوع را جدی نگیرند. بنابراین علاوه بر اینکه هر کسی که از برمودا گذر کند نخواهد مرد در ابتدا حتی این منطقه مورد توجه افراد زیادی قرار نگرفت! به عبارتی چنین مسئله‌ای به دلیل رخ ندادن یک اتفاق ترسناک و هولناک برای افراد زیادی مجهول و در حد داستان باقی ماند.

مثلث برمودا و حوادث آن

حوادث برمودا

اگر موضوع مربوط به زمان کریستف کلمب است چرا دقیقا سال‌ها بعد از این اتفاق این منطقه به شهرت جهانی رسید؟ این موضوع به این دلیل بود که در آن هنگام اتفاقاتی که در مثلث برمودا رخ می‌دادند تا این اندازه بزرگ و بدون توجیه نبودند. به عبارتی حتی اگر اتفاقی هم افتاده بود تا همین امروز چنین چیزی مجهول باقی مانده است. چرا که فهرست تمام اتفاقات برمودا به طور کامل و منتشر شده در دسترس نیست و فهرست کوتاهی از رخدادهای بزرگ و رسانه‌ای در دست افراد است. به همین دلیل نمی‌توان آمار دقیقی از کشته‌های برمودا ارائه داد. در واقع ما نمی‌دانیم چند نفر و چه قایق‌های و کشتی‌ها و هواپیماهای کوچکی قبل از چنین اتفاقات بزرگ و مشهوری در این منطقه غرق شدند.

در بخش زیر با توجه به تاریخ وقوع اتفاقات مختلف در برمودا این اتفاقات را به صورت دسته‌بندی شده بر اساس شواهدی آورده‌ایم. توجه کنید هیچکدام از این شواهد آنگونه که باید کامل و جامع نیستند به غیر از پرواز مشهور که یکی از حوادث پرحاشیه و نگران کننده بود.
حادثه ۴ مارس سال ۱۹۱۸
اولین حادثه‌ ای که در این منطقه جلب توجه کرد، واقعه یو اس‌ اس سایکلوپ بود که این کشتی در یک سفر ۹ روزه از باربادوس به مقصد بالتیمور در حرکت بوده است، این کشتی به طرز عجیبی بدون فرستادن سیگنال یا اعلام خطر ناپدید شد و این منطقه قربانی عظیم خود با ۳۰۹ خدمه را با هاله ‌ای از ابهام پوشاند؛ لازم به ذکر است که این ماجرا تاکنون به صورت راز باقی مانده است.
حادثه ۳۱ ژانویه سال ۱۹۲۱
پنج قایق بادبانی از مبدا کارولینای شمالی به سمت ریو دو ژانیرو در حرکت بودند و در نزدیکی کیپ هتراس ناپدید می‌شوند.
حادثه ۱ دسامبر سال ۱۹۲۵
کشتی آمریکایی اس اس کوتوپاکسی در حالی که به مقصد هاوانا در حرکت بود طعمه مثلث برمودا شد.
سال ۱۹۴۱
یو اس اس پروتئوس و یو اس اس نرئوس دو کشتی دیگر بودند که از مکزیک به سمت ریو دو ژانیرو در حرکت بودند و هر دو ناپدید شدند.
۵ دسامبر سال ۱۹۴۵
یکی از مشهور ترین و هولناک ترین حوادث برمودا، حادثه ی پرواز شماره ۱۹ است. در این حادثه پنج فروند هواپیمای جنگی که به پرندگان آهنی مشهور بودند و از فلوریدا پرواز می‌کردند با هم ناپدید می‌شوند. و تنها یک فایل صوتی از این پرواز به جا مانده و خلبان در آخرین لحظات می‌گوید: یک چیز درست نیست ما نمی‌توانیم جایی را ببینیم و همه‌ی دستگاه ها از کار افتاده است. برج مراقبت به آن ها می‌گوید که به سمت غرب بروند اما آن ها اظهار داشتند که نمی‌دانند غرب کدام سمت است و در نهایت اضافه می‌کند که ما در حال وارد شدن به آب‌های سفیدرنگ و سبزرنگ هستیم.

آن‌ها در نهایت آخرین کلمه‌ای که به زبان آوردند کلمه کمک بود که مشخصا با پاسخی مواجه نشد و پس از گشتن و وارد شدن نیروهای امنیتی و گشت در آن منطقه برای جست و جوی این پرواز کوچک‌ترین اثری از هیچ‌ یک از لاشه‌های هواپیما و یا هیچ چیز دیگری یافت نشد. این موضوع برای ناظران در رسانه‌ها به شکلی بود که روزنامه‌ها با تیتر برمودا پرواز شماره ۱۹ را بلعید منتشر می‌شد.

زیرا اتفاقی که برای پرواز شماره ۱۹ افتاد بسیار شبیه بلعیده شدن به وسیله یک نیروی اهریمنی بود. قرینگی چنین اتفاقات عجیی آن هم به موازات یکدیگر باعث شد که چهره جدیدی از برمودا برای افراد دیگر و یا حتی ساکنان جزایر اطراف صورت بگیرد. همه این اتفاقات باعث شد که نظر رسانه‌ها و یا حتی مردم و دولت‌ها به این قسمت از زمین جلب بشود. این حادثه به این دلیل بسیار مشهور بود که بهترین خلبان‌ها در این هواپیما قرار گرفته بودن و احتمال هرگونه خطا و نگرانی حداقل بود به همین دلیل گمان می‌رفت شرایط تا حد زیادی تحت کنترل باشد و به خوبی پیش برود اما اینگونه نبود. نیروی اهریمنی برمودا از مهارت و تجربه خلبانان این پروزا قوی‌تر بود.
۳۰ ژانویه سال۱۹۴۸
هواپیمای سلطنتی بی اس ای ای استار تیگر که از بریتانیا به سمت آزور در حرکت بود هر ۶ خدمه و ۲۵ مسافر آن از بین رفتند. این هواپیما هم مانند هواپیماهای دیگر در ان منطقه بدون هیچ اثر یا نشانی‌ای از بین رفت. گویی که هرگز چنین پروازی در آن منطقه وجود نداشته است! رخ دادن چنین اتفاقات عجیبی باعث به وجود امدن وحشتی فراگیر در سراسر جهان شده بود.
۲۸ دسامبر سال ۱۹۴۸
هواپیمای داگلاس دی سی-۳ هم از دیگر حوادث دلخراش این منطقه بود که قبل از این که به میامی برسد هر ۳۶ مسافر آن ناپدید شدند.
۱۷ ژانویه سال ۱۹۴۹
از دیگر هواپیمای سلطنتی تودور می‌توان به بی اس ای ای آریل اشاره کرد که که قبل از رسیدن به مقصد که جامائیکا بود با ۷ خدمه و ۱۳ مسافر به کلی مفقود شد. در این بین گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره توطئه علیه خانواده سلطنتی وجود داشت که هرگز چنین چیزی اثبات نشد.
۱۹۶۳
کشتی اس اس مارین سولفور کویین که حدود ۱۵۰۰۰ تن گوگرد را حمل می‌کرده است، همراه با ۳۹ خدمه ناپدید می‌شود.
۱۹۶۷
یک کروز کابین به اسم ویچکرفت در آن سال گزارشی از برخورد را می‌دهد و درخواست گشت می‌کند، اما وقتی گشت به محل می‌رسند اثری از ملوان و کشتی پیدا نمی‌کنند.
۱۹۶۹
فانوس دریایی ایزاک و دو نگهبانش هر دو گم شدند و دیگر کسی آن‌ها را ندید.

مثلث برمودا و حوادث آن

۱۰ حقیقت جالب در مورد برمودا که قبل از رفتن به برمودا باید درباره آن‌ها بدانید

دلیل جذابیت برمودا برای همه آشکار است. محیط تاریخی، آب‌های آبی شفاف با حاشیه‌های صخره‌ای، سواحل ماسه‌ای صورتی، معماری منحصربه‌فرد و مجموعه‌ای از فعالیت‌های سطح بالا، مانند زمین‌های گلف قهرمانی، آن را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است. اگرچه چیزهای زیادی در مورد برمودا وجود دارد که ممکن است ندانید.

تمام چیزهایی که باعث جذاب شدن برمودا می‌شوند حقایق ترسناک درباره مثلث برمودا یا شایعه‌های مختلف مربوط به تسخیر این منطقه  خلاصه نمی‌شوند. منطقه برمودا دارای اماکن دیدنی بسیاری است که سرزمین‌های اطراف آن و جزیره‌های دیگر که در اطراف این منطقه قرار دارند بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کنند. این جاذبه‌های طبیعی برمودا اغلب به دلیل مناظر طبیعی و طبیعت بکر ان است.

از این رو که بسیاری از افراد به صورت کلی از این که به این منطقه سفر کنند و هر گونه حمل و نقلی را داشته باشند می‌ترسند بسیاری از مناطق طبیعی و جذاب اطراف کارائیب بکر و دست نخورده باقی مانده است. بسیاری از افراد می‌گویند که بسیاری از شایعاتی که درباره ترسناک بودن برمودا نقل می‌شود. از سمت مردم محلی خود آن منطقه است تا گردشگران به سمت مناظر طبیعی و زیبایی‌های جذاب آن هجوم نبرند و طبیعت را خراب نکنند. البته تمام این موضوعات تا به امروز در حد شایعه باقی مانده است و از بسیاری از آن‌ها شواهدی مبنی بر اثبات یا دلالت بر چیزی وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توان مردم محلی را توبیخ کرد و یا حتی یه فرضیه قطعی را برای این موضوع در نظر گرفت.

حقایق بیشتری درباره برمودا وجود دارد که باید درباره ان‌ها بدانید. همه ان‌ها به نحوی مهم هستند. بسیاری از افراد ماجراجو قصد دارند که برای کنجکاوی هم که شده است برای یک بار به منطقه برمودا بروند و در جزایر اطراف این منطقه سکونت داشته باشند. در ادامه مطلب می‌خواهیم به بررسی اماکن دیدنی منطقه غرب آمریکای شمالی و جزایر بکر ان بپردازیم تا کمی از وحشت منطقه اهریمنی برمودا کاسته شود.

۱- کرم‌های برمودایی

کرم آتشین برمودا موجوداتی هستند که به طور عمده افرادی که با ان‌ها آشنایی ندارند قصد فرار از دست ان‌ها را دارند اما بسیاری از افراد ماجراجو یا محقق درباره حشرات به دنبال آن‌ها هستند. در حال حاضر این موجود به صورت قابل توجهی در طول روز در دسترس است. طول آن حدود ۴ سانتی متر است، رنگ این موجود قرمز است و با موهای کوچک پوشیده شده است که اگر آنها را لمس کنید، نیش می زنند. سعی کنید به هیچ عنوان به این موجود دست نزنید. پیدا کردن آن‌ها در فصول گرما به هیچ عنوان دشوار نخواهد بود.

در ماه های تابستان، بین ماه مه و نوامبر در سومین شب پس از ماه کامل و ۵۶ دقیقه پس از غروب خورشید کرم‌ها به شکل حیرت‌آوری شروع به خارج شدن از پناهگاه‌های خود می‌کنند و ممکن است که شما را نیش بزنند. دقیقا بسیاری از زمان‌های خروج این کرم‌ها در همین حد دقیق و حیرت اور است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این موضوع حقیقت ندارد و می‌خواهند با چشم خود خارج شدن این کرم‌ها به صورت گروهی را ببینند.

در هر صورت اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید برای تنوع این موجودات را از نزدیک ببینید سعی کنید جوانب ایمنی را رعایت کنید. تا دچار دردسر و یا حتی آسیب نشوید. ماده ها شروع به شنا کردن از بستر دریا، معمولاً در یک خلیج محافظت شده، می کنند و ماده قرمز درخشانی را برای جذب نرها آزاد می کنند. یکی از پدیده‌ها و جاذبه‌های برمودا همین جفتگیری کرم‌های آتشین است که شکل زیبا و نئونی را در تاریکی شب ایجاد می‌کنند.

اگر می خواهید جرقه اقیانوس که نام دیگر پدیده جفتگیری کرم‌های آتشین است را ببینید، پارک فری ریچ را امتحان کنید. این پارک به خوبی با یک منظره محافظت شده و ایمن فضا را برای بازدید افراد مختلف از این پدیده زیبا و جذاب فراهم می‌کند.

مثلث برمودا و حوادث آن

۲- این منطقه به پایتخت کشتی های غرق شده در جهان مشهور است

صخره های ساحلی وسیع برمودا و طوفان های بزرگ گاه و بیگاه شرایط مناسبی برای غرق شدن کشتی ها هستند. تا به امروز، بیش از ۳۰۰ لاشه کشتی پیدا شده است که قدمت آنها به قرن ۱۶۰۰ باز می گردد. یکی از نکات مهمی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد دقیقا به همین دلیل سهمگین بودن طوفان در این منطقه از سفرهای دریایی هراس بیش از حدی را دارند. توجه کنید که این هراس به طور کلی صحیح نیست و بسیاری از افراد از راه دریایی خود را به جزایر اطراف می‌رسانند و لزوما هر کشتی یا قایقی که در منطقه برمودا است غرق نمی‌شود.

اگر کسی این موضوع را به شما گفت که تمام قایق‌ها و کشتی‌های گذر کرده از منطقه برمودا غرق می‌شوند برای ترساندن شما این موضوع را گفته است و هیچ پشتوانه علمی‌ای ندارد. پس خیلی به شایعه‌های توجه نکنید زیرا سالانه و یا حتی به صورت ساعتی هواپیما و کشتی‌های زیادی از این منطقه عبور می‌کنند و لزوما غرق نمی‌شوند. دلایل علمی دیگر مانند گلف استریم به صورت کلی ممکن است که اثرگذار باشند اما در این حد نیستند که به طور کامل هر چیزی را غرق کنند و هیچ موجود زنده‌ای توانایی گذر کردن از این منطقه را نداشته باشد.

از آنجایی که غرق‌ شده ها در آب‌های عمیق نیستند، هنگام غواصی می‌توانید آنها را ببینید. شما می‌توانید کریستوبال کولون، یک لاینر لوکس اسپانیایی ۴۹۹ فوتی که در سال ۱۹۳۶ غرق شد، صورت فلکی، مونتانا و بسیاری دیگر را که در کف اقیانوس نشسته‌اند، ببینید.

۳- ملوانان زمانی فکر می کردند که در اینجا شیاطین وجود دارند

ملوانان اسپانیایی و پرتغالی شانس خود را در برابر صخره‌های خیانتکار دوست نداشتند، اما به همان اندازه از صداهای عجیبی که هنگام غروب از جزایر بیرون می‌آمد می‌ترسیدند. آن‌ها برمودا را در بین خود یه منطقه تسخیر شده و شیطانی می‌دانستند و این موضوع به این دلیل بود که صداهایی که از این منطقه می‌آمد در شب چندین بار ترسناک‌تر بود به همین دلیل ترس از مثلث برمودا از همان ابتدا در وجود ملوانان و دیگر افراد رخنه کرده بود. این موضوع باعث شده است که تا امروز زمزمه‌های زیادی درباره شیطانی‌ بودن این محل در متون باستانی باقی بماند. در واقع ترس از مثلث برمودا از ملوانان قدیم شروع شده بود و تا به امروز ادامه داشته است.

ادعا می‌شود که صداها شبیه صدای صدها کودک بود که به صورت هماهنگ فریاد می‌کشند و ملوانان خرافی به این نتیجه رسیدند که شیاطین، هیولاهای دریایی و جادوگران برمودا را تسخیر کرده‌اند. البته این صداها هیچ ربطی به کودکان تسخیر شده یا شیاطین و چیزهای دیگر نداشت! در واقع این صداها اصلا مربوط به یک موجود فراطبیعی و ترسناک که قصد آسیب زدن به غریبه‌ها را داشته باشند هم نداشت.

مثلث برمودا و حوادث آن

صداهای زوزه در واقع از کائوها یک گونه بومی پرنده دریایی بود که این صداها را به این امید که پرندگان دیگر را برای تولید مثل جذب کنند، ایجاد می کرد. در واقع این صداها صدای تولید مثل یک پرنده بومی بود که باعث ترساندن ملوانان می‌شد و آن‌ها در تاریکی فکر می‌کردند که شیاطین در حال پهن کردن دام خود در این جزیره هستند. تا آن‌ها را تسخیر کنند و روح ان‌ها را برای همیشه در این منطقه شیطانی نگاه دارند. اما چنین چیزی به هیچ صورتی وجود نداشت. بسیاری از ترس‌ها دقیقا به همین صورت به وجود می‌آیند و در پشت ان‌ها ممکن است چیز بسیار مهم یا حتی در نفس خود ترسناکی هم وجود نداشته باشد اما باعث ترس می‌شود.

این دقیقا همین موضوعی است که بسیاری‌ها فکر می‌کنند در پس ماجرای مثلث برمودا قرار داشته باشد و یک پدیده طبیعی باعث شود که تقریبا نیمی از جهان با شنیدن نام برمودا لرزه به اندامشان بیوفتند. و بترسند اما در حقیقت ممکن است چیز بسیار ترسناکی وجود نداشته باشد که نیاز به ترسیدن داشته باشد. شاید در آینده به صورت قطعی و نظریه دلیل ترس مردم از برمودا ثابت شود و یک موضوع کاملا ساده باشد اما فعلا تنها تئوری‌هایی که صورت ناقص مطرح شده است که چیزی را درباره این منطقه اسرار آمیز و شگفت اور اثبات نمی‌کند.

۴- پرندگان از آستانه انقراض از نابودی حتمی نجات داده شدند

صحبت از آن کاهوهای دیو مانند، تصور می شد که آنها به مدت ۳۳۰ سال به عنوان یک گونه زادآور منقرض شده اند. با این حال، در سال ۱۹۵۱، یک گروه اکتشافی علمی به جزایر اطراف قلعه ها رفتند و در آنجا هفت لانه پیدا شد. این نوید مهمی برای طبیعت بود زیرا بسیاری از محققین فکر می‌کردند که این گونه به شکل کاملی منقرض شده است و نمی‌توان دیگر اثری از آنان را در هیچ کجای کره زمین یافت. به همین دلیل ترس بزرگی جامعه طبیعت‌دوستان و حامی حقوق حیوانات را در بر گرفته بود. این ماجرای شاید ربط زیادی به مثلث برمودا نداشته باشد اما یکی از جاذبه‌های مهم این منطقه است.

بسیاری از افراد از دیدن بازگشت گونه در حال انقراض یک پرنده شگفت‌انگیز به وجد می‌آیند. اگر شما هم از این دست از افراد باشید قطعا از بازدید از برمودا لذت خواهید برد و لحظات خوشی را در آنجا خواهید داشت زیرا دیدن یک پرنده شگفت‌انگیز در حال انقراض که نجات یافته است. از هر چیز دیگری لذت‌بخش‌تر است و می‌تواند به تمام ترس‌های یک فرد بیارزد. پس اگر اهل ماجراجویی هستید برمودا یکی از جاهایی است که می‌تواند شما را تا حد زیادی به تجربه هیجان و زیبایی بصری در محیط طبیعی نزدیک کند.

این تیم اکتشاف که این لانه‌ها را پیدا کردند از گروه‌های سنی مختلفی بودند. موضوعی که درباره ان‌ها وجود داشت این بود که برخی از آن‌ها مثل پسر دبیرستانی به نام دیوید وینگیت یکی از اعضای تیم اکتشافی علمی بود و پس از اتمام مدرک تحصیلی خود در دبیرستان به نجات گونه ها ادامه داد. او پناهگاهی برای پرندگان در جزیره نونسوچ ایجاد کرد و به مدت پنج دهه تلاش خستگی ناپذیری برای محافظت از کائوها کرد. اکنون بیش از ۱۰۰ پرنده باقی مانده است. در واقع نام این فرد به عنوان نجات‌دهنده گونه در حال انقراض پرندگان در یاد مردم ان منطقه باقی مانده است.

۵- شما فقط یک مایل از اقیانوس فاصله دارید و قطعا این نزدیک‌ترین تجربه شما به اعماق اقیانوس خواهد بود

منطقه برمودا در واقع مجمع الجزایری است که از هفت جزیره اصلی و تعداد زیادی جزایر کوچکتر با عرض متوسط ​​یک مایل تشکیل شده است. طول آن تنها ۲۵ مایل است و در عریض ترین نقطه آن دو مایل عرض دارد. به همین دلیل در نزدیکی شما اقیانوسی وجود دارد که در اعماق آن موجودات جالب و ناشناخته‌ای وجود دارند. این موضوع افراد بسیاری را به وجد می‌آورد و بسیاری حتی در اقیانوس شنا می‌کنند اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مهارت زیادی در شنا کردن ندارید این کار را امتحان نکنید تا به خود اسیبی را وارد نکنید. اما معمولا در این قسمت غواصان زیادی وجود دارند که در ازای مقدار کمی پول می‌تواند اموزش کوتاهی را برای لحظاتی شنا در اقیانوس به شما بدهند. این موضوع به صورت کلی باعث می‌شود که گردشگران زیادی به سمت برمودا روانه شوند.

مثلث برمودا و حوادث آن

در هیچ جای دنیا بیش از یک مایل پیاده روی نمی تواند شما را در فاصله بسیار کمی از دریای آبی عمیق قرار دهد. که آنقدر وسوسه شوید که مستقیماً بخواهید در آن شیرجه بزنید.

۶- جان لنون بیش از ۲۰ آهنگ را در برمودا به پایان رساند

جان لنون خواننده مشهور یک ارتباط واقعی با برمودا داشت، او عبور از اقیانوس و زمانی را که در برمودا گذراند به خاطر احیای انرژی‌های خلاق خود می‌دانست. او این مکان را بسیار دوست داشت زیرا بکر بودن این منطقه و سواحل آن باعث می‌شد که ذهن او برای نوشتن آهنگ‌ها و قطعات جدید احیا بشود. بیتل سابق – که از زمان Walls and Bridges در سال ۱۹۷۴ آلبومی از مواد اصلی منتشر نکرده بود – در نهایت بیش از ۲۰ آهنگ را در برمودا تکمیل کرد.

لنون با قایق بادبانی ۴۳ فوتی «مگان جی» از رود آیلند به برمودا رفت و سپس خانه‌ای را برای چند هفته در Fairylands اجاره کرد.

۷- در یک زمانی، فقط سه نفر از اهالی در جزیره بودند

برمودا یک منطقه نسبتا جدید محسوب می‌شود اما حتما با خود می‌پرسید که چرا! جدید بودن این منطقه به این دلیل است که افراد زیادی در این منطقه و جزایر اطراف ان زندگی نمی‌کردند. در واقع در روزهای دور در این جزایر هیچ بشری زندگی نمی‌کرده است و جزایر به صورت خالی از سکنه رها شده بودند. اصلا یکی از دلایل بکر بودن جزیره هم دقیقا همین است که تا مدت‌ها هیچ شخصی در ان سکونت نداشته است و بسیاری از منابع طبیعی و مناطق و چشم اندازهای آن دست خورده باقی مانده است. هیچ مردم بومی در گذشته در برمودا وجود نداشت، بنابراین بقایای Sea Venture آغاز استعمار بشر بود.

با این حال، بیشتر مهاجران علاقه ای به ماندن در اطراف این جزایر نداشتند و به محض اینکه توانستند چند کشتی جدید را با هم بسازند، آنجا را ترک کردند. آن‌ها در عرصه زندگی شهری غرق شدند و نمی‌خواستند در یک مکانی که تقریبا هیچ امکاناتی از نظر درمانی و تکنولوژی ندارند زندگی کنند. بسیاری با خود فکر می‌کنند که این کار اشتباه بود و بومی‌ها باید همان جا می‌مانند. اما حقیقت این است که در جزایر اطراف برمودا در گذشته امکانات درستی وجود نداشت و این موضوع باعث می‌شد که محلی‌های ان دچار مشکلات زیادی بشوند. این موضوع به صورت کلی مردم را دچار دردسرهای زیادی کرده بود به همین دلیل ان‌ها به مهاجرت و شهرنشینی روی آوردند.

در نهایت فقط سه نفر در جایی که ما اکنون به نام جزایر برمودا می شناسیم، ماندند در حالی که بقیه رفتند. این تا سال ۱۶۱۲ بود که کشتی به نام پلو به قصد اقامت در اینجا رسید.

۸- برمودا از ویلیام شکسپیر الهام گرفته است و جرقه‌های ابتدایی این نام به دلیل وجود ویلیام شکسپیر است

غرق شدن کشتی Sea Venture خبر بزرگی در انگلستان بود. آن خبر به نوعی الهام بخش ویلیام شکسپیر شد تا نمایشنامه ای را در جزیره دورافتاده ای را بنویسد. طرح اولیه The Tempest این بود که قرار بود در مدیترانه اتفاق بیفتد. اما پس از اینکه ویلیام شکسپیر این منطقه را یک قسمت اهریمنی و شیطانی نامید این موضوع به صورت کلی باعث شد که ترس و وحشت وجود افراد بسیاری را بگیرند و نام برمودا تا همیشه به عنوان یک منطقه شیطانی و اهریمنی باقی ماند و باعث شد که همیشه مردم زیادی پس از شنیدن نام این منطقه لرزه به اندامشان بیوفتند.

با این حال، جزیره در نمایش اتفاق پرندگان پر سر و صدا را در خود جای داده و پر از خوک ها است. این نمایشنامه همچنین از نوشیدنی ساخته شده از توت سرو یاد می کند که دقیقاً شبیه نوشیدنی انتخابی ساکنان اولیه برمودا است.

۹- برمودا بهشت ​​گلف بازان است

اگر عاشق یک دور گلف هستید، برمودا ایده شما از بهشت ​​با زمین های گلف قهرمانی هر کجا که بگردید خواهد بود. برمودا در واقع بیش از هر کشور دیگری در جهان سرانه زمین گلف دارد – جای تعجب نیست که چرا این فعالیت در اینجا بسیار محبوب است. گلف یک ورزش جهانی است که به ورزش دیپلمات‌ها هم مشهور است. بسیاری از افراد به شکل عجیبی عاشق گلف هستند و دقیقا فقط به همین دلیل به برمودا سفر می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که صنعت گردشگری جزایر اطراف منطقه برمودا به شکل قابل توجهی رشد کند.

یکی از جذابیت‌های اصلی برمودا این است که زمین‌های گلف آن در واقع طبیعی هستند و به صورت طبیعی بسیاری از افراد در آن‌جا شروع به گلف بازی کردن می‌کنند. بسیاری از این زمین‌ها تا حدی برای گلف مناسب هستند که تنها چمن‌های آن‌ها مرتب می‌شود و أصلا نیازی به تغییرات بیشتری در زمینه‌های مختلفی ندارد.

۱۰- باور کنید یا نه، برمودا در کارائیب نیست

شاید بزرگترین تصور غلط در مورد برمودا این باشد که این برمودا بخشی از دریای کارائیب است و در فاصله ای دورتر از جامائیکا یا حتی کوبا است. در واقع جزایری که به جزایر برمودا مشهور هستند چند برابر دورتر از مثلث برمودا قرار دارند اما باز هم چون نام این مثلث بر آن‌ها وجود دارد باعث رعب و وحشت فراوانی شده‌اند.

این مجمع الجزایر در واقع بسیار دورتر از شمال شرقی است و بیش از ۷۵۰ مایل از باهاما فاصله دارد. در واقع، برمودا در واقع به کیپ هاتراس کارولینای شمالی نزدیکتر است تا باهاما! به همین دلیل این موضوع ممکن است تا حد زیادی افراد را به اشتباه بیاندازد زیرا این مکان با جایی که در واقع انتظار آن را دارند تفاوت‌های زیادی دارد چه از نظر مناظر طبیعی و به از نظر جاذبه‌های جغرافیایی.

این موضوع تنها چند اطلاعات کوچک درباره جاذبه‌های اصلی برمودا بود که توانستیم در این مقاله کوتاه به آن‌ها بپردازیم امااین تمام چیزی بود. که باید درباره برمودا به ان توجه داشته باشید چرا که برمودا سراسر جاذبه‌های طبیعی است که ترس از نام باعث شده است که گردشگری آن رشد زیادی نکند.

در مورد تمام چیزی که باید درباره مثلث برمودا بدانید این است که بسیاری از چیزهایی که درباره این مثلث گفته می‌شود اصلا واقعیت ندارند. و زاده ذهن افرادی است که قصد ترسنادن مردم را دارند .و یا حتی تبلیغ معکوس را برای این منطقه در نظر گرفته‌اند به همین دلیل بسیار زیاد محتمل است که. در سال‌های آینده دلایل منطقی بیشتری را پیدا کنیم که بتوانیم دلایل اتفاقات رخ داده در مثلث برمودا را برای همگان واضح کنیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *