مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟

119
0
مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است 2

آیا میدانید بهترین و آسان ترین کشور ها برای مهاجرت کاری در سال ۲۰۲۲ کدام کشور است؟ این سوال خیلی از افرادی است که میخواهند آینده روشن تر و قدم بزرگتری در حیطه شغلی خود بردارند. چراکه رفتن به یک کشور دیگر برای کار، تصمیم آسانی نیست. پس با ما همراه باشید تا ببینیم مهاجرت کاری ایرانی ها به کدام کشور آسان تر است؟

فهرست مطالب پنهان کردن

با توجه به این موضوع که هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارد، خیلی از افرادی که قصد مهاجرت کاری را دارند، به این موضوع فکر میکنند که رضایت شغلی در کدام کشور بیشتر است؟ یا اساسا بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟ یا راحت ترین کشور اروپایی برای مهاجرت کاری بدون مدرک زبان کدام کشور است؟ آیا سابقه کار با رشته تحصیلی باید مرتبط باشد؟ عده ای هم میخواهند بدانند که بیشترین مهاجرت به کدام کشورها صورت میگیرد تا بر مبنای آن بتوانند از لحاظ تطابق فرهنگی و رضایت شغلی بهتر تصمیم گیری کنند.

اساسا مهاجرت کاری به کشورهای استرالیا، کانادا، چین، چک، پاناما، آلمان، هلند، کره جنوبی، اکوادور و کامبوج نسبتا آسان است اما چرا؟ برخی از این کشورها جزو کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان هستند که میتوانند به آنجا سفر کرد. اگر به فکر کار در خارج از کشور هستید، ما لیستی از ساده ترین کشورها برای دریافت ویزای کار ایجاد کرده ایم. به هرحال گرفتن ویزای کار می تواند یک تجربه دردناک و پیچیده باشد، زیرا اکثر کشورها شهروندان خود را در اولویت قرار می دهند و محدودیت هایی برای پوزیشن های کاری موجود برای خارجی ها قائل می شوند.

اما اگر به صورت هوشمندانه و اگاهانه بخواهیم این مسیر را پیش برویم قطعا به نتایج خوبی دست پیدا خواهید کرد. در این مقاله می‌خواهیم فهرستی را تحت عنوان مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است را در اختیار شما قرار بدهیم تا بتوانید آگاهانه و با ذهن باز مقصد خود را انتخاب کنید. اگر بتوانید فهرست مد نظر و کشورهای متقاضی را بشناسید می‌توانید به صورت کلی مسیر را هم بهتر بفهمید و با شانس بیشتری برای مهاجرت اقدام کنید. اما یپش از آن بهتر است روش های رسیدن به مهاجرت کاری آسان را بشناسید.

از دیگر مزایای شناخت مسیر در هنگام مهاجرت این است که اگر مسیر و مقاصد احتمالی را بشناسیم می‌توانیم به شکل خوبی خود را با شرایط آن جا وفق بدهیم. یعنی زبان‌های مورد نیاز آن را یاد بگیریم و یا حتی مباحث دیگری که به مقصد مورد نظر مربوط می‌شود مانند مهارت‌های مورد نیاز و ارزش‌های آن‌ها را به رزومه خود اضافه کنیم تا در نهایت بتوانیم یک انتخاب بهتر و انتخاب مقصد دقیق‌تری را داشته باشیم.

اگر در هنگام مهاجرت مقصد خود را به درستی و با چشم باز انتخاب کنید می‌توانید باقی زندگی خود را به خوشحالی بگذرانید در غیر این صورت ممکن است پشیمانی و یا حتی مهاجرت معکوس در انتظار شما باشد. به همین دلیل سعی کنید که این موضوع را جدی بگیرید تا بتوانید آینده خود را به بهترین شکل ممکن تضمین کنید و با اگاهانه‌ترین حالت ممکن وارد فرآیند مهاجرت بشوید.

* راه های رسیدن به کشورهای با مهاجرت کاری آسان

به طور کلی، دو راه وجود دارد که باید برای افزایش شانس خود برای یافتن شغل در خارج از کشور دنبال کنید. اولین مورد این است که اگر در زمینه هر یک از موضوعات STEM (علوم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات) آموزش دیده‌اید و یا رزومه دارید باید بگوییم که شانس شما برای مهاجرت تا حد زیادی خوب است.

راه دوم، که بیشتر در دسترس است، آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور است. لازم نیست همیشه انگلیسی را مانند زبان مادری بلد باشید. اگر مدرک TEFL دارید، به احتمال زیاد حقوق بهتری دریافت خواهید کرد.

مزیتی که گرفتن مدرک زبان TEFL برای شما به همراه خواهد داشت این است که شما می توانید با در دست داشتن این مدرک در اکثر کشورهای جهان تدریس کنید. زیرا این مدرک یک مدرک جهانی است. یعنی در نهایت اگر نتوانستید کار خود را پیش ببرید و با مهارت خود شغلی را کسب کنید می‌توانید با مدرک زبانی که مهاجرت کردید شغلی را پیدا کنید و تا زمانی با ان سر کنید تا بتوانید پس از ان شغل رویایی خود را پیدا کنید.

* یافتن شغل در خارج از کشور دشوارتر شده است!

یکی از حقایقی که افراد باید به آن توجه کنند و بسیار حائز اهمیت است این است که شغل پیدا کردن در خارج از کشور دیگر به آسانی گذشته نیست به همین دلیل این موضوع بر وحشت بسیاری از افراد افزوده است. بله، دیگر مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است یا کدام کشور سخت، سوالی نیست که مانند گشته بتوان به آن پاسخ داد.

خیلی از افراد مهاجرت را امری آرمانی تصور می‌کردند اما دیگر چنین نیست و بسیار پیچیده‌تر و سنگین‌تر از گذشته شده است. این موضوع فیلتر مهاجرت کاری را تنگ‌تر کرده است.

به همین دلیل امروزه تنها افرادی می‌توانند مهاجرت کنند که واقعا از مهارت بالایی در کار خود برخوردار باشند و کاملا بتوان بر روی مهارت ان‌ها حسابی جداگانه باز کرد. اگر مهارت کسی در حد متوسط رو به پایین باشد باید سعی کند رزومه خود را به صورت مستمر قوی‌تر کند و ارزش‌های لازم را برای کار خود کسب کند تا بتواند اینده بهتری را برای خود رقم بزند. مطمئن باشید که اگر تلاش خود را بر روی چیزی معطوف کنید قطعا ان را به دست خواهید اورد و آن پروسه سخت و طولانی به تمام نگرانی‌ها می‌ارزد.

* کار آفرینی، مهاجرت کاری شما به کشور های دیگر را آسان تر میکند

دور کردن شغل از یک شهروند بومی شانس شما را برای استخدام کاهش می دهد. اما در نقطه مقابل، اگر بتوانید برای شهروندان بومی کار ایجاد کنید، کشورهای زیادی وجود دارند که با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد. بهترین راه برای دریافت ویزای کار، راه اندازی کسب و کار شخصی است. این‌ها اغلب با مزایای اضافی معافیت های مالیاتی قابل توجه همراه هستند. در واقع اگر شما بخواهید یک استارتاپ را راه‌اندازی کنید و در یک کشور دیگر به این کار ادامه بدهید می‌توانید شانس خود را تا حد زیادی بالا ببرید و مهاجرت کاری را به آن کشور را برای خود آسان تر کنید.

دو نوع مجوز کار وجود دارد. اولین مورد به شما امکان می دهد در یک شرکت مشخص کار کنید که کاری را انجام می دهد که قبلاً ثابت شده است که یک شهروند بومی نمی تواند انجام دهد. اگر بتوانید شرکتی پیدا کنید که حامی مالی شما باشد، این راه حل است. دومی مجوز کار باز است که به شما امکان می دهد هر کاری را در داخل کشور انجام دهید. به طور کلی، برای دریافت این ویزا باید با یک شهروند ازدواج کنید یا قبلاً یک اقامت طولانی را به پایان رسانده باشید. به همین دلیل این روندها بسیار طولانی و وقت گیر هستند. مهاجرت کاری تقریبا آخرین چیزی است که بسیاری از افراد به ان فکر می‌کنند چرا که پورسه دشواری دارد و قبل‌تر از ان سعی می‌کنند که با اپلای تحصیلی و روش‌های دیگر مهاجرت را انجام بدهند.

اما اگر در نهایت تنها این راه برای شما مانده است نگران نباشید چرا که نشدنی یا غیرممکن نیست! در نهایت شما با تلاش کردن برای رسیدن به چیزی که می‌خواهید به آن برسید آن را به دست می‌آورید. اما چیزی که در مسیر مهاجرت کاری بسیار مهم است خلاقیت و نوآوری است. خلاق بودن و نوآوری از مهم‌ترین چیزهایی است که شانس شما را در مسیر مهاجرت افزایش خواهد داد.

* ارائه خلاقیت و نوآوری در مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است ؟

در واقع خلاقیت را نمی‌توان با پول و مادیات به دست اورد و چیزی است که یا حاصل استعداد و یا حاصل تجربه است. اگر بتوانید در رزومه کاری خود این استعداد و خلاقیت را نشان دهید و پشتکار خود را ثابت کنید کار پیدا کردن نمی‌تواند دشواری‌های زیادی را به دنبال خود داشته باشد. در نهایت شما می‌توانید با یک رزومه مناسب و اثبات خلاقیت خود مسیر موفقیت را برای خود و یا حتی خانواده خود هموار کنید.

برای آشنایی با ساده ترین کشورها برای دریافت ویزای کار همراه ما بمانید. این فهرست از کشورها در واقع بهترین کشورها برای مقاصد کاری و یا حتی زندگی هستند.

این که مهاجرت کاری به کدام کشور آسان تر است و یا کدام کشور از سطح رفاه و کیفیت زندگی بالایی برخوردار است دغدغه خیلی از افراد به حساب می آید. اما در قدم اول فراموش نکنید که به هر کشوری با حداقل مزایا که مهاجرت کنید، با ساعت کاری معقول و مزایای بالا بسیاری از مشکلات شما در این کشورها حل خواهد شد پس تنها موضوع مهم این است که شما باید در محیط کاری کنونی خود رزومه خود را ارتقا دهید تا بتوانید یک مهاجرت بی دغدغه و موثر را داشته باشید.

* فریلنسری یا همان کار از راه دور، گزینه مناسبی برای توسعه رزومه کاری

با رشد بستر اینترنت و امکان انتقال راحت تر اطلاعات، محبوبیت بین المللی کار از راه دور بسیار بیشتر از قبل شده است. به این ترتیب بسیاری از افراد مشتاق هستند تا از امکانات روش جدید کارهای امروزه استقبال کنند. پس فراموش نکنید که اگر میخواهید رزومه تان را قوی کنید، شما حتی می‌توانید برای مدتی به صورت ریموت در کشورهای خارجی کار کنید و هزینه‌های زندگی خود را تامین کنید. این موضوع چیزی است که نظر افراد بسیاری را به خود جلب می‌کند.

– راحت ترین کشورها در اروپا برای مهاجرت کاری کدامند؟

آسان ترین کشورهای قاره اروپا برای کار کجا هستند؟ هلند، آلمان، ایرلند و جمهوری چک ۴ کشور برتر برای دریافت ویزای کار در قاره سبز اروپا به شمار می آیند. برای اطلاع از جزئیات اخذ ویزای کار آسان در این کشورها ادامه مقاله را با ما همراه باشید.

۱) هلند کشوری با مهاجرت آسان

کشور هلند نگرش انعطاف پذیری نسبت به ویزای کار دارد. به عنوان مثال با داشتن ویزای پایه این اجازه به هر کسی داده میشود تا یک سال پس از مدرک لیسانس خود در هلند بماند بدون اینکه محدودیتی در شغل، بودجه یا مهارت داشته باشد.

در عین حال، اگر میتوانید از شیوه کار آفرینی استفاده کنید، میتوانید برای اقامت یک ساله در هلند درخواست بدهید. کشور هلند یکی از کشور های آسان برای مهاجرت ایرانیان به شمار می آید چرا که این کشور به زندگی پایدار، مهارت های زبانی خوب، و داشتن تعادل مثال زدنی بین کار و زندگی در جهان مشهور است و هر ساله مهاجران زیادی را جذب خود میکند.

مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟

یکی از مقاصد رویایی برای ایده‌پردازان و افرادی که همیشه از ایده‌ای نو استقبال می‌کنند همین کشور هلند است. این کشور دقیقا به نیروهای نو و ایده‌پرداز نیاز زیادی دارد و این موضوع باعث شده است تا از سیاست افزایش مهاجران استفاده کنید تا سطح کیفی و کمی کار خود را افزایش دهد و نیروهای ماهر را به کشور خود وارد کند تا بتواند اقتصادی پویاتر و جامعه‌ای مدرن‌تر را برای شهروندان کشور و خود و مهاجران ایجاد کند.

۲) آلمان، کشور مهاجردوست و بهترین مقصد برای مهاجرت آسان

آلمان به دانشجویان فارغ التحصیل، ویزای کار بین المللی ارائه می دهد تا امکان کار و تحصیل در خارج از کشور را فراهم کند. برلین همچنین «ویزای هنری» را برای مشاغل آزاد در این شهر ارائه می‌کند – به این معنی که افراد می‌توانند تحت شرایط خوداشتغالی در این کشور اقامت بگیرند. قبل از ارائه درخواست برای “ویزای هنرمند” باید شرایط خاصی مانند دریافت بیمه درمانی و نوشتن یک طرح تجاری انجام شود. آلمان همچنین به کارگران ماهر در بخش هایی مانند فناوری و بهداشت نیاز دارد و گاهی اوقات ویزاهای مخصوص صنعت توسط این کشور ارائه می شود.

مهاجرت به کدام کشور اسان تر است
مهاجرت به کدام کشور اسان تر است

بسیاری از ویزاهای دیگر برای مشاغل اختصاصی و دیگر امورات و رشته‌های فنی وجود دارند که افراد تحت شرایط مختلف می‌‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و کار خود را پیش ببرند. در واقع آلمان بشردوست‌ترین قوانین را در زمینه مهاجرت‌های مختلف دارد.

این موضوع هم درباره مهاجرت کاری صدق می‌کند و هم مهاجرت تحصیلی. آلمان بارها در فهرست مهاجرپذیرترین کشورها قرار داشته است. این موضوع به این علت است که کشور آلمان به شدت به نیروهای کار و زندگی جوان و ماهر نیاز دارد. دلیل این موضوع دقیقا سیاست‌های غلط کشور در سالیان دور بوده است و طی این سیاست‌های غلط جمعیت این شکور تا حد زیادی شروع به رشد کرده است و دیگر نیروی جوان آن کشور تا حد زیادی از نیروی پیر آن کمتر شده است.

بنابراین کشور آلمان با مهاجرت و مهاجرپذریری تمام تلاش خود را برای احیای جمعیت خود به کار گرفته است تا بتواند این کشور را از پیری جمعیت نجات دهد و به جمعیتی جوان و پویا و رو به رشد تبدیل کند.

۳) ایرلند کشوری با مهاجرتی ساده تر از آب خوردن

مانند استرالیا و نیوزلند، اگر یک تبعه خارجی بخواهد ویزای ایرلند بگیرد، می تواند برای مجوز تعطیلات کاری ۱۲ ماهه درخواست دهد. اگرچه این ویزا محدودیت سنی ندارد، اما متقاضیان باید دارای وضعیت لیسانس، فوق لیسانس یا فارغ التحصیل اخیر (در عرض ۱۲ ماه) باشند.

ایرلند همچنین دارای مجوز کار عمومی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که حداکثر دو سال کار قانونی در این کشور اعطا می کند. همچنین مجوز استخدام مهارت های حیاتی وجود دارد، اما متقاضیان باید در یکی از حرفه های مشخص شده قرار بگیرند. ایرلند نیز یکی از کشورهایی است که به فکر به کار انداختن چرخ‌های صنعت خود با سرعت بیشتری است.

مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟

هنگامی که یک پیشنهاد شغلی به صورت کتبی دارید، یا شما یا کارفرمایتان می توانید برای ویزای خود درخواست دهید. پیشنهادات شغلی در ایرلند حداقل ۳۰۰۰۰ یورو در سال شروع میشود. اگر تجربه ای از کار در این کشور را دارید با ما به اشتراک بگذارید.

ایرلند یکی از ساده ترین کشورها برای دریافت ویزای کار است. حقوق مناسب و مزایای خوب از ویژگی‌ها و برتری‌های ایرلند نسبت به کشورهای دیگر هستند. ساعات کاری ایرلند بسیار مناسب هستند و ساعات کاری پاره‌وقت آن‌ها بسیار کم و با حقوق مناسب است به همین دلیل می‌توانید سیر پیشرفت خود را در این کشور به خوبی دنبال کنید.

۴) جمهوری چک و مشاغل محبوب آن برای مهاجرت

مشاغل زیادی برای مسافران بین المللی به خصوص در شهر چند فرهنگی پراگ! در جمهوری چک وجود دارد. شما می‌توانید با ویزای توریستی/مسافرتی وارد این کشور شوید و پس از آن کار اقدام به پیدا کردن کار کنید.

انواع محبوب کار برای مهاجرین: در جمهوری چک، بسیاری از کارگران بین‌المللی در صنعت مهمانداری هواپیما یا صنایع غذایی، فناوری اطلاعات یا ارتباطات، بهداشت و مددکاری اجتماعی و مشاغل آموزش شغل پیدا می‌کنند.

جمهوری چک یکی از همان کشورهایی است که نام آن در بین کشورهای دیگر اروپایی که امادگی خود را برای افزایش جمعیت مهاجرپذیری اعلام می‌کنند گم شده است. این موضوع به این دلیل است که اساسا جمهوری چک کشوری کوچک تر نسبت به کانادا و آمریکا است و برخی از مهجران، آنرا سکوی پرتابی برای ورود به این دو کشور می دانند.

– مهاجرت کاری به کدام کشور آسیایی آسان است؟

آسیا قاره پهناوری است که موقعیت های شغلی فراوانی را در دل خود جای داده است. از مهمترین کشورهایی که در این لیست قرار میگیرند، میتوان کامبوج، سنگاپور، چین، امارات و کره جنوبی را نام برد.

۱) کامبوج، بهشت گمشده مهاجرت کارگران و ویزای تجاری

یکی دیگر از موارد مورد علاقه جامعه مهاجران، کشور کامبوج است. کامبوج یکی از محبوب ترین مقاصد برای کارگران به حساب می آید. اخیرا کار آزاد و از راه دور نیز در این کشور بسیار محبوب شده است.

کسانی که بدنبال فرصت مهاجرت کاری آسان به دیگر کشورها هستند میتوانند به کامبوج مهاجرت می کنند و ویزای تجاری طولانی مدتی را دریافت کنند که نیازی به حمایت مالی از یک شرکت ندارد.

ویزای تجاری را می توان به طور نامحدود و بدون نیاز به حمایت مالی تمدید کرد. با این حال، این ویزا به ساکنان اجازه کار در کشور را نمی دهد و باید برای کار قانونی در کامبوج به صورت جداگانه مجوز کار دریافت شود.

برای دریافت مجوز کار باید مهارت خود را به کشور کامبوج اثبات کنید. این کار برای شخصی که توانسته است ویزای کار کامبوج را دریافت کنید اصلا دشوار نیست چرا که قبلا مهارت و لیاقت او ثابت شده است و صرفا نیاز دارد که توانایی‌های خود را به افراد کم‌تر سخت‌گیری اثبات کند و پس از آن کمی زمان نیاز دارد که بتواند مهارت‌هایی که به دست اورده است را تبدیل به مجوز کار کند.

مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟

بله، کشور کامبوج یک بهشت گمشده برای مهاجران کاری است اما خیلی از افراد فکر می‌کنند که تنها مقاصد اصلی برای مهاجرت آمریکا و کانادا است و مقاصد دیگر از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار نیستند که البته این موضوع به طور کلی غلط است به این دلیل که کشورهای زیادی وجود دارند که اقتصاد آن‌ها پویا و جوشان است و می‌توان از آن‌ها برای رشد و کمال خود استفاده کرد. پس اگر میخواهید بدانید کدام کشور برای مهاجرت کاری آسان تر است، شک نکنید که کامبوج یکی از آن کشورها است.

۲) سنگاپور، یک مرکز تجاری پر رونق

دو ویزای کاری رایج عبارتند از: گذرنامه EP سنگاپور (گذرنامه استخدامی سنگاپور) و گذرنامه E سنگاپور (گذرنامه کارآفرین سنگاپور). اولی بیشتر برای متخصصان ماهر مناسب است، در حالی که دومی برای کارآفرینان است. هر دو به شما اجازه می دهند تا حداقل ۱۲ ماه در سنگاپور کار کنید. گذرنامه تا دو سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

مهاجرت کاری آسان به کشور سنگاپور
مهاجرت کاری به کشور سنگاپور

سنگاپور را میتوان یک مرکز تجاری پر رونق دانست، اما فراموش نکنید که برای راه اندازی یک شرکت باید حداقل ۵۰۰۰۰ دلار سنگاپور داشته باشید. سنگاپور یکی از کشورهایی است که سیر رشد ان باعث شده است که بسیاری از افراد تا حد زیادی گیج و سردرگم بمانند.

این کشور در طی ده سال از انتهای فهرست کشورهای مناسب برای زندگی به صدر جدول صعود کرد و تبدیل به یکی از مقاصد مهم برای افرادی شده است که قصد زندگی و کار در یک کشور با درآمد مناسب و سبک زندگی خوب را دارند.

پس اگر بدنبال مهاجرت کاری آسان به کشورهای آسیایی مطرح می‌گردید، سنگاپور را فراموش نکنید. اگر تا به حال درباره سنگاپور چیزی نشنیده‌اید و تنها چیزی که از این کشور می‌دانید برنج و محصولات صادراتی است و یا حتی جای آن را بر روی نقشه نمی‌دانید به شما پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید حتما پیشینه این کشور را مطالعه کنید تا سیر پیشرفت ان را ببینید و بتوانید مشاهده کنید که تا چه اندازه می‌توان به سرعت پیشرفت کرد و نتایج بهتری را گرفت.

نرخ بیکاری در سنگاپور هیچ گاه بالاتر از ۴% نشده است. لذا فرصت هایی برای کارگران با مهارت کم وجود دارد که به نام S Pass شناخته می شوند. کارگران، مانند تکنسین ها، می توانند با S Pass در اینجا کار کنند. آنها باید مدارک مربوطه و حداقل حقوق ماهیانه ۲۲۰۰ دلار سنگاپور را ثابت کنند. کارگران در سنگاپور می توانند همسر و سایر افراد تحت تکفل خود را بیاورند.

۳) چین و مهاجرت آسان به آن از طریق آموزش

ساده ترین راه برای دریافت ویزای کار برای چین، آموزش زبان انگلیسی است. آنها زبان انگلیسی را برای آینده فرزندانشان ضروری می دانند و تقاضای زیادی برای این درس در چین ایجاد شده است. شما علاوه بر داشتن یک مدرک زبان معتبر، به مدرک گواهینامه، بررسی سوابق پلیس و گواهینامه TEFL نیاز دارید. هزینه اداری که لازم است خرج کنید هم ۵۰ دلار آمریکا است.

چین یکی از کشورهایی است که به راحتی می‌توانید با به همراه داشتن یک مدرک تافل کار کنید و با درآمد مناسبی به انجام امورات زندگی خود بپردازید. این موضوع به این دلیل است که بیشتر مردم چین علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی دارند و اکثر مردمان چین سابقه خوبی در انگیسی صحبت کردن ندارند. از طرفی به دلیل زیاد بودن جمعیت این کشور همیشه افراد زیادی برا یادگیری زبان وجود دارد.

هر چند زبان انگلیسی زبان مادری ما ایرانیان نیست، اما گزینه خوبی برای کسانی است که بدنبال راه حلی برای مهاجرت کاری آسان میگردند. پس اگر میخواهید بدانید که مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است، چین را یکی از گزینه های خود قرار دهید.

البته برای آموزش زبان انگلیسی هم باید تا حدی زبان چینی را بیاموزید. یکی از سختی‌های مهم زندگی در چین همین آموختن زبان چینی است. زیرا در هر صورت چه برای آموزش زبان انگلیسی بروید چه روش دیگری را انتخاب کنید، باید برای کار زبان چینی را بیاموزید و ممکن است به هر حال در محل کار شما همه افراد نتوانند که انگلیسی صحبت کنند و شما برای گذراندن امورات خود مجبور باشید که چینی صحبت کنید.

تا به اینجا متوجه شدید که کشور چین نیز میتواند گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری آسان باشد.

** برای هر نوع کاری در چین، ویزای مخصوص آن را بگیرید

پس اگر قصد آموزش زبان در چین را گرفتید، کافی است برای ویزای آموزشی که به عنوان ویزای Z شناخته می شود، از طریق سفارت یا کنسولگری چین درخواست دهید.

این نکته را هم فراموش نکنید که برای هر کاری که به چین میروید، ویزای مربوط به همان کار را درخواست دهید. به بیان دیگر، هرگز ریسک کار در چین را بدون ویزای مورد نیاز نکنید، زیرا ممکن است جریمه سنگین، اخراج یا حتی زندانی شوید. پس به هیچ عنوان فکر خلاف در چین را نباید کسی داشته باشد.

چین قوانین بسیار سختگیرانه‌ای را برای کار دارد و اگر کسی کار خود را به درستی انجام ندهد و یا در هر صورت خطایی از او سر بزند این موضوع به صورت کلی بر روی رزومه او اثر سو خواهد داشت.

** ویزا استعداد یابی چین (R)

همچنین می توانید برای ویزای استعدادیابی چین (R) اقدام کنید. این برای افرادی است که چین آنها را بسیار با استعداد می داند. اساتید، محققان و افرادی که می توانند مشاغل برتر در شرکت های چینی را به دست آورند، واجد شرایط هستند.

استعداد و مهارت در چین بسیار مهم است البته توجه کنید که چین در فهرست کشورهایی قرار دارد که از نرخ شاغل بودن بالایی برخوردار است این موضوع یعنی چیزی نزدیک به کل جمعیت چین را افراد شاغل تشکیل می‌دهند و تقریبا تمام مردم کار می‌کنند اما باز هم چین برای تکمیل نیروی کاری خود به مهاجران نیاز دارد. پس اقتصاد کشور چین حتی بدون مهاجران هم پویا است.

به همین دلیل چین باید در هر صورت مهاجرین بیشتری را جذب کند تا بتواند اقتصاد خود را به ابرقدرت جهان تبدیل کند و در صدر جدول باقی بماند. زیرا پس از رسیدن به ابرقدرت اقتصادی جهان باز هم تلاش نیاز است تا بتوان جایگاه همیشگی خود را حفظ کرد.

۴) امارات متحده عربی، قلب تجاری دنیا

امارات متحده عربی یک بندر تجاری قدیمی است. سرمایه گذاری در سال های اخیر این کشور را به مرکز پر رونق تجارت جهانی بازگردانده است. امارات متحده عربی کشوری بود که در طی سی سال توانست اقتصاد مرده خود را زنده کند و از خاک برج بسازد. این کشور دقیقا از نیستی بهشتی را در دل کویر به وجود اورده است. طبیعتا چنین کاری به هیچ وجه ساده نبوده است و نیاز به برنامه ریزی و نیروی کار ماهر داشته است.

این کشور نسبت به کشورهای اسلامی اطراف خود قوانین به نسبت ازادانه‌ای را دنبال می‌کند. از طرفی وجود قوانین محکم در زمینه کسب و کار و ساعات کاری معقول باعث شده است که این کشور به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه مهاجرپذیری و اقتصاد تبدیل شود. سیاست‌های این کشور یکی از بی‌نقص‌ترین سیاست‌های موجود در زمینه افزایش مهاجرپذیری و اقتصاد نوین است. بسیاری از کشورهای امارات را موفق‌ترین کشور جهان می‌دانند زیرا توانسته است در زمان کمی رفاه و کیفیت بالایی از زندگی را به مردم خود هدیه بدهد.

در اینجا، فرآیند ویزای کار یکی از سریع ترین مراحل در جهان است. همچنین امارات یکی از کشورهایی است که مهاجرت کاری آسان را برای شما به ارمغان می آورد. بنابراین کی از ساده ترین کشورهای جهان برای دریافت ویزای کار است. به شرطی که همه مدارک را داشته باشید، فرآیند کامل را می توان در کمتر از ۴۰ روز تکمیل کرد. این کشور کم‌ترین میزان دردسر را برای شما به همراه خواهد داشت و می‌تواند یکی از کشورهایی باشد

بیشتر مشاغل برای خارجی ها در شرکت های «منطقه آزاد» است. البته دقت کنید که از شرکت‌های مستقر در داخل منطقه آزاد تجاری، مالیات کمی گرفته میشود.

پس از دریافت پیشنهاد شغلی از شرکت، وزارت کار موضوع کار شما بررسی خواهد کرد. این امر برای تصمیم گیری است که آیا کار می تواند توسط یک شهروند اماراتی انجام شود یا خیر.

با فرض موفقیت در قدم اول، شما میتوانید ویزای دو ماهه ای دریافت کنید که به شما امکان می دهد تا زمانی که ویزای کار نهایی شده است، کار خود را شروع کنید. این موضوع یکی از نکات مهمی است که هر شخصی باید توجه خود را به آن معطوف کند. مهارت و استعداد در جای خود اهمیت زیادی دارند اما سعی و تلاش خود را به کار بگیرید زیرا کار مستمر بسیار اهمیت دارد.

برای ویزای کاری شما باید از سمت کشورتان تایید شده باشید و به عنوان یک نیروی کاری خوب به شمار بیایید تا بتوانید در یک کشور دیگر هم جای خود محکم کنید و به عنوان یه نیروی مفید روی شما حساب شود. بهر حال داشتن توصیه نامه در کشورهای دیگر کار را پیچیده نمیکند اما در هر صورت این موضوع بسیار سخت‌تر از کشور خود شما است.

زیرا اشتغال به کار در کشوری که شما به آن تعلق دارید و مردم کشور شما به زبان شما صحبت می‌کنند، راحتتر است و شما راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها ارتباط بگیرید. اما در کشورهای دیگر به این حد از مهارت اجتماعی رسیدن نیاز به تلاش خاصی دارد پس سعی کنید از همان ابتدا جای خود را در کشور خود پیدا کنید و برای ان تلاش کنید تا بتوانید مسیر موفقیت خود را در کشورهای دیگر هموار کنید و مهاجرت کنید.

۵) کره جنوبی، کشوری با درآمد بالا

شاید با خود فکر کنید که پیدا کردن کار در کره جنوبی بسیار مشکل است. زیرا این کشور قطب تکنولوژی و پیشرفت های علمی در سال های اخیر بوده است. اما فراموش نکنید که شما میتوانید با داشتن برخی ویزاها، درآمد بالایی در این کشور داشته باشید.

بنابراین، اگر در مورد مسائل مالی نگران هستید، کره جنوبی ممکن است مقصد خوبی شما باشد. معلمان زبان انگلیسی (در ویزای E-2) در کره جنوبی حقوق بسیار خوبی دریافت می کنند.

انواع کارهای مهاجرتی محبوب در کره جنوبی: در حالی که تدریس محبوب ترین شغل برای خارجی ها است، تعطیلات کاری و ویزای «جستجوی کار» نیز در دسترس است. برای دریافت این نوع ویزاها، می توانید یا برای یک شرکت بین المللی کار کنید یا در صنایع خدماتی مشغول به کار شوید.

مشاغل کره جنوبی واقعا با مزایای مناسب و شرایط عالی هستند همین موضوع توانسته است کمک زیادی به اقتصاد کره جنوبی کند. در واقع کره جنوبی در طول سال‌های زیادی شرایط را برای پیشرفت مردم و اقتصاد کشورش در نظر گرفته است.

– راحت ترین کشورهای برای مهاجرت کاری در منطقه استرالیا و اقیانوسیه

این قاره ۱۴ کشور دارد که عظیم ترین آن از نظر وسعت خود کشور استرالیا است. با این حال در بین کشورهای این قاره، استرالیا و نیوزلند را میتوان گزینه خوبی برای مهاجرت کاری آسان در نظر داشت.

۱) استرالیا و نیوزلند مهاجرت آسان را به شما هدیه می‌کنند

با کمال تعجب، استرالیا و نیوزلند در لیست دسترسی به ویزای کاری کوتاه مدت قرار دارند. هر دوی آنها ویزایی با نام ویزای تعطیلات کاری رایگان را به بازدیدکنندگان ۱۸ تا ۳۰ ساله ارائه می دهند. با این حال، این ویزاها دارای شرایط خاصی بوده و فقط برای یک دوره ۱۲ ماهه معتبر هستند.

به عنوان مثال، اتباع آمریکایی که برای ویزای تعطیلات ۱۲ ماهه به نیوزیلند درخواست می کنند، به ۴۲۰۰ دلار وجوه و یک بلیط برگشت (یا مدرکی مبنی بر قصدشان برای خرید آن) نیاز دارند. ویزای تعطیلات کاری استرالیا نیز قوانین مشابهی دارد اما مسافران را به حداکثر شش ماه کار برای هر کارفرما محدود می کند. ویزاهای کاری طولانی‌تر یا مجوزهای نوع دیگری معمولاً مبتنی بر مهارت هستند و ارزیابی مهارت‌ها ممکن است قبل از اعطا انجام شود.

به همین دلیل یکی از موضوعات مهم که در واقع مهم‌ترین موضوع در زمینه مهاجرت به استرالیا و نیوزلند است بحث مهارت است. شما اگر نشان بدهید که از مهارت کافی برخوردار هستید می‌توانید به سادگی و با درسر کمی ویزا را اخذ کنید.

پس اگر قصد مهاجرت آسان به کشور استرالیا و نیوزلند را دارید، دقیقا از همین امروز بر روی مهارت خود کار کنید تا با رزومه‌ای پر و مهارت کامل برای استرالیا اقدام کنید، زیرا اقدام کردن بدون مهارت کافی بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

معمولا اغلب افرادی که این سوال را میپرسند که مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است بدنبال کمترین سختی و چالش در مسیر پیش روی خود هستند. اما مسلما و قطعا مهارت کافی داشتن و کسب تجربه و مهارت زیاد مستلزم وقت است پس اگر می‌خواهید که در مدت زمان کوتاهی همه مهارت‌هایی که به آن نیاز دارید را به دست بیاورید و فکر می‌کنید که چنین کاری انجام شدنی است باید بکوییم که شواهد و آمار نشان می‌دهند که این موضوع تا حد زیادی درست نیست پس در مرحله اول سعی کنید که نسبت به وضعیت خود و تمام مهارت‌های خود واقع بین باشید.

– مهاجرت کاری به کدام کشور قاره آمریکا آسان تر است؟

سطح وسیعی از قاره آمریکا را کشور آمریکا احاطه کرده است اما مسلما سخت ترین کشور برای دریافت ویزای کار کشور آمریکا است. با اینحال اگر دوست دارید در کشورهای مجاور به کشور آمریکا کار کنید تا هر از گاهی بتوانید به آمریکا هم سری بزنید، کشورهای کانادا، پاناما و اکوادور را در لیست خود قرار دهید.

۱) پاناما بهشتی ناشناخته برای صاحبان مشاغل اینترنتی

شاید کمتر کسی اسم کشور پاناما را برای مهاجرت شنیده باشد. این کشور طی ۱۰ سال گذشته، موفق به جذب شرکت های بزرگی از سراسر جهان شده است. به عبارتی بسیاری از بزرگترین شرکت های چندملیتی جهان اکنون دفاتر اصلی خود را در پاناما دارند. این امر منجر به تقاضای زیادی برای کارگران خارجی شده است.

پاناما رو به رشد است و اگر به این کشور بروید آینده خوبی در انتظارتان است. چرا که تا سال ۲۰۱۷، شما می توانستید بدون داشتن شغلی مشخص، مجوز کار در این کشور دریافت کنید. اما اکنون، باید یک پیشنهاد شغلی کتبی از یک شرکت پانامایی داشته باشید.

آنها از فراوانی اینترنت سریع در دسترس و همچنین آب و هوای گرمسیری بهره می برند. بنابراین این کشور یک مقصد جذاب برای صاحبان مشاغل آنلاین باشد

ازدواج با پانامایی به شما امکان می دهد برای ویزای کار نیز اقدام کنید. پاناما نیز یکی از کشورهایی است که در زمینه مهاجرت با وجود غول‌هایی مثل امریکا و کانادا ناشناخته مانده است و به آن پرداخته نشده است. مجوز کار با مهارت بالا به کارگران دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس حق کار در پاناما را می دهد.

۲) اکوادور؛ گزینه مناسب برای فریلنسری و توسعه کسب و کار

کشور اکوادور یکی از آسان ترین مکان ها برای دریافت ویزای کار در آمریکای لاتین است. تا زمانی که مدرک لیسانس و ۴۰۰ دلار به نام خود دارید، واجد شرایط کار در اکوادور به عنوان فریلنسر با “ویزای حرفه ای” هستید.

در واقع اکوادور یکی از منصفانه‌ترین قوانین برای حقوق و کار فریلنسری را دارد. اکوادور بر عکس چیزی که بقیه مردم آن را در ذهن خود دارند یک مکان ایده آل برای زندگی شما است. کار شما در اکوادور تا حد زیادی می‌تواند پیشرفت کند.

بسیاری اکوادور را به عنوان یک کشور پل برای مهاجرت در نظر می‌گیرند و با مهاجرت کاری به اکوادور جای خود را برای مهاجرت به کشورهای دیگر اماده می‌کنند. اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر بدنبال این هستید که مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است، اکوادور را بررسی کنید و سعی کنید موقعیت‌های شغلی مناسب را در اکوادور در نظر داشته باشید تا بتوانید نتیجه مورد انتظار خود را دریافت کنید.

مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟

انواع کارهای محبوب در اکوادور: بسیاری از کارگران در شرکت های بین المللی، صنعت گردشگری، یا در یک سازمان غیردولتی میتوانند براحتی پوزیشن شغلی پیدا کنند. علاوه بر آن، همانطور که اشاره شد فریلنسرها نیز به راحتی می‌توانند در اکوادور  کار مد نظر خود را پیدا کنند و یه یکی از قطب‌های اقتصادی تبدیل شوند.

مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟

۳) اما گرفتن ویزای کاری برای کانادای محبوب کمی سخت است

دریافت ویزای کار موقت در کانادا بسیار آسان است و شروط سختگیرانه کمی برای دریافت آن وجود دارد. گرفتن این نوع ویزا نیز نسبتاً مقرون به صرفه هستند، اما به طور کلی اگر بخواهیم مقایسه کوچکی را انجام بدهیم کشور کانادا کشوری گران محسوب می‌شود و از هر نظر شما ممکن است در کانادا به مشکلات اینچنینی بر بخورید.

اما با مهاجرت کاری به کانادا شما احساس تنهایی در محل کار را نخواهید داشت چرا که در این کشور تعداد بالایی از مهاجران ایرانی وجود دارند که از طریق مهاجرت کاری به این کشور آمده‌اند. پس شاید این کشور، کشور گرانی باشد، اما از این لحاظ که ایارنیان بسیاری در آنجا حضور دارند، آنجا را به یکی از کشورهای آسان برای مهاجرت کاری تبدیل کرده است.

انواع پرطرفدار کار در کشور کانادا: از پرستاری گرفته تا رشته های STEM در اینجا طرفداران زیادی دارد. اگر به دنبال پیشرفت شغلی فعلی یا حتی در حال اقدام برای گرفتن یک ویزای جدید هستید، کانادا یک انتخاب عالی برای شمای است که بدنبال مهاجرت آسان هستید!

دفت کنید که کانادا در واقع یک انتخاب بی‌نقص است اما کمی پذیرفته شدن در سیستم مهاجرت کاری آن سخت و دشوار است. از طرفی کانادا به شدت کشوری گران است و ممکن است شما را دچار مشکلاتی در زمینه‌های خرج زندگی و چیزهای دیگر بکند. پس سعی کنید که پس از ریجکت شدن از فهرست‌های بالا به سراغ کانادا نروید تا سرمایه خود را حفظ کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، سعی کردیم پاسخ مناسب و جامعی به تفکیک قاره ها در مورد این سوال بدهیم که برای مهاجرت کاری آسان کدام کشور مناسب تر است و یا به عبارتی مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟

با تمامی تفاسیر فوق در نظر داشته باشید که اگر بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارید، می توانید برای ویزای تعطیلات کاری که می تواند به صورت آنلاین از طریق خدمات مهاجرتی فرم مربوط به آن را تکمیل کنید، درخواست دهید. در این مرحله الزاما نیازی به استفاده از خدمات یک وکیل یا آژانس ویزا نیست. اینکار باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

نزدیک به ۶۰ کشور وجود دارند که این ویزا را به شما ارائه می دهند. این معمولاً اجازه می دهد تا ۱۲ ماه کار کنید، تنها با چند محدودیت همراه است – برخی از کشورها قبل از ورود شما به مدرک وجه و بیمه پزشکی نیاز دارند.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *