عید کجا بریم در ایران مسافرت | بهترین شهرها برای سفر و گردشگری در نوروز ۱۴۰۱

180
0
عید کجا سفر و مسافرت بریم در ایران

عید ۱۴۰۱ کجا بریم؟ خیلی از ما وقتی به فصل زمستون میرسیم، همراه با خونه تکونی روزهای قبل از عید نوروز، به فکر برنامه ریزی سفر در تعطیلات عید هستیم. در واقع حال و هوای قبل از عید خیلی ها رو به فکر فرو میبره که عید کجا بریم در ایران سفر یا مسافرت؟ عید کجا بریم خلوت باشه و یا اینکه بهترین شهرها برای مسافرت عید کجا هستند؟ عید ۱۴۰۱ کجا بریم ارزون باشه؟

به نظر شما عید کجا بریم مسافرت بهتره؟ تقریبا همه افرادی که به نحوی شاغل هستند، کل سال را منتظر دید و بازدیدهای عید باقی می‌مانند تا بتوانند از تعطیلات دو هفته‌ای لذت ببرند و به دید و بازدید از نزدیکان و خانواده خود بپردازند. نوروز یکی از اعیاد مهم در بین ایرانیان است که با شروع سال نو و شروع بهار در یک موقعیت زمانی قرار گرفته است. در اول فروردین اکثر نقاط کشور هوای مطبوعی دارند و همه کشور حال و هوای شادی و عید را به خود گرفته‌اند. یکی از سوالاتی که اکثر مردم پیش از رسیدن بهار و شروع شدن تعطیلات با آن مواجه هستند این است که عید ۱۴۰۱ کجا بریم سفر در ایران؟

البته این پرسش معمولا بعد از پرسش چه شوینده‌ای برای فرش مناسب‌تر است پرسیده می‌شود چرا که قبل از عید مشهور ما ایرانی‌ها خانه‌تکانی‌های سنگین وجود دارد. البته دقیقا تعطیلات عید و خوشی سفرهای عید نیز به همین دلیل است که خستگی کل سال را از تن آدم‌ها به در می‌کند. 😀

با اینحال وقتی زمان برنامه ریزی برای سفر میرسد، اغلب دو فاکتور خیلی مهم را باید در نظر بگیرید. اینکه چقدر میخواهید هزینه کنید و دوم اینکه چند روز از تعطیلات را میتوانید به سفر نوروزی بروید.

عید کجا بریم سفر ارزون باشه
عید کجا بریم سفر ارزون باشه

اکثر افراد پس از ماه‌ها کار و تلاش هزینه‌ای را برای سفر خود کنار گذاشته‌اند تا بتوانند بخش‌هایی از کشور ما یا کشورهای همسایه را ببینند. درباره ترکیه و اماکن دیدنی مثل تور جزایر پرنس ترکیه بارها صحبت کرده ایم. حال در این مقاله می‌خواهیم به صورت کلی به این موضوع بپردازیم که اگر می‌خواهید با یک هزینه معقول و در اول بهار به یکی از شهارهای ایران سفر کنید کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

– بهترین مقاصد سفر برای عید نوروز کجاست؟

در این مقاله ۱۰ تا از برترین شهرها را برای مسافرت در تعطیلات عید نوروز را آورده‌ایم. به صورت کلی تقریبا کل بخش‌های کشور عزیز ما ایران از زیبایی‌ها و جذابیت های خاصی برخوردار است اما موضوعی که باید حتما به آن توجه کنیم این است که سلایق افراد متفاوت است. به همین دلیل تنها به معرفی یک منطقه واحد بسنده نکردیم و فهرست کاملی را از شهرهای مخصوص سفر عید برای هر نوع سلیقه‌ای را جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانیم پاسخ عید کجا بریم در ایران را به صورت کامل و جامع بدهیم.

شهرهایی که مسافران زیادی را به سمت خود میکشاند اغلب در جغرافیای خاصی از ایران قرار گرفته اند، اما شهرهایی مثل قزوین و جاهای دیدنی آن، زنجان، کرمانشاه و چندین شهر دیگر وجود دارند که تا حدودی مهجور مانده اند. در مقالات دیگر به صورت مجزا به آنها پرداخته ایم.

– عید ۱۴۰۱ کجا بریم در ایران آب و هوای خوبی داشته باشه؟

بهترین مقاصد گردشگری ایران از نظر افراد مختلف به صورت کلی متفاوت است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در فصول بهاری سال به مناطقی بروند که آب و هوای گرم دارد. این افراد معمولا کسانی هستند که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند اما در مورد اشخاص دیگر این موضوع می‌تواند به طور کلی برعکس باشد.

مثلا بسیاری از افرادی که در مناطق گرمسیر کشور زندگی می‌کنند مانند شهروندان استان‌های جنوبی معمولا در فصول بهاری سال مناطقی از کشور را ترجیح می‌دهند که آب و هوای خنکی داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که اکثر افرادی که به سفر شمال کشور میروند از مناطق جنوبی آمده باشند و اکثر مسافران جنوب را هم شهروندان استان‌های شمالی تشکیل بدهند.

به هر حال این مقاله فهرست کاملی از تمام شهرهایی است که طبق آمار پربازدیدترین‌ها در هنگام تعطیلات بوده است.

شمال کشور در عید انتظار شما را می‌کشد

رامسر مقصد اصلی بسیاری از گردشگران

اولین جایی که برای بهترین شهرها برای مسافرت و تعطیلات به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند شمال کشور است. تقریبا اکثر افرادی که در پایتخت و اطراف زندگی میکنند، به مخض دیدن رنگ قرمز در تقویم و بدست آوردن فرصت کوتاهی برای تعطیلات، یکی از اولین گزینه‌های آن‌ها شمال کشور است. در این بخش از مقاله شهر رامسر را به عنوان یکی سردسته از باقی شهرهای ساحلی خزر آورده‌ایم. این موضوع به این علت است که رامسر هر ساله میزان زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند و تقریبا یکی از شلوغ‌ترین شهرهای کشور در هنگام هر تعطیلاتی است. پس اگر دنبال این هستید که عید کجا بریم سفر خلوت باشه، شهرهای شمالی کشور را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

بنابراین هر چند میخواهیم به شما بگوئیم که عید کجا برویم و بهترین شهرها از نظر اکثر مردم برای مسافرت در عید کدام شهرها است اما این تعطیلات فقط تعطیلات نوروز نیستند و بسیاری از تعطیلات دیگر که جزو عطیلات عید هم به شمار نمی‌روند باعث سفر افراد انبوهی به سمت رامسر و به صورت کلی استان‌های شمالی یعنی گلستان، گیلان و به ویژه مازندران می‌شود.

سفر به شمال کشور در عید
سفر به شمال کشور در عید

اگر مشکلی با شلوغی بیش از حد ندارید و می‌توانید در هر شرایطی از محیط و طبیعت لذت ببرید و ترافیک زیاد جاده هم برای شما اهمیتی ندارد و از سمت دیگر علاقه زیادی به آب و هوای خنک و مرطوب دارید شهر رامسر و دیگر بنادر شمالی کشور منطقه مورد علاقه شما خواهد بود.

بوی دریا به صورت کلی می‌تواند خستگی را از بدن شما به در کند. اگر می‌خواهید در عید و تعطیلات ان آب و هوای خنکی را تجربه کنید پس باید خود را برای سبزی پلو با ماهی عید در کنار دریای خزر آماده کنید چرا که در مقاصد بعدی نمی‌توانید چنین ویژگی‌هایی را در کنار هم مشاهده کنید.

البته استان‌های شمالی کشور ایران مقصد مورد علاقه کل افراد کشور نیست. با این که به نظر می‌رسد که کل کشور برای تعطیلات خود به شمال کشور رفته‌اند اما بسیاری از افراد آب و هوای شرجی خنک شمال را دوست ندارند و آب و هوای بنادر جنوبی را ترجیح می‌دهند. در ادامه مقاله برای آن افراد هم مقاصد توریستی و مشهور اخیر را نیز در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. عید کجا بریم در ایران سوال دشواری نیست زیرا هر قسمت از کشور عزیزمان جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد.

سواحل قشم

جزایر جنوبی بهترین پاسخ برای عید ۱۴۰۱ کجا بریم سفر

اگر از آن دسته از افرادی هستید که هر سال برای تعطیلات نوروزی خود به شمال سفر رفته‌اید و در حال حاضر حس می‌کنید که این منطقه جذابیت خود را برای شما از دست داده است (البته نظر نویسنده این است که جذابیت سواحل شمالی به هیچ وجه کم نخواهد شد) می‌توانید به سواحل جذاب جنوبی سفر کنید.

جنوب کشور در جای جای خود دیدنی‌های بکر و شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است. فرهنگ و آداب و رسوم خاص مردم مناطق جنوبی باعث شده است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی به جنوب بروند و از جزایر جنوبی و استان‌های حاشیه خلیج فارس دیدن کنند. لباس‌های رنگی و شاد، غذاهای جدید و منحصر به فرد، موسیقی خاص و مردم خون‌گرم از مزایا و جذابیت‌های جنوب هستند که هر گردشگری را به مسافران و عاشقان همیشگی جنوب تبدیل می‌کند.

در سال‌های اخیر جزایر خلیج فارس به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل شده است. قشم، هرمز، کیش و هنگام از اصلی‌ترین جزایری هستند که تقریبا هر گردشگری که به جنوب سفر می‌کند که بازدید از آن‌ها می‌پردازد.

اگر قصد دارید که شنا کردن دلفین‌ها را ببینید و به پوشیدن لباس‌های محلی استان هرمزگان بپردازید و در اوقات فراغت خود به آکواریوم طبیعی در آب‌های نیلگون و بکر خلیج فارس سری بزنید هنگام بهترین مقصد سفر نوروز برای شما خواهد بود. در شب‌ هنگام می‌توانید زیر نور ماه درخشش فیتوپلانکتون‌های آبی هنگام را مشاهده کنید و از جذابیت جادویی این جزیره حیرت کنید.

لباس محلی زنان هرمزگان
لباس محلی زنان هرمزگان

سفر به کیش در تعطیلات نوروزی | نگین خلیج فارس

اگر طرفدار یک تعطیلات لوکس هستید و از سمت دیگر هم دلتان میخواهد تنی به آب بزنید و یا حداقل از آرامش دریا استفاده کنید و خلاصه از بودن در کنار دریا لذت ببرید و یک تعطیلات راحت و فوق لاکچری را بگذرانید، نگران این نباشید که عید کجا بریم در ایران! ما به شما سفر کردن به کیش را پیشنهاد می‌کنیم. با سفر به کیش می‌توانید با هزینه کم خود را در یک نقطه متفاوت در ایران مشاهده کنید. کیش به عنوان نگین خلیج فارس یکی از لوکس‌ترین و بهترین جزیره‌های خلیج فارس برای گذراندن تعطیلات است. اگر به کیش سفر کردید، و دوست داشتید سفری لاکچری داشته باشید، رفتن به کشتی کروز کیش را از دست ندهید.

جزیره کوچک اما پر از شگفتی هرمز

بسیاری از افراد هستند که به شدت از بازدید از مناطق طبیعی لذت می‌برند. این افراد عاشق مشاهده صخره‌ها، شکل سنگ‌ها، سواحل جذاب و شن و خاک‌های رنگی هستند. اکثر این افراد کسانی هستند که بسیار فعال و ماجراجو هستند و قصد دارند که تعطیلات عید خود را در تکاپو بگذرانند. برای این افراد بهترین مقصد هرمز است چرا که دید و بازدید از جذابیت‌های طبیعی هرمز برای آن‌ها تمام‌نشدنی است و نقطه به نقطه این جزیره کوچک می‌تواند برای آن‌ها شگفتی را به همراه داشته باشد.

کسانی که به هرمز سفر کرده‌اند هرمز را به عنوان یک سیاره دیگر توصیف می‌کنند، در بین گردشگران این نقطه به عنوان جزیره مریخی ایران شناخته می‌شود. تنوع و جذابیت این جزیره تا حدی زیاد است که در طول ده سال گذشته به شکل شگفت‌آوری گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب کرده است و رقم توریست‌های آن همچنان در حال افزایش است.

کشف این نگین بی‌همتا یکی از دلایل رونق اقتصادی جنوب ایران است. هرمز در طی سالیان اخیر یکی از مقاصد اصلی برای سفرهای عید در ایران است و تورهای بسیاری به قصد هرمز برگزار می‌شوند، پس اگر دلتان میخواهد بدانید عید کجا بریم در ایران تا اصلا حوصله مان سر نرود، حزیره هرمز را فراموش نکنید.

جزیره قشم | قطب خرید با قیمت های مناسب ( عید کجا بریم ارزون باشه ؟ )

اگر هدفتان از تعطیلات عید و بازدید از موضوع عید کجا بریم در ایران خرید است یکی از بهترین مناطقی که می‌توانید به آن سفر کنید جزیره قشم در دریای خلیج فارس است. مشهور بودن نقاط مختلف این جزیره برای مثال شهر قشم و درگهان به عنوان قطب خرید یکی از دلیالی است که بسیاری از افراد برای خریدهای خود به این جزیره سفر می‌کنند تا در میزان عمده و انبوه و با قیمت مناسب خریدهای خود را انجام بدهند.

به صورت کلی بسیاری از اجناس ایرانی و خارجی باکیفیت را می‌توان در بازارهای این جزیره به راحتی پیدا کرد. اگر قصد خرید ارزان در عید را دارید و مقصد تعطیلات عید شما قشم و درگهان است حتما سری به بازارهای معروف و بازار چینی‌های درگهان بزنید تا از تخفیف‌های فضایی آن‌ها شوکه شوید.

یکی از موضوعاتی که اخیرا با آن مواجه هستیم که این موضوع است که این مقاصد معمولا به عنوان مکمل به وسیله گردشگران پیموده می‌شوند. برای مثل تورهای چند مقصده و ترکیبی جزایر جنوبی وجود دارد که می‌توانید با رزرو آن‌ها هم از جذابیت‌های طبیعی هرمز و هنگام لذت ببرید و هم به خریدهای خود در قشم بپردازید.

ساحل صخره‌ای چابهار

چابهار | پاسخ پرطرفدار پرسش مسافرت عید در ایران کجا بریم

یکی از دیگر از مقاصد گردشگری‌ای که در چند سال اخیر توانسته است طرفداران زیادی را به دست بیاورد چابهار است. چابهار با این که جای جزایر خلیج فارس را نمی‌گیرد اما به عبارتی می‌تواند برخی از ویژگی‌های آن‌ها را در یک پکیج کامل به شما ارائه دهد.

با مسافرت کردن به چابهار می‌توانید از ارزانی قشم بهره‌مند شوید. ساحلی با کیفیت سواحل هنگام را ببینید و ساحل صخره‌ای چابهار می‌تواند تداعی کننده دره مجسمه‌های هرمز باشد. البته این موضوع به این منظور نیست که شما دیگر نباید پس از دیدن چابهار به جزیره‌های خلیج فارس سری نزنید! آن‌ها در جایگاه خود به صورت جداگانه زیبایی‌های بصری فراوانی را دارند.

چابهار یکی از شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان ایران است. این شهر به دلیل سواحل جذاب خود و بازارهای مشهور خود توانسته است سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود بکشاند.

چابهار با جاذبه‌های دیدنی خود و آداب و رسوم مخصوص مردم بلوچستان یکی از دلایلی است که گردشگران زیادی برای دیدن این شهر به آن جا سفر می‌کنند. طرز لباس پوشیدن متفاوت، گویش و زبان شیرین بلوچی و صمیمیت خونگرمی مردم بلوچستان باعث شده است که تمام افرادی که به چابهار سفر می‌کنند این شهر را جزو بهترین شهرهایی در نظر بگیرند که تا به حال به ان سفر کرده‌اند.

اگر هوس قدم زدن در ساحل را دارید و می‌خواهید که بر فراز سواحل صخره‌ای به آبی بی‌انتها چشم بدوزید و غذای دریایی بخورید بهترین و بی‌نقص‌ترین انتخاب برای کسانی که به چابهار نرفته‌اند در عید سفر به چابهار است. البته توجه کنید که درست است که در عید بر خلاف بسیاری از استان‌های دیگر کشور، در جنوب هوا مقداری گرم و شرجی است اما به شما اطمینان می‌دهیم که اگر گرمای هوا شما را آزار ندهد یکی از بهترین تجربه‌های مسافرت شما در عید ایران خواهد بود.

در ایام عید افراد بسیاری از چابهار دیدن می‌کنند اما اگر از افرادی هستید که به آب و هوای گرم علاقه‌ای ندارید و ترجیح می‌دهید که از شهرهای خنک‌تر دیدن کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در ادامه به شهرهای مرکزی و حتی شمالی کشور خواهیم پرداخت که پس از این مقاصدی که در سه سال اخیر پر رفت و آمدترین مقاصد گردشگری ایران بودند در دسته‌های بعد از نظر مقاصد عید یا پاسخ این پرسش همه گیر در نوروز، که عید کجا بریم در ایران قرار می‌گیرند.

شیراز | شهر عشق و احساس

شیراز یکی از آن مقاصدی است که همیشه در فهرست مسافرت‌های عید ایرانیان بوده است. این موضوع از گذشته وجود داشته است و تا به امروز هم شیراز یکی از جاهایی است که هم شهروندان استان‌های شمالی و هم شهروندان استان‌های جنوبی بازدید از آن را برای عید جالب می‌دانند.

حافظیه در شیراز

این موضوع به این دلیل است که شهر شیراز علاوه بر آب و هوای مناسب در هنگام عید، دارای دیدنی‌های جالب و تاریخی بسیاری است. جدا از این مناظر طبیعی شیراز هم بسیار چشم‌نواز هستند. شیراز با حافظیه و سعدیه خود مسافران زیادی را با منظره دیگری از ادبیات فارسی آشنا کرده است.

شیراز به دلیل در بر داشتن جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی جایی است که سلیقه افراد مختلف در آن گره می‌خورد. این موضوع باعث می‌شود که تعداد زیادی از افراد در جواب به سوال عید کجا بریم سفر یا مسافرت در ایران به سرعت نام شیراز را بیاورند و شهر شیراز در اوایل فروردین به یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران تبدیل شود.

یکی دیگر از چیزهایی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت این است که شیراز غذاهای خوشمزه و لذیذ فراوانی دارد که همین موضوع هم به رونق گردشگری این شهر کمک بسیاری کرده است، یکی از این غذاهای پرطرفدار کلم پلو شیرازی است و یادتان نرود اگر به شیراز سفر کردید، حتما فالوده شیرازی اصل را از بازارچه کمال المک امتحان کنید.

به صورت کلی شیراز شهری است که تقریبا هر شخصی از دید و بازدید از آن لذت می‌برد و به عنوان یکی از مقاصد دید و بازدید عید می‌توان شیراز را با اطمینان نام برد. اگر تعطیلات بیشتری در عید دارید، فاصله شیراز بندرعباس را به برنامه تفریحات خود اضافه کنید.

از بافت قدیمی یزد غافل نشوید

یزد یکی از شهرهایی است که طرفداران خاص خود را دارد. یزد یکی از آن شهرهایی است که به دلیل بافت قدیمی و جذاب خود مشهور شده است. شیرینی‌های معروف یزد و مکان های دیدنی‌ یزد باعث می‌شوند که یک تکه از قلب شما تا همیشه در یزد باقی بمانند.

بافت جذاب یزد

یزد و بافت جذاب آن در هر لحظه این نکته را به شما یادآوری می‌کند که شما در مرکز یک شهر باستانی در حال قدم زدن هستید. در هر نقطه از یزد که باشید می‌توانید از بافت قدیمی و جذاب یزد لذت ببرید چرا که یزد حتی در کوچه‌ها و جزئیات ریز هم تمایز قابل توجهی با شهرهای دیگر در کشور را دارد.

این موضوع باعث می‌شود که نه تنها بسیاری یزد را یکی از بهترین شهرهای ایران بدانند بلکه سالانه تعداد زیادی از گردشگران و افرادی که قصد مسافرت دارند یزد را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب کنند. یزد یه عنوان پایتخت تاریخی ایران و شهری که قدمت طولانی‌ای دارد می‌تواند یکی از اماکنی باشد که بازدید از آن به هر ایرانی توصیه می‌شود. زیبایی‌های یزد قطعا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد.

اگر برای عید به یزد سفر کردید باید بدانید که مشهورترین اماکنی که می‌توان برای بازدید به آن‌جا رفت باغ دولت آباد، آتشکده بهرام یزد، موزه هنر یزد و … هستند. البته توجه کنید که این‌ها تنها چند مورد از اماکنی هستند که می‌توان برای بازدید از آن‌ها به یزد سفر کرد. یزدی شهری است که کوچه به کوچه آن پر است از دیدنی‌های باستانی و تاریخی که هر کدام روایت‌های جالبی را برای بازگو کردن دارند.

اگر می‌خواهید گوش به جریان زندگی در دل کویر بسپارید به یزد سفر کنید. بهترین زمان سفر به کویر یزد تعطیلات عید نوروز است. قطعا برای افرادی که شیفته تاریخ و بافت قدیمی شهرها هستند پاسخ پرسش عید کجا بریم سفر و مسافرت در ایران همان شهر یزد خواهد بود.

اصفهان | نصف جهان

نصف جهان همان جایی است که بسیاری از افرادی که بارها به این شهر سفر کرده‌اند باز هم این شهر را در فهرست سفرهای خود قرار می‌دهند. این موضوع به این دلیل است که اصفهان به معنی واقعی کلمه همان نصف جهان است و برای دید و بازدید درست از آن نیاز به زمان زیادی داریم. هر قسمت از شهر اصفهان نیاز به زمان گذاشتن و گشت و گذار مجزا دارد.

سی و سه پل اصفهان

علاوه بر آن، تنها یک بخش از اصفهان یا میدان نقش جهان به کلی نیاز به چند روز زمان دارد که توانید از تمام دیدنی‌های آن به خوبی بازدید کنید.

اصفهان را می‌توان ایران کوچک نامید چرا که زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن تا حدی زیاد است که می‌توان آن را به عنوان نماینده کشور ایران برای فرهنگ و هنر معرفی کرد. شهر اصفهان با تمام دیدنی‌هایش مثل پل خواجو، مسجد شیخ لطف الله، سی و سه پل، عمارت عالی قاپو و … هر مسافری را عاشق خود می‌کند.

در نهایت شما در حالی از اصفهان خواهید رفت که دیدنی‌های اصفهان تمام نشده است و تنها زمان شما رو به اتمام است. شهر اصفهان به کلی می‌تواند شما را مبهوت خود کند. اصفهان یکی از زیباترین اماکنی است که می‌توانید در تعطیلات عید نوروز از آن بازدید کنید و به شما اطمینان خواهیم داد که ارزش سفر کردن و وقت گذراندن را دارد.

اگر به اصفهان سفر کردید، در بین راه حتما سری به کاشان و روستای تاریخی ابیانه بزنید. اگر دلتان سفر به روستای ابیانه که روستایی با خاک سرخ است، میخواهد در مورد دیدنی ها و امکانات آن مقاله تور ابیانه را مطالعه کنید.

مشهد | پایتخت مذهبی ایران

نمی‌توان پایتخت مذهبی ایران یا مشهد را نادیده گرفت. یکی از مقاصدی که بسیاری از افراد هر ساله و عاشقانه به آن سفر می‌کنند شهر مقدس مشهد است. مشهد به عنوان یکی از شهرهای مذهبی ایران که حرم امام هشتم مسلمین را در خود جای داده است سال‌ها است که تبدیل به یکی از مقاصد اصلی برای اعیاد و دیگر تعطیلات شده است.

حرم مطهر امام رضا در مشهد

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که تعطیلات عید خود را به عبادت و زیارت بپردازند و برای این اشخاص یکی از مقاصد مهم و پاسخ سوال عید کجا بریم سفر در ایران همین شهر مذهبی ایران یعنی مشهد است. شهر مشهد و حرم امام رضا یکی از اماکنی است که تقریبا هر مسلمانی اشتیاق سفر به آن را دارد.  مقصد فرهنگی و اعتقادی ایران یعنی همان شهر مشهد علاوه بر حرم امام رضا اماکن دیدنی دیگری را نیز دارد که می‌توانید از آن هم دیدن کنید و لذت ببرید.

رود پارک و پارک جنگلی وکیل اباد مشهد
رود پارک سمت راست و پارک جنگلی وکیل اباد مشهد سمت چپ

هر چند یکی از مقاصد اصلی مسافران رفتن به حرم امام رضا است، اما فراموش نکنید که مشهد هم مکان ها و پارکهای دیدنی زیادی مثل پارک ملت مشهد، پارک جنگی وکیل آباد، پارک جنگلی طرق، پارک کوهسنگی، رودپارک، کوه پارک، پارک خورشید، پارک موج های آبی، پارک مینیاتوری مشهد، پارک بابا قدرت مشهد، باغ ملی، باغ گیاه شناسی مشهد، کوهستان پارک، پارک گل ها، پارک هفت حوض مشهد، طرقبه، شاندیز، باغ پونه طرقبه، پارک چهل بازه مشهد، پارک علمی پروفسور بازیما، پارک جنگلی غدیر داره. اگر برای عید به مشهد رفتید، از این پارک ها غافل نشوید.

علاوه بر آن اطراف مشهد روستاهای ییلاقی زیادی مثل زشک وجود دارد که دیدن آنها را به شما توصیه میکنیم. به طوریکه شما میتوانید به هر مقدار که دلتان بخواهد تور طبیعت گردی اطراف مشهد آن هم به صورت یک روزه با خانواده و دوستان و همسفرانتان داشته باشید.

طبس | بهشتی در دل کویر

شاید برای خیلی از ایرانی ها جذاب باشد که در دل کویر بروند و با آب و هوای بشدت خوب در بهار مواجه شوند. طبس شهری کویری با خیابان های سراسر پوشیده با نخل دارای جاذبه های فراوانی است که هر ساله تورها و طبیعت گردان زیادی به سمت مقاصد تفریحی و زیارتی خود مثل امامزاده، باغ گلشن، دره کال جنی طبس، حموم مرتضی علی و ازمغیان و … را به خود جلب میکند.

اگر میخواهید بدانید که در عید کجا بریم سفر خلوت باشه و ارزون باشه پیشنهاد ما به شما شهر بهشتی طبس است.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *