تور طبیعت ‌گردی اطراف مشهد | ۸ پیشنهاد جذاب طبیعت گردی یک روزه اطراف مشهد

116
0
تور طبیعت گردی اطراف مشهد

تور طبیعت گردی اطراف مشهد کجا بریم؟ آیا میتوان تور یک روزه اطراف مشهد رفت؟ گروه های طبیعت گردی مشهد کدام مناطق را برای گردشگری و طبیعت گردی پیشنهاد میکنند؟ در مقاله امروز می‌خواهیم به شهری بپردازیم که بیشتر جنبه مذهبی آن تا به امروز مورد توجه قرار گرفته است. بعبارتی در ذهن خیلی از افراد مشهد شهری است که همیشه بخشی از آن را مورد بررسی قرار داده‌اند که مربوط به مذهب و اهمیت فرهنگی آن است.

ممکن است ندانید که برای تور طبیعت گردی اطراف مشهد چه مکان های جذابی وجود دارد. زیرا بسیاری از افراد فکر می‌کنند که مشهد به جز حرم مطهر امام رضا و موضوعات پیرامون فرهنگ آن چیز دیگری برای ارائه کردن ندارد اما این موضوع صحیح نیست. شهر مشهد نیز همانند دیگر شهرهای ایران جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی دارد که می‌توان به آن پرداخت. تور طبیعت گردی اطراف مشهد یکی از تورهایی است که بسیاری از مردم به آن علاقه زیادی دارند و سعی می‌کنند که در فهرست تورهای مسافرت سالیانه خود قرار بدهند.

– تورهای یک روزه در مشهد هم داریم !؟

وقتی با تیتر تور طبیعت گردی اطراف مشهد در آژانس های مختلف و یا سایت های گردشگری روبرو میشوید، بسیاری از خود میپرسند که آیا در اطراف مشهد هم طبیعتی وجود دارد که بخواهند تورهایی را در آن قسمت برگزار کنند یا خیر. جواب این سوال این است که از آنجائیکه تا به امروزه به اندازه‌ زیادی تاکید بر ویژگی‌های مذهبی و فرهنگی مشهد بوده است که بسیاری از زیبایی‌های آن از دید افراد مختلف پنهان مانده است و طبیعت بکر و زیبای مشهد توانسته است.

مشهد و روستاهای اطراف آن افراد بسیاری را سالانه به سمت خود جذب کند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که آشنایی خاصی با طبیعت اطراف مشهد ندارید این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله خلاصه‌ای را از ویژگی‌های تور طبیعت گردی اطراف مشهد به شما خواهیم گفت.

چالیدره مشهد
چالیدره مشهد در روستای طرقبه

مهمترین مناطق دیدنی برای تور طبیعت گردی اطراف مشهد کجاست؟

به صورت کلی در این مقاله می‌خواهیم به معرفی طبیعت‌های معروف و جذاب اطراف مشهد بپردازیم و آن‌ها را یکی یکی برای شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و تورهای طبیعت گردی اطراف مشهد را با آگاهی و اطمینان خاطر رزرو کنید.

در واقع چه بسا که اگر برای رزرو تورهای یک روزه از مشهد برای طبیعت گردی اطراف مشهد و یا هر تور دیگری اطلاعات کافی را نداشته باشیم ممکن است به اشتباه بیفتیم و درست انتخاب نکنیم اما اگر قبل از رزرو یک تور به اطلاعات ان توجه کنیم و تحقیقات گسترده‌ای را درباره اماکن مقصد و ویژگی‌های آن انجام دهیم و با آگاهی آن را انتخاب کنیم قطعا بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

– مشهد شهری مذهبی همراه با جاهای دیدنی فراوان

اگر فکر می‌کنید که نیاز به سفر مذهبی به مشهد دارید و در کنار آن هم می‌خواهید که به بررسی زیبایی‌های مشهد و اطراف آن بپردازید سفر به مشهد را به شما پیشنهاد میکنیم. اطراف مشهد آبشارهای جذابی نیز دارد که بسیاری برای دیدن آبشارهای آن تورهای طبیعت گردی اطراف مشهد را رزرو می‌کنند.

یکی از زیبایی‌های اطراف مشهد که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است مناطق ییلاقی هستند. مناطق ییلاقی اطراف مشهد در تمام ایران از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار هستند که باعث می‌شود افراد زیادی در فصل‌های مختلف سال به این نقطه سفر کنند.

جاذبه های دیدنی اطراف مشهد در فصل پاییز دو برابر زیباتر خواهند بود. پس سفر در فصل پاییز به مشهد را یادتان نرود. اما اگر مشهدی هستید یا حتی در این شهر دانشجو و خوابگاهی هستید، بهتر است در فصل پاییز سری به تروهای طبیعت گردی اطراف مشهد بزنید.

پاییز یکی از فصل‌هایی است که در آن مناطق اطراف مشهد از زیبایی زیادی برخوردار می‌شود و دیدن برگ‌های درختان بر روی زمین که فرش پاییزی زیبایی را به وجود آورده‌اند و صدای آب و چهچه پرندگان منظره فراموش نشدنی‌ای را برای گردشگران به وجود می‌آورد. مشهد و زیبایی‌های ان تمام نشدنی هستند اما در اینجا به طور خلاصه به بررسی مهم‌ترین‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

 استان لرستان و فارس استان‌های هستند که به  آبشارهای خود مشهور هستند که بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تنها آبشارهای ایران در همان استان‌ها وجود دارند اما این موضوع صحیح نیست چرا که استان‌های دیگری همچون خراسان رضوی نیز آبشارهای جذابی دارند که بسیاری از گردشگران هر از چندگاهی با تورهای مختلف به ان‌ها سفر می‌کنند و از زیبایی‌های بصری آن لذت می‌برند.

منطقه ییلاقی طرقبه

۱) منطقه ییلاقی طرقبه

بسیاری طرقبه را طرقبه شاندیز می‌گویند اما موضوع این است که شاندیز و طرقبه دو روستای مجزا از هم در توابع شمالی شهر مشهد هستند. در واقع وقتی صحبت از تور های طبیعت گردی اطراف مشهد میشود، نام این دو روستای زیبایی ییلاقی حتما به گوشتان خواهد خورد.

به صورت کلی در ادامه متن با روستای شاندیز و ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد اما در این بخش به طرقبه و جذابیت‌های آن خواهیم پرداخت.

طرقبه به اندازه‌ای زیبا است که تور طبیعت گردی اطراف مشهد برای این شهر به صورت ماهیانه و سالیانه فعال است و بسیاری از گردشگران تعطیلات خود را به صورت تمام و کمال در این روستا به سر می‌کنند. صدای شرشر رودخانه و چهچه پرندگان همه و همه باعث می‌شود که خستگی ماه‌ها و حتی سال‌ها کار سخت از بین برود. یکی از موضوعاتی که به هر صورت مردم به ان توجه دارند که در تورهای طبیعت‌گردی تا چه حد می‌توانند با روح طبیعت یکی شوند. آیا دسترسی به رستوران و مرکز خرید در این منطقه وجود دارد؟

بند گلستان مشهد
بند گلستان مشهد در جاده طرقبه شاندیز

این موضوع به این دلیل است که تقریبا همه افراد دوست دارند هنگامی که به طبیعت سفر می‌کنند خبری از تکنولوژی یا اینترنت نباشد تا بتوانند به صورت کامل با طبیعت انس بگیرند و مراقبه خود را برای داشتن ذهنی آرام‌تر کامل کنند. اما موضوع اصلی این است که طرقبه همه افراد را از خود راضی نگه داشته است. شما در این منطقه بهشت دست نخورده و بکر را مشاهده خواهید کرد اما این به این معنی نیست که شما به هیچ تکنولوژ‌ای دسترسی ندارید و از باقی امورات خود نیز عقب می‌مانید.

موضوع این است که بسیاری از چیزهایی که ما آن را غلبه تکنولوژی بر طبیعت می‌دانیم در طرقبه وجود پررنگی ندارد و همین فضای سنتی و روستایی این طبیعت بی‌نظیر اطراف مشهد باعث شده است که سخت‌پسندترین افراد هم تبدیل به دوست‌داران همیشگی طرقبه و مشهد بشوند. از طرفی این روستا در دل خود بازاری بزرگ دارد که هر روز پر از گردشگر و مسافرانی است که دوست دارند از صنایع دستی این روستا برای خود و آشنایانشان سوغاتی ببرند.

پس حتی اگر فرد مذهبی‌ای هستید که برای سفرهای مذهبی و زیارت حرم مطهر امام رضا به مشهد می‌روید فراموش نکنید که دیدنی‌های مشهد و اطراف آن تنها به حرم و بازارچه‌های اطراف آن ختم نمی‌شود و شمار زیادی روستا و آبشار و رودخانه وجود دارند که هر کدام زیبایی‌های مخصوص به خود را دارند و جذابیت‌های آن‌ها منحصر به فرد است. اگر به مشهد سفر کردید به هیچ عنوان طرقبه را از دست ندهید.

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی هم سفرها و تورهای طبیغت گردی اطراف مشهد را با مقصد طرقبه شاندیز برگزار می‌کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به سفرهای جذاب خود اهمیت می‌دهید و اکثرا سعی می‌کنید که با یک تیر چند نشان را بزنید و بتوانید هم سفر دلچسبی داشته باشید و هم زیارت را به اتمام برسانید، طرقبه بهترین جای ممکن برای سفرهای کوتاه و چند روزه شما است و یک تور یکروزه اطراف مشهد عالی به حساب می آید.

این سفر هر چند که ممکن است برای بسیاری کوتاه باشد و اغلب تورهای طبیعت گردی بین دو روز تا یک هفته باشند، اما همین مدت زمان کوتاه در طبیعت باعث می‌شود که شما ذهنیت تازه‌ای را از خراسان و دیدنی‌های ان داشته باشید و از طرفی جذابیت‌های طرقبه باعث می‌شود که شما بتوانید یکی از بهترین تجربه‌های سفر به طبیعت را داشته باشید.

منطقه ییلاقی شاندیز، دهکده‌ای در دل بهشت

۲) منطقه ییلاقی شاندیز، دهکده‌ای در دل بهشت | تور طبیعت گردی اطراف مشهد

دهکده شاندیز یکی از همان جاهایی است که هر فردی باید حداقل یک بار به آن سفر کند. در واقع دهکده شاندیز بعد از مشهد نگین خراسان رضوی به شمار می‌رود. در ۳۸ کیلومتری مشهد بهشتی پنهان شده است که دل تمام مسافران را به دنبال خود کشانده است.

طبیعت بکر، گل های وحشی و آب و هوای معتدل و جذاب شاندیز باعث شده است که افراد بسیاری جذابیت‌های این منطقه را به بسیاری از جنگل‌های شمال و جذابیت‌های طبیعی دیگر ترجیح بدهند. اما به راستی منطقه ییلاقی شاندیز چه ویژگی‌ای دارد که باقی مناطق آن را ندارند؟ چرا یک پای ثابت پیشنهادات و تورهای یک روزه اطراف مشهد شاندیز است؟

از مناطق دیدنی داخل شهر شاندیز، میتوان به پارک جنگلی، مجموعه توریستی رفاهی گلستان، رستوران های شاندیز، خیابان آبشار، رصد خانه نجوم رضوی و موزه شهرداری اشاره کرد.

شاندیز زیبا در مشهد فصل پاییز
شاندیز زیبا در مشهد فصل پاییز

شاندیز تبدیل به یکی از مناطقی شده است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. به این روستا رودهای زیادی سرازیر میشود که هر کدام به تنهایی، پاتوق آخر هفته های مشهدی های عزیز است. علاوه بر آن، منطقه ییلاقی شاندیز تبدیل به یکی از نقاط مهم در خراسان رضوی برای به فروش رساندن انواع صنایع دستی و آثار محلی این استان شده است.

در واقع شاندیز علاوه بر اینکه یک روستا است که البته به تازگی به شهر تبدیل شده است، در اطراف آن نیز روستاهای کوچک دیگری قرار دارد که به مناطق ییلاقی خراسان مشهور هستند. این موضوع باعث می‌شود که گردشگران منطقه ییلاقی شاندیز را بهترین منطقه برای تور طبیعت گردی اطراف مشهد بدانند.

گیاهان وحشی و انواع و اقسام درخت‌ها باعث شده است که شاندیز به منطقه‌ای تبدیل شود که هر شخصی حداقل یک بار در زندگی خود باید به آن سفر کند و از جذابیت و زیبایی‌های آن بهره ببرد. به شما اطمینان خواهیم داد که در صورت سفر به شاندیز باز هم دلتان میخواهد به این روستای زیبا بازگردید.

بسیاری از افرادی که به شاندیز سفر کرده‌اند این منطقه را جایی می‌نامند که بازدید از آن اعتیاد آور خواهد بود چرا که با یک بار بازدید از شاندیز شما تبدیل به مسافر همیشگی خراسان خواهید شد. در واقع بسیاری از افراد به دلیل اینکه مشهد را صرفا و تنها یک شهر مذهبی می‌دانند فکر می‌کنند که این شهر جذابیت‌های دیگری ندارد و تنها برای حرم به آن سفر می‌کنند.

اما حقیقت چیز دیگری است چرا که شاندیز یکی از جاهایی است که می‌توانید بدون دغدغه و به دور از شهر مسافرت خود را بگذرانید و از آن لذت ببرید. شاندیز طعم خوش یک سفر دلچسب و کامل را به شما خواهد چشاند. یکی از چشم اندازهای شاندیز مشهد، وجود رستوران های پی در پی در مسیر باغ های شخصی و اجاره ای است که شما را احتمال یاد دربند و درکه در تهران می اندازد، با این تفاوت که در اینجا مسیر رستوران ها در کنار باغ های خانوادگی و جاده خوش آب و هوایی که جان میدهد برای قدم زدن قرار گرفته است که به این فضا زیبایی بیشتری بخشیده است.

شاید در برخی از منابع مشاهده کنید که شاندیز را یک شهر می‌نامند . درست است این شهر با جمعیت بالای ۱۳ هزار نفر به عنوان شهر نمونه گردشگری نیز در سال ۱۳۹۵ انتخاب شده است.

رودخانه‌های اطراف شهر شاندیز یکی از جذابیت‌های اصلی این روستا هستند به صورتی که بسیاری از افراد تنها برای دیدن جذابیت‌های این رودخانه‌ها به شاندیز سفر می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که جذابیت‌های این شهر دوچندان شود.

شهر شاندیز در واقع علاوه بر این که یک مقصد کامل تور طبیعت گردی اطراف مشهد است بلکه می‌توان این شهر را یک تور تاریخی نیز نامید. شهر شاندیز علاوه بر اینکه از جذابیت‌های بصری بسیاری برخوردار است به شدت آرامگاه‌های تاریخی با معماری اسلامی جذابی دارد که بسیاری از افرادی که به مطالعه اثار تاریخی یا معماری علاقه دارند به این شهر می‌آیند.

امروزه تور طبیعت گردی اطراف مشهد سفر به شاندیز را در فهرست مقاصد گردشگری خود قرار داده‌اند. اما در گذشته اینگونه نبوده است و شاندیز مانند مرواریدی در صدف از دید همگان پنهان شده بوده است. این موضوع باعث شده که بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و طبیعت شاندیز بکر و دست نخورده باقی بمانند و تا به امروز یک طبیعت بی عیب و نقص برای گردشگران و شهروندان این شهر بر جای بماند.

اگر می‌خواهید خستگی هفته‌ها کار سخت را با تور طبیعت گردی اطراف مشهد از تن خود به در کنید اولین مقصد توری که ما ان را به شما پیشنهاد می‌کنیم همین تور طبیعت گردی اطراف مشهد و در شهر شاندیز است.

شما با انتخاب شاندیز و جذابیت‌های آن به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد.

۳) آبشار اخلمد، جایی که از تماشای آن سیر نخواهید شد

با شنیدن نام آبشارهای ایران اولین استان‌هایی که نام آن‌ها برای ما آشنا خواهد بود استان فارس و لرستان خواهد بود. معمولا در ایران اکثر آبشارهای آشنای کشور در استان لرستان قرار گرفته است و همین موضوع باعث می‌شود که افراد زیادی به اشتباه فکر کنند که در استان‌های دیگر نمی‌توانیم اثری ار آبشارها را ببینیم.

آبشار اخلمد یکی از مشهورترین آبشارهای خراسان رضوی است که به صورت کلی طرفداران زیادی را در تورهای اخیر طبیعت گردی در مشهد دست و پا کرده است. این طرفداری به این دلیل است که جذابیت‌های بصری این آبشار به معنای واقعی تمامی ندارد و تمام شدنی نیست و کوه‌های بینالود بهشتی روان را در دل خود جای داده‌اند و روستای اخلمد نگه‌دارنده هدیه‌ای ارزشمند است که سالیانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

روستای اخلمد اگر چه یکی از بهترین روستاهایی است که دیدن ان خالی از لطف نیست اما به صورت کلی تور طبیعت گردی اطراف مشهد به صورت مستقیم برای دیدن کردن از این روستا نمی‌روند. یا حداقل همانند شاندیز از اهمیت جهانی برخودار نیست در عوض این روستا حامل بخش عظیمی از گنج طبیعی یا همان آبشارهای زیبای خراسان است.

در اطراف آبشار اخلمد رنگین‌کمان‌های دائمی را مشاهده می‌کنیم و این موضوع به این دلیل است که در اطراف این آبشار قطره‌های اب به صورت دائمی وجود دارند و سبب تشکیل رنگین‌کمان‌های همیشگی بشوند. در واقع برخورد نور به قطرات آب همیشه معلق در این آبشار باعث می‌شود که این منطقه از روستا همیشه بارانی باشد. رنگین کمانی بودن آبشار اخلمد باعث می‌شود که بخش جذابی از طبیعت روستای اخلمد به شکل سحرانگیزی جذاب بشود. تور طبیعت گردی اطراف مشهد به آبشار اخلمد را به هیچ عنوان از دست ندهید. جذابیت‌های آبشار اخلمد تمامی ندارد.

آبشار قره سو، بهشتی در دل خراسان رضوی

۴) آبشار قره سو، بهشتی در دل خراسان رضوی

جنوب غربی کلات نادری در واقع همان جایی است که بسیاری از افراد ان را بهشت خراسان رضوی می‌خوانند. آبشار قره سو آبشاری است که در ان منطقه جا خوش کرده است و سال‌های سال است وجود دارد و سکوت ارام طبیعت را می‌شکند.

این آبشار یکی از دیدنی‌های دیگر مشهد است که بسیاری از افرادی که تور طبیعت گردی اطراف مشهد را رزرو می‌کنند این آبشار را جزو یکی از اصلی‌ترین بازدیدهای خود قرار می‌دهند. تنها کافی است که یک بار به این آبشار سری بزنید تا بتوانید زیبایی‌های آن را کشف کنید.

جاده آن پیش از تونل ورودی شهر از ابتدای جاده کلات – درگز جدا شده و پس از ۵ کیلومتر در جهت جنوب غرب به روستای قره سو می رسد. قره سو نامی ترکی است که معنی آن آب سیاه است، دلیل انتخاب نام قره سو برای آبشار این است که کف رودخانه را سنگ های سیاه پوشانده و وقتی آب روی آنها حرکت می کند، مسیر رودخانه سیاه دیده می شود. نام این آبشار ترکی است و بسیاری با شنیدن نام ان فکر میکنند که قر سو یکی از آبشارهای سمت آذربایجان یا اردبیل است. این تضاد اسرارامیز طبیعی باعث می‌شود که بسیاری از افراد آبشار قره سو را به عنوان مقصد تورهای عیدانه خود انتخاب کنند. اگر میخواهید بدانید عید در ایران کجا برویم، مناطق دیدنی اطراف مشهد را از دست ندهید.

۵) آبشار ارتکند، زیبایی بی پایان طبیعت

کلات نادری یکی از مقصد اصلی برای افرادی است که میخواهند تور طبیعت گردی اطراف مشهد را تجربه کنند این منطقه دارای آبشارهای فراوانی است که چشم هر شخصی را به خود خیره می‌کند. آبشارهای آن به شکل عجیبی همه و همه از زیبایی منحصر به فردی نشات می‌گیرند.

شاید آبشارهای دیگری مانند مارگون را دیده باشید اما به شما اطمینان می‌دهیم که آبشارهای کلات نادری و به خصوص آبشار ارتکند یکی از همان جاهایی است که نمی‌توان با هیچ آبشار دیگری آن را مقایسه کرد چرا که زیبایی‌های آن تمام نشدنی است و وصف کردن آن هم در قابل مقاله بسیار سخت است.

همین که شما برای دیدن این آبشار بروید سریعا متوجه خواهید شد که جذابیت‌های این آبشار چرا و به چه دلیلی تا این اندازه انسان‌ها را مجذوب خود کرده است. دره‌ها و رودخانه‌های بسیاری در مسیر رسیدن به آبشار ارتکند وجود دارند که می‌توانید از دیدن ان‌ها لذت ببرید. حتی ممکن است از راه‌های فرعی بروید و مسیر خود را طولانی‌تر کنید اما چیزی که در نهایت بیشتر از همه این‌ها اهمیت خواهد داشت این است که شما این آبشار جذاب را که مانند نگینی پنهان در خراسان و کلات نادری وجود دارد کشف کرده‌اید و قطعا هیچ لذتی بالاتر از این نخواهد بود.

سد کارده، دریای شمال شرق ایران

کوه‌های هزار مسجد و بینالود زیبایی‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند. اگر بگوییم که هر گوشه از این کوه‌ها زیبایی به خصوصی را در خود جای داده‌اند بی‌راه نگفته‌ایم. زیبایی‌های سد کارده چنان تمام نشدنی است که همه اشخاصی که حتی برای یک بار یه این سد سفر کرده‌اند تبدیل به مسافران همیشگی سد کارده می‌شوند.

درست است که سدهای دیگری هم در تور طبیعت‌گردی اطراف مشهد وجود دارد اما سد طرٌق، سد شهید یعقوبی و سدهای نیز وجود داند اما زیبایی سد کارده باعث می‌شود که تنها برخی از افراد از وجود سدهای دیگری هم در خراسان باخبر باشند.

آب و هوای مطبوع سد کارده باعث شده است که هر شخصی پس از یک بار سفر کردن با تور طبیعت گردی اطراف مشهد به سد کارده عاشق آن شود. مردم خرااسن سد کارده را دریای خراسان می‌نامند. این سد چنان وسعت دارد که برخی از افراد ان را دریا می‌خوانند.

قدیمی‌ترین سرد خراسان یا سد کارده میزبان شما در تعطیلات عید خواهد بود.یقین داریم که پس از دیدن زیبایی‌های اطراف مشهد در تورهای طبیعت گردی می‌توانید تصویر بهتر و جذاب‌تری را از استان خراسان رضوی در ذهن خود داشته باشید.

دره آل، جایی که جذابیت‌های آن هر لحظه بیشتر می‌رود

دره‌ها، غارها، رودخانه‌ها و آبشارها همه و همه از جذابیت‌های تمام نشدنی تور طبیعت گردی اطراف مشهد هستند. با وجود این که همیشه خراسان رضوی را یک استان مذهبی تعریف کرده‌اند اما باید توجه کنید که تورهای بازدید از مزارع زعفران و تورهای طبیعت گردی اطراف مشهد در فصول مختلف سال به خصوص بهار و تابستان تصویر جذاب‌تر و زیباتری را از خراسان رضوی به مخاطبین خود می‌دهند.

به صورت کلی جذابیت‌های خراسان رضوی تمام نشدنی‌ است.

غار مغان، یکی از مشهورترین غارهای ایران

غار مغان، یکی از مشهورترین غارهای ایران برای تور طبیعت گردی اطراف مشهد

غار مغان در ۲۸ کیلومتری مشهد و در قسمت جنوبی روستای مغان قرار دارد. بر اساس شواهد موجود و کشف فسیل های حلزون در مسیرهای منتهی به غار، قدمت این غار به یکصد میلیون سال پیش یا دوره دوم زمین شناسی برمی گردد.

این غار اگر بدون راهنما و امکانات ویژه برای پرتگاه های مرگبار آن وارد آن شوید بسیار خطرناک است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در طول سفر با آن مواجه هستند این است که هنگامی که به دیدنی‌های اطراف شهد سفر می‌کنند یا تور طبیعت گردی اطراف مشهد که رزرو کرده‌اند را مشاهده می‌کنند قصد دارند که کارهای هیجان انگیز زیادی را انجام بدهند.

پس اگر قصد هیجان را دارید سعی کنید هیجان خود را با آثار طبیعی و دیدن آن‌ها از بین نبرید و بدون راهنما و لیدر سعی نکنید که از مسیرهای ناشناخته بروید. بسیاری از افرادی که از این دره به پایین پرتاب شده‌اند در واقع در طول شب نتوانسته‌اند مسیر مناسب را پیدا کنند و دچار مشک شده‌اند پس به صورت کلی حواس خود را شش دنگ در کنار غاز مغان جمع کنید گرا که هر جرکت اشتباه کوچکی چه برای پیدا کردن سرویس بهداشتی که برای لحظه‌ای هیجان می‌تواند عواقب جبران‌ناپیزی را داشته باشد.

غار مغان دو دهانه دارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۲۹۱۰ متر است. آثاری از استالاگمیت و استالاکتیت و چندین چاه وجود دارد که یکی از آنها ۲۵ متر عمق دارد. علاوه بر این، یک پرتگاه با عرض ۳۵ سانتی متر و یک حوض وجود دارد. این غار در سال ۱۳۲۴ توسط کوهنوردان شهرستان مشهد کشف شد.

بسیاری از افرادی که به کوه نور علاقه دارند و آن را به عنوان یک تفریح حرفه‌ای دنبال می‌کنند هم برای دیدن این غار به اطراف مشهد سفر می‌کنند. طور طبیعت‌گردی اطراف مشهد به صورت کلی بی‌نقص است چه بسا این که مقصدی که شما انتخاب کرده باشید غار مغان جذاب باشد و همچنان که توانایی شما را در ورزش کردن بالا می‌برد که همان صورت هم شناخت شما را از طبیعت خراسان رضوی ارتقا می‌بخشد.

تور طبیعت گردی اطراف مشهد، یک تیر و صد نشان

تورهای طبیعت گردی اطراف مشهد می‌توانند یکی از جذابیت‌های اصلی خراسان رضوی باشند. شما می‌توانید به عنوان یک زائری که به مشه سفر کرده‌اید پس از زیارت خود تورهای چند روزه طبیعت گردی اطراف مشهد را ببینید و از جذابیت‌های خراسان و آب و هوای مطبوع آن لذت ببرید.

مشهد با این که یک شهر شلوغ و پر رفت و امد است اما باید توجه داشته باشید که در اطراف آن می‌توانید بهشتی از دیدنی‌ها و مناظر طبیعی زیبا را مشاهده کنید و از عجایب و شگفتی‌های طبیعی استان خراسان رضوی مبهوت و خیره بمانید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *