بردن لوازم آرایش به هواپیما | بایدها و نبایدها

103
2
بردن لوازم آرایش به هواپیما

بردن لوازم آرایش به هواپیما دارای چه محدودیت هایی است؟ راستش را بخواهید فرقی نمی‌کند که برای تعطیلات عازم کجا هستید چه به یک بهشت ​​گرمسیری در استوا، چه یک شهر تاریخی در قلب ایتالیا یا حتی ایران و در نهایت یا حتی فقط خانه یکی از بستگان و دوست و آشنایان نزدیک خود! مطمئناً نمی خواهید بدون محصولات مراقبت از پوست، آرایش و مو مورد علاقه خود باشید.

اما، هنگام بستن چمدان های خود قبل از رفتن به فرودگاه، همه چیز به سرعت ممکن است گیج کننده یا حتی ترسناک شود. کدام نوع از محصولات مراقبت از پوست و مو می توانند و کدام یک از آنها نمی توانند در چمدان شما قرار بگیرند؟ در واقع بردن لوازم آرایش به هواپیما در چه شرایطی مجاز است؟ بجز لوازم آرایش، چه اقلام ممنوعه برای پرواز خارجی وجود دارد؟

بعضی از محصولات مراقبت از پوست و مو و محصولات مراقبتی مختلف ممکن است برای حمل و نقل در هواپیما دارای  محدودیت‌هایی باشند که در این مقاله می‌خواهیم به طور مفصل به بررسی تک تک ان‌ها بپردازیم. آیا بردن لوازم آرایش به هواپیما جرم است؟ آیا می توانید در هواپیما لوازم آرایشی‌های مختلف خود را ببرید؟ اسپری مو چطور؟ آیا آرایش صورت مانند کرم پودر و کانسیلر مایع برای حمل و نقل هوایی مجاز محسوب می‌شوند؟

بردن لوازم آرایش به هواپیما
بردن لوازم آرایش به هواپیما

به خواندن ادامه دهید تا تمام قوانین زیبایی تایید شده توسط TSA را که باید قبل از بستن چمدان برای سفر بعدی خود بدانید، یاد بگیرید. توجه کنید که حتما قبل از سوار شدن به هواپیما، این نکات را رعایت کنید و سفر خود را به خوبی آغاز کنید. شاید برخی از افرادی که قصد مسافرت دارند آرایشگرهای حرفه‌ای باشند که به برخی از وسایل خود در طول سفر نیاز دارند و می‌خواهند بدانند که آیا این محصولات را می‌توانند به داخل کابین هواپیما یا حتی قسمت بار ببرند یا خیر، برخی دیگر از افراد هم تنها می‌خواهند از برخی از وسایل روتین خود اطمینان حاصل کنند.

امروزه قوانین مختلفی درباره حمل و نقل وسایل مختلف حتی چگونگی حمل حیوانات با هواپیما وجود دارد که به سادگی می‌تواند شما را گیج کند. با همه قوانین مختلف در مورد اینکه چه چیزی را می‌توانید با هواپیما حمل کنید و چه چیزی را نمی‌توانید حمل کنید، جای تعجب نیست که همه ما گاهی اوقات در مواقع مختلف گیج شویم. البته بسیاری از پیچیدگی‌های این قوانین بردن لوازم آرایش به هواپیما به این دلیل است که به صورت سالیانه بروزرسانی می‌شوند و قوانین جدیدی به این حوزه اضافه می‌شود. در این مقاله به جدیدترین قوانین وضع شده در زمینه حمل و نقل لوازم ارایش خواهیم پرداخت.

به عنوان یک مسافر، ممکن است در مورد قوانین وسایلی آرایشی TSA و نحوه برخورد آنها با لوازم آرایش در کیف های حمل کننده یا همان کری‌آن تعجب کنید. آنقدرها هم که دوست دارید ساده نیست زیرا قوانین بردن لوازم آرایش به هواپیما بر اساس نوع لوازم آرایش متفاوت است.

اگر مرتباً با لوازم آرایش در کیف دستی خود سفر می کنید، این سؤال مهمی است که باید به آن پاسخ دهید. ابتدا، بهتر است آرایش خود را بررسی کنید و مشخص کنید کدام اقلام مایع هستند و کدام یک مایع نیستند. در ابتدا برای این که بفهمید چه وسیله‌ای را با خود به داخل هواپیما ببرید باید آن‌ها را به دسته جامد و مایع و یا حتی نیمه جامد تقسیم‌بندی کنید.

بردن لوازم آرایش به هواپیما
بردن لوازم آرایش به هواپیما

هر گونه لوازم آرایش مایع یا لوازم آرایشی باید از قانون مایع TSA تبعیت کند. این بدان معنی است که هر ظرف آرایش باید ۳.۴ اونس (۱۰۰ میلی لیتر) یا کوچکتر باشد، و همه ظروف باید داخل یک کیسه زیپ شفاف یک لیتری (یک لیتری) قرار گیرند. این به این معنا است که بیش از این مقدار به هیچ عنوان حق عبور و مرور با وسیله نقلیه هوایی را نخواهند داشت.

اغلب لوازم آرایشی‌های جامد برای حمل و انتقال به داخل هواپیما مجاز هستند. به صورت کلی گیت پرواز با رژ لب‌های مسافران مشکلی ندارند و تقریبا هر نوع رژ لبی می‌تواند از این بخش عبور کند و به داخل هواپیما راه پیدا کند. افرادی که تنها یک رژ لب دارند به دلیل حجم کم می‌توانند آن را درون کیف خود گذاشته  و با خود به داخل هواپیما ببرند. خط چشم‌های مدادی از جمله آن وسایلی هستند که در پرواز مشکلی ایجاد نمی‌کنند

و می‌توانید این خط چشم‌ها را با خود به داخل هواپیما ببرید، اگر از طرفداران خط چشم مدادی هستید این یک خبر خوب برای شما محسوب می‌شود. اگر از بیوتی بلندرها و براش‌های مختلف استفاده می‌کنید هم نگران نباشید! شما می‌توانید بدون دردسر این وسایل را با خود به داخل هواپیما ببرید و دردسری برای شما ایجاد نشود. لوازم آرایشی پودری و جامد اغلب مجاز هستند اما نه در همه شرایط و می توانند کمی پیچیده تر شوند. ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید چرا قوانین لوازم آرایشی جامد ممکن است آزاردهنده باشد.

به طور کلی پاسخ این پرسش که آیا می‌وانم لوازم آرایشی جامد را با خود به داخل هواپیما بیاورم مثبت است.  بله، می توانید آرایش پودری را در چمدان دستی خود داشته باشید. اما حتی در مورد آرایش غیر مایع، مواردی وجود دارد که باید با قانون جدید لوازم پودری TSA در نظر بگیرید. قانون لوازم آرایشی پودری TSA به این معنی است که هر ماده پودر مانند بیش از ۱۲ اونس (۳۵۰ میلی لیتر) می تواند مورد غربالگری بیشتر قرار گیرد. این به این معنی است که حجم مواد جامد به صورت اصولی از مایع‌ها بیشتر است و همین موضوع می‌تواند گریبان شما را در گیت و چک‌این‌های فرودگاه بگیرد.

به صورت کلی اگر حجم مواد جامد شما از حد معین شده تجاوز نکند مشکل خاصی ندارد اما اگر حجم ان بیشتر باشد عملا راهی جز نبردن این مواد ندارید. یکی از نگرانی‌های افراد هم همین است که حجم زیادی از سایه‌ها و پودرهای آرایشی را با خود حمل کردند و برای بردن به داخل هواپیما مجبور شدند که بخشی از آن را جدا کرده و بازگردانند. این موضوع برای بسیاری از افراد خوشایند نیست مخصوصا اگر وسیله مورد نظر را به تازگی خریداری کرده باشند!

برای جمع‌بندی باید بگوییم که در حالت عادی و در حجم معین پودرها مجاز هستند، و طبق TSA، شما حتی نیازی ندارید آنها را برای غربالگری جداگانه از کیسه خود خارج کنید، مگر اینکه حجم آنها بیش از ۱۲ اونس (۳۵۰ میلی لیتر) باشد.

گفتنی است، در یک پرواز اخیر، فردی نمک‌دان را در چمدان خود داشته است، که به وضوح کوچک‌تر از ۱۲ اونس بودند، و TSA آنها را برای انجام غربالگری بیشتر حذف کرد. دو نکته از این موضوع قابل استنباط است اول این که قانون ۳۵۰ میلی لیتر برای جامداتی غیر لوازم آرایشی هم قابل تامل است و دوم اینکه ممکن است که قوانین پرواز برای ایرلاین‌های مختلف متفاوت باشد پس به صورت کلی خیلی بر روی این ۳۵۰ میلی لیتر حساب نکنید و سعی نکنید که همه وسایل خود را در لبه مرز این مقدار قرار دهید. برای اطمینان سعی کنید کمتر از این مقدار را به همراه داشته باشید.

البته این ایرلاین بعداً به آن فرد اجازه دادند آنها را نگه دارد، اما ظاهراً این غربالگری اضافی به این دلیل بود که آنها پودر در نظر گرفته می شدند. در واقع اگر این نمکدان‌ها پودرهای آرایشی بودند به طور حتم باید بازگردانده می‌شدند و اجازه انتقال به پرواز را نداشتند.

بردن لوازم آرایش به هواپیما

بنابراین توجه داشته باشید که اگر با پودرها سفر می‌کنید، ایست بازرسی امنیتی فرودگاه می‌تواند برای انجام مراحل غربالگری بیشتر چمدان شما را به صورت کامل باز کند، از جمله لوازم آرایش پودری که به وضوح کوچک‌تر از ۱۲ اونس است. این موضوع به صورت کلی به نوع فرودگاه هم بستگی دارد. فرودگاه‌های کم‌تر شلوغ معمولا اجازه رد شدن را به شما خواهند داد اما فرودگاه‌های بزرگ و بین‌المللی و ایرلاین‌های معتبر قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در این زمینه وضع کرده‌اند.

اما تا زمانی که در واقع سعی نمی کنید مخفیانه وسیله‌ای را وارد هواپیما کنید و دست به بردن لوازم آرایش به هواپیما از راه غیرقانونی بزنید و از روش غیرقانونی برای نقل و انتقال وسایل خود استفاده کنید. نباید هیچ مشکلی به جز چند دقیقه ایستادن اضافی در ایست بازرسی امنیتی داشته باشید.

قانون نقل و انتقال وسایل آرایشی جامد در هواپیما در یک کلام به چه صورت است؟

بسیاری از وب سایت های خطوط هوایی در بیانه‌های خود نکات ضد و نقیضی را می‌گویند و اعلام می‌کنند پودر و لوازم آرایشی‌های جامد با حجم بالای ۱۲ اونس (۳۵۰ میلی لیتر) در ساک دستی و در چمدان‌هایی که در بخش بار هواپیما قرار می‌گیرند مجاز نیستند  و این در حالی است که برخی دیگر می‌گویند که حمل این لوازم با حجم بالای ۳۵۰ میلی لیتر تنها در ساک دستی داخل هواپیما مجاز نیست و می‌توانید درون بار هواپیما آن‌ها را قرار دهید. بعضی از ایرلاین‌ها اجازه ورود به کابین را به این لوازم نمی‌دهند.

شما باید قبل از این که بار خود را ببندید به سایت ایرلاین مورد نظر خود سر بزنید اما برای اطمینان در هنگان بسته‌بندی لوازمی را برداید ه حجم ان‌ها کمتر از ۳۵۰ میلی لیتر باشد و ان را درون بار خود قرار دهید به جای این که درون ساک دستی داخل کابین بگذارید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که این وسیله شما می‌تواند از ایست بازرسی فرودگاه به خوبی عبور کند و در طول سفر آن را با خود داشته باشید.

به صورت کلی تنها حرف معتبر در این زمینه حرف سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی است. این چیزی است که وب سایت سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی در مورد آوردن پودرهای آرایشی و مواد آرایشی جامد پودری درباره چمدان مسافران می‌گوید:

«مواد آرایشی پودری مانند بیشتر از ۱۲ اونس یا ۳۵۰ میلی لیتر باید برای غربالگری اشعه ایکس در یک سطل جداگانه قرار داده شود. آنها ممکن است نیاز به غربالگری اضافی داشته باشند و ظرف‌های این لوازم آرایشی ممکن است نیاز به باز کردن و تشریح شدن بیشتری داشته باشند. برای راحتی شما، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که پودرهای آرایشی کم‌ مصرف و غیر ضروری بیشتر از ۱۲ اونس را در ساک دستی خود قرار ندهید و یا اصلا آن‌ها را برای پرواز نیاورید اگر مجبور شدید که این پودر را بیاورید آن را در بارها و چمدان‌های قسمت بار قرار بدهید چرا که اکثر ایرلاین‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌ای درباره کابین خود دارند. »

با توجه به بیانیه رسمی سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی بنابراین اگر پودرهایی دارید که بالاتر از این حد هستند و حجم بالاتری از آن‌ها را با خود دارید، و وب سایت شرکت هواپیمایی شما می گوید که آنها مجاز نیستند، باید تصمیم بگیرید که به چه کسی می خواهید گوش دهید. چرا که همیشه بیانیه ایرلاین مورد نظر می‌تواند به صورت خودمختار باشد برای شما بهتر است که برای پرواز کم دغدغه ایرلاین خود را هم چک کنید و تصمیم نهایی را بگیرید.

همه افرادی که لوازم ارایشی جامد را به درون هوایپما می‌برند از قانون لوازم پودری پیروی سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی می‌کنند، زیرا آنها هستند که چمدان را غربالگری می کنند و در ایست امنیت و بازرسی پرواز قرار دارند. اما معمولا هیچ ضمانتی نیست و همان روش اول قرار دادن در بار و کم کردن حجم را باید در پیش بگیرید.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که حجم پودرهایی که با شما است به ندرت به بالاتر از این مقدار تجاوز می‌کند. چرا که اکثر افرادی که سفر می‌کنند کسانی هستند که برای آرایش‌های روتین و روزانه خود وسایل را با خود به سفر می‌برند.در هر صورت، بعید است که آرایش پودری شما بالاتر از ۱۲ اونس (۳۵۰ میلی لیتر) باشد اما اگر شما یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای هستید و وسایل خود را باید با خود به داخل پرواز ببرید این بخش از مقاله مخصوص شما بوده است.

آیا اگر در ساک دستی خود وسایل آرایشی مایع را دارید می‌تواند ساک دستی را با خود به داخل هواپیما ببرید؟

در اصل، تا زمانی که هر کدام از لوازم آرایشی‌های شما ۳.۴ اونس (۱۰۰ میلی لیتر) یا کوچکتر باشد و در کیسه مایع زیپی شفاف ۱ لیتری (۱ لیتری) شما ذخیره شود، مجدداً مجاز به حمل در چمدان است.

اگر با فونداسیون مایع، رژ لب مایع، لاک ناخن یا هر آرایش مایع دیگری سفر می‌کنید، مطمئن شوید که ظروف شما به اندازه کافی کوچک هستند و آن‌ها را در کیسه لوازم آرایشی و بهداشتی خود قرار دهید و درب آن را محکم کنید تا مطمئن شوید که به وسایل‌های شما و دیگران آسیبی نخواهد رسید.

بردن لوازم آرایش به هواپیما
بردن لوازم آرایش به هواپیما

ریمل را فراموش نکنید! بردن لوازم آرایش به هواپیما بدون ریمل یا با ریمل؟

یکی از لوازمی که بسیاری از افارد را به اشتباه می‌اندازد همین ریمل است. این یکی از مواردی است که مردم اغلب فراموش می کنند، اما ریمل به عنوان یک لوازم آرایشی مایع در نظر گرفته می شود، بنابراین حتما آن را در کیف زیپی خود قرار دهید تا از ایجاد دردسر در ایست بازرسی و امنیتی جلوگیری کنید.

در صورت امکان، بهترین کار این است که لوازم آرایش جامد را در کیسه های جداگانه به همراه داشته باشید و تعداد مایعات خود را کم کنید چرا که قوانین مربوط به لوازم آرایش‌های مایع چند برابر سخت‌گیرانه‌تر از لوازم آرایشی مایع است.

سعی کنید تا حد ممکن کم ترین میزان لاک، فونداسیون مایع و لوازم‌های مایع را با خود به داخل هواپیما ببرید. چرا که حجم مایعات معمولا زیاد است و زمان شما را در بخش‌های مختلف ایست بازرسی فرودگاه خواهد گرفت و ممکن است حتی اجازه پرواز کردن را هم نداشته باشید و مجبور شوید که بخشی از وسایل خود را به خانه بازگردانید یا حتی آن را دور بریزید.

بردن لوازم آرایش به هواپیما

آیا می توانید در کنار بردن لوازم آرایش به هواپیما در هواپیما عطر بیاورید؟

از آنجایی که عطر مایع است، پاسخ به این سوال که آیا می توانم عطر را در هواپیما بیاورم مثبت است. البته این مثبت تا حدی مثبت است چرا که گاهی اوقات پاسخ می‌تواند منفی باشد.

مانند سایر مایعات، بطری عطر شما باید ۳.۴ اونس (۱۰۰ میلی لیتر) یا کوچکتر باشد. بطری بزرگتر عطر را با خود همراه نکنید وگرنه توقیف خواهد شد! اکثر بطری‌های ادکلن‌ها بزرگ هستند و اجازه حمل با هواپیما را ندارند. و باید آن‌ها را در هر صورت از ساک خود خارج کنید چه در بار هواپیما و چه در ساک دستی!

سعی کنید عطرهای مسافرتی کوچکتر پیدا کنید. بهتر از آن، به دنبال یک عطر جامد برای سفر باشید. تمام گزینه های مختلف خرید عطر جامد را می‌توانید در سایت‌های مختلف  یا مغازه‌های اطراف خود بررسی کنید. یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای افرادی که به خوشبویی خود در سفر بسیار اهمیت می‌دهند همین عطر‌های جامد است چرا که بر روی نقل و انتقال الکل در هواپیما قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع شده است.

هنگام مسافرت با عطر در هواپیما، همچنین توجه داشته باشید که عطر می تواند برای برخی افراد تحریک کننده باشد و دچار واکنش‌های آلرژیک شوند. پس سعی کنید که تا حد ممکن در خود هواپیما هم کم از این مورد استفاده کنید تا به دیگران در طول پرواز آسیبی نزنید. گیر افتادن ساعت‌ها در هواپیما در کنار کسی که عطری با بوی تند می‌زند می‌تواند برای کسی که حساسیت یا آلرژی دارد خفقان آور باشد.

لطفاً مراقب باشید و مقدار عطری که می زنید را کم کنید، یا بهتر است از آن صرف نظر کنید تا به مقصد برسید به همین دلیل حتی اگر ایست بازرسی متوجه شود که عطر شما تا حد بسیار زیادی تند است. ممکن است کمی با دردسر به هواپیما وارد شوید چرا که در یک هواپیما افراد مختلفی در حال سفر به یک مقصد هستند و ممکن است هر کدام از آن‌ها به تنهایی دچار مشکلات مختلفی شوند.

قوانین مربوط به لاک ناخن برای بردن لوازم آرایش به هوایپما چیست؟

بسیاری از افراد اصلا لاک‌ها را به عنوان لوازم ارایشی در نظر نمیگیرند و آن قدر غرق حجم دیگر وسایل می‌شوند که این وسیله مهم را فراموش می‌کنند. و همین موضوع است که باعث می‌شود لاک‌های ان‌ها در ایست بازرسی پرواز برگشت بخورد. از آنجایی که لاک یک مایع است، پاسخ به این سوال که آیا می توان لاک ناخن را در هواپیما مصرف کرد، مثبت است. تا زمانی که کمتر از ۳.۴ اونس است و در کیسه مایعات شما قرار می گیرد، می توانید لاک ناخن خود را بیاورید.

بیشتر بطری های لاک ناخن بسیار کوچکتر از این حد هستند، بنابراین نباید مشکلی ایجاد کند. اگر با پاک کننده ناخن نیز سفر می کنید، آن بطری نیز باید در محدوده حجم مجاز مایعات باشد. توجه کنید که حمل استون با مقادیر بالا دقیقا جرمی مشابه حجم الکل و ادکلن با مقادیر بالا است پس به این مورد توجه کنید. در این قسمت از متن از شما خواهش می‌کنیم که به هیچ وجه سعی نکنید با قایم کردن این وسایل آن‌ها را به نحوی به داخل هواپیما بیاورید. چرا که ممکن است حتی به صورت مادام‌العمر از پرواز با ان ایرلاین محروم شوید.

اما لطفاً حین پرواز در هواپیما ناخن های خود را با لاک ناخن رنگ نکنید. لاک ناخن بوی نسبتاً قوی ای دارد و مانند عطر، به راحتی می تواند اطرافیان شما را تحریک کند و واکنش‌های آلرژیک را بیدار کند. لاک ناخن و عطر به عنوان مواد آلرژن باید با احتیاط در فضای بسته استفاده شوند و یا حتی در صورت امکان استفاده نشوند.

به علاوه، آیا می توانید تصور کنید که هنگام رنگ کردن ناخن های خود  هواپیما به توده‌های هوایی متراکم برخورد کند؟ اصلا منظره قشنگی نیست! پس به هیچ عنوان این موضوع را در داخل هواپیما امتحان نکنید ولو اینکه اجازه داده شود که لاک شما در حجم معین شده درون ساک دستی شما در داخل کابین قرار بگیرد.

بردن لوازم آرایش به هواپیما
بردن لوازم آرایش به هواپیما

آیا بردن سوهان به داخل هواپیما نقض کننده قوانین مربوط به بردن لوازم آرایش به هواپیما نیست؟

یکی از سوالاتی که اکثر افراد با ان مواجه هستند این است که چاقو با خودت داری یا سوهانه؟

در واقع سوهان در زیر اشعه مانند چاقو به نظر می‌رسد به همین دلیل اگر در کیف خود سوهان داشتید و چند بار بازگشت خورد نگران نباشید. سوهان ناخن یکی از اقلامی است که چه مرد و چه زن در مسافرت‌های خود از ان استفاده می‌کنند بنابراین سوهان ناخن چیزی است که بیشتر ما در سفر می خواهیم که بسته بندی کنیم و ان را با خود داشته باشیم. به گفته  سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی، خوشبختانه، سوهان ناخن در چمدان های دستی، حتی در چمدان های فلزی نیز مجاز است. در واقع حمل سوهان و بردن لوازم آرایشی به هواپیما مجاز است.

با این حال، از آنجایی که تصمیم با ایرلاینی است که در آن روز بلیط صندلی دریافت می‌کنید، ممکن است ایرلاین و یا حتی مامور بازرسی شما متوجه شود که سوهانی که از آن استفاده می‌کنید تیز و فلزی است در آن صورت نمی‌تاونید ان را به داخل هواپیما ببرید. با اینکه سوهان‌ها به طور کلی مشکل زا نیستند اما اشکال مختلف ان را می‌تون به عنوان سلاح سرد استفاده کرد.

آیا می توانید ناخن گیر را درون هواپیما بیاورید؟

ناخن گیر یکی دیگر از مواردی است که احتمالاً در کیف آرایش شما وجود دارد. آنها از نظر فنی ایراد خاصی را برای پرواز شما ایجاد نمی‌کنند اما گاهی اوضات برخی از ناخن‌گیر‌ها بخش‌های دیگری هم دارند که به عنوان در بازرکن استفاده می‌شوند در ان صورت ممکن است که مشکلاتی برای شما به وجود بیاید، بنابراین ممکن است نگرانی در مورد مجاز بودن بردن لوازم آرایشی به هواپیما در این مورد در ساک دستی شما وجود داشته باشد.

مطمئن باشید، می توانید ناخن گیر را در هواپیما در چمدان حمل کنید. اگر بخش‌های تیز نداشته باشد و نتوان از ان به عنوان سلاح سرد استفاده کرد چرا که استفاده از ناخن گیر عادی به عنوان سلاح سرد دشوار است.

قیچی ناخن شرایط مختلفی نسبت به ناخن گیر دارد. ممکن است قیچی ناخن اجازه وجود به هواپیما را پیدا نکند. در واقع سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی قوانین مختلفی را در این باره دارد و میخ متصل کننده دو لبه قیمی باید کمتر از ۴ اینچ از نقطه محوری فاصله داشته باشد.

اما توجه داشته باشید که کشورهای مختلف ممکن است در مورد سفر با قیچی سخت گیری بیشتری داشته باشند. ممکن است در پروازهای چند مسیره دچار دردسرهای مختلفی شوید اگر ساک دستی خود را در فرودگاه‌های مختلف حمل کنید و حاوی قیچی باشد.

همچنین، توجه داشته باشید که طول مجاز قیچی‌ها برای حمل قیچی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برخی از کشورها فقط قیچی هایی را مجاز می دانند که کمتر از ۶ سانتی متر از نقطه محوری فاصله داشته باشند، که فقط کمی بیشتر از ۲ اینچ است.

بردن لوازم آرایش به هواپیما
بردن لوازم آرایش به هواپیما

آیا می توانید موچین را در هواپیما بیاورید؟

اگر به طور منظم از موچین به عنوان بخشی از روال زیبایی خود استفاده می کنید، ممکن است از خود بپرسید که آیا می توانید موچین را در هواپیما ببرید؟ احتمالاً از آنجایی که آنها واقعاً تیز نیستند و استفاده از آنها به عنوان سلاح سرد نسبتاً دشوار است، سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی می‌گوید که می‌توانید موچین را در هواپیما حمل کنید.

اگر تصمیم دارید هر چیز تیز مانند قیچی ناخن، قیچی معمولی یا حتی موچین را در چمدان تحویل‌شده خود قرار دهید، مطمئن شوید که آن‌ها غلاف دارند تا نتوانند به‌طور تصادفی در چمدان شما فرو بروند و به حمل کننده چمدان آسیب نرسانند.

در مورد بردن لوازم ارایش به هواپیما درباره کانسیلر و کرم پور چه قوانینی وجود دارد؟

ممکن است فکر کنید که محصولات آرایشی شما، مانند کانسیلر یا کرم پودر، بر اساس استانداردهای سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی در دسته مایعات و لوازم آرایشی مایع قرار نمی گیرند در اشتباه هستید. طبق گفته سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی، کانسیلر، پرایمر و حتی خط چشم مایع در گروه سایر لوازم آرایشی مایع مانند شامپو و نرم کننده قرار می گیرند.

این بدان معناست که تمام محصولات آرایشی مایع y شما باید کمتر از ۳.۴ اونس باشند تا بتوانند به عنوان یک وسیله در ساک دستی شما در طول پرواز استفاده شوند، و این محصولات باید در یک کیسه پلاستیکی شفاف و یک چهارمی با سایر لوازم آرایش شما قرار گیرند. . البته گزینه دیگر این است که  این محصولات را در چمدان قسمت بار خود بگذارید و کیف دستی خود را چک کنید در این صورت می توانید نسخه های سایز کامل را بیاورید و نیازی به جدا کردن حجم مشخص نیست.

از سوی دیگر، دستمال‌ها و پدهای پاک کننده آرایشی مختلف، کاملاً مناسب و مجاز در حمل هوایی هستند و نیازی نیست در طول سفرهای طولانی و پروازهای سنگین نگران پاک کردن آرایش خود باشید. این بدان معناست که سفر ممکن است زمان مناسبی آزمایش ماندگاری کرم‌پودرهای مختلف بر روی صورت شما باشد چرا که به سادگی می‌توانید آن‌ها را از صورت خود پاک کنید.

طبق بیانه اخیر  سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی، تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا یک محصول اجازه ورود به هواپیما را دارد یا خیر، با افسر مدیریت حمل و نقل در فرودگاه است. همچنین شایان ذکر است که ممکن است سیاست های متفاوتی در کشورهای مختلف دنبال شود، بنابراین مهم است که در مورد کشوری که به آن سفر می کنید و یا از آن می خواهید بازگردید کمی تحقیق کنید.

آیا می توانید شامپوی خشک و اسپری مو را در هواپیما بیاورید؟

پاسخ این سوال مثبت است و شامپو خشک می‌تواند در دسته‌بندی اسپری‌ها قرار گیرد و به داخل هواپیما برده شود اما در مورد وزن ان کمی باید بیشتر صحبت کنیم. یکی از محصولات زیبایی بحث برانگیزتر و پرطرفدار محصولاتی هستند که در ظروف آئروسل فشرده می شوند، مانند شامپو خشک، اسپری مو، کرم اصلاح یا حتی موس مو. ما از این محصولات به طور مرتب در خانه استفاده می کنیم، اما آیا ورود آنها به هواپیما مجاز است؟ ما یک خبر خوب داریم: بله، آنهاطبق نظر سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی مجاز هستند.

این سازمان تشخیص داده است که حمل ذرات معلق در هوا به داخل هواپیما بی خطر است. با این حال، آنها را فقط می توان به عنوان یک محصول کوچک در ساک دستی در مقادیر محدود آورد. اولین گزینه شما این است که یک بطری شامپو خشک یا اسپری مو به اندازه سفر بخرید که ۳.۴ اونس یا کوچکتر است، آن را در کیسه شفاف و یک لیتری که قبلاً ذکر کردیم ببندید و آن را در کیف دستی خود بیندازید. در واقع پیروی از این قانون برای دیگر اسپری‌ها برای بردن لوازم آرایش به هواپیما لازم است.

به خاطر داشته باشید، همه مسافران فقط مجاز به همراه داشتن یک کیسه پلاستیکی یک لیتری هستند، بنابراین باید برای بقیه لوازم آرایشی به اندازه سفر خود نیز جا بگذارید و تنها به اندازه یک لیتر وسایل را با خود داشته باشید پس در حجم مواد مختلف و مورد نیازتان دقت کنید.

اما آیا کار دیگری می‌توانید در این زمینه انجام دهید؟ اگر بله شما چه کار دیگه ای میتوانید انجام دهید؟ گزینه دوم این است که محصول آئروسل با اندازه کامل خود را در یک چمدان بزرگتر بسته بندی کنید و کیسه را درون کیف بار خود قرار دهید و طوری بسته‌بندی را نگه دارد که مطمئن شوید به آن آسیبی نمی‌رسد. البته، اگر فقط برای چند روز سفر می کنید، احتمالاً به یک محصول آئروسل با اندازه کامل نیاز ندارید، اما برای سفرهای طولانی تر، این گزینه ممکن است ایده آل باشد.

بردن لوازم آرایش به هواپیما
بردن لوازم آرایش به هواپیما

آیا بردن شامپو و نرم کننده در داخل هواپیما مجاز است؟

پاسخ: بله است. بسیاری شامپو را در دسته لوازم آرایشی دسته بندی نمی‌کنند. به طور مشابه، اگر می‌خواهید فقط با یک دستی پرواز کنید، طبق  سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی، شامپو و نرم‌کننده‌ای که همراه می‌آورید باید ۳.۴ اونس یا کوچکتر باشد (این مقدارمعروف به اندازه سفری است). و همانطور که قبلاً گفتیم، شما فقط می توانید یک کیسه پلاستیکی یک چهارمی پر از لوازم بهداشتی را در چمدان خود بیاورید، بنابراین بسته بندی صحیح برا بردن لوازم آرایش به هواپیما نیاز به کمی برنامه ریزی استراتژیک دارد.

اگر شامپو و نرم‌کننده مورد علاقه‌تان در بسته‌بندی به اندازه سفر نیست، بطری‌های خالی در اندازه سفر بخرید و در عوض آن‌ها را با محصولات مورد علاقه‌تان پر کنید. البته، گزینه دیگر استفاده از شامپو، نرم کننده و شستشوی بدن است که احتمالاً در هتل شما ارائه می شود که فکر بهتری است و  فضایی را در آن کیسه پلاستیکی برای محصولات دیگر آزاد می کند و می توانید وسایل‌های دیگری را با خود به داخل پرواز بیاورید.

آیا به یک شامپو و نرم کننده به اندازه سفر نیاز دارید؟ شامپو مرطوب کننده L’Oréal Paris EverPure و نرم کننده L’Oréal Paris EverPure Moisture Conditioner را امتحان کنید که یکی از پرطرفدارتین‌ها هستند و در اندازه سفری تولید می‌شوند. جدیددا برندهای مختلف هستند که لوازم‌های آرایشی را در اندازه سفری از کارخانه تولید می‌کنند.

آیا می توانید دئودورانت را در هواپیما بیاورید؟

پاسخ این پرسش مثبت است. با توجه بهصحبت از بوی خوب، دئودورانت احتمالاً در لیست بسته بندی شما ضروری است. طبق  فهرست سازمان مدیریت حمل و نقل هوایی، استفاده از دئودورانت و حمل ان در پرواز مجاز است. با این حال، اگر یک دئودورانت ژل یا اسپری را ترجیح می دهید، باید از همان قوانین مایعی که ذکر کردیم پیروی کنید: اندازه زیر ۳.۴ اونس و در آن کیسه شفاف یک لیتری.

امیدواریم این پاسخ به تمام سوالات شما در مورد اینکه آیا می توانید لوازم آرایشی خود را به داخل هواپیما ببرید یا خیر باشد.

در نهایت با یک جمع‌بندی کلی تمام مقادیر را برای وسایل مختلف دسته‌بندی کرده‌ایم تا بتوانید بهتر دسته‌بندی کنید.

لوازم آرایشی مایع: کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر در یک بسته‌بندی شفاف

مواد پودری و جامد: کمتر از ۳۵۰ میلی لیتر درون یک بسته‌بندی شفاف

عطر: قانون مایعات یعنی کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر در یک بسته بندی شفاف

ریمل: قانون مایعات کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر در یک بسته بندی شفاف

لاک: قانون مایعات یعنی کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر در یک بسته بندی شفاف

در نهایت همه این مواد باید در یک بسته‌بندی یک لیتری قرار گیرند و حجم‌های بیشتر از این برسی نخواهند شد. بنابراین بردن لوازم آرایش به هواپیما جرم نیست اما باید در اندازه‌ها و مقادیر کمی دقت به خرج دهید.

2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه درباره “بردن لوازم آرایش به هواپیما | بایدها و نبایدها” وجود دارد