وسایل مورد نیاز سفر زیارتی چه هستند؟ چه وسایلی را به سفر زیارتی ببریم؟

127
0
وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

وسایل مورد نیاز یک سفر زیارتی چیست؟ برای سفر به مشهد چه وسایلی نیاز داریم؟ وسایل مشترک مورد نیاز سفر با هواپیما، اتوبوس و ماشین شخصی چیا هستند؟ بله، همواره این سوال که وسایل مورد نیاز سفر زیارتی چه چیزهایی هستند یکی از سوالات اصلی افرادی است که برای اولین بار زائر می‌شوند! همانطور که میدانید سفرهای زیارتی بخش عمده‌ای از سفرهای مردم ایران را تشکیل می‌دهند. چرا که اعتقادات بخش مهمی از هویت یک فرد از جمله ایرانیان را شکل می‌دهند. هر چند میدانیم لوازم مورد نیاز سفر مشهد با مدینه و مکه فرق دارد، اما در یکسری کلیات مثل هم هستند.

از طرفی این نوع سفرها مخصوص مسلمانان نیست، چرا که بسیاری از اماکن در دنیا وجود دارد که بسیاری از افراد معتقدند که انرژی‌های نهفته‌ای در ان‌ها وجود دارد و یا به دلایل مختلف با روایات دینی و معنوی دارای اهمیت زیادی می‌باشند. همچنین افرادی در طول تاریخ وجود داشتند که به دلایل مختلف از اهمیت و تاثیر گذاری بالایی برخوردار بودند. در همه ادیان اماکنی برای بزرگداشت این افراد ساخته شده است و یا حتی برای عبادت پروردگار نیز اماکنی وجود دارد که در ادیان مختلف این‌ها از ارزش بالایی برخوردار هستند. پس ما این مقاله را صرفا برای مسلمانانی که اقدام به جمع آوری وسایل مورد نیاز خود برای سفر زیارتی می‌کنند، ننوشته ایم.

وسایل مورد نیاز برای سفر زیارتی به مشهد
وسایل مورد نیاز سفرت رو با ” کوله پشتی” بچین

کشورهای خاورمیانه سهم زیادی از سفر های زیارتی و مذهبی را در دل خود جای داده است. بسیاری از افراد از کشورهای اطراف به این اماکن سفر می‌کنند و بخشی از زمان خود را به دعا می‌گذارنند. ممکن است شما هم به عنوان خواننده‌ این متن در طول زندگی خود یک سفر زیارتی را به مشهد رفته باشید و با اداب ان آشنا باشید.

اماکن مختلفی هستند که از نظر زیارتی از ارزش بالایی برخوردار هستند و سالانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید وقت آزاد و تعطیلات خود را به عبادت و زیارت بگذانید و از کربلا، مشهد، مکه، سوریه یا هر جای دیگری دیدن کنید این مقاله برای شما نوشته شده است چرا که می‌خواهیم در این متن به طور کلی به بررسی ناگفته‌ها در زمینه جمع کردن وسایل مورد نیاز سفر زیارتی و سفرهای عبادی بپردازیم.

سفرهای زیارتی کمی با سفرهای عادی متفاوت هستند و فعالیتهای ان‌ هم منحصر به عبادت و چنین اموراتی هستند. گاهی اوقات هم بعضی از سفرها ممکن است از چند بخش تشکیل شده باشند و تنها یک بخش از آنها زیارتی هم باشد. برای مثال شخصی به مشهد برود و به دیدنی‌های اطراف مشهد هم بپردازد که در تور طبیعت گردی اطراف مشهد به صورت کلی به این موضوع پرداخته‌ایم. پس شاید وسایل مورد نیاز سفر زیارتی که همراه آن گردشگری نیز وجود دارد، کمی گسترده تر هم باشد.

سفرهای زیارتی ممکن است به وسیله تورها هم برگزار شوند که در آن صورت می‌توانید از راهنمای تور و شرکت و آزانس هواپیمایی مورد نظر خود درباره وسیله‌هایی که به ان نیاز دارید هم پرس و جو کنید و فهرست کامل تری را برای خود در نظر بگیرید اما سعی می‌کنیم که این مقاله کامل‌ترین مقاله ممکن در زمینه سفرهای زیارتی باشد و با خواندن این مقاله از خواندن مقاله‌های دیگر بی نیاز شوید و بدون اضطراب و نگرانی به زیارت خود بپردازید.

وسایلی که بین سفرهای زیارتی و سفرهای دیگر یکسان هستند!

وسایل مورد نیاز سفرهای زیارتی گاهی اوقات ممکن است هیچ فرقی با لوازم سفرهای دیگر شما که برای تفریح است نداشته باشند. برخی از وسایل حتما باید همراه شما باشد مانند مدارک شناسایی، کارت واکسن خروج از کشور، پاسپورت، لباس‌های مورد نیاز، بلیط… اما در باقی چیزها فرق مهمی است بین شخصی که برای مسافرت تفریحی به کیش سفر می‌کند و فردی که برای وسایل مورد نیاز برای سفر به کربلا لیست آماده میکند.

لیست کامل وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

آماده شدن برای رفتن به زیارت تجربه بسیار هیجان انگیزی است که هر کسی باید یک بار در طول زندگی خود آن را تجربه کند، حتی اگر شخص مذهبی‌ای نباشد. بسیاری از افرادی که مذهبی نیستند هم در سفر به اماکن مذهبی انرژی خاصی را حس می‌کنند و از آن لذت می‌برند. بهر حال ممکن است رفتن به اماکن مهم مذهبی آن هم برای بار اول کمی دشوار باشد، اما ما در اینجا لیست مهمترین وسایل مورد نیاز سفر زیارتی که به آن نیاز پیدا میکنید را بیان کرده ایم.

دفتر یادداشت

یکی از وسایل مورد نیاز سفر زیارتی که کمتر کسی ممکن است به آن توجه کند، دفتر یاداشت است. هنگامی که شروع به بستن چمدان های خود برای زیارت می کنید، حتماً چند قطعه کاغذ یا کارت یادداشت در کیف خود قرار دهید. وقتی برای دعا در اماکن مقدس وقت دارید، از تجربه خود در آن مکان بنویسید. پیشنهاد جالبی که برخی از آن استقبال میکنند این است که این دفتر را به یکی از عزیزان خود بدهید و به او بگوئید که در آن جا برایش دعا کرده اید.

حتی اگر نخواهید این دفتر را به کسی بدهید می‌توانید آن را برای خود نگه دارید و هر از چندگاهی بعد از سفر به آن سری بزنید تا بتوانید آن حس زیبا و روحانی را باز هم زنده کنید. این همان چیزی است که می‌تواند سفر ارزشمند شما را بارها و بارها به شما یادآوری کند. اگر این مورد را یادتان رفت نگران نباشید همیشه در جوار حرم‌های مطهر می‌توانید مغازه‌های مختلفی را ببینید و نیازهای خود را رفع کنید اما بهتر است که دفتری را از ابتدای سفر و دقیقا از خانه پر کنید تا بتوانید حال و هوی ان روزهای خود را بهتر به تصویر بکشید و خاطره جذاب و جالبی را از ابتدای سفر خود داشته باشید.

تسبیح یا صلوات شمار

وسایل مورد نیاز سفر زیارتی
وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

در سفرهای زیارتی، پیاده روی و طی کردن مسیرهای مختلف با اتوبوس زیاد است. پس در وسایل مورد نیاز سفر زیارتی خود، تسبیح را فراموش نکنید. چراکه با خواندن دعا در بین ایستگاه ها، بهترین استفاده را از حمل و نقل میبرید، یا در هر مکان مقدسی که هر روز بازدید می کنید، یک دهه دعا کنید. در واقع بسیاری از ادیان از جمله اسلام دعا کردن را امری پسندیده می‌دانند و برای هر عدد ذکر یک پاداش در نظر گرفته شده است چه بسا که بعضی از اذکار ثواب دنیا و آخرت را به دنبال دارند.

به همین دلیل افرادی که برای سفرهای زیارتی می‌روند به دنبال تزکیه نفس خود هستند و از هیچ فرصتی برای عبادت دریغ نمی‌کنند. شما هم به عنوان یک زائر پسندیده است که در مدت زمان سفر زیارتی تمام فکر و ذکر خود را مشغول به زیارت و عبادت کنید تا دعاهای شما قبول درگاه حق واقع شود. حتما شما هم به محض اینکه سفر خود را شروع کنید همسفرهای خود را در حال زمزمه‌ دعاهای مختلف میبینید و همان جا آرزو می‌کنید که کاش تسبیح یا یک دعاشمار انگشتی را با خود اورده بودید.

وسایل مورد نیاز سفر زیارتی
وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

کفش های راحت را در اول فهرست وسایل مورد نیاز سفر مسافرتی قرار دهید

بله، این وسوسه انگیز است که بخواهید هنگام مسافرت بهترین ظاهر خود را داشته باشید، اما بهتر است بدانید که بستن در نظر گرفتن یک جفت کفش راحت پیاده روی در لیست وسایل مورد نیاز سفر زیارتی و پوشیدن آنها هم از واجبات است. پاهای شما کلید حرکت شما هستند. روز اول با نپوشیدن کفش مناسب آنها را خسته نکنید! به هیچ عنوان ظاهر را فدای راحتی خود نکنید و راحت‌رین و باکیفیت‌ترین کفش خود را بیاورید. چرا که در اکثر سفرهای زیارتی نیاز زیادی به راه رفتن دارید.

از طواف کردن دور خانه خدا گرفته تا پیاده‌روی‌های اربعین همه و همه نیاز به یک کفش راحت و با کیفیت دارند پس به هیچ عنوان ریسک نکنید. نکته اول این است که ممکن است در شلوغی جمعیت با کفش نامناسب پیچ شما پیچ بخورد و کل سفر را با درد بگذرانید و یا حتی نتوانید زیارت خود را انجام دهید و مجبور به استراحت در بیمارستان شوید.

از سوی دیگر با کفش نامناسب نمی توانید کل ذهن خود را نسبت به عبادت خود متمرکز کنید چرا که درد و خوردگی پای شما امان شما را می‌برد و توانایی فکر کردن را از شما خواهد گرفت چه بسا اینکه خالصانه بخواهید به دعا کردن بپردازید. از سمت دیگر اگر کفش شما بی کیفیت یا کم کیفیت باشد در طول سفر با آسیب رسیدن به ان هزینه زیادی را برای پیدا کردن یک کفش مناسب متحمل خواهید شد که این به نوبه خود برای شخصی که تمام هزینه‌هایش را برنامه ریزی کرده است و هزینه‌های سوغاتی و اقامت را در نظر گرفته است کابوس به نظر می‌رسد و می‌تواند عنصر مهم آرامش را از سفر زیارتی شما بگیرد. پس به کنار گذاشتن کفش راحتی در لیست وسایل مورد نیاز سفر زیارتی دقت زیادی کنید.

وسایل مورد نیاز سفر زیارتی
وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

بطری آب! عنصری مهم برای هر زائر

شاید عجیب به نظر برسد اما بطری آب یکی از وسایل مورد نیاز سفر زیارتی است که آرزو می‌کند کاش که با خود آورده بودید. جدا از اینکه اگر از آب معدنی یک بار مصرف استفاده کنید، مصرف پلاستیک شما زیادی خواهد بود و جای زیادی را می‌گیرد به علاوه همیشه در دسترس نیست و برای خرید ان در هر بار تشنگی باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که در نهایت ظرفیت زیادی را از بودجه شما به خود اختصاص خواهد داد.

فراموش نکنید که شما در زیارت پیاده روی زیادی خواهید داشت و داشتن یک بطری آب باکیفیت از جنس ترجیحا پلاستیک فشرده و مات با قابلیت نگهداری درست دما یک گزینه مناسب برای شما ضروری است. لذا توجه کنید که سفرهای زیارتی عموما با تحرک بالایی همراه هستند پس به هیچ عنوان این موضوع را فراموش نکنید و بطری آب را سریعا تهیه کنید. یک بطری آب را بسته بندی کنید که بتوانید به راحتی آن را با دست حمل کنید یا در یک کوله پشتی قرار دهید تا بتوانید در طول روز در سفر هیدراته بمانید.

علاوه بر این، در یک روز معمولی تشنه خواهید شد (مخصوصاً وقتی هوا گرم است) و نمی خواهید به دنبال فروشندگانی باشید که آب گران می فروشند. اکثر اماکن زیارتی هم در کشورهای گرمسیر قرار دارند پس سعی کنید این نکته را جدی بگیرید وگرنه ممکن است که در بیمارستان به دلیل دهیتراته شدن بستری شوید.

نکته مهم این است که در بسیاری از اماکن شما می‌توانید از آب سردکن‌های شهری بطری خود را پر کنید و به صورت مجانی آب را میل کنید.

وسایل مورد نیاز سفر زیارتی
وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

مجله‌های معنوی و دینی یا کتاب‌های دینی ، همراه همیشگی سفر زیارتی

با اینکه بسیاری از زمان شما محو فعالیت‌های زیارتی می‌شود اما از خواندن و مطالعه متون دینی غافل نشوید. می‌توانید زندگینامه افراد مختلف و بزرگان دین را بخوانید تا اطلاعات خود را بالا ببرید و حتی می‌توانید کتب دینی را با خود ببرید و در اوقاتی که از زیارت فارغ می‌شوند به خواندن  آن‌ها بپردازید تا بتوانید یک زیارت کامل و مفید را تجربه کنید. کتاب‌های دینی در سفرهای زیارتی عنصر مهمی هستند از طرفی مطالعه برخی از ان‌ها دارای ثواب دنیوی و اخروی است پس می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و هم اطلاعات خود را بالا ببرید و و از سمت دیگر بتوانید ثواب بیشتری را کسب کنید.

هدف خود را فراموش نکنید چرا که سفر زیارتی تلاش برای مقبولیت بیشتر در نزد خداوند است و با این کار شما می‌توانید یک قدم خود را به این امر مهم نزدیک‌تر کنید. با اینکه در ان اماکن قران وجود دارد اما هنوز هم بسیاری از تورها هستند که در تعداد کم و در کرونا برگزار می‌شوند. برای سالم ماندن خود حتما از وسایل مورد نیاز برای سفر زیارتی شخصی و کتاب‌های دینی شخصی خود استفاده کنید تا در طول سفر بیمار نشوید.

کوله پشتی کوچک، وسیله‌ای مهم از فراموش‌شدنی

آوردن یک کوله پشتی کوچک با خود به مکان های مختلف می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص زمانی که تمام روز در حال حرکت هستید. می توانید وسایل نماز، یک ژاکت سبک در صورت نیاز، یک بطری آب و هر چیز ضروری دیگری که ممکن است در طول روز به آن نیاز داشته باشید را بسته بندی کنید. اگر نگران جمع‌آوری هستید، می‌توانید کوله‌پشتی‌های باکیفیت با پارچه‌های ضدآب را به صورت انلاین خریداری کنید، یا زمانی که در یک منطقه پرجمعیت هستید، کوله‌پشتی خود را در جلوی خود حمل کنید. تا بتوانید از سلامت محتویات درون آن اطمینان حاصل کنید و هم نگران آسیب رسیدن یا مفقود شدن وسایل خود نباشید.

کیف کمری هم می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. بسیاری از وسایل مهم که باید در کنار شما باشند را می‌توانید در کیف‌های کمری قرار بدهید مانند گوشی یا شارژر و یا دوربین! همه این وسایل مورد نیاز برای سفر زیارتی باید به خوبی به وسیله شما حراست بشوند چر که فضا بسیار شلوغ است و ممکن است در ان جمعیت در صورت گم شدن این وسیله دیگر نتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

جوراب، جوراب، جوراب

به طور معمول، من پیشنهاد می‌کنم تا جایی که می‌توانید سبک بسته‌بندی کنید و بعد از بازگشت به هتل، وسایل را برای بار دوم بشویید. اما اگر یک چیز وجود داشته باشد که می خواهید فقط یک بار در زیارت بپوشید، آن جوراب شما است. سعی نکنید که با یک شست و شوی ساده باز هم از آن‌ها استفاده کنید.

چرا که انواع قارچ‌ها و عفونت‌ها را به سمت خود دعوت می‌کنید پس این کار را انجام ندهید و جوراب‌های زیادی را با خود بیاورید تا بتوانید به سرعت آن‌ها را عوض کنید و باز هم زمان زیادی برای شست و شو و خشک کردن جوراب‌های قدیمی داشته باشید. پس از مقدار زیادی پیاده روی که انجام می دهید، نیاز دارید هر روز با یک جفت تازه روز خود را شروع کنید. (شاید حتی دو بار در بعضی روزهای گرم و پرتحرک) پس تیک جورا ب را در لیست وسایل مورد نیاز سفر زیارتی بزنید.

نوار بهداشتی

در حالی که به احتمال زیاد این امکانات رفاهی را در هتل‌های اروپایی پیدا می‌کنید، اما ممکن است در بسیاری از اقامتگاه ها و هتل های ایرانی امکانات بهداشتی که مخصوص بانوان است را نتوانید در هر در شرایط مهم و حیاتی وسایل پیدا کنید پس حتما به میزان بیشتری از این وسیله را با خود بیاورید. پس از گذراندن روزها در بیرون از خانه، پیاده روی، کار و عرق کردن، قطعا نیاز بسیاری به پدهای روزانه و نوار بهداشتی حس خواهد شد پس از این مورد چشم پوشی نکنید.

شوینده های بهداشتی مسافرتی

سعی کنید که تا حد ممکن شوینده‌های بهداشتی و وسایل خود را ببرید چرا که با توجه به پروتکل‌هایی که در تورهای زیارتی رعایت می‌شود اما باز هم نمی‌توان به صورت صد در صد به بهداشت بسیاری از اماکن اعتماد کرد و این را هم در نظر داشته باشید که تعداد افراد در اماکن مذهبی بسیار زیاد است و با کمی رعایت نکردن ممکن است که انواع و اقسام بیماری‌ها را به سوی خود دعوت کنید. توجه کنید که در این مورد حساسیت در سفرهای زیارتی بسیار بیشتر است. پس نوار بهداشتی را در لیست وسایل مورد نیاز سفر زیارتی فراموش نکنید.

ضد آفتاب، یک یاز ضروری ترین وسایل مورد نیاز در سفرهای زیارتی

به عنوان یک زائر شما زمان زیادی را در آفتاب خواهید گذراند، پس نباید ضد آفتاب را فراموش کنید. هر چند این مورد را نباید در هیچ مسافرت دیگری هم فراموش کنید، اما سفرهای زیارتی تاکید بیشتری بر روی این کالا دارند. زمانی که در سفر زیارتی هستید، زمان زیادی را در خارج از مکان سپری می‌کنید، در صف انتظار می‌مانید یا از مکانی به مکان دیگر سفر می‌کنید. مخصوصاً مراقب آفتاب سوختگی های گردن و صورت خود باشید که در صورت سوختن بیشتر در معرض و دردناک تر خواهد بود. پس ضد آفتاب را در بالاترین قسمت لیست وسایل مورد نیاز سفر زیارتی خود قرار دهید.

ممکن است که شما هم از آن دسته افرادی باشید که در عربستان و عراق یا سوریه در مراسم‌های مذهبی شرکت می‌کنید، در این صورت مراقب باشید که گردنتان به خوبی ضد آفتاب یا پوشانده شده باشد. توجه کنید که اگر مواظب نباشید، آفتاب سوختگی در سفر بلای جان شما خواهد شد و مجبور می‌شوید علاوه بر یک کرم ضد آفتاب از یک پماد سوختگی یا ژل آلووا هم استفاده کنید.

اگر عجله دارید می‌توانید بهترین کرم‌های ضدآفتاب را به صورت آنلاین خریداری کنید و به سریع‌ترین شکل و با پیک می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید اما توجه کنید که به هیچ عنوان در این مورد تعلل نکنید.

عینک آفتابی، وسیله‌ای که در سفرهای زیارتی نباید آن را فراموش کنید

همانطور که قبلاً ذکر شد، در حین زیارت زمان زیادی را در خارج از منزل سپری خواهید کرد. عینک آفتابی قطعاً می تواند تجربه زیارت شما را بهبود بخشد، به خصوص زمانی که در روزهای آفتابی از مکانی دیدن می کنید! اگر می‌خواهید که چشمان شما بتواند در گرمای سوزان و ساعات مختلف روز شما را آزار ندهند حتما یک عینک آفتابی تهیه کنید و از آن استفاده کنید.

صرف نظر از اینکه چقدر سازماندهی می کنید، بستن چمدان برای یک سفر ۱۰ روزه در یک کشور خارجی می تواند دلهره آور باشد. از طرفی تجربه بستن وسایل مورد نیاز سفر برای سفر های زیارتی و مذهبی تا حد زیادی می‌تواند ترسناک و حتی گیج کننده باشد. با اینکه در بسیاری از اقلام بین این وسیله و سایل دیگر فرقی وجود ندارد اما وسایل مورد نیاز سفر زیارتی باز هم نکاتی دارد که باید به آن توجه کنید تا از زیبایی‌های سفر بهره‌مند شوید.

مسلمان باشید یا غیر مسلمان فرقی نمیکند. اگر در دین شما وسیله مقدسی وجود دارد حتما ان را با خود ببرید تا بتوانید در طول سفر همراهی ان را داشته باشید و انرژی معنوی بیشتری را در کنار خود احساس کنید.

وسایل مورد نیاز سفر زیارتی
وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

دو شاخه اداپتور و پاوربانک

شاید کمتر کسی در لیست وسایل مورد نیاز سفر زیارتی به دو شاخه آداپتور فک کند. اما کسانی که قبلا در این شرایط بوده اند میدانند که شارژ نگه داشتن وسایل الکترونیکی شما برای ثبت لحظات خاص شما و همچنین ارتباط با عزیزان در خانه مهم است. پریزها و ولتاژهای برق در کشورهای خارجی همیشه با دستگاه های الکترونیکی شما سازگار نیست. آداپتورهای جهانی و دوشاخه های تبدیل به صورت آنلاین و در بسیاری از خرده فروشان در دسترس هستند. به این دلیل که بسیاری از گردشگران فکر اینجای کار را نمی‌کنند مشکلات بسیاری برای ان‌ها به وجود خواهد امد.

مثلا اگر شما به سفر زیارتی خارجی میروید، دقت کنید که پریزهای بسیار از کشورها سه شاخه هستند و دقیقا بسیاری از فروشندگان از همین موضوع استفاده می‌کنند و هزینه‌های تبدیل‌ها و مبدل‌های الکترکیی خود را افزایش می‌دهند چرا که می‌دانند در هر سفر زیارتی به هر حال اشخاصی پیدا می‌شوند که به این جنس نیاز داشته باشند.

اگر می‌خواهید که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و بتوانید به سادگی سفر خود را به پایان برسانید و تمام گزینه‌ها و وسایل مورد نیاز خود برای سفر زیارتی را با کمترین هزینه از مبدا داشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که حتما آداپتور و چند راهی را فراموش نکنید. چند سویه‌های الکتریکی و محافظ‌‌ها از آن دسته چیزهایی هستند که بسیار نیاز دارید.

پاروبانک را فراموش نکنید چرا که در هر سفر زیارتی پریز به اندازه کافی وجود ندارد و در ساعات شلوغ معمولا همیشه پریزها پر هستند به همین دلیل چند سویه‌ها به کار شما می‌آیند و از طرف دیگری می‌توانید اجازه استفاده از آن را به دیگران نیز بدهید و ان‌ها از این موضوع خوشحال خواهند شد و فراموش نکنید که سفرهای مذهبی معمولا جلوه کوچکی از اتحاد همدلی بین افراد با قومیت‌های مختلف است. شما با کمک کردن به افراد دیگر می‌توانید جلوه خاصی از عبادت را به پروردگار خود نشان بدهید.

دوربین و کارت حافظه اضافی

شما نمی خواهید لحظه ای از زیارت در سرزمین‌های مقدس خود را از دست بدهید. برای اطمینان از اینکه تمام آن خاطرات خاص با خیال راحت به خانه می آیند، یک کارت حافظه اضافی برای دوربین خود بیاورید. این یک تمرین خوب است حتی اگر دوربین شما بخشی از دستگاه تلفن همراه شما باشد.

اگر با گوشی فیلمبرداری می‌کنید مموری اضافه و هارد را فراموش نکنید چرا که لحظه لحظه سفرهای مذهبی پر است از خاطراتی که باید ثبت شوند و نمی‌توان از ان‌ها چشم‌پوشی کرد و اگر دوربین شما برای ثبت خاطرات سفر کار نکند قطعات لحظات مهمی را از دست خواهید داد پس خرید هارد با ظرفیت بالا، مموری و یا دوربین را فراموش نکنید.

دستمال مرطوب بسته بندی های مختلف از بهترین‌های فهرست وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

دستمال های از پیش بسته بندی شده برای هر موقعیتی وجود دارد و سعی کنید حتما در تعداد بالا این دستمال‌ها را خریداری کنید باور نمی‌کنید اگر بگوییم که تا چه اندازه این دستمال‌ها می‌توانند شما را در سفر زیارتی نجات بدهند. یک کیسه Ziploc را با دستمال مرطوب برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن و همچنین مواردی که حاوی ضد آفتاب و دافع حشرات هستند بسته بندی کنید.

اگر میخواهید لیست کامل تری از وسایل مورد نیاز سفر زیارتی تهیه کنید، اسپری دفع حشرات و کرم‌های با همین منظور را هم از دست ندهید چرا که یکی از پرکاربردترین‌ها در این حوزه هستند می‌توانید با خیال راحت با استفاده از آن‌ها به زیارت خود ادامه دهید بدون اینکه نگران گزش به وسیله موجودات دیگر باشد.

این موضوع برای سفر زیارتی زائران مکه که احرام را می‌پوشند بسیار اهمیت دارد چرا که بخش زیادی از بدن آن‌ها در معرض نیش حشرات قرار دارد و باید به آن توجه شود و حتما از وسایلی که حشرات مزاحم را دور می‌کند استفاده کنند. حمل و نقل آنها نسبت به محصولات بطری سبک تر است و معمولاً هیچ مشکلی برای امنیت فرودگاه ایجاد نمی کند اگر در مقدار مشخص شده باشید که در مقاله دیگری به صورت کامل به این موضوع پرداخته‌ایم.

وسایل مورد نیاز سفر زیارتی
وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

چسب زخم دوست همیشگی و از وسایل مورد نیاز در سفر زیارتی

چسب زخم چیزی است که شما اگر می‌خواهید به سفرهای عادی بروید هم به ان‌ها نیاز دارید. در واقع به دلیل ازدحام جمعیت و شلوغی بیش از حد بسیار محتمل است که یک شخص در سفرهای زیارتی دچار جراحت شود و یکی از معمول‌ترین انواع جراحت همین آسیب دیدن پا و انگشتان آن است.

پس سعی کنید حتما در لیست وسایل مورد نیاز سفر زیارتی خود چسب زخم ببرید. البته ما امیدواریم که بتوانید به سالم‌ترین شکل ممکن زیارت خود را به پایان برسانید اما کار هرگز از محکم‌کاری عیب نمی‌کند و باید با تمام وسایلی که احتمال می‌دهید لازم باشد این سفر پرماجرا را آغاز کنید و به خوبی آن را بگذرانید.

وسایل مورد نیاز سفر زیارتی
وسایل مورد نیاز سفر زیارتی

کفی کفش از وسایلی که در سفر زیارتی نباید فراموش کنید

بله! جدای از کفش مناسب شما باید بند کفش و کفی کفش اضافه هم داشته باشید تا بتوانید سفری بدون دغدغه را تجربه کنید. سفرهای زیارتی شامل پیاده روی زیاد است، بنابراین مراقبت از پاهایتان مهم است. اگر قصد خرید کفش‌های کتانی یا کفش جدیدی برای سفر دارید، حتما قبل از سفر آن‌ها را بپوشید تا از راحتی آ‌ن‌ها اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم مراقبت از پا، خشک نگه داشتن پاهایتان است. یک راه آسان برای نگه داشتن پاها در حالت راه رفتن، همراه داشتن یک جفت جوراب اضافی است. یک یا دو جفت را در کیف روزانه خود ببندید کفی اضافه را در فهرست وسایل مورد نیاز سفرهای زیارتی فراموش نکنید. فوق‌العاده‌ترین چیزی که می‌توانید برای داشتن آن در لیست وسایل مورد نیاز سفر زیارتی از خود تشکر کنید همین کفی کفش است چرا که بهترین و بی‌نقص‌ترین نوع سفر سفری است که با راحتی شما عجیب شده باشد.

سخن پایانی

در نهایت باید به این نکته توجه کنید که سفر زیارتی شما هر چقدر هم راحت باشد باز هم بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سفر زیارتی آن‌ها باید با کمی سختی همراه باشد تا اجر و پاداش آن‌ها افزایش بیابد اگر از این دسته افراد هستید بهتر است که نکات بالا را رعایت کنید و از برداشتن وسایلی که گفته شده است خودداری نکنید چرا که سلامتی شما در سفر از هرچیزی مهم‌تر است.

اگر بخواهیم مهم‌ترین چیزهای فهرست بالا را به صورت خلاصه بگوییم بطری آب، جوراب اضافه، کفی کفش و کفش مناسب از بهترین وسایل مورد نیاز سفر زیارتی هستند که می‌توانید توجه ویژه‌ای به ان‌ها داشته باشید و یک سفر دلچسب و لذت‌بخش را به خود هدیه بدهید. چرا که بدون این اقلام قطعا سفر شما با دشواری‌های زیادی همراه خواهد بود و سفر ساده‌ای نخواهید داشت اما اگر نکات بالا را رعایت کنید و به هیدراته ماندن بدن خود دقت کنید و سفر شما یکی از بهترین و جذاب‌ترین سفرهای ممکن خواهد بود و عبادت و زیارت خود را در کمال آسایش و به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن انجام خواهید داد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *