لوازم مورد نیاز سفر مشهد که هرگز نباید آن ها را فراموش کنید!

103
0

لوازم مورد نیاز سفر مشهد به دلیل اینکه مشهد یک شهر زیارتی در خاک کشورمان، ایران است همواره یکی از نیازهای مهم مسافران آن به شمار می آید. از طرفی هر ساله وقتی به عید نوروز نزدیک میشویم، بسیاری از افراد از سرتاسر کشور و یا حتی خاورمیانه فکر سفر به مشهد را در سر دارند. این موضوع علت‌ها مختلف دارد که یکی از آن ها زیارت حرم مطهر امام رضا است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی لوازم مورد نیاز سفر مشهد و سوال کسانی که میپرسند میخوام برم مشهد چی بردارم بپردازیم.

فهرست مطالب پنهان کردن
کلاه و عینک آفتابی در سفر
کلاه و عینک آفتابی در سفر

در مقاله‌ای دیگر به بررسی لیست لوازم مورد نیاز برای سفر زیارتی پرداختیم که مشهد را هم در آن دسته قرار دادیم و برخی از وسایل زیارتی را نام بردیم اما در ادامه می‌خواهیم به بررسی این نکته بپردازیم که اگر شخصی به صورت کلی قصد سفر به سمت مشهد را داشته باشد و صرفا هدف او زیارتی نباشد باید چه وسایلی را همراه با خود ببرد. سفر کردن یکی از آن دسته فعالیت‌هایی است که نیاز به برنامه‌ریزی و تمرکز بالایی دارد.

لوازم مورد نیاز سفر به مشهد زیارتی و تفریحی
لوازم مورد نیاز سفر به مشهد زیارتی و تفریحی

 موضوع انتخاب لیست و لوازم مورد نیاز سفر مشهد از آن جهت از اهمیت زیادی برخوردار است که باید در مدت زمان کوتاهی تعداد محدودی از وسایل را انتخاب کنید که هم کارایی بالایی داشته باشند و هم توانایی حمل آن را داشته باشید چرا که مشکلات زیادی ممکن است در سفر به وجود بیاید که مجبور شوید وسایل خود را تا حتی مسافت طولانی حمل کنید و این موضوع اگر وسایل زیادی را برای سفر داشته باشید می‌تواند برای شما خوشایند نباشد. به همین دلیل قبل از سفر شخص باید توانایی تفکیک وسایل مهم از غیر مهم را داشته باشید و اگر این موضوع به عنوان گزینه اصلی به خوبی پیش نرود می‌تواند سفر را برای شما عذاب آور کند.

پس در وهله اول باید توجه کنید که چه چیزی را با خود به سفر می‌برید چرا که تضمین شدن شادی و آسودگی شما در سفر با انتخاب درست شما در ابتدای مسافرت و انتخاب لوازم مشخص و معین خواهد شد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قبل از این که به شروع مقاله بپردازیم باید این نکته را یاداور شویم که پاسخ این موضوع که شما به چه چیزی در سفر نیاز دارید قبل از هر کسی پیش خود شماست چرا که در واقع هر شخصی در درون خود می‌داند که چه وسایلی را به صورت ساعتی و روزانه نیاز دارد و چه وسایلی سال‌هاست که در انتهای کشوی کمد آن‌ها خاک می‌خورد پس ممکن است وسایل مورد نیاز شما در بین لوازم مورد نیاز سفر مشهد این مقاله نباشد اما مایوس نشوید چرا که ما کامل‌ترین فهرست از لوازم مورد نیاز برای سفر مشهد را جمع‌آوری کرده‌ایم.

لوازم مورد نیاز شما برای سفر مشهد به این موضوع بستگی دارد که شما قصد اقامت در یک هتل چند ستاره را دارید و یا می‌خواهید در هاستل‌های عادی یا جای دیگر بمانید چرا که بسیاری از وسایل ضروری در هتل‌های چندستاره به عنوان خدمات اضافه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و در صورت فراموش کردن هر کدام از آن‌ها مشکلات زیادی برای شما پیش نخواهد آمد.

لوازم مورد نیاز سفر مشهد
لوازم مورد نیاز سفر مشهد

مدارک شناسایی در صدر جدول لوازم مورد نیاز سفر مشهد

مهم ترین چیزی که برای سفر باید چمدان ببندی، مدارک شناسایی و بیمه‌ای است. اگر این مدارک را نداشته باشید قطعا سفر دشواری را پیش رو خواهید داشت چرا که مدارک را در هر کجای سفر از شما می‌خواهند چه هنگام سوار شدن به قطار و هواپیما و چه هتل.

اگر به عنوان یک مسافر مشهد میخواهید در هتل بمانید اما میخواهید در گردش هم باشید، علاوه بر کارت شناسایی و شناسنامه می‌توانید گواهی نامه رانندگی را هم با خود ببرید چرا که اگر بخواهید می‌توانید ماشینی را اجاره کنید و از گشت و گذار در نقاط مختلف شهر مشهد لذت ببرید. قبل از سفر، تاریخ انقضای کارت شناسایی خود را به موقع بررسی کنید تا بتوانید قبل از سفر آن را تمدید کنید و از مشکلات آینده جلوگیری کنید.

آداپتور را فراموش نکنید

فراموش نکنید که آداپتورهای مخصوص سیستم‌های خود را بسته بندی کنید! این مورد باعث صرفه جویی در خرید یک آداپتور جدید در ترمینال و یا حتی شهر مشهد می شود چرا که هزینه آن می تواند بسیار گران باشد پس شارژرهای خود را فراموش نکنید تا متحمل هزینه اضافی نشوید. هزینه خرید وسایل الکترونیکی در بخش‌های مختلف مشهد زیاد است. حداقل دو محافظ یک راهی و دو آداپتور می‌تواند برای سفرهای شما کافی باشد تا بتوانید لپ تاپ، تلفن، دوربین و لوازم برقی دیگر را شارژ کنید.

لباس زیر دوست شما در تمام سفرها

لباس زیر کافی برای سفر خود در نظر بگیرید (و شاید دو یا سه لباس زیر اضافی) سعی کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که در آن‌ها راحت باشید. سعی کنید بیشتر از تعداد مورد نیازتان بردارید. نکته: به یاد داشته باشید که یک کیسه نازک کوچک برای لباس های کثیف خود هم بردارید که بتوانید لباس‌هایی که کثیف شده‌اند را در آن‌ها قرار دهید، این کیسه لباس‌های تمیز و کثیف شما را از هم جدا می کند تا آنها را با هم مخلوط نکنید.

اهمیت جوراب چه در لوازم مورد نیاز سفر مشهد و چه در هر سفری

جوراب‌ها در سفر بسیار مهم هستند زیرا هنگام پیاده‌روی زیاد از پاهای شما در برابر ساییدگی به کفش‌هایتان محافظت می‌کنند. اگر به جای سرد می روید، توصیه می کنیم جوراب های ضخیم را با خود به سفر ببرید و اگر در سطح شهر از وسایل ورزشی استفاده می کنید، بردن جوراب های ساق بلند را فراموش نکنید.

پاوربانک را فراموش نکنید

همه ما احساس می کنیم که باتری گوشی ما در جاده و یا در پرواز تمام می شود. بنابراین یک پاوربانک همراه داشته باشید تا بتوانید در حین حرکت کمی گوشی خود را شارژ کنید. نمی‌خواهید وقتی در شهر گم می‌شوید یا فرصت‌های عکس شگفت‌انگیز را از دست می‌دهید، تلفنتان بمیرد. یکی از شارژرهای تلفن قابل حمل مقرون به صرفه مورد علاقه ما Anker PowerCore 10000 Redux است، یک پاور بانک کوچک که هرگز ما را ناامید نمی کند.

سخت‌ترین بخش بسته‌بندی لوازم مود نیاز سفر به مشهد

قسمت سخت بسته‌بندی لوازم مورد نیاز برای سفر به مشهد از اینجا شروع می‌شود: لباس. به خاطر داشته باشید که ترکیبی از لباس‌های خنک و لباس‌های گرم را برای سفر خود انتخاب کنید (این موضوع کاملا به مقصد شما بستگی دارد که می‌خواهید کجا بروید و با توجه به فصل مسافرت لباس‌های خود را انتخاب کنید).

ترفندهای جالب برای بستن چمدان در لوازم مورد نیاز برای سفر به مشهد
بسته بندی کردن لوازم در سفر به مشهد

پس همیشه لازم است که قبل از رفتن به مشهد، وضعیت آب و هوا را بررسی کنید و لباس‌های متناسب با آن آب و هوا را بسته بندی کنید. بسته بندی کردن لوازم برای سفر نوعی هنر است و شما باید با فضای محدود در کوله پشتی و چمدان بتوانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید، خوب است کمی سخت گیری کنید و فقط چیزهایی را که نیاز دارید به همراه داشته باشید.

در نظر بگیرید که چه نوع فعالیت هایی را می‌خواهید در طول سفر انجام دهید تا با تجهیزات مناسب آماده سفر به مشهد شوید (چه پیاده روی، زیارت حرم، مهمانی، گشت و گذار در اطراف شهر و خرید سوغاتی) در واقع برای همه این کارها نیاز به لباس مناسب نیاز دارید. اگر به یک سفر طولانی می‌روید، حتماً بررسی کنید که هاستلی که در آن اقامت می‌کنید لباس‌شویی دارد تا بتوانید لباس‌هایتان را بشویید و دوباره لباس‌هایتان بپوشید.

بارونی‌های خود را جا نگذارید!

یکی از نکاتی که اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند این است که در سفر به مشهد وقت زیادی از سفر شما ممکن است در فضای باز حرم بگذرد و اگر هوا بارانی باشد باید کاور یا بارانی خود را با خود ببرید تا در هنگام زیارت و پس از سفر بیمار نشوید. سعی کنید یک بارانی یا کاور سبک وزن پیدا کنید که بسته بندی آن آسان باشد. توجه کنید که گاهی اوقات اب و هوا می‌تواند غافلگیرکننده باشد و در یک روز آفتابی در فاصله چند ساعت باران شروع به باریدن کند.

کفش های مناسب پیاده روی | جزو لوازم مورد نیاز سفر به مشهد

اگر پیاده‌روی یا پیاده‌روی زیادی انجام می‌دهید، حتماً کفش‌های پیاده‌روی با کیفیت خوب تهیه کنید. معمولاً بهتر است بزرگ‌ترین کفش‌های خود (مثلا پاشنه‌بلند یا کتونی‌های حجیم) را در فرودگاه یا ترمینال بپوشید تا بتوانید در فضای چمدان خود صرفه‌جویی کنید و بتوانید لباس‌های بیشتری را با خود ببرید. توجه کنید که اگر کفش مناسب را با خود به مشهد نبرید پس از زیارت پا درد و گرفتگی عضلات امان شما را خواهد برید.

کیسه خواب را فراموش نکنید

داشتن یک کیسه خواب همیشه مفید است به خصوص اگر هنوز برای رفتن به هتل مردد باشید. آن‌ها سبک هستند، بسته‌بندی آن‌ها آسان است و اگر در چادر یا خوابگاه می‌خوابید، روتختی کاملی را ایجاد می‌کنند و دیگر نیازی به بردن بالشت یا لحاف مجزا ندارید. درست است که در هتل‌ها ملافه‌ها به صورت منظم تعویض می‌شوند اما بسیاری از افراد وسواس دارند و ترجیح می‌دهند در کیسه‌خواب مخصوص خود بخوابند. بسیاری از زائران در هتل‌ها و هاستل‌ها نمیمانند و در پارک شب خود را سحر می‌کنند پس کیسه خواب را فراموش نکنید.

بطری آب را هرگز در بستن لوازم مورد نیاز برای سفر مشهد فراموش نکنید

همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید تا در جاده و حین زیارت در حرم و فعالیت هیدراته بمانید. بیشتر کوله‌پشتی‌های مسافرتی دارای یک محفظه بطری آب هستند، بنابراین وقتی در حال قدم زدن هستید به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. بطری های آب قابل استفاده مجدد نه تنها برای محیط زیست بهتر هستند، بلکه روشی عالی برای صرفه جویی در هزینه هستند تا نیازی به خرید بیشتر نداشته باشید. اگر با خود آب نبرید باید به صورت منظم آب معدنی خریداری کنید که اصلا به صرفه نیست.

پول! پول! و باز هم پول

پول‌های خود را فراموش نکنید! سعی کنید که حساب بانکی خود را قبل از سفرهای خود پر نگه دارید اما بخش کمی از پول‌های خود را به صورت نقد داشته باشید برای مثال ۱۰۰ هزارتومان را در کیف خود نگه دارید این برای وقتی است که اتفاق‌های غیر منتظره رخ بدهد برای مثال یک مشکل مانند کار نکردن سیستم بانک مورد نظر شما یا هر چیز دیگری که در طول سفر شما پیش بینی نشده باد به ما اعتماد کنید به خاطر این موضوع از ما تشکر خواهید کرد اما توجه کنید که باید در اماکن شلوغ مواظب کیف خود باشید.

برس مو، شانه، ژل مو، اسپری و تمام وسایل بهداشتی و آرایشی خود را بسته‌بندی کنید

در طول سفر، محصولات ضروری مو را برای موهای سالم و شاد همراه داشته باشید. برای به حداقل رساندن لوازم آرایشی که بسته‌بندی می‌کنید، توصیه می‌کنیم یک برس مو و مقداری شامپوی خشک (یا ژل مو) همراه داشته باشید تا فضا را برای موارد دیگری مانند دئودورانت و خمیر دندان آزاد کنید. اگر فضای کافی دارید، یک مرطوب کننده و ضد آفتاب گزینه‌های خوبی هستند اما فقط در صورتی که به آنها نیاز داشته باشید.

لوازم بهداشتی مورد نیاز برای سفر به مشهد
لوازم بهداشتی سفر به مشهد

وقتی صحبت از دئودورانت به میان می‌آید، همیشه توصیه می‌کنیم برای مسافرت از حالت رولی آن استفاده کنید زیرا کوچک‌تر و بدون دردسر است. اسپری دئودورانت گاهی اوقات می تواند برای بیماران آسمی که ممکن است در محل رفت و امد یا اتاق‌های هاستل یا هتل شما باشند مضر باشد. بطری های شامپو و نرم کننده ممکن است برای حمل حجیم باشند و فضای زیادی را در کوله پشتی اشغال کنند. در عوض، برای صرفه جویی در فضا، می توانید بطری های کوچکتر را با مایعات پر کنید. می توانید این بطری های کوچک قابل استفاده مجدد را از فروشگاه‌های مختلف می‌توانید خریداری کنید.

مسکن و داروهای شما هم در صدر جدول وسایل مورد نیاز برای مشهد قرار دارند

همیشه داشتن مقداری دارو در جاده خوب است. مسکن ها یا قرص های آلرژی برای سردرد، دردهای عضلانی، دردهای پریود، معده درد مفید هستند پس مقداری از آن‌ها را در کیف خود نگه دارید. همیشه ممکن است که به دلایل مختلف با ویروس‌های مختلف درگیر شوید پس استامینوفن و ژلوفن را با خود داشته باشید اما تمام تلاش خود را در این راستا به کار بگیرید تا در هنگام بیمار شدن حتما به دکتر مراجعه کنید و داروهارا بدون نسخه استفاده نکنید.

نکته ای که در هنگام جمع کردن وسایل ضروری برای سفر به مشهد باید به آن دقت کنید این است که این سفر هم مثل تمامی سفرها، انتخاب غذای مناسب سفر است که در مقاله ای دیگر به آن پرداخته ایم.

دوربین را به عنوان گزینه کوچک برای لوازم مورد نیاز سفر مشهد فراموش نکنید

اگر این مورد را فراموش کنید، برای همیشه پشیمان خواهید شد. اما اگر گوشی شما از کیفیت دوربینی بالایی برخوردار است همان بردن پاوربانک برای شما کافی است چرا که اکثر گوشی‌ها توانسته‌اند با تقریب خوبی جای دوربین‌ها را بگیرند. با این حال، امروزه، دوربین گوشی هوشمند شما به اندازه کافی با کیفیت است که می‌تواند عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت کند، بنابراین اگر می‌خواهید بار کمتری حمل کنید، دوربین را کنار بگذارید.

مموری اضافه یا هارد را فراموش نکنید

همه یک عکس خاطره‌انگیز با حرم امام رضا در کارنامه زیارتی خود دارند حتی اگر اهل زیارت هم نباشید قطعا از بازدید از آن لذت خواهید برد. برای گرفتن عکس‌های زیاد نیاز به هارد و مموری دارید و هارد و مموری اضافه خود را به خاطر بسپارید! و مطمئن شوید که یک کارت حافظه یدکی بر روی خود دارید هیچکس دوست ندارد که در هنگام ثبت یک تصویر خاطره‌انگیز با ارور حافظه گوشی مواجه شوید!

حوله یکی از فراموش‌شده‌ترین لوازم مورد نیاز سفر به مشهد

حوله های ضخیم می توانند فضای زیادی را اشغال کنند. بنابراین، در حالت ایده آل، یک حوله میکروفیبر نازک بخرید که بسته بندی آن آسان باشد البته به صورت معمول هتل‌ها حوله را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر می خواهید در فضا صرفه جویی کنید قطعا ارزش آن را دارند. بیشتر هاستل ها حوله ارائه نمی دهند، بنابراین به یاد داشته باشید که حوله خود را بیاورید.

مرطوب کننده را در آب و هوای سرد و خشک مشهد فراموش نکنید

گرما و سرما واقعا می توانند پوست شما را خشک کنند مخضوضا این که مشهد یک شهر با آب و هوای سرد و خشک به شمار می‌رود، بنابراین هر روز در طول سفر از مرطوب کننده های معمولی خود استفاده کنید. خرید یک مرطوب کننده با SPF برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب خوب است.

لباس مهمانی برای مهمانی‌های سر زده

اگر می‌خواهید مهمانی بگیرید و به باشگاه بروید، حتماً لباس‌هایی برای بیرون رفتن به همراه داشته باشید. انتخاب لباس برای شب‌های بیرون از هتل یا هاستل سخت است، اما منطقی باشید و فقط چیزهایی را که نیاز دارید جمع کنید. دو لباس مهمانی باید با چند لباس مینیمال اضافی باید کافی باشد تا بتوانید با هم ترکیب کنید و استایل‌های مختلف را به وجود بیاورید.

چسب زخم را فراموش نکنید

هر کوله‌پشتی باید یک سری اقلام مشخص از جعبه کمک‌های اولیه همراه داشته باشد، هرگز نمی‌دانید چه زمانی به آن نیاز خواهید داشت. به خصوص اگر یک سفر زیارتی را انجام میدهید چرا که ادحام بالا در اوقات مختلف از سال می‌تواند آزاردهنده باشد و باعث شود که دچار دردسر شوید.

مسواک، جزو لاینفک از مسافرت و لوازم سفر مشهد

مسواک مطمئن خود را فراموش نکنید. مسواک های برقی بسیار در سفر آزاردهنده هستند، بنابراین اگر متوجه شدید که فضای خالی دارید، به جای آن یک مسواک معمولی را انتخاب کنید. اینها به شارژر هم نیاز ندارند بنابراین فضای بیشتری را ذخیره می کنند و می‌توانید در هر کجا که باشید هم از آن استفاده کنید بدون ان که نیاز به سیم اضافه و فضای بیشتر داشته باشید پس اگر از طرفداران مسواک برقی هستید باید این خبر ناگوار را به شما بگوییم که برای بسته‌بندی لوازم مورد نیاز سفر مشهد باید مسواک معمولی را انتخاب کنید چرا که انتخاب منطقی‌تری است.

خمیر دندان چیزی است که در هر سفری یاور شماست

خمیردندان یک کالای ضروری سفر است، اما اگر با دوستانتان سفر می‌کنید، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن یک تیوپ خمیردندان بین خود، در فضای کیف لوازم آرایش خود صرفه‌جویی کنید. سعی کنید که اگر نمی‌خواهید یک تیوپ کامل را با خود ببرید از ظروف مخصوص خمیر دندان استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب را به هیچ وجه فراموش نکنید

کرم ضد آفتاب SPF یکی از مهم ترین چیزهایی است که می توانید در کوله پشتی مسافرتی داشته باشید. در استفاده از ضد افتاب در سفرهای زیارتی و یا حتی سفر به مشهد دست و دلبازی زیادی به خرج بدهید و کرم ضد آفتاب را هر کجا که می روید همراه خود داشته باشید.

به خصوص اگر تمایل به فعالیت در فضای باز یا گشت و گذار در محیط حرم را دارید دارید. اگرچه ممکن است آفتابی به نظر نرسد، اما پرتوهای مضر خورشید همچنان وجود دارند، بنابراین مهم است که هر روز در طول سفر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. سعی کنید این مورد را به هیچ عنوان فراموش نکنید

اهمیت گوش گیر در سفر به مشهد انکار نشدنی است

برخی از هاستل ها آنها را به صورت رایگان در پذیرش ارائه می دهند، اما در صورت عدم ارائه، یک جفت (یا دو) گوش گیر فوم برای شب هایی که می خواهید خوابی مناسب و بدون وقفه داشته باشید، بخرید. اگر گروهی که در اتاق خوابگاه شما می مانند بعد از یک شب بیرون رفتن سر و صدا می کنند، این مرود بسیار برای خواب آسوده شما لازم است چرا که در هنگام استفاده از این وسیله در جاهای شلوغ شما دیگر صداها رو نمی‌توانید بشونید. گوش گیر نه تنها در فهرست لوازم مورد نیاز برای سفر مشهد لازم است حتی برای دیگر سفرها هم انتخاب معقول و مناسبی است چرا که می‌تواند خواب راحتی را به شما هدیه بدهد.

ریش تراش و ناخن گیر و گوش پاک کن از لوازم ضروری مورد نیاز سفر مشهد

اگر آقا هستید این بخش از متن را به هیچ وجه فراموش نکنید. سعی کنید سفر مشهد را آراسته شروع کنید. دستگاه اصلاح ریش و شارژر خود را به هیچ عنوان فراموش نکنید اگر به فکر بسته بندی ریش تراش های یکبار مصرف هستید، توصیه می کنیم در عوض کمی بیشتر برای ریش تراش های قابل استفاده مجدد هزینه کنید. شما با این کار در درازمدت در هزینه صرفه جویی خواهید کرد و در عین حال به ریختن پلاستیک کمتر در محل دفن زباله نیز کمک می کنید.

لوازم شنا و پارک‌های آبی مشهد

لازم نیست با لباس شنا، شورت و غیره زیاده روی کنید. به یاد داشته باشید که وقتی در سفر هستید، فرصت زیادی برای شستن لباس هایتان وجود خواهد داشت! اگر به جایی سفر می‌کنید که زیاد شنا می‌کنید، دو یا سه گزینه را بسته بندی کنید که بتوانید آنها را بچرخانید، دوباره بپوشید و البته به راحتی بشویید! توجه کنید که مشهد یکی از بهترین پارک‌های آبی کشور را دارد و قطعا شما نمی‌خواهید آن را از دست بدهید پس در فهرست لوازم مورد نیاز سفر مشهد لباس شنا و مایو را هم قرار بدهید.

عینک و لنزهای تماسی و پاک کننده لنزهای تماسی دوست‌های شما در سفر به مشهد

برای کسانی که نیاز به عینک دارند، موارد فوق بسیار مهم است. شما می خواهید زمانی که در حال سفر هستید واقعاً بتوانید ببینید. یا چه فایده ای دارد؟ اگر فردی هستید که عینک می‌زنید، این را در فهرست بسته‌بندی اولویت‌های خود قرار دهید، فقط برای اینکه واقعاً مطمئن شوید که فراموش نمی‌کنید.

ماگ برای اشخاص دقیق و محافظ کار در سفر به مشهد

اگر شخص حساسی هستید و یا محافظ کار عمل می‌کنید بهترین گزینه برای شما استفاده از یک ماگ شخصی است پس فضای کمی را برای لیوان مخصوص به خودتان در نظر بگیرید اینگونه می‌توانید با خیالی آسوده این سفر را انجام دهید اما زیاده‌روی نکنید و یک ماگ با جنس مناسب و وزن مناسب را با خود بیاورید تا بتوانید برای چند منظور و خوردن نوشیدنی‌های گرم و سرد از آن استفاده کنید.

عینک آفتابی

برای هر سفری ضروری است که شما عینک آفتابی را با خود برده باشید چرا که سلامت چشم شما مهم‌ترین چیز است. چه تابستان باشد و چه زمستان، امیدواریم در طول سفر حداقل یک نگاه اجمالی به خورشید داشته باشید! توصیه می کنیم یک جفت عینک آفتابی باکیفیت بسته بندی کنید که از شما محافظت می کند.

دمپایی یا صندل، کدام یک بهتر است؟

هنگام کوله‌پشتی و زمانی که اوج تابستان است، کفش‌های راحت بسیار کارآمد هستند، دمپایی یا صندل ضروری است. مطمئن شوید که یک جفت با کیفیت خوب تهیه می کنید که برای سفر شما دوام بیاورد. بنا به فصل مختلف سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید اما برای سفر به مشهد هوشمندانه‌ترین انتخاب همان کتونی‌ها هستند و سعی کنید راحت‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. این موضوع چند دلیل عمده دارد چرا که در هنگام سفر به مشهد و یا هر شهر دیگری شما از کفش استفاده‌های بسیار زیادی می‌کنید و این موضوع می‌تواند بر روی سلامت پای شما اثرگذار باشد اگر که از کفش مطمئن و خوب استفاده نکنید. در ادامه با انتخاب کفش مناسب باعث می‌شوید که مسافت زیادی را بدون خستگی و تحمل درد طی کنید که این موضوع چیز خوبی است. بیشتر افراد در تابستان از صندل استفاده می‌کنند اما پیشنهاد ما در هر فصلی از سال تونی‌های راحت است چرا که راحتی پای شما در سفر باعث می‌شود که سفر باکیفیت‌تری را تجربه کنید.

قفل‌های کوچ مخصوص چمدان‌ها

نمی‌توانید این نکته را نادیده بگیرید که رفت و اآمد در هتل و هاستل‌ها زیادی است و این موضوع بر روی شما اثر زیادی می‌گذارد چرا که ممکن است وسایل گران قیمت شما در معرض خطر باشد به همین دلیل باید از آن‌ها حفاظت کنید. با اینکه اکثر هتل‌ها سیستم ایمنی قوی‌ای دارند اما سعی کنید هنگامی که برای گشتن در سطح شهر به بیرون هاستل می‌روید چمدان خود را قفل کنید و کلید آن را با خود ببرید تا خیال شما از بابت وسایل‌های گرانقیمت راحت باشد.

هنگامی که همه چیز بسته بندی شد، آن را با یک قفل قفل کنید تا مطمئن شوید که وسایل شما سالم هستند. هنگامی که در قطارهای شبانه هستید، در مناطق شلوغ قدم می زنید یا کیف خود را در جایی که در یک قفسه نیست نگهداری می کنید، مهم است که مطمئن شوید که همیشه در آن قفل است. همچنین در هاستل ها نیز بسیار مفید خواهد بود تا اشیای با ارزش شما را ایمن نگه دارد.

کلاه آفتاب‌گیر دوست شما در نیمه اول سال و لوازم‌های مهم مورد نیاز سفر مشهد

برای محافظت از سر و صورت خود در برابر نور خورشید. کلاه ها خیلی گران نیستند و قطعا ارزش داشتن را دارند. بعلاوه، بیشتر آنها را می‌توان به بیرون کوله پشتی‌تان وصل کرد و به عبارتی نیازی نیست که فضای بسیار زیادی را برای آن‌ها جدا کنید این کلاه‌ها به سادگی جای خود را در دل شما باید می‌کنند و بسیار برای شما مفید هستند و مکمل ضدآفتاب عمل میکنند. از طرفی برای سفر به مشهد و زیارت حرم بسیار ضروری هستند چرا که در نیمه اول سال مشهد آفتاب سوزانی را دارد و قطعا آزاردهنده خواهد بود.

بالم لب

بالم لب با SPF خوب است که باید آن را به خاطر بسپارید همانطور که پوست شما باید از پرتوهای خطرناک خورشید دور باشد. پرتوها می تواند به لب های شما در برابر نور خورشید آسیب برساند. آنها را با یک بالم لب محافظ در برابر آفتاب که می توانید از اکثر داروخانه ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی خریداری کنید، مرطوب نگه دارید. نور خورشید همچنین می‌تواند لب‌های شما را خشک کند، بنابراین بالم لب مرطوب‌کننده مورد علاقه خود را نیز در فهرست لوازم سفر قرار بدهید.

مطالب خواندنی و دیدنی شهر مشهد و راهنمای سفر به مشهد را فراموش نکنید

همین که شما در حال خواندن این مطلب هستید بسیار جای امیدواری است و یعنی شما راه خود را از ابتدا بر مبنای مطالعه قرار داده‌اید تا بتوانید یک سفر مناسب را به شهر مشهد آغاز کنید و در ادامه هم باید از جاهای دیدنی مشهد و یا حتی تور طبیعت گردی اطراف مشهد اگاه شوید تا بتوانید یک سفر کامل را تجزیه کنید. ممکن است در طول سفر زمان زیادی را در هواپیما و قطار سپری کنید، پس چند کتاب خوب برای خود بخرید (یا یک کتاب الکترونیکی را برای صرفه جویی در فضا دانلود کنید و زمان خود را به بطالت نگذرانید). راهنمای شهر و کتاب مطالعه پیشینه و اداب و رسوم مشهد با کتاب و وبلاگ نیز در هنگام سفر خوب است، اما ممکن است کیف و یا گوشی شما سنگین شوند، بنابراین سعی کنید خود را به یکی یا دو کتاب محدود کنید.

جمع‌بندی

در نهایت دسته‌ای از وسایل بسیار ضروری‌تر را به صورت جمع‌بنید آورده‌ایم که اگر نتوانستید همه وسایل بالا را در کیف خود جا بدهید این وسایل را به هیچ وجه فراموش نکنید چرا که اصلی‌ترین‌ها در سفر به مشهد هستند. در اینجا خلاصه ای سریع از وسایل ضروری برای بسته بندی قبل از خروج از خانه آورده  شده است: زیر شلواری، کرم ضد آفتاب، داروها و مسکن های مورد نیاز، بطری آب، هارد، لوازم آرایشی، مدارک شناسایی، پول و…

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *