فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک چقدر است؟

124
0
فاصله تورنتو تا نیویورک

فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک یکی از مسایلی است که ذهن بسیاری از مسافران ایرانی را درگیر کرده است. نیویورک یکی از پرجمعیت‌ترین و شلوغ‌ترین شهرهای جهان است و در کشور آمریکا قرار دارد. حال اگر کمی در نقشه به سمت قسمت‌های شمالی برویم به کانادا خواهیم رسید.

فاصله زمینی تورنتو در کانادا تا نیویورک در آماشمریکا از چند جهت برای خیلی از مهاجرین به کانادا مهم است. اولا کشور کانادا یکی از کشورهای سردسیر نقشه جهان محسوب می‌شود و شهرهای زیبایی دارد که یکی از شهرهای زیبا و تجاری این کشور، تورنتو است. ثانیا تورنتو مقاصد بسیاری از بیزنس من ها و افرادی است که برای طراح‌های کسب و کار و ثبت شرکت به آن سفر می‌کنند. (البته این موضوع به این معنی نیست که تورنتو زیبایی دیگری به غیر از ساختمان‌های بلند ندارد.)

تورنتو تا نیویورک

ثالثا بسیاری از افرادی که در نیویورک زندگی می‌کنند هم برای سفرهای غیر کاری و تفریحی و یا حتی بازدیدهای خانوادگی به تورنتو سفر می‌کنند. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم به بررسی فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک بپردازیم. مسیرهای مختلفی برای سفر زمینی به تورنتو از نیویورک وجود دارد مثلا بستگی دارد که شما بخواهید با قطار به تورنتو بروید یا با ماشین، در هر صورت شما مسافت مختلفی را می‌پیمایید. بسیاری از افراد هم برعکس مسیر را می‌پیمایند و از تورنتو به نیویورک می‌روند.

این رفت و امدها از کشورهای مختلف به نیویورک بسیار معمول است. چرا که اکثر سمینارهای مهم کاری در نیویرک برگزار می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها هنگامی که می‌خواهند کسب و کار خود را گسترش بدهند کم و بیش به نیویورک خواهند رسید و همین موضوع باعث می‌شود که افراد در هنگام سفر به نیویورک راه‌های مختلفی را پیش روی خود ببینند. در هر حال همه این موضوعات به خود شما بستگی دارد. علاوه بر کانادا و آمریکا، فاصله هوایی لس آنجلس تا استانبول نیز یکی از پر تکرارتین سوالات است.

اگر می‌خواهید با بالاترین سرعت ممکن و به راحت‌ترین (و یا حتی گران‌ترین) شیوه به نیویورک یا تورنتو برسید باید از هواپیما استفاده کنید. پروازها به هر دو شهر از قیمت بالایی برخوردار هستند اما بهترین روش برای افرادی است که می‌خواهند خود را فورا و بدون هیچ اتلاف وقتی به مقصد برسانند.

اگر عجله شما برای رسیدن به مقصد کمتر باشد روش های متفاوت دیگر نظیر اتوبوس ماشین شخصی و قطار می‌تواند معقول باشد. چرا که قیمت به صرفه آن‌ها باعث می‌شود که در صورت رفت و آمد زیاد به هر کدام از این دو شهر بخش زیادی از هزینه‌های ماهیانه خود را افزایش دهید.

اما با استفاده کردن از راه‌های زمینی می‌توانید با هزینه کمتر ولی با صرف زمان بیشتری به مقصد برسید. علاوه بر این مسیرهای زمینی نیویورک تورنتو از زیبایی‌های زیادی برخوردار است که دیدن هرکدام از آن‌ها برای بار اول خالی از لطف نیست و می‌تواند تجربه دلچسب و لذت‌بخشی را برای شما ایجاد کند.

فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک با قطار چقدر است؟

اگر بخواهید فاصله زمینی و یا مسافت بین تورنتو و نیویورک را بپیمایید با قطار چیزی حدود ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. این موضوع همان دلیلی است که بسیاری از افراد سفرهای هوایی را به زمینی ترجیح می‌دهند. اما به ما اعتماد کنید چرا که بهترین سفر زمینی شما سفر تورنتو – نیویورک خواهد بود. چرا که زیبایی‌های مسافرت زمینی و چشم اندازهای ان را نمی‌توان با مسافرت هوایی مقایسه کرد.

اما برای اکثر افراد زمان نکته مهم‌تری است. هزینه مسافرت با قطار چیزی حدود ۱۲۰ دلار تا ۳۲۰ دلار است. این هزینه بسته به کوپه‌ای که رزرو می‌کنید و غذایی که سفارش می‌دهید متغیر است. البته این رقم در مدت زمان های مختلف و در نزدیک تعطیلات چند برابر می‌شود و همیشه یکسان نیست. اما به صورت میانگین می‌توانید این ارقام را به صورت معیار به ذهن بسپارید.

برای پیمودن فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک چقدر باید رانندگی کنیم؟

مسافت رانندگی یا فاصله زمینی بین تورنتو تا نیویورک ۷۸۹ کیلومتر و ۸۰۲ متر است. فاصله جاده ای بر اساس مایل بین این دو نقطه سفر ۴۹۰.۸ مایل است. این میزان یک عدد قابل توجه به حساب می آید برای این که این فاصله را بهتر متوجه شوید باید به این نکته توجه کنید که این فاصله چیزی معادل فاصله تهران تا یاسوج به حساب می‌آید.

رانندگی بدون توقف: ۴۹۰ مایل یا ۷۸۹ کیلومتر

مدت زمان رانندگی: ۷ ساعت و ۵۵ دقیقه

البته پیشنهاد ما به شما این است که در بین راه توقفی داشته باشید برای استراحت کوتاه یا غذا چرا که در حرکت‌های طولانی و مسیرهای جاده‌ای خطرهای مختلفی ممکن است وجود داشته باشد و لطفا بدون استراحت به پیمودن مسیرهای چند ساعت طولانی بپردازید.

فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک
newyork

ارزان ترین روش برای سفر زمینی تورنتو تا نیویورک چقدر است؟

قطعا ارزان‌ترین روش سفر کردن با اتوبوس است. از هر نظر که بررسی کنیم سفر کردن با اتوبوس به صرفه‌تر از راه‌های دیگر است چرا که در سفر با ماشین شخصی ممکن است حوادثی پیش بیاید که بخواهید خسارت‌های ناشی از آن را پرداخت کنید. از سمت دیگر هزینه سوخت و هزینه‌های موجود در دل سفر مثل خوراکی… می‌توانند بر میزان بودجه شما برای سفر اثرگذار باشند.

اما وقتی شما با اتوبوس سفر می‌کنید می‌توانید با بودجه محدودتر و با دردسر کم‌تر به مسیر برسید. البته شما زمان زیادی را باید در اتوبوس سپری کنید و به علاوه سفر با اتوبوس راحت نیست و در صورت استراحت کردن قطعا استراحتی ناراحت را تجربه خواهید کرد. اما اگر می‌خواهید در بودجه خود صرفه‌جویی کنید بهترین گزینه همین اتوبوس است. زمان رسیدن شما از تورنتو به نیویورک با اتوبوس چیزی حدود ۱۲ ساعت و ۵۶ دقیقه است. هزینه سفر با اتوبوس بین این دو مسیر از ۲۹ دلار تا ۴۱ دلار متغیر است.

زمان سفر با اتوبوس برای پیمودن فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک حدود ۱۱ ساعت و ۳۰ متر است و مسافتی در حدود ۵۲۱ مایل را پوشش می دهد. این شامل میانگین زمان توقف در حدود ۱ ساعت است. سرویس اتوبوس تورنتو به نیویورک که به وسیله Greyhound USA و Flixbus USA اداره می شود، از تورنتو، ON – ایستگاه اتحادیه حرکت می کند و به میدتاون نیویورک می رسد. به طور معمول ۱۴ اتوبوس در هفته حرکت می کنند، اگرچه برنامه تعطیلات آخر هفته و تعطیلات می تواند متفاوت باشد، بنابراین از قبل بررسی کنید.

فاصله بین تورنتو و نیویورک چقدر است؟

مجموع فاصله خطوط مستقیم بین تورنتو و نیویورک ۵۵۰ کیلومتر (کیلومتر) و ۵۰۰ متر است. فاصله بر اساس مایل از تورنتو تا نیویورک ۳۴۲.۱ مایل است. این یک فاصله خط مستقیم است و بنابراین اغلب اوقات مسافت واقعی سفر بین تورنتو و نیویورک ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل انحنای جاده متفاوت باشد.

مسافت رانندگی یا مسافت بین تورنتو تا نیویورک ۷۸۹ کیلومتر و ۸۰۲ متر است. فاصله جاده ای مبتنی بر مایل بین این دو نقطه سفر ۴۹۰.۸ مایل است.

canadian train

فاصله کانادا تا آمریکا چه اندازه است؟

کشور همسایه آمریکا، کانادا است. این دو کشور مرز خشکی دارند و فاصله بین کانادا تا امریکا بر حسب شهرهای مختلف چند متر تا چند صد متر می‌تواند متغیر باشد به همین دلیل برای این که فاصله دقیق کانادا تا امریکا را متوجه شوید باید بدانید که این دو عملا فاصله ای با یکدیگر ندارند و مرز مشترک دارند.

اما وقتی صحبت از فاصله تورنتو تا نیویورک می‌شود اوضاع متفاوت است و دیگر نمی‌توان ان گونه اظهار نظر کرد بلکه باید تا توجه به راه‌های جاده‌ای، موقعیت سال، میزان ترافیک، میزان اتلاف وقت در جاده و عوارضی یک زمان را به عنوان زمان رسیدن و یک فاصله کلی قابل عبور را به عنوان فاصله بین این دو شهر در نظر گرفت.

برای مثال فاصله بین تورنتو تا نیویورک ۷۸۹ کیلومتر و ۸۰۲ متر است. این عدد برای وقتی است که یک شخص قصد رانندگی داشته باشد و طبق همین مسیرهای موجود و قابل عبور بین تورنتو و نیویورک این عدد محاسبه شده است.

تفاوت زمانی تورنتو و نیویورک چند ساعت است؟

تفاوت زمان طلوع خورشید یا تفاوت زمانی واقعی بین تورنتو و نیویورک به یک ساعت نمی رسد و حدود ۲۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه است. توجه کنید که محاسبه زمان تورنتو و نیویورک بر اساس زمان UTC شهر خاص است. ممکن است از زمان استاندارد کشور، زمان محلی و غیره متفاوت باشد.

چه زمانی برای سفر زمینی از  تورنتو به نیویورک بهتر است؟

تورنتو در حدود ۵۵۰ کیلومتری نیویورک از مسیر جاده ای واقع شده است، بنابراین اگر با سرعت ثابت ۵۰ کیلومتر در ساعت سفر کنید، می توانید در ۱۵ ساعت و ۳۹ دقیقه به نیویورک برسید. زمان سفر شما به نیویورک ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد. در واقع همانطور که مشاهده کردید مسیر رفت و برگشت دارای کیلومترهای متفاوتی هستند و فاصله نیویورک تا تورنتو با فاصله تورنتو تا نیویورک متفاوت است.

آیا بین تورنتو یا نیویورک جایی برای اتراق وجود دارد؟

برای اشخاصی که نمی‌خواهند به شکل بدون توقف و ناگهانی سفر کنند این بخش از مقاله بخش خوب و مفیدی است. نقطه میانی یا نیمه راه، نقطه مرکزی بین محل مبدا و مقصد است. نقطه میانی بین تورنتو و نیویورک در عرض جغرافیایی ۴۲.۲۱۴۴۱۱۱۰۷۶۹۱ و طول جغرافیایی ۷۶.۶۳۲۰۷۸۹۵۲۰۱- واقع شده است. اگر به نوشیدنی نیاز دارید، می‌توانید پس از بررسی ایمنی، امکان‌سنجی و غیره، در اطراف این مکان توقف کنید.

toronto

نقشه فاصله تورنتو تا نیویورک را چگونه می‌توانیم به دست بیاوریم؟

سفرهای جاده‌ای نیاز به مپ دارد که خوشبختانه با توجه به اینکه همه در گوشی خود از جی پی اس استفاده می‌کنند و ماشین‌ها هم دارای جی پی اس هستند می‌توانید نقشه کل مسیر را مشاهده کنید. نیویورک تقریباً در سمت جنوب شرقی تورنتو واقع شده است. درجه باربری از تورنتو تا نیویورک ۱۲۶ درجه است. جهت جنوب شرق داده شده از تورنتو فقط تقریبی است. نقشه گوگل داده شده جهتی را نشان می دهد که در آن خط آبی نشان دهنده اتصال جاده به نیویورک است.

در نقشه سفر به سمت نیویورک می توانید هتل های مسیر، نقاط توریستی، مکان های پیک نیک، پمپ بنزین و مکان های مذهبی مختلف را پیدا کنید. نقشه گوگل داده شده برای مشاهده همه مکان ها مطابق انتظار شما راحت نیست، اما به صورت کلی می‌تواند رستوران‌های بین راهی و حتی هاستل‌ها را به شما نشان بدهد که این موضوع شاید در فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک تاثیرگذار نباشد اما در سفر زمینی اثر بسیار زیادی دارد و بسیار کمک کننده خواهد بود.

فاصله سفر از تورنتو تا نیویورک همیشه یکسان است؟

در واقع مسافت همیشه یکسان است اما زمان پیمودن آن‌ها بسته به عوامل مختلف می‌تواند متغیر باشد. ممکن است شما در ماه‌های سرد سال چیزی حدود ۸ ساعت را برای پیمایش این مسیر بگذارید اما در تعطیلات تابستانی این مسیر چیزی حدود ۱۱ ساعت به طول بینجامد.

مسافت سفر به سمت تورنتو یا نیویرک ممکن است به دلیل ترافیک یک طرفه متفاوت باشد. می‌توانید از اداره راه سوالاتی را در این باره بپرسید یا از سایت‌های آن‌ها پاسخ سوالاتتان را بیابید.

برای مثال اگر سؤالی دارید مانند فاصله بین تورنتو و نیویورک چقدر است؟ و فاصله تورنتو تا نیویورک چقدر است؟ فاصله رانندگی بین تورنتو و نیویورک، فاصله تورنتو تا نیویورک از طریق جاده، فاصله زمینی تورنتو و نیویورک ۵۵۷ کیلومتر / ۳۴۶.۴ مایل است و فاصله بین تورنتو و نیویورک در مسیر جاده ای یا چنین کیوردهایی را میتوانید به سادگی در اداره راهبری هر کشوری سرچ کنید و جواب را به دست بیاورید و آن‌ها به این سوالات نیز پاسخ خواهد داد. برخی از مسیرهای مسافرتی محبوب و پیوندهای آنها در اینجا آورده شده است.

مسیر حرکت از تورنتو به نیویورک جذاب است؟

فرض کنید در واقع قصد دارید یک سفر جاده ای به شهر نیویورک داشته باشید و می خواهید در طول مسیر توقف کنید تا استراحت کنید. اگر یک سفر جاده ای واقعی است، ممکن است بخواهید در طول مسیر ایستگاه های جالبی را بررسی کنید، در رستوران های عالی غذا بخورید، و شاید حتی هتلی برای اقامت شبانه پیدا کنید. این همان چیزی است که  اکثر مسافران نگران ان هستند.

زیبایی‌های جاده را نمیتوان انکار کرد. اگر مسیر خسته کننده و یکنواخت باشد حتی می‌تواند احتمال خطرهای جاده‌ای را هم افزایش بدهد به همین دلیل می توانید قبل از حرکت تمام ایستگاه ها را از تورنتو به نیویورک چک کنید و امکانات آن‌ها بررسی کنید تا برنامه ریزی سفر شما کامل بشود. این موضوع اگرچه موضوع ساده ای است اما می‌توانید برای پیمودن فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک به شما کمک کند.

بر اساس طول این سفر، ما فکر می کنیم که می توانید این سفر جاده ای سرگرم کننده را بیش از یک روز گسترش دهید و در چند روز این مسیر را بپیمایید. این موضوع هم از نظر ایمنی جالب تر است و هم اگر عجله نداشته باشید می‌توانید از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.

اگر بخواهید که سفر جاده ای راحتی را تجربه کنید می‌تواند به ۲ روز رانندگی بپردازید. اینگونه شما هم می‌توانید شب در هاستل‌های بین راهی تورنتو تا نیویورک استراحت کنید و در روز در هر رستورانی که بین راه میبینید وقت خود را بگذرانید و وعده خود را میل کنید.

با برنامه ریزی کامل برنامه سفر برای طی کردن فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک، میتوانیم با خیال راحت بگوییم که شما در هر روز نه ساعت در جاده خواهید بود و شب به استراحت خواهید پرداخت. اینگونه خستگی غالب خود را به تورنتو یا نیویورک نخواهید برد و بسیار پر انرژی به مقصد خود می‌رسید.

ایستگاه های بین شهری تورنتو تا نیویورک کدام شهرها هستند؟

این مسیر برای حرکت از سمت تورنتو تا نیویورک است. اگر عجله ندارید و میخواهید با ماشین شخصی این مسیر را بپیمایید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از دستورالعمل زیر پیروی کنید تا هم بتوانید دیدنی‌های بین راه را ببینید و هم بدون خستگی به رانندگی و پیمودن مسیر بپردازید.

سفر ما از تورنتو شروع می‌شود

پس از این که حدود ۱.۵ ساعت رانندگی کردید، سپس در آبشار نیاگارا توقف کنید و حدود ۱.۵ از زیبایی‌های این آبشار لذت ببرید بدون این که نگران دیر شدن و یا جا ماندن از مسیر باشید چرا که در هر لحظه که بخواهید می‌توانید در سریع‌ترین شکل ممکن به تورنتو برسید. بعد، چند ساعت دیگر رانندگی کنید، سپس در روچستر (نیویورک) توقف کنید و ۱ ساعت بمانید. ۱.۵ ساعت رانندگی کنید و سپس در سیراکوز (نیویورک) توقف کنید. شب بمانید.

روز بعد، حدود ۱.۵ ساعت رانندگی کنید، سپس در بینگهامتون توقف کنید و حدود ۱ ساعت بمانید. بعد، ۱ ساعت دیگر رانندگی کنید، سپس در Scranton توقف کنید و ۱ ساعت بمانید. ۴۹ دقیقه رانندگی کنید، سپس در شرق استرودزبورگ توقف کنید و ۱ ساعت بمانید. در نهایت، حدود ۱.۵ ساعت رانندگی کنید و به شهر نیویورک برسید. این‌ها همه اییستگاه‌ها و شهرهای بین راهی تورنتو تا نیویورک بودند که باید هر کدام از آن‌ها را به خاطر بسپارید تا از مسیر منحرف نشوید و در راستای درست به سمت آمریکا حرکت کنید.

برای مشاهده تمام جزئیات این برنامه سفر، از جمله رستوران های توصیه شده، هتل ها، و کارهایی که باید در طول مسیر انجام دهید، میتوانید گوگل مپ را چک کنید تا از ساعت باز بودن و یا بسته بودن هرکدام از هتل ها و رستوران‌ها باخبر شوید.

New York to Toronto

فاصله تورنتو تا واشنگتن چه قدر است؟

مدت زمان سفر با قطار از تورنتو به واشنگتن دی سی چقدر است؟ فاصله بین تورنتو و واشنگتن دی سی تقریباً ۳۵۰ مایل یا ۵۶۳ کیلومتر است. میانگین سفر با قطار بین این دو شهر ۲۶ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می کشد، آیا به دنبال راه هایی برای گذراندن زمان هستید؟ ارزان ترین راه برای رفتن از تورنتو به واشنگتن اتوبوس از طریق منهتن است که ۵۰ تا ۷۵ دلار هزینه دارد و ۱۸ ساعت و ۱۳ دقیقه طول می کشد. آیا قطار مستقیم بین واشنگتن و تورنتو وجود دارد؟ نه، هیچ قطار مستقیمی از ایستگاه واشنگتن به ایستگاه تورنتو وجود ندارد. با این حال، خدماتی وجود دارد که از ایستگاه یونیون واشنگتن حرکت می کنند و از طریق ایستگاه پن نیویورک به ایستگاه یونیون تورنتو می رسند.

فاصله اتاوا تا نیویورک زیاد است؟

طبق برنامه ریز مسیر، کوتاه ترین مسیر بین اتاوا و نیویورک ۴۴۰.۶۷ مایل (۷۰۹.۱۹ کیلومتر) است. زمان رانندگی تقریبا ۸ ساعت ۵۸ دقیقه

فاصله شهر نیویورک تا اتاوا چقدر است؟ اگر می‌توانید کل این سفر را بدون توقف با ماشین انجام دهید، پاسخ سریع در اینجا آمده است.در ضمن شما میتوانید برای کم کردن دغدغه های ذهنی تان در طول سفر از اجاره ماشین برای مسافرت کوتاه با راننده یا حتی بدون راننده نیز استفاده کنید.

اگر رانندگی بدون توقف داشته باشید و اصلا در هیچ نقطه ای از مسیر توقف نکنید مطول مسیر شما خواهد بود: ۴۴۰ مایل یا ۷۰۸ کیلومتر

مدت زمان رانندگی برای رسیدن از اتاوا به نیویورک چیزی حدود : ۶ ساعت و ۵۷ دقیقه است

در واقع، احتمالاً می خواهید یک استراحت کوتاه و یک توقف برای استراحت، گاز یا غذا در طول مسیر اضافه کنید. برای دریافت تخمینی بهتر به مدت زمان این سفر، به میزان زمان این بیفزایید تا محاسبه کنید اگر با توقف رانندگی کنید چند ساعت طول می کشد.

فرض کنید در واقع قصد دارید یک سفر جاده ای به شهر نیویورک داشته باشید و می خواهید در طول مسیر توقف کنید تا استراحت کنید. اگر یک سفر جاده ای واقعی است، ممکن است بخواهید در طول مسیر ایستگاه های جالبی را بررسی کنید، در رستوران های عالی غذا بخورید، و شاید حتی هتلی برای اقامت شبانه پیدا کنید. این همان چیزی است که Trippy برای آن عالی است و به شما کمک می کند تا برنامه های سفر را با جزئیات مشخص کنید.

بر اساس طول این سفر، ما فکر می کنیم که می توانید این سفر جاده ای سرگرم کننده را بیش از یک روز گسترش دهید.

سفر جاده ای: ۲ روز رانندگی

با برنامه ریزی کامل برنامه سفر، می توانیم کل زمان سفر شما را برای طی کردن فاصله زمینی تورنتو تا نیویورک تخمین بزنیم.

زمان سفر: ۸.۵ ساعت در جاده با ۱ شب

برنامه سفر

شما در اتاوا رانندگی را شروع می‌کنید.

حدود ۱.۵ ساعت رانندگی کنید، سپس در Thousand Islands توقف کنید و حدود ۱ ساعت بمانید. بعد، ۵۲ دقیقه دیگر رانندگی کنید، سپس در واتر تاون (نیویورک) توقف کنید و ۱ ساعت بمانید. ۱ ساعت رانندگی کنید و سپس در سیراکوز (نیویورک) توقف کنید. شب بمانید. روز بعد، حدود ۱.۵ ساعت رانندگی کنید، سپس در بینگهامتون توقف کنید و حدود ۱ ساعت بمانید. بعد، ۱ ساعت دیگر رانندگی کنید، سپس در Scranton توقف کنید و ۱ ساعت بمانید. ۲ ساعت رانندگی کنید سپس در سامیت توقف کنید و ۱ ساعت بمانید.

در نهایت حدود ۳۴ دقیقه رانندگی کنید و به شهر نیویورک برسید.

برای مشاهده تمام جزئیات این برنامه سفر، از جمله رستوران های توصیه شده، هتل ها، و کارهایی که باید در طول مسیر انجام دهید، می‌توانید ساعت و جزئیات را در گوگل مپ مشاهده کنید تا بتوانید برنامه ریزی دقیق‌تری را داشته باشید.

سفر بی خطر | دعای سفر و تفسیر آن

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *