بهترین شهر توریستی ترکیه برای مسافرت کجاست؟

113
0
بهترین شهر توریستی ترکیه

آیا میدانید بهترین شهر توریستی ترکیه و یا به عبارت بهتر توریستی ترین شهر ترکیه برای مسافرت کدام است؟ ترکیه یکی از همسایه‌های غربی ایران است که به یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان بدل شده است. بنابراین مسافران زیادی هر ساله برای بازدید از شهرهای مختلف این کشور به ترکیه سفر می‌کنند، این موضوع به دلیل وجود تعداد زیادی شهر توریستی در ترکیه است.

شهرهای ترکیه جایی هستند که اکر در آن‌ها حضور داشته باشید، زندگی ترکی را در پر جنب و جوش ترین حالت خود تجربه می کنید. بسیاری از شهرهای ترکیه، حتی شهرهایی که امروزه به عنوان مراکز مدرن تجارت و صنعت شناخته می‌شوند، ریشه‌های باستانی دارند و مناطق قدیمی شهر مملو از معماری زیبای دوره‌های قدیمی‌تر، اعم از عثمانی، بیزانس یا کلاسیک هستند. اگر می خواهید آثار ساختمانی بزرگ امپراطوری های گذشته را کاوش کنید، باید بهترین شهر توریستی ترکیه را بشناسید و به آنجا سفر کنید.

با ما تا انتهای این لیست همراه باشید تا بتوانید از بین ۳۶۰ شهر، ۱۷ تا از بهترین و توریستی ترین شهر های ترکیه را پیدا کنید و به آنجا سفر کنید:

بهترین شهر توریستی ترکیه
توریستی ترین شهر ترکیه

استانبول بهترین شهر توریستی ترکیه

استانبول توانسته است هم گذشته وسیع باستانی و هم هیاهوی مدرن و پرهیجان خود را با هشیاری که به وسیله بسیاری از کلانشهرهای دیگر مدیریت نمی شود، ادغام کند. استانبول کلان شهر و توریستی ترین شهر ترکیه است. این کشور که در سواحل متضاد اروپا و آسیا قرار دارد، حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

جای تعجب نیست که استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی در جهان است. تعداد کمی از شهرهای دیگر روی زمین وجود دارند که می توانید از این انبوه آثار تاریخی شگفت انگیز از دوران های مختلف دیدن کنید. استانبول به عنوان بهترین شهر توریستی ترکیه در مرکز شهر قدیمی خود، جاذبه‌های توریستی فراوانی دارد که از کل آثار باستانی بسیاری از کشورها بیشتر است.

می‌توانید سفر خود را کمی طولانی تر کنید و هفته‌ها را اینجا بگذرانید و همچنان چیزهای جدید برای دیدن و مکان‌های جالب برای دیدن و خرید پیدا کنید. در اولین شهر از لیست بهترین شهر توریستی ترکیه، معروف‌ترین پروژه‌های ساختمانی بزرگ امپراتوری شهر را از امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی خواهید دید.

مسجد آبی، ایاصوفیه (آیا صوفیه)، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ چهار مسجد بزرگ هستند. با این حال، فراتر از اینها، آب انبارهای بیزانسی، مساجد چند گنبدی و کاشی کاری مجلل، معماری کاخ باروک، و کلیساهای نقاشی شده برای اکتشاف بیشتر در استانبول وجود دارد که میتوانید همه اینها را با برنامه ریزی و استانبول گردی ارزان بگردید.. تاریخ باستان تنها بخشی از جذابیت استانبول است.

استانبول به عنوان اولین انتخاب شما در یکی از بهترین شهر توریستی ترکیه هرگز شما را ناامید نخواهد کرد.

آنتالیا دومین شهر توریستی ترکیه

تفرجگاه برتر مدیترانه‌ای ترکیه نیز با جمعیت ۱.۲ میلیون نفری یک مرکز تجاری مهم است، این شهر توانسته است بخش زیادی از صنعت گردشگری ترکیه را به خود اختصاص دهد.

اگر می‌خواهید آفتاب و شن و ماسه را با امکانات شهری ترکیب کنید، آنتالیا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه است. زندگی در آنتالیا جریانی آرام و ساحلی دارد که این فضا هم در ساحل کنییالتی و هم در ساحل لارا یافت می شود، اما صحنه پر جنب و جوش و متنوع کافه ها و رستوران های شهر همچنان به راحتی قابل استفاده است.

اگر مناظر داخل شهر کافی نیست، آنتالیا نیز در آستانۀ مجموعه ای از مکان های باستانی مهم ترکیه قرار دارد. با وجود ویرانه‌های معروف دوران کلاسیک آسپندوس، پرگه، ساید، و ترمسوس که فقط یک روز برای بازدید از ان‌ها زمان زیاد دارید، پیدا کردن یک شهر ساحلی با امکانات بیشتری برای شما سخت است. آنتالیا اتمام حجتی برای بهترین شهر توریستی بودن در ترکیه است.

اگر قصد اقامت در بهترین هتل های آنتالیا بلک را دارید، اول این مقاله را بخوانید.

آنتالیا توریستی ترین شهر ترکیه
شهر توریستی ترکیه

ازمیر

ازمیر در مقام سوم بهترین شهر توریستی ترکیه است و از سمت دیگر سومین شهر بزرگ ترکیه نیز محسوب می‌شود. با جمعیت ۲.۹ میلیون نفری، ازمیر یکی از شهرهایی است که اختیارات زیادی را در صنعت گردشگری در اختیار شما قرار خواهد داد. این موضوع همان چیزی است که بسیاری از افراد منتظر آن هستند.

ازمیر که تا امتداد ساحل دریای اژه گسترده شده است، امروزه به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین مراکز شهری ترکیه شناخته می شود. هیاهوی ساخت و سازهای جوان، تجاری و نمای مدرن شهر ازمیر، تاریخ وسیع این شهر را پنهان می کند.

ازمیر زمانی با نام  Smyrna شناخته شده بود، این شهر در زمان های قدیم مهم ترین شهر بندری در امتداد خط ساحلی بود که این موضوع از دوره روم تا پایان دوران عثمانی ادامه داشت. ازمیر همراه با اسکندریه در مصر، برای قرن‌ها به عنوان یک مرکز جهانی مدیترانه مورد توجه قرار می‌گرفت، جایی که ترک‌ها، یونانی‌ها، یهودیان و ارمنی‌ها در آن رونق فراوانی را به پا داشتند.

فتحیه با چهارمین آرا برای توریستی بودن در ترکیه

این شهر کوچک ۱۰۰۰۰۰ نفری با محیط دیدنی مقابل بندر خود یکی از محبوب ترین مکان های ترکیه برای بازدید در امتداد سواحل مدیترانه است. اگر عاشق قایقرانی در دریای پرتلاطم هستید فتحیه پیشنهاد ما به شما است. فتحیه مقصد اصلی قایق رانی است. مجموعه‌ای از فعالیت‌های قایقرانی، از تورهای روزانه گروهی قایق گرفته تا کرایه قایق‌های تفریحی خصوصی چند روزه، در فتحیه ارائه می‌شوند.

بندر شهر فتحیه همچنین نقطه عزیمت برای معروف ترین برنامه سفر قایقرانی ترکیه است: کروز سه شبه آبی، که برخی از بهترین منظره های ساحلی را در امتداد این ساحل به نمایش می گذارد. اگرچه فتحیه اساساً و تماماً دارای جذابیت های آبی است، اما نمی‌توان از جنگل‌ها و طبیعت بکر و جذاب آن چشم پوشید.

اکثر ایرانی ها فکر می‌کنند که بهترین شهر توریستی ترکیه تنها استانبول و انتالیا هستند. اما فتحیه به عنوان مرواریدی کشف نشده است. ویرانه‌های دوره کلاسیک لیسیایی زانتوس و لتون که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند، تنها دو مکان از مکان‌های باستان‌شناسی اصلی فتحیه هستند که در فاصله یک قدمی شما از دریا قرار دارند و دیدن ان‌ها خالی از لطف نیست.

با این حال، اگر صرفاً روی خورشید و دریا تمرکز کرده‌اید، این نزدیک‌ترین پایگاه شهری برای سواحل معروف اولودنیز، با پاراگلایدر و سفرهای قایق، و دره پروانه‌ها است.

بهترین شهر توریستی ترکیه
فتحیه، یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه

گازیانتپ

مرکز باقلوای ترکیه نیازی به معرفی برای مسافران ندارد. خوراکی های شیرین غازیانتپ در سراسر ترکیه مشهور است. با وجود این، چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. یکی از جاذبه های گردشگری برجسته موزه موزاییک Gaziantep Zeugma است.

موزه گازینتیپ یک موزه معاصر است و به زیبایی طراحی شده است، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های جهان از هنرهای موزاییکی در دوره رومی را در خود جای داده است. یکی از لذت های واقعی غازیانتپ ، گشت و گذار در منطقه قدیمی شهر است.

انبوه باقلوافروشی ها و کوچه های بازار جمع و جور، مملو از فروشگاه های صنایع دستی سنتی و قهوه خانه های تاریخی، می تواند یک روز کامل از وقت شما را مصرف کند. باید برای گازیانتیپ یا غازیانتیپ یک وقت جداگانه بگذارید تا از جای جای شهر خبردار شوید.

کوش آداسی شهری فراموش نشدنی از بهترین شهرهای ترکیه

کوش آداسی یک شهر پر جنب و جوش و سرگرم کننده برای بازدید است و  به لطف تعداد زیادی از شرکت های تور که در اینجا فعالیت می کنند، یک مقصد محسوب برای تعطیلات است. در ساحل، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که صحنه مخاطره انگیزی را برای مهمانی های شبانه شما می‌سازند. هتل های کوشی آداس برای سخت پسندان بسیار توصیه میشود.

به دور از سواحل دوست داشتنی و مناظر خیره کننده دریا، نزدیکی کوش آداسی به برخی از مناظر تاریخی و طبیعی شگفت انگیز باعث می شود که ارزش توقف در آن را داشته باشد. هر کدام از زیبایی‌های طبیعی و غیر طبیعی کوش آداسی ارزش وقت گذاشتن دارند و یکی جذاب‌تر از دیگری هستند.

اسکی شهیر

این شهر پایتختی بزرگ  برای  فرهنگ ترکیه، کافه‌ها، باغ‌ها و هنر است. اسکی شهیر پر از انرژی و هیاهو است، اسکی‌شهیر برای خانواده‌های محلی که در تعطیلات آخر هفته تابستان به اینجا سفر می‌کنند بهترین انتخاب استو پیکنیک‌های کوچک و قایق سواری در اسکی شهیر بهترین هستند. قطعا شما نمی‌توانید در شهرهای دیگر ترکیه پیکنیک‌های جذابی به جذابیت اسکی شهیر داشته باشید.

بسیاری از مسافران از اسکی شهیر دور می زدند و به شهرهای دیگر سفر می‌کنند چرا که مطمئن نیستتند که اسکی شهیر ارزش دیدن را داشته باشد یا خیر، اما خطوط قطار سریع السیر جدید که استانبول را به آنکارا و قونیه متصل می کند، اسکی شهیر (ایستگاهی در هر دو خط) را به ایستگاهی محبوب برای مسافران داخلی کشور تبدیل کرده است.

آنتاکیا، مقصدی ناشناخته از بهترین شهر توریستی ترکیه

آنتاکیا (که اغلب در محلی هاتای نامیده می شود) انطاکیه باستانی است، مرکز اولیه مسیحیت، جایی است که هم سنت پل و هم سنت پیتر برای اولین بار شروع به موعظه می کردند. منطقه هزارتوی شهر قدیمی، با کوچه‌های سنگ‌فرش، خانه‌های قدیمی عثمانی، بازارها، و تعداد انگشت شماری کلیسا، برای قدم زدن بی‌هدف عالی است. دیگر جاذبه های مهم آنتاکیا در حومه مرکز قرار دارند. مجموعه هنر موزاییک رومی و بیزانسی در موزه باستان شناسی هاتای تنها با غازیانتپ در جایگاه جهانی خود در حال رقابت است. علاوه بر موزاییک‌ها، این موزه آثار شگفت‌انگیز عصر برنز را نیز به نمایش می‌گذارد.

توریستی ترین شهر ترکیه
شهر توریستی ترکیه

ترابزون

ترابزون یکی از توریستی ترین شهرهای دریای سیاه و یکی از بهترین شهر توریستی ترکیه محسوب می‌شود. بیشتر بازدیدکنندگان معمولاً فقط یک شب را در ترابزون می گذرانند و قبل از سفر به تپه های سرسبز چای در ترکیه یا بازدید از صومعه سوملا، یکی از معروف ترین مناظر دریای سیاه تعطیلات خود را سپری می کنند. اگرچه این صومعه در چندین سال گذشته برای بازسازی بسته شده است، اما تنها مشاهده موقعیت مکانی آن، که در بالای صخره های ناهموار ساخته شده است، هنوز آن را به یک جاذبه اصلی تبدیل می کند.

ترابزون بیشتر از زمانی که بیشتر مسافران به آن اختصاص می دهند ارزش دارد. در خود شهر، دیدنی اصلی توریستی ایا صوفیا است، مسجدی که به کلیسا تبدیل شده و نقاشی‌های دیواری مهم قرن سیزدهمی را در خود جای داده است. دیدنی های ترابزون تا حدی جذاب هستند که اگر تمام آن‌ها را بدانید وقتی که در استانبول برای مسافرت در نظر گرفته‌اید را با ترابزون تقسیم می‌کنید تا بتوانید  زیبایی‌های آن را کشف کنید. ترابزون همچنین یکی از بهترین مقاصد دریای سیاه برای چشیدن انواع و اقسام غذاهای دریایی دریای سیاه است. رستوران‌های زیادی در مرکز شهر در غذاهای متمایز این منطقه تخصص دارند و ترکیبی از طعم‌های گرجی، یونانی و ترکی را به نمایش می‌گذارند که به گذشته چندفرهنگی دریای سیاه بازمی‌گردد. پس ترابزون را به عنوان یکی از شهرهای توریستی ترکیه فراموش نکنید.

بدروم یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای توریست ها

بدروم یک مکان شیک و باحال برای گذراندن اوقات فراغت، شهری فوق العاده است که هر آنچه را که در یک مقصد تعطیلات می خواهید بخواهید دارد. با سواحل دوست‌داشتنی و ظاهری زیبا در کنار دریای اژه شهر که در کنار خانه‌های سنتی سفیدپوش و کافه‌های کوچک دلپذیر و کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده‌ای که می‌توانید در شهر پیدا کنید، می‌درخشد. این مکان تاریخی با قلعه‌ای خیره‌کننده، خرابه‌های باستانی و آمفی‌تئاتر تماشایی است، بارهای زیبا، رستوران‌های شیک، و کلوپ‌های شبانه پرجنب‌وجوش بدروم به این معنی است که همه چیز برای لذت بردن از آن وجود دارد.

شهر چشمه با سرچشمه توریسم در ترکیه

این شهر تفریحی ساحلی که تنها هشت کیلومتر از جزیره گیک کیوس فاصله دارد، دارای یک گردشگاه فوق‌العاده در کنار آب، یک قلعه جنوایی خیره‌کننده و بسیاری موارد دیگر برای بازدید بازدیدکنندگان است. در حالی که قلعه بدون شک جاذبه اصلی شهر چشمه است، ساحل شهر چشمه مدرن پر از زندگی است، مانند بسیاری از مغازه ها و رستوران ها دربخش قدیمی شهر که خیره کننده هستند.

بورسا، جایی فراموش نشدنی و توریستی ترین شهر ترکیه

پایتخت اصلی امپراتوری عثمانی، بورسا امروز شهری وسیع، پرهیاهو و مدرن است که دو میلیون جمعیت دارد. بیشتر بازدیدکنندگان می خواهند گشت و گذار خود را در مناطق مرکزی شهر متمرکز کنند. مسجد جامع ۲۰ گنبدی، نمای داخلی مسجد و مقبره یشیل با کاشی کاری‌های فراوان، و مقبره‌های تزئین شده رنگارنگ اولین سلاطین عثمانی در مجتمع مرادیه، معروف‌ترین بناهای دوران سلطنت امپراتوری بورسا هستند.

در مرکز شهر، بازار بزرگ سرپوشیده قرار دارد، جایی که چندین هان (کاروانسرا) و بیدستنس (انبارها) میراث بورسا را ​​به عنوان نقطه تجاری مسیر ابریشم به نمایش می گذارند. کوزا هان را از دست ندهید با مغازه های ابریشم متعددش که همچنان به برپا داشتن سنت ترکی ادامه می دهند.

با این حال، برای برخی از مسافران، تمام این میراث به نمایش درآمده در مرحله دوم قرار دارند. بسیاری از توریست ها  اینجا هستند تا اسکندر کباب را در شهری که در آن اختراع شده است بخورند. تقریباً همه رستوران‌های شهر این را به عنوان غذای اصلی خود ارائه می‌دهند.

شهر توریستی ترکیه

سانلیورفا

شانلی اورفا که ادعا می شود زادگاه حضرت ابراهیم و زمانی شهر بیزانسی ادسا بوده است، همیشه یکی از جالب ترین توقفگاه ها در جنوب شرقی ترکیه بوده است. سانلیورفا به عنوان توریستی ترین شهر ترکیه در چند سال اخیر موج جدیدی از بازدیدکنندگان را به این شهر سرازیر کرده است. تک‌ساخت‌های نوسنگی که درست در حومه شهر قرار دارند، در سال ۲۰۱۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.

در مرکز شهر، یک موزه باستان‌شناسی جدید و عظیم و کاملاً معاصر، یکی از جذاب‌ترین تجربیات موزه‌ای ترکیه را فراهم می‌کند، و با اختصاص بخش بزرگی از فضای آن به نمایشگاه‌هایی از اهمیت منطقه گوبکلتپه و منطقه شانلی‌اورفا در تاریخ اولیه بشر، به‌طور کامل سایت فرهنگی و تاریخی شهر را تکمیل می‌کنند.

حتی بدون این دو جاذبه توریستی مهم اخیر، دیدنی های شانلی اورفا برای بازدیدکنندگان فراوان است. بازار محله شهر قدیمی محل شلوغی است، جایی که کارگاه‌های صنایع‌دستی سنتی و غرفه‌های بازار در میان کوچه‌های باریک جمع شده‌اند و اکنون حیاط کاروانسراهای قدیمی به عنوان کافه‌های فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پارک سرسبز Gölbaşı که از منطقه قدیمی شهر خارج می شود، در قلب شهر قرار دارد. این منطقه زیارتی بزرگ، با مساجد تاریخی که در مکان‌های مهم داستان ابراهیم ساخته شده‌اند، و حوضچه‌های ماهی پر از ماهی کپور مقدس، در مرکز فرهنگ محلی شهر همراهی  می‌کند.

قونیه، مقر عشق در فهرست توریستی ترین شهر ترکیه

موزه مولانا با کاشی‌کاری‌های پرآذین، محل مقبره شاعر و واعظ صوفی قرن سیزدهم، مولانا سلال‌الدین رومی، این پایتخت قدیمی سلجوقیان را به توقفگاه اصلی هر مسافری که از سواحل مدیترانه به سمت شرق می‌رود، تبدیل کرده است.

بیشتر بازدیدکنندگان زمان سفر خود را برای تماشای اجرای دراویش چرخان (دو بار در تابستان، هفته ای یک بار در بقیه سال) در زادگاه این فرقه صوفی مولوی وقت می گذارند. ارتباط صوفیانه قونیه نام گردشگری خود را به خود اختصاص داده است، اما کارهای زیادی برای انجام دادن به غیر از دراویش وجود دارد.

شهر مرکزی مملو از مساجد و بناهای تاریخی باقی مانده از دوران بزرگ قونیه به عنوان پایتخت سلجوقیان در قرن سیزدهم است. برخی از آنها، مانند Karatay Medresesi، با زحمت بازسازی شده و به موزه های جالبی تبدیل شده اند که دستاوردهای هنری دوران سلجوقیان را برجسته می کند.

در خارج از خود شهر، دشت‌های بی‌نظیر اطراف خانه مجموعه‌ای از جاذبه‌هاست که مسافران تاریخ‌اندیش را متقاعد می‌کند که شب دیگری را در شهر بگذرانند. در بالای فهرست، تپه سکونتگاهی چاتالهویوک قرار دارد، جایی که باستان شناسان یکی از بزرگترین دهکده های دوران نوسنگی جهان را کشف کردند.

آنکارا

پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور با پنج میلیون نفر جمعیت در مرکز این کشور به بازدیدکنندگان لبخند می‌زند. آنکارا یک مرکز تجاری و صنعتی گسترده است، اما دو دلیل بزرگ برای اضافه کردن آن به تور ترکیه وجود دارد.

Beeline در اینجا برای بازدید از موزه عالی تمدن های آناتولی، که مجموعه ای بی نظیر از آثار باستانی از سایت های باستان شناسی در سراسر کشور را در خود جای داده است، بهترین گزینه است. نمایشگاه ها از نوسنگی تا عصر آهن را شامل می شود. اگر می خواهید گستره وسیع تاریخ باستانی ترکیه را درک کنید، این بهترین مکان در این کشور است.

یکی دیگر از جاذبه های مهم آنکارا، و یک مکان زیارتی مدرن، Anıtkabir است. این مجموعه بالای تپه مقبره آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن را در خود جای داده است. بیایید اینجا تا بفهمید این ملت مدرن چگونه در سال‌های پس از جنگ جهانی اول شکل گرفت.

آنکارا همچنین نزدیک‌ترین پایگاه به ویرانه‌های پایتخت هیتی‌ها Hattuşa، امپراتوری عصر برنز، که زمانی بر بیشتر آناتولی حکومت می‌کرد.

ادرنه جایی است که هر گردشگری آن را  شهر توریستی ترکیه بدانید

ادرنه که در مقابل مرزهای بلغارستان و یونان قرار دارد، شهر اصلی تراکیه (گوشه کوچک شمال غربی ترکیه که در داخل اروپا قرار دارد) است. ادرنه یا ادیرنه زمانی که شهر رومی آدریانوپل و بعدها پایتخت امپراتوری عثمانی بود (محمت دوم فتح قسطنطنیه را از اینجا آغاز کرد)، ادرنه تاریخ طولانی و بزرگی دارد که می توان آن را در معماری امپراتوری حفظ شده که هنوز در شهر مرکزی آن پراکنده است مشاهده کرد.

مهمترین جاذبه توریستی شهر، مسجد سلیمیه ادرنه است که به عنوان بهترین نمونه از معماری مسجد ساخته شده توسط معمار مشهور عثمانی سینان شناخته می شود. با این حال، هر بازدید کننده ای که به تاریخ علاقه مند است، با انبوهی از مساجد و بناهای تاریخی دوران عثمانی برای کاوش، کارهای دیگری برای انجام در ادرنه پیدا خواهد کرد.

موقعیت ادیرنه آن را به یک توقف مناسب در مسیر زمینی بین استانبول و بلغارستان یا شمال یونان تبدیل کرده است.

آماسیا شهر توریستی ترکیه که جذابیت ان تمام نمی‌شود

آماسیا بین صخره‌های مرتفع فشرده شده و رودخانه یشیلیرماک در مرکز آن جای گرفته است. آماسیا اگرچه امروزه شهری آرام و کوچک است، زمانی پایتخت پادشاهی پونتوس بود و بعدها، در دوران رومیان شهر، زادگاه استرابون، جغرافیدان مشهور رومی بود.

ممکن است تعداد کمی جاذبه های توریستی بزرگ یا کارهای مهمی در شهر وجود داشته باشد، اما آماسیا با فراهم کردن محیط و فرصت های فراوان برای تماشای مناظر، این واقعیت را جبران می کند.

در کنار رودخانه قدم بزنید، جایی که دسته ای از عمارت های چوبی حفاظت شده عثمانی در کرانه شمالی قرار گرفته اند، با مقبره های پادشاهان پونتیک که در صخره ای برجسته در بالای این شهر واقع شده‌اند همراه شوید، و سپس به سمت بقایای اندک قلعه بروید، که روی قله صخره منتظر نشسته اند تا منظره باورنکردنی از اماسیا داشته باشید. این شهر به عنوان یکی از دیدنی‌ترین‌های ترکیه با استانبول در رقابت است.

قارص

شهر اصلی در شمال شرق ترکیه، قارص، نزدیکترین پایگاه به ویرانه های پایتخت پادشاهی ارمنستان، آنی، یکی از بهترین های میراث جهانی یونسکو ترکیه است. تقریباً هر مسافری که به این بخش از ترکیه می روند حداقل یک شب را در اینجا سپری می کند.

خود قارص در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه دارای سبکی بسیار منحصر به فرد است که این شهر را تبدیل به شهر توریستی ترکیه کرده است.  قارص با بافت سنگفرشی خود جذاب‌ترین مناظر را به شما هدیه می‌کند.

گوشه شمالی شهر خانه تعداد انگشت شماری از بناهای تاریخی است. ابتدا به مسجد کومبت (Kümbet) که در اصل کلیسای رسولان ارمنی متعلق به قرن دهم بود، بروید و سپس به سمت قلعه قارص بروید و مناظری باورنکردنی از شهر و حومه اطراف آن را ببینید.

جمع‌بندی

ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا گردشگری‌ترین شهرهای ترکیه را در این فهرست جمع‌آوری کنیم و توانستیم فهرست کاملی از بهترین توریستی ترین شهرهای ترکیه را در اختیار شما قرار بدهیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *