زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت کجاست؟

122
0
زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت

زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت کجاست؟ این یک سوال واقعا چالش برانگیزی هست که میتوان پرسید، سوالی که هر کسی ممکن است پاسخ متفاوتی برای آن داشته باشد! هر کدام از شهر های شمال ایران زیبایی خاص خود را دارند و به سختی می توان گفت کدام شهر زیباتر است! شاید اگر بپرسیم نام اولین شهر زیبای شمال ایران که به ذهنتان می رسد چیست، راحت تر باشد.

مزیباترین شهر های شمال ایران برای مسافرت و حتی زندگی از نظر جاذبه های طبیعی بسیار غنی هستند. داشتن دریای بزرگ خزر به عنوان یکی از مقاصد اصلی ایران، در هر تعطیلات تعداد باورنکردنی از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. مازندران، گیلان و گلستان، سه استانی هستند که این فرصت را برای ایرانیان به ارمغان می آورند تا به همراه خانواده و دوستان خود به دریای خزر سفر کنند و بیشترین لذت را از بهترین سواحل شمال ایران ببرند.

در اینجا تعدادی از محبوب ترین و زیباترین شهر های شمال ایران در بین هم وطنان خوش سفرمون آورده شده است که هر زمان  قصد سفر در تعطیلات به شمال کشور را داشتید میتوانید از آنجا دیدن کنید.

جاذبه های مازندران

رامسر، از زیباترین شهر های شمال ایران

در میان شهر های شمال کشور و استان مازندران، رامسر، از زیباترین شهر های شمال ایران، به عروس شهرهای ایران معروف بوده است و مملو از جاذبه های زیبا و چشم نوازی است که هر گردشگری را در همه ماه های سال از تابستان گرفته تا زمستان مجذوب خودش میکند.

در حالی که رو به دریا هستید می توانید سواری لذت بخشی با تله کابین بر فراز جنگل های هیرکانی را تجربه کنید. وقتی از تله کابین پیاده می شوید، با دریای نقره ای شگفت انگیزی روبرو می شوید. یک لحظه آرام و آسوده در کنار دریا تنها چیزی است که برای شستن تمام خستگی خود نیاز دارید. وقتی به زیباترین شهر شمال برای مسافرت فکر میکنید، دیگر رامسر و روستاهای اطراف آن از یادتان نخواهد رفت.

مکان هایی مانند جواهرده، جنگل های دالخانی، صفارود، قلعه ی مارکوه، غار یاغی لوکا، بلوار کازینو، شهربازی سرزمین رویا و کاخ مرمر رامسر از انتخاب های دیگری برای گذراندن یک روز خوب در شهر رامسر هستند. اگر در کنار طبیعت گردی بدنبال خرید هستید، از مراکز خرید رامسر و بازارهای آن دیدن کنید.

مسیر های دسترسی: تهران ،کرج، مرزن آباد، چالوس، کلار آباد، سلمانشهر یا متل قو، عباس آباد، نشتارود، تنکابن، کتالم، رامسر 

چشمه های باداب سورت در ساری، از زیباترین شهر های شمال ایران برای مسافرت

از زیباترین مناطق بکر شمال ایران می توان به چشمه های باداب سورت، سرزمین چشمه های طلایی اشاره کرد. این پدیده کم نظیر در جهان واقع در روستای ارست بخش چهاردانگه ی شهرستان ساری می باشد. یک مکان طبیعی فوتوژنیک مطلق، با تغییر رنگ های شگفت انگیز آب، یک فرصت عالی برای عکاسی به شمار می رود.

چشمه-های-باداب-سورت
چشمه-های باداب سورت

چشمه های طبیعی باداب سورت یکی از مناظر منحصر به فرد شمال ایران می باشد. این مکان جذاب دومین چشمه آب شور بزرگ جهان است که با غروب یا طلوع خورشید تغییر رنگ می دهد. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین لحظات سفر خود را تجربه کنید، در هنگام غروب آفتاب از این خلقت طبیعی دیدن کنید. رفتن به باداب سورت ممکن است کمی سخت باشد، اما با این وجود، اینجا از مناطقی است که ارزش یکبار کاوش را دارد.

مسیرهای دسترسی: ساری ، کیاسر ، سه راه تلمادره ، روستای اروست ، چشمه های باداب سورت 

دریاچه الیمالات، از زیبایی های شمال ایران

با مناظر زیبا خاطرات زیبا بسازید! یکی دیگر از زیباترین شهر های شمال ایران برای مسافرت چند روزه، شهرستان نور و منطقه الیمالات می باشد. یکی از جنگل های خیره کننده ایران که در میان درختان غول پیکرش می توان دریاچه ای آرام را مشاهده کرد.

دریاچه-الیمالات در زیباترین شهر شمال ایران

انعکاس کوه ها همراه با درختان، با دریاچه و امواج آب همسو می شود و منظره ای آرامش بخش ایجاد می کند. برخی از امکانات برای سرگرمی شما مانند رستوران های نزدیک دریاچه و قایق های پدالی وجود دارد. اگر از دوچرخه سواری در کوهستان لذت می برید و به یکی از آنها دسترسی دارید، عاشق دوچرخه سواری در مسیرهای جنگلی خواهید شد. این منطقه در ۸ کیلومتری شهر نور به سمت چمستان واقع شده است. اگر بدنبال ورزش کردن در زیباترین شهر شمال ایران در طول مسافرت هستید، منطقه الیمات را از یاد نبرید.

مسیرهای دسترسی: جاده هراز، آمل، چمستان، نور، فرعی دریاچه الیمالات

فیلبند، بام زیبایی های خیره کننده

شاید بتوان گفت که یکی از زیباترین روستا های شمال ایران فیلبند است. برای یک سفر جذاب به سراغ یکی از چشم نوازترین و زیباترین روستاهای شمال ایران با طبیعت بکر و هوای مطبوع به نام روستای فیلبند بروید.

روستای-فیلبند در زیباترین شهر شمال ایران
روستای-فیلبند در زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت

روستایی که بر فراز ابرها در استان مازندران قرار دارد و مردم آن را بام مازندران می نامند. طلوع و غروب خورشید یکی دیگر از جاذبه های ایرانگردی منحصر به فرد این روستا است که می توانید در فصل گرم تابستان در آن هوای بهاری را تجربه کنید.

اینجا یکی از نادرترین مکان‌هایی است که می‌توانید پدیده‌های اقیانوس ابرها را تماشا کنید. حتی مردم محلی در ماه های گرم سال به فیلبند ایران سفر می کنند و از هوای خنک آن منطقه لذت می برند. اما برعکس در فصل زمستان به دلیل سرما و برف سنگین خالی از سکنه می ماند و تعداد کمی از مردم در این روستا باقی می مانند

مسیرهای دسترسی: مسیر چلاو اصلی ترین مسیر دسترسی به فیلبند است که کافیست به شرق تهران رفته و به دل جاده هراز بزنید و بعد از ۲۵ کیلومتر به تابلوی چلاو می رسید.

آلاشت، زیستگاه عقاب ها

آلاشت یکی از روستاهای سوادکوه استان مازندران است که تنها ۴ ساعت با تهران فاصله دارد. این قطعه زمین در دامنه کوه شمالی فیروزکوه قرار دارد و با آب و هوای معتدل و مرطوب، ۱۹۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. یکی از بهترین روستاهایی است که می توان در تعطیلات یا آخر هفته به آن پناه برد.

این روستا زادگاه رضا شاه پهلوی است. مردم محلی مهربان و مهمان نواز فضای بسیار خوبی را در اینجا ایجاد کرده اند. هم طبیعت و هم تاریخ آن باید حک و کشف شود. واقعا دلتان نمی خواهد از آغوش مه خنک اطراف خود لذت ببرید؟

پس سفر خود را برای یک گردش فوق العاده به آلاشت برنامه ریزی کنید. آلاشت نیز مانند بسیاری از اماکن طبیعی شمال ایران، بخشی از بهشت باقی مانده روی زمین است. چمن سبز، هوای تازه و مه خنک دنیایی خیالی را در اینجا ایجاد کرده است. از آنجایی که آلاشت در منطقه ای کوهستانی واقع شده است، تابستان بهترین زمان برای سفر به اینجاست.

مسیرهای دسترسی: ابتدا به جاده فیروزکوه رفته و بعد از گذشت از پل ورسک، با توجه به تابلوهای راهنمایی وارد این شهر شوید.

علاوه بر مناطق ذکر شده در استان مازندران می توان به تله کابین نمک آبرود، آبشار آب پری، جنگل دو هزار و سه هزار،جاده کلاردشت عباس آباد و دریاچه ارواح اشاره کرد. 

جاذبه های گیلان

ماسوله، شهر پلکانی

ماسوله شهری تاریخی و گردشگری در استان گیلان و از توابع بخش سردار جنگل شهرستان فومن است. شهرت ماسوله به خاطر معماری دیدنی است که روستای آن در یکی از دامنه های شیب دار دارد. حیاط خانه های بالا پشت بام خانه های پایین است. مگر میشود گیلان را بخاطر وجود ماسوله، زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت در نظر نگرفت؟

ماسوله زیباترین شهر شمال ایران کجاست

این واقعیت این روستا را از جهتی عجیب اما دیدنی و دلپذیر می کند. هر فردی در بالکن خود گلدان های رنگارنگی دارد که علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به روستا می بخشد، حال و هوای خوبی به محیط می بخشد. از جمله تفریحاتی که می توان در ماسوله به آن پرداخت خرید درمانی در بازارهای رنگارنگ و پرجنب و جوش و کوه پیمایی در کوه شاه معلم است. تابستان زمان محبوبی برای سفر به ماسوله است، زیرا دمای شهر های شمال ایران بسیار خنک تر از سایر نقاط کشور است.

مسیرهای دسترسی: نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به ماسوله از تهران، همان جاده قزوین رشت تا منطقه سراوان و بعد ادامه مسیر در جاده سراوان به فومن است. از نظر بسیاری از افراد که بدنبال آرامش خاصی در جاده هستند، جاده قزوین رشت بهترین مسیر برای مسافرت شمال است.

قلعه رودخان، دژ مستحکم فومن، نماینده زیباترین شهر شمال ایران

قلعه رودخان گیلان از مهم‌ترین دژهای تاریخی و نظامی ایران در شهرستان فومن و در میان انبوه درختان جنگلی جای گرفته است. به عنوان زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت فومن و منطقه تاریخی و سرسبز قلعه رودخان انتخاب خوبی است.

قلعه رودخان شهر زیبای شمال ایران

قلعه رودخان بیش از هزار پله دارد که باید از آن بالا بروید تا بتوانید به بالای قلعه برسید. اما وقتی این کار را انجام دهید، مجذوب منظره خیره کننده می شوید و این پیاده روی کاملا ارزشش را دارد، مخصوصاً در یک روز زیبای بهاری، قدم زدن در میان درختان لذت بخش این منطقه. برای بازدید از کل قلعه به ۴ ساعت زمان نیاز دارید. بهترین زمان برای گردش در قلعه رودخان بهار و پاییز است.

مسیرهای دسترسی: از طریق فومن و شفت با جاده آسفالت مناسب سواری

ماسال، بام سبز ایران

با نزدیک شدن به تابستان، نیاز به فرار به مکان خنک تر به سرعت افزایش می یابد. یکی از شهرهای زیبای گردشگری شمال که می‌توانیم توصیه کنیم، قطعا حومه بهشتی ماسال در ۵۰ کیلومتری رشت است. این منظره طبیعی تقریباً دورافتاده در طول هر فصل توسط مه دلپذیری پوشیده می شود.

ماسال شهر شمال زیبای ایران
ماسال، یکی از زیباترین شهر شمال ایران

اقیانوس خنک مه، رویای راه رفتن روی ابرها را به واقعیت تبدیل می کند. جاذبه های طبیعی اینجا دلیلی است که این منطقه به مکانی دوست داشتنی از جمعیت تبدیل شده است. ماسال سرزمین آبشارها و رودخانه های روان است و قدم زدن کنار پارک های دو رود خالکایی و مرغک پیشنهاد می شود.

شاندرمن ۵ کیلومتر با ماسال فاصله دارد. آبشارهای شگفت انگیز زیبایی در شاندرمن وجود دارد. برای دیدن این آبشارها باید یک راهنما همراه داشته باشید یا از مردم محلی در مورد مکان آنها سوال کنید.

مسیرهای دسترسی: آزاذراه تهران قزوین، آزادراه قزوین رشت، خروجی فومن سراوان، ماسال و ییلاقات اولسبلنگاه

تالش، کهن شهر گیلان

شهرستان تالش، یکی دیگر از گزینه های زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت در ۴۵۱ کیلومتری تهران و در منطقه ای کوهستانی در غرب استان گیلان قرار دارد. این شهرستان زیبا از شمال با آستارا، از جنوب با رضوان‌شهر، از غرب با اردبیل و از سمت شرق با دریای خزر همسایه است.

طبیعت گردی در دل کوه ها و گردش در دل جنگل های سرسبز و حتی قدم زدن و شنا در دریای خزر، هر چه که از یک سفر به دل طبیعت می خواهید می توانید در تالش به آن دست یابید. از معروف ترین جاذبه های طبیعی اطراف شهرستان تالش روستای سوباتان، دریاچه سراگاه، منطقه رویایی و فوق العاده گیسوم، آیشار ورزان و پارک جنگلی سیاه داران هستند. بهترین زمان سفر به شهرستان پربارش تالش بهار به همراه چتر و همچنین تابستان است.

مسیرهای دسترسی: بهترین انتخاب مسیر جاده رشت به آستارا می باشد و تمامی راه های منتهی به تالش از اتوبان رشت قزوین عبور می کند.

جدای از موارد اشاره شده، ییلاق سوباتان، دریاچه سقالکسار، گردنه حیران، جواهردشت، دیلمان، جاده اسالم به خلخال و تالاب انزلی از دیگر جاذبه های طبیعی گلستان هستند.

جاذبه های گلستان

 گورستان تاریخی خالد نبی

می رسیم به گلستان که یکی دیگر از زیباترین شهر گردشگری شمال ایران برای مسافرت است.  منطقه گورستان خالد نبی گنبدکاووس که یکی از دیدنی های استان گلستان است در ۹۰ کیلومتری منطقه کوهستانی گنبدکاووس قرار دارد. گورستان خالد نبی اسرارآمیزترین قبرستان ایران است و به خاطر قبر عجیب و غریبش مشهور است.

قبرستان خالد نبی
زیبترین روستا در زیباترین شهر شمال ایران

نه تنها قبرستان بلکه اطراف و در مسیر گورستان مناظر خیره کننده ای به چشم میخورد. وقتی به تمام محیط های اطراف نگاه می کنید، ممکن است فکر کنید وارد مکانی شده اید که به نظر می رسد دور از این سیاره باشد. اینجا در تمام فصول زیباست، اما بازدید در فصل بهار خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

مسیرهای دسترسی: از گنبد کاووس به سمت روستای آق آباد، تمر قره قوزی و در نهایت روستای گچی سو پایین بروید.

گنبد کاووس، بلندترین برج تمام آجری جهان

گنبد کاووس یا گنبد قابوس مرکز شهرستان گنبد کاووس بزرگترین شهر استان گلستان ایران است. گنبد کاووس یک اثر باستانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. غذاها و لباس های سنتی و محلی نیز در اطراف این برج یافت می شود که تجربه لذت بخشی خواهد بود.

مسیرهای دسترسی: مسیرکوتاه تر از جاده فیروزکوه به سمت شهر فیروزکوه، گرگان، علی آباد کتول و در نهایت گنبد کاووس است.

پارک جنگلی النگدره، تجربه یک عکاسی بی نظیر

از زیبایی های مسحور کننده در تمام فصول سال در استان گلستان پارک جنگلی النگدره می باشد. اگر به دنبال مکانی برای استراحت و دوچرخه سواری بدون لحظه ای دغدغه ذهنی در بین مسیرهای درختان هستید، می توانید النگدره را یک انتخاب در نظر بگیرید. این پارک در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان در مسیر جنگل ناهارخوران قرار دارد. اگر بدنبال جنگلی آرام در زیباترین شهر شمال هستید، اینجا را از دست ندهید.

پارک جنگلی الگندره زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت
پارک جنگلی در گرگان | یکی از زیباترین شهر های شمال ایران برای مسافرت

می توانید با خانواده و دوستان خود پیک نیکی دلپذیر داشته باشید و از هوای خنک اطراف خود و صداهای جریان آب رودخانه لذت ببرید. در آنجا لوازم کباب پز وجود دارد که می توانید کباب روز تعطیلتان را هم به راه کنید. این پارک جنگلی در پاییز از مشهورترین جاذبه های طبیعی شمال ایران به شمار می آید و به دلیل امکانات رفاهی نسبتا خوبی که در دسترس گردشگران قرار دارد انتخاب خوبی می باشد.

مسیرهای دسترسی: استان گلستان، شهر گرگان، بلوار ناهارخوران، فرعی پارک جنگلی

علی آباد کتول، سرزمین آبشارهای رویایی

علی آباد کتول یکی از شهرستان‌های سرسبز استان گلستان که در حدود ۴۰ کیلومتری شرق مرکز این استان، یعنی شهر گرگان قرار دارد در لیست زیباترین شهر شمال ایران قرار گرفته است. علی آباد کتول با جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد پس از گرگان و گنبد کاووس، بزرگ‌ترین ناحیه شهری استان گلستان است و با وجود مناطق جلگه‌ای و پست و همچنین مناطق جنگلی مرتفع و کوهستانی، تنوع اقلیمی بی‌نظیری دارد.

در علی آباد کتول دستتان در انتخاب کاملا باز است، جنگل، موزه و دریاچه کبودوال، دریاچه سد زررین گل، آبشار چلی، آبشار های شیرآباد، سایت پروازی رینگ چشمه از جمله مناطقی است که می توانید از آنها دیدن کنید.

مسیرهای دسترسی: اگر از تهران قصد رفتن به این شهر سرسبز را دارید، پس از طی کردن بیش از ۴۰۰ کیلومتر و گذشتن از شهرهای  قائمشهر، ساری و گرگان به مقصد می‌رسید.

در نهایت به عنوان جمع بندی کلی باید اشاره کرد، درست است که این مقاله به چند نمونه از زیباترین شهرهای شمال ایران پرداخته است اما با منطقه ای از کشورمان رو به رو هستیم که نقطه به نقطه و جای جای آن پوشیده از جاذبه های طبیعی و بکر است و با رفتن به هر نقطه از شمال ایران سفری خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *