تور یک روزه تهرانگردی کجا بریم؟ ۱۲ جاذبه جذاب برای گشت و گذار در پایتخت

125
0
تور تهرانگردی یک روزه

تور یک روزه تهرانگردی شما را بیش از پیش با جاذبه های تهران آشنا میکند. از طرفی چه ساکن تهران باشید و چه برای دیدن دوستانتان به تهران آمده باشید، دوست دارید برای ساعاتی هم که شده به دیدن جاذبه های شهری تهران بروید. به عبارتی اگر مسافت برای شما مهم است و بقدر کافی زمان برای تور یک روزه اطراف تهران و روستاهای آن ندارید، این مقاله مختص شماست.

تهران به عنوان پایتخت ایران مملوء از دیدنی هاست که می تواند جوابگوی نیازهای هر قشری با هر سلیقه ای باشد. اگر علاقمند هستید که در زمان کوتاه در تهران بیشترین بازدید از جاذبه های زیبایش را داشته باشید، پیشنهاد ما خرید تور یک روزه تهرانگردی شهرداری تهران است. ا اینکه اگر با خانواده یا دوستان میخواهید ببینید برای تفریح در تهران کجا بریم، مقاله مربوط به آن را بخوانید.

این کلان شهر جدا از تمامی مباحث اقتصادی اش یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران میباشد و به خودی خود مجموعه ای از جاذبه های تاریخی و دیدنی های بسیار زیبایی را در خود جای داده است که حتی ساکنین این شهر هم از آنها بی خبرند.

اگر برای مدت محدودی به تهران سفر کرده اید یا ساکن تهران هستید، در روز های تعطیل می توانید با آرامش خاطر و برنامه ریزی دقیق همراه با تورهای یک روزه تهرانگردی بیشتر با پایتخت و اطراف آن آشنا شوید. در ادامه قصد داریم چند نمونه از مقاصد و جاذبه های تهران برای گذراندن یک روز به یاد ماندنی را به شما معرفی کنیم.

کاخ گلستان، بازدیدی باشکوه در تور یک روزه تهرانگردی

تصور سفر به تهران بدون بازدید از قدیمی ترین بنای تاریخی شهر، کاخ تماشایی و باشکوه گلستان غیرممکن است. کاخ گلستان یکی از مجموعه‌های تاریخی منحصر به فرد ایران است که نام این سازه ریشه در بنیان تالاری به نام گلستان، یکی از بناهای آقا محمدخان قاجار، دارد.

کاخ گلستان در تور یک روزه تهرانگردی
کاخ گلستان در تور یک روزه تهرانگردی

ساخت این مجموعه در دوران صفویه آغاز شد و چهار باغ و چنارستان در شمال مجموعه در زمان شاه عباس اول ساخته شد. قدیمی ترین بناهای مجموعه گلستان تخت مرمر ایوان (ایوان تخت مرمر) و خلوت کریمخانی مربوط به دوره کریم خان زند است. این کاخ بیشتر در دوران قاجار توسعه یافته و به عنوان محل سکونت شاهان قاجار استفاده می شده است. کاخ گلستان در سال ۲۰۱۳ نامزد و سپس عنوان میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داد.

کاخ نیاوران، تفرجگاه قاجار و پهلوی

یکی دیگر از کاخ های مورد بازدید در تور یک روزه تهرانگردی ، کاخ نیاوران می‌باشد. مجموعه نیاوران در باغی باشکوه و با طراوت به وسعت حدود ۱۱ هکتار واقع شده و آثاری متعلق به دوران قاجاریه و پهلوی را در خود جای داده است. آغاز ساخت باغ با دستور فتحعلی شاه، دومین پادشاه قاجاریه بود.

کاخ نیاوران در تور یک روزه تهرانگردی
نمای بیرونی کاخ نیاوران

فتحعلی شاه برای داشتن مکانی تفریحی و ییلاقی دستور داد باغی دلپذیر در آن سوی مرزهای شمالی تهران احداث کنند. باغ شامل کاخ صاحبقرانیه، موزه‌های جهان نما و حوض خانه، کاخ نیاوران ویژه، موزه کتابخانه سلطنتی، کوشک احمدشاهی و موزه اتومبیل سلطنتی است.

کاخ سعدآباد، مجموعه ای از زیبایی های خیره کننده

از پرطرفدارترین کاخ های مورد بازدید توسط مردم در تعطیلات و تورهای یک روزه تهرانگردی مجموعه کاخ های سعدآباد است. زمین وسیعی به وسعت حدود ۱۱۰ هکتار در شمال تهران در دامنه کوه توچال مجموعه کاخ سعدآباد را تشکیل می دهد که محل اقامت خانه ییلاقی مقامات قاجاریه بوده است.

کاخ سعدآباد تهران در تهرانگردی

پس از به دست گرفتن کاخ توسط رضا شاه و تغییرت گسترده در آن،  محمدرضا شاه و خانواده سلطنتی اش ساکن کاخ سعدآباد شدند. این مجموعه، شامل ۱۸ کاخ، گردشی جذاب را به دوران قاجار و پهلوی برای شما به ارمغان می آورد. از بهترین فصول برای بازدید بهار و پاییز است که طبیعت خیره کننده ای را در باغ شاهد خواهید بود.

عمارت مسعودیه، ساختمانی تاریخی در دل شهر

اگر در گیر ودار کارهای اداری خود به تهران آمدید، بهتر است دیدن از یک عمارت تاریخی در مرکز این شهر، یعنی بهارستان را از دست ندهید. عمارت مسعودیه در نزدیکی میدان بهارستان تهران قرار دارد و از جمله بناهای تاریخی نفیس تهران قدیم است که به طور کامل بازسازی شده و بازدیدکنندگان زیادی را با تورهای یک روزه تهرانگردی به خود جذب می کند.

این عمارت از روزهای تأثیرگذار عصر قاجار تا وقایع انقلاب مشروطیت فارس، شاهد برخی از مهم‌ترین روزها و رویدادهای تاریخ معاصر ایران بوده که منجر به ثبت آن به عنوان میراث ملی شده است.

همچنین اولین کتابخانه و موزه ملی ایران در گوشه دیگری از کاخ مسعودیه قرار دارد. این روزها عمارت مسعودیه تهران با داشتن کلاس‌های آموزشی، آمفی‌تئاتر، موزه و گالری‌ها، نقش تاریخی، آموزشی و فرهنگی قابل توجهی دارد.

موزه آبگینه و سفالینه کجاست

همراه با تور یک روزه تهرانگردی می توانید زمانی را صرف بازدید از موزه های تهران کنید. یکی از آن موزه ها موزه ی آبگینه و سفالینه است که در ساختمانی زیبا و تاریخی متعلق به دوره قاجاریه ایران در باغی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع در دو طبقه و شش تالار در خیابان تاریخی سی تیر واقع شده است.

موزه آبگینه تهرانگردی در تور یک روزه
موزه آبگینه | تهرانگردی در تور یک روزه

عمارت هشت ضلعی باشکوهی که به دستور احمد قوام معروف به قوام السلطنه، از سیاستمداران در زمان احمدشاه قاجار و دوران پهلوی، ساخته شده است. در گوشه و کنار این عمارت خارق العاده، هنر استادان ایرانی به چشم می خورد.

در و پله های منبت کاری شده با چوب، سقف و ستون های گچی و تزئینات آینه کاری به این عمارت حال و هوایی کاملا ایرانی بخشیده است. در سال ۱۳۶۸ بخشهایی به دکوراسیون آینه ای طبقه دوم اضافه شد که نمادهای مذهبی و انقلابی در آن به چشم می خورد.

موزه زمان، تور یک روزه تهرانگردی در دل تاریخ

اگر به ساعت های عتیقه علاقه مند هستید، این موزه در یک خانه تاریخی با معماری فوق العاده زیبا از دوران قاجار برای شما جذاب خواهد بود. موزه زمان در تهران، یکی از جاذبه های گردشگری تهران که مربوط به دوران قاجاریه و متعلق به ۸۰ سال پیش است و یکی از بناهایی است که هنوز در تهران پابرجاست، مانند الماس در شمال پایتخت می درخشد.

موزه زمان تهران - مجله کوله پشتی

در موزه زمان، ساعت های زیادی از قرن هفدهم تا بیستم جمع آوری شد. برخی از این ساعت ها علاوه بر ایران از کشورهایی مانند سوئیس، انگلیس، فرانسه و آلمان نیز جمع آوری شده است. ساعت های مشاهیر از جمله ناصرالدین شاه، پروفسور حسابی و همچنین اسناد مربوط به موضوع زمان، ساعت های مکانیکی و انواع دیگر ساعت در موزه زمان موجود است. از آنجایی که موزه در معروف ترین خیابان تهران، ولی عصر قرار دارد، دسترسی خوبی دارد.

باغ موزه نگارستان

در تهران پر سر و صدا، پیشنهاد می شود که به باغ موزه نگارستان بروید تا ۲-۳ ساعت به استراحت بپردازید و در کنار تماشای هنرهای به جا مانده از کمال الملک، از کافی شاپ خاص و زیبای آن لذت ببرید.

باغ موزه نگارستان در تهران گردی یک روزه

این بنا به سبک کلاه فرنگی و به دستور فتحعلی شاه قاجار به عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته شد و دارای دو عمارت عالی به نام های دلگشا و تالار قلمدان می باشد. در اینجا با آثار نفیس کمال الملک و آثاری از آیینه و نقره که بسیار مجذوب کننده است مواجه خواهید شد.

سر در باغ ملی

قبل از این که برج میلاد یا میدان آزادی نماد شهر تهران باشند سردر باغ ملی نماد تهران قدیم بود و هنوز با وجود گذر زمان زیبایی‌اش را حفظ کرده است.

سر در باغ ملی تهران در تور یک روزه کوله پشتی

سردر باغ ملی، دروازه آجری باشکوهی است که با کاشی‌های رنگارنگ و کتیبه‌های متعدد تزئین شده است و به دستور مستقیم رضاشاه توسط جعفرخان و با همکاری آلمان‌ها به عنوان دروازه ورودی به میدان رژه (میدان مشق) که منطقه نظامی و متعلق به ارتش بوده ساخته شده است. امروزه ساختمان های متعددی از جمله وزارت امور خارجه (ضلع شرقی)، کتابخانه ملی و موزه ملی ایران و اداره پست در ضلع غربی این محوطه وجود دارد.

موزه جواهرات ملی، از جاذبه های تور یک روزه تهرانگردی

برای دیدن یاقوت های با ارزش، سنگ های قیمتی و تاج های پادشاهی گرانبها آماده هستید؟ یکی از مقاصد برای گشت و گذار همراه تور یک روزه تهرانگردی موزه جواهرات ملی است. خزانه جواهرات ملی مجموعه ای از گران قیمت ترین جواهرات جهان است که طی قرن ها جمع آوری شده اند.

هر قطعه از این مجموعه بازتابی از تاریخ پر فراز و نشیب این ملت بزرگ و نیز هنرمندی ساکنان این سرزمین است. مجموعه‌های ارزشمند این موزه شامل الماس صورتی رنگ دریای نورو تخت طاووس است که در زمان فتحعلی شاه ساخته شده و مشتمل بر دوازده قطعه مختلف (به هم پیوسته) و تکه های جواهراتی که به آن چسبیده است.

بازار تاریخی تجریش

بازار تجریش تهران با آن تنوع مثال نزدنی اش یکی از بازارهایی است در تور یکروزه تهرانگردی به شما توصیه میکنیم که حتما از آنجا دیدن کنید. اگر می خواهید در بازار شلوغ قدم بزنید و بطور همزمان افراد طبقات مختلف جامعه را تماشا کنید ، مطمئناً باید از بازار تجریش دیدن کنید. بازار تجریش در ۶ طبقه و بیش از ۷۰۰ مغازه یکی از قدیمی ترین بازارهای منطقه شمیرانات تهران است.

انواع صنایع دستی مانند ترمه، ظروف مسی، سفال و همچنین انواع خشکبار، کلوچه، زعفران، میوه های خاص که هر جایی پیدا نمی‌شود و ترشیجات در بازار تجریش یافت می شود. همه روزه گردشگران خارجی و داخلی زیادی از این بازار دیدن می کنند.

از این گذشته، ایرانیان مهاجر به خارج همواره از آن به عنوان یکی از خاطره انگیزترین نقاط شمال تهران یاد می کنند. این بازار که نمونه کوچکتر بازار بزرگ تهران است، سرپوشیده است و تجریش و سرپل (دو محله قدیمی تهران) را به هم متصل می کند.

یکی دیگر از بازار های معروف و پرطرفدار تهران که البته قدمت زیادی ندارد، بازار بزرگ ایران مال است که در نزدیکی آن پارک چیتگر با تفریحاتی همچون سافاری پارک وحشت چیتگر، شهربازی، دریاچه و رستوران وجود دارد.

محله عودلاجان

محله تاریخی عودلاجان (اودلاجان) تهران یکی از زیباترین مناطق باستانی شهر است که هنگام تماشای آن احساس می کنید به صد سال پیش سفر کرده اید. این محله به دلیل دارا بودن مکان های تاریخی بسیار از ارزش بالایی برخوردار است.

همچنین در محله تاریخی عودلاجان تهران، ایرانیان سرشناس زیادی زندگی کرده اند. قدم زدن در گردنه ها و کوچه های محله عودلاجان واقعاً حس شگفت انگیزی خواهد داشت. برای خاطره انگیزتر شدن بازدیدتان، چایخانه سنتی و رستوران تهران قدیم را در این منطقه امتحان کنید.

برج میلاد

آیا تا بحال مناظر زیبای شهر تهران را از بالا تجربه کرده اید؟ برج میلاد می تواند یکی از جاذبه های گردشگری تور یک روزه تهرانگردی باشد. برج میلاد تهران بلافاصله پس از ساخت به نماد جدید پایتخت بعد از برج آزادی تبدیل شد.

این ساختمان چند منظوره است که مقتدرانه در شمال تهران ایستاده و تقریباً از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. برج میلاد ششمین برج بلند جهان و بلندترین ساختمان تهران است. این برج نه تنها منظره ای زیبا از شهر را ارائه می دهد، بلکه برخی از فعالیت های تجاری و رویدادهای سرگرمی را نیز در آنجا برگزار می شود.

پل طبیعت، مکانی جذاب برای تور یک روزه تهرانگردی

از نماد های جدید تهران، پل طبیعت، پلی با کاربری متفاوت است که از مدرن ترین سازه های پایتخت و بهترین مسیرهای پیاده روی به شمار می رود. این پل منحصر به ‌فرد در دو طبقه بر روی بزرگراه مدرس طراحی و ساخته شده است و دو پارک محبوب و بزرگ تهران، پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می‌کند. این پارک علاوه بر اینکه یک پارک کاملا خانوادگی است برای قرارهای دو نفره میتواند در لیست بهترین مکان های دو نفره تهران قرار گیرد.

پل طبیعت در تور یک روزه تهران گردی

این پل به گونه ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان را برای زمان طولانی تری مجذوب خود کند. به همین دلیل است که نیمکت‌های زیاد و مناظر زیبا با طراحی‌های مدرن در سراسر مسیر پیاده‌روی پل وجود دارد. علاوه بر این، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی برای بازدیدکنندگانی وجود دارد که در طول شب از منظره بزرگراه لذت می برند.

چرا تورهای یک روزه را انتخاب کنیم؟

زمانی که صحبت از سفر یا تور یک روزه می شود برایتان سوال پیش می آید که چطور ممکن است یک روزه به سفر برویم؟ اصلا یک روز کجا می شود به سفر رفت؟ بعضی از افراد هستند که سفر را با مدت زمان طولانی دوست دارند تا حسابی بهشان بچسبد و بتوانند اسم سفر بر آن بگذراند و علاقه ای به سفرهای یک روزه ندارند.

در مقابل این افراد کسانی هستند که طرفدار تورهای یک روزه هستند چرا که سفرهای یک روزه از قیمت کمتری نسبت به سفرهای طولانی مدت برخوردارند.

تورهای یک روزه مناسب برای افرادی است که شاغل‌ هستند یا زندگی پرمشغله‌ ای دارند و عاشق طبیعت‌ هستند. امروزه اکثر آژانس های گردشگری تورهای یک روزه با شرایط و قیمت های عالی برای مسافران در نظر گرفته اند که افرادی را که می خواهند به سفر یک روزه بروند دغدغه زمان و برنامه ریزی های فشرده نداشته باشند.

مقرون به صرفه بودن، صرفه جویی در وقت، ایمنی بیشتر با وسایل نقلیه توریستی و عدم خستگی از جمله مزایای تور یک روزه می باشند.

قیمت تور یک روزه تهرانگردی

قیمت تورهای یک روزه بسیار مقرون به صرفه است. این تورها بدون هزینه اقامت هستند و میتوان گفت که تور یک روز تهرانگردی ارزان و با صرفه است. همچنین کیفیت وسایل نقلیه توریستی و وعده غذای اصلی عواملی هستند که می‌توانند بر قیمت تور یک روزه تاثیر گذار باشند. البته با شرکت در تور یک روزه تهرانگردی شهرداری تهران می توانید هزینه اقتصادی تر و مناسب تری پرداخت کنید و سفری امن و با امکانات را تجربه کنید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *