بهترین سواحل کیش برای تفریحات متفاوت

112
0
بهترین-سواحل-کیش

اغراق نیست اگر بگوییم زیباترین سواحل دنیا متعلق به کیش است. بهترین و به بیانی دیگر زیباترین سواحل کیش از نظر شما کدامند؟ کدام ساحل برای قدم زدن بهترین حس را به شما می‌دهد، و یا ساحلی که برای عکاسی، شنا و دیگر تفریحات مثل ماهیگیری در نوع خود بهترین باشد، کدامند؟

یک مزیت بزرگ سواحل کیش امنیت کامل آن است و هیچ موجود آبزی خطرناکی در آن وجود ندارد و آب آن آنقدر تمیز است که می توانید در برخی سواحل کیش زندگی بی نظیر زیر آب را ببینید. زیبا نیست!؟

سواحل کیش با انبوهی از صخره های مرجانی با ماهی های پر جنب و جوش در تمام طول سال آراسته شده اند. آب‌های آبی تمیز و زلال، سواحل مرجانی دوست‌داشتنی، مناظر افق فوق‌العاده و موجودات شگفت‌انگیز زیر آب از جمله دلایلی هستند که شما باید دیدن از بهترین سواحل جزیره کیش را به عنوان مقصد بعدی تعطیلات خود در نظر بگیرید.

جدا از این زیبایی های طبیعی، طیف وسیعی از فعالیت های ساحلی را می توانید در بهترین سواحل کیش انجام دهید، از خرید گرفته تا ورزش های آبی و یا دیدن از کشتی کروز کیش. با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین سواحل کیش و ماجراجویی هایی که می توانید در این مکان های جادویی انجام دهید آشنا شوید.

۱- ساحل مرجان، از بهترین سواحل کیش

ساحل مرجان یکی از زیباترین سواحل ایران و بهترین سواحل کیش در شرق جزیره است. این ساحل شنی پوشیده از ماسه های طلایی است و با رفتن به نخل ها فرصت های زیادی برای پیاده روی آرام خواهید داشت. در اینجا می توانید بسیاری از ورزش های آبی را امتحان کنید. می توانید غواصی، (نگران نباشید، ساحل کیش کوسه ندارد)، جت اسکی، پاراسلینگ، فلای برد و شاتل انجام دهید. در این ساحل مرجان ها پس از مرگ مانند سنگ اسفنجی به ساحل می رسند.

 اگر از آن دسته افراد هستید که علاقه خاصی به جمع آوری کالکشنی از صدف های خاص و سنگ های جذاب دارید احتمالاً ساحل مرجانی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود و اگر خوش شانس باشید، می توانید حلزون، شقایق دریایی و چتر دریایی را ببینید. فقط مراقب خزه ها و مرجان های ظریف باشید.

آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است که بدون توجه به شلوغی بازار و در مدت اقامت در جزیره کیش در این سواحل از دریا و مناظر زیبای اطراف دیدن کنند. علاوه بر این، جاده دوچرخه سواری کیش از این ساحل زیبا می گذرد و یک مرکز تفریحی دریایی نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

 اگر گرسنه هستید، چندین رستوران خوب در اطراف شما وجود دارد که رستوران حافظیه و فودلند از جمله آنهاست. همچنین اگر ترجیح می دهید در هتلی نزدیک به این ساحل جذاب اقامت کنید، هتل مارینا پارک، هتل بزرگ داریوش و هتل پارمیس از گزینه های شما در بین هتل های مجلل هستند.

۲- ساحل میرمهنا کیش، فرصت تماشای غروب های دل انگیز

بزرگترین پارک ساحلی کیش در قسمت شمال غربی جزیره در بلوار دریا یکی از مناطق تجاری بزرگ کیش واقع شده است. این پارک ساحلی عظیم، از بهترین سواحل کیش، از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسق امتداد دارد. میرمهنا که نزدیک به محله های غیر توریستی قرار دارد، مکانی عالی برای آشنایی با مردم محلی است.

در این پارک ساحلی بزرگ کیش کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. می توانید در اسکله ها به ماهیگیری بروید یا در کنار ساحل دراز بکشید و لاک پشت های دریایی را در زیر نور خورشید تماشا کنید.

همچنین می توانید در کنار ساحل قدم بزنید، ماهی تازه صید شده را در بازار ماهی بخرید، در سایه آلاچیق ها استراحت کنید، قایق را برای سواری در داخل آب کرایه کنید و در اسکله تفریحی میرمهنا به تماشای اقیانوس بنشینید.

پارک ساحلی میرمهنا کیش
پارک ساحلی میرمهنا کیش

در برخی از شب ها موسیقی زنده هم در ساحل و هم در رستوران ها پخش می شود. دیگه چی ازین بهتر؟ همچنین در سفر به پارک ساحلی میرمهنا مناطق بسیار جذاب دیگری وجود دارد که حیف است از آنها دیدن نکنید مثل شهر زیرزمینی کاریز، مریم بولینگ، و مراکز خرید و رستوران های مختلف از جمله مرکز خرید پارس خلیج، زیتون و ونوس و رستوران های میرمهنا، گیلانه و توتی فروتی.

هتل های با امکانات بالایی هم برای مسافرانی که قصد اقامت در نزدیکی این ساحل را دارند فراهم است مثل هتل لوکس و بوتیک ترنج مارین، هتل فانوس و هتل خاتم انتخاب های مناسبی هستند.

۳- پارک ساحلی سیمرغ، نمونه ای از بهترین سواحل کیش

اگر به دنبال تفریحات متنوع در بهترین سواحل کیش می گردید، بی شک پارک ساحلی سیمرغ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. پارک ساحلی سیمرغ در جنوب شرقی کیش و در امتداد خط ساحلی بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری قرار دارد.

ساحل سیمرغ مقصدی ایده آل برای سفرهای خانوادگی است. این پارک ساحلی کیش شامل یک بخش بازی بزرگ می باشد که مخصوص کودکان طراحی شده است. شما و خانواده‌تان همچنین می‌توانید بدمینتون، تنیس روی میز، اسکیت بازی کنید، یا در کنار ساحل پیاده روی آرامشیخشی همراه با تماشای دریای زلال و شفاف خلیج فارس داشته باشید.

حتی اگر پیاده روی را دوست ندارید، می توانید از دوچرخه اجاره ای در ساحل دوچرخه ها کرایه کنید. با همه این امکانات خانواده پسند، خیلی کم پیش می آید که خانواده ها ناراضی از پارک ساحلی سیمرغ بیرون بیایند.

درست روبه‌روی سیمرغ آکواریوم کیش و پارک دلفین‌های کیش، اولین و بزرگ‌ترین پارک دلفین‌های ایران، قرار دارند و گونه‌ های مختلفی از پستانداران دریایى مثل دلفین، شیر دریایى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن که هر کدام حرکات نمایشی خاص خود را انجام می ‌دهند آنجا وجود دارد؛ از این رو فرصت مناسبی است تا اگر زمان محدودی در این ساحل هستید بتوانید در یک روز از هر دو مکان دیدن کنید. همچنین تماشای کوسه های خطرناک را در آکواریوم بزرگ کیش از دست ندهید.

بازدید از چنین مجتمع بزرگی باید شما را گرسنه کند! اگر می خواهید تعدادی از بهترین غذاهای ایرانی را در این نزدیکی امتحان کنید، می توانید رستوران سیمرغ، رستوران فودلند، رستوران کوه نور و رستوران پارس را امتحان کنید. اگر می خواهید نزدیک پارک دلفین کیش باشید، هتل شباویز، هتل مارینا پارک و هتل سیمرغ کیش می توانند انتخاب های خوبی باشند. همچنین از دیگر مکان های لوکس برای اقامت هتل بزرگ داریوش، هتل دریایی ترنج و هتل پانوراما می توانند از انتخاب های شما در این جزیره توریستی باشند.

۴- پارک ساحلی مرد ماهیگیر، نماد غول پیکر سواحل کیش

اگر از تفریحات آبی تکراری سرتاسر جزیره خسته شده‌­اید و اگر نگران هزینه­­‌های سر سام آور جزیره کیش هستید، پیشنهاد می­‌کنم به ساحل مرد ماهیگیر بروید. پارک ساحلی نمادین مرد ماهیگیر کیش در قسمت شرقی جزیره واقع شده و یکی از نمادین ترین مجسمه های جزیره کیش را در خود جای داده است.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر در کیش
پارک ساحلی مرد ماهیگیر در کیش

مجسمه ۱۲ متری ماهیگیر را می توان از فاصله دور دید و حاصل تلاش مشترک چهار مجسمه ساز حرفه ای در مدت سه ماه است. این مجسمه باشکوه عنوان دومین مجسمه بزرگ فیگوراتیو ایران را در پشت مجسمه ۱۳ متری شکارچی مروارید در بندرعباس به خود اختصاص داده است.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر مکانی ایده آل برای افرادی است که می خواهند از مناطق شلوغ کیش دور شوند. دراز کشیدن و استراحت در سایه درختان سرگرمی مورد علاقه در این ساحل ۴۰۰۰ متری است.

در پارک ساحلی مرد ماهیگیر گیاهان بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها بومی جزیره کیش هستند. برخی از این گیاهان عبارتند از: عناب، ممرز شرقی، گز، بابل، بامبر لاری (گیاه اهلی کیش) و خرما. ساحل مرد ماهیگیر مکانی محبوب برای ساختن قلعه های شنی است.

در کنار ساحل قدم بزنید و مردم در هر سنی را ببینید که قلعه‌های شنی و خانه‌های شنی را با جدیت می‌سازند. در دو طرف ساحل دو آبنمای زیبا قرار دارد که توسط یک راه آبی به هم وصل می­‌شوند. اگر تا سحر بیدار بمانید، نورپردازی ویژه شبانه، نمای کاملا متفاوت و جلوه جذابی از این پارک ساحلی زیبا به شما ارائه می دهد.

در اطراف پارک ساحلی مرد ماهیگیر کلوپ نگین دریایی خلیج فارس در یک کیلومتری ساحل مرد ماهیگیر، بولینگ مریم در ۳ کیلومتری ساحل و مرکز تجاری کیش در ۴ کیلومتری ساحل مرد ماهیگیر واقع شده­‌اند.

۵- ساحل کلبه هور، تقابل موج و صخره

 ساحل کلبه هور یکی از جاذبه های گردشگری و از بهترین سواحل کیش است و جذابیت هایش به قدری زیاد و خیره کننده هستند که بهتون قول میدهم اگر از نزدیک تماشا کنید، مبهوت و مسحور آنها میشوید. در قسمت غربی کیش مکانی وجود دارد که از قدیم بیشتر مردم آن را به نام کلبه هور می‌شناسند.

کلبه هور یکی از مناسب ترین مکان ها برای علاقه مندان به غواصی است. اگر بخواهید بخشی از قدرت آفرینش خداوند را از نزدیک ببینید، پیشنهاد می کنم غواصی در آب های منطقه کلبه هور در جزیره کیش را تجربه کنید.

محیط زیبای کلبه هور و آب زلال آن بازدیدکنندگان را به دیدن و لمس دنیای زیر آب حیواناتی مانند لاک پشت، صدف، مرجان و گونه های آبزی مانند حمور، سرخو، سنگسر سوق می دهد. این یکی از دیدنی ترین مناظر جزیره است که در تمام فصول سال بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و به آنها اجازه می دهد لحظات به یاد ماندنی را در گنجینه خاطرات خود در کنار بنای یادبود بزرگ مرد فانوس ثبت کنند.

در کلبه هور کیش که یکی از بهترین و زیباترین سواحل در کیش است، در بیشتر مواقع سال امواج از میان شکاف ها و صخره های سنگی این محل هجوم می آورند و آب از چاله ها به سمت بالا فوران می کند و منظره ای بسیار هیجان انگیز و دیدنی ایجاد می کند.

از جمله امکانات رفاهی که برای آسایش بازدیدکنندگان در کلبه هور فراهم شده است می توان به سایبان، نیمکت، باربیکیو و نورافکن های بزرگ اشاره کرد. گردشگران می توانند از آبگرمکن خورشیدی کیش نیز دیدن کنند و از انواع اجاق های آفتابگیر استفاده کنند. همچنین اقامتگاه در فاصله ۲۰۰ متری از ساحل کلبه هور کیش جلوه خاصی به منطقه می دهد.

اگر بدنبال المان های قدیمی در بهترین سواحل کیش هستید، یک لنج قدیمی در این آب ها قرار گرفته است که به اصطلاح به گل نشسته و دیگر ازش استفاده نمی کنند. جالب است که بدانید این لنج قدیمی حدود ۱۰ سال قبل این جا به گل نشسته و بلا استفاده شده است. این منظره به ویژه هنگام غروب خورشید، یک نمای پانورامای جذاب را ایجاد می کند.

نگران جای مناسب برای رفع گرسنگی بعد از تفریحات نباشید، در اون نزدیکی ها دو تا رستوران معروف هست که بهشون میگن رستوران کلبه درویش و رستوران شاندیز صفدری که امتحان آنها ضرری ندارد.

۶- ساحل اسکله تفریحی، گزینه ای در میان بهترین سواحل کیش

یکی از مکان های دیدنی که همه گردشگران از آن دیدن می کنند اسکله تفریحی کیش است. اگر به انتهای بلوار دریا بروید تابلوی اسکله بزرگ تفریحی کیش را می بینید. از اسکله تا بازار ونوس حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی و از بولینگ مریم ۸ دقیقه پیاده روی است. اسکله کیش در سال ۱۳۸۵ ساخته شد و در طول سالیان متمادی توسعه یافته و هم اکنون به مرکز تفریحی کیش و یکی از بهترین سواحل کیش تبدیل شده است.

همه چیز اینجا برای چند ساعت تفریح و سرگرمی مهیا است. می توانید یک قایق کف شیشه ای کرایه کنید و یکی از سفرهای خاطره انگیز به جزیره را انجام دهید. قایق سواری با پدال، قایق پارویی یا دوچرخه آبی گزینه های بعدی اسکله تفریحی کیش هستند.

اگر اهل قایق سواری نیستید، می توانید ماهیگیری را امتحان کنید. بسیاری از گردشگران برای ماهیگیری یا تماشای ماهیگیران به اسکله می آیند. البته در اسکله محل مخصوص ماهیگیری مشخص شده و کار به صورت تخصصی دنبال می شود!

یکی از مزیت های اسکله کیش این است که اگر هیچ تفریحی را دوست ندارید، گزینه دیگری برای شما وجود دارد. غواصی یکی از آن چیزهایی است که همیشه امکان پذیر نیست. اما در این جزیره می توانید بدون مهارت خاصی در زیر آب در خلیج فارس غواصی کنید. در اینجا می توانید زندگی در زیر آب را تجربه کنید.

برخی از گردشگران به دنبال تجربه های هیجان انگیزتری مانند جت اسکی یا فلای بورد هستند. فلای بورد همان پرواز بر روی آب بدون بال است! هیجان انگیز و متفاوت!

 گاهی در سفر به آرامش نیاز داریم. در این حالت می توانید روی یک اسکله تفریحی راه بروید یا در گوشه ای بنشینید و به تماشای لاک پشت ها، ماهی ها یا پرندگان دریایی بنشینید. تماشای طلوع یا غروب خورشید در کنار اسکله تفریحی کیش هرگز فراموش نمی شود.

درست در کنار اسکله می توانید دوچرخه کرایه کنید و مسیر دوچرخه سواری کیش را تجربه کنید. این مسیر با صفا و خاطره انگیز از ساحل عبور می کند.

در آخر لازم به ذکر است که جزیره‌ی زیبای کیش مملو از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، تفریحی و طبیعی زیبا و ارزشمند است و سخت است که بتوان بهترین سواحل کیش را انتخاب کرد. جزیره کیش معروف به مروارید خلیج فارس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است از این رو در جای جای این جزیره از خرید گرفته تا انواع تفریحات مهیج و به یادماندنی را می توانید تجربه کنید. علاوه بر کیش، اگر قصد سفر به شهرهای شمالی را دارید، بهتر است بدانید زیباترین سواحل شمال ایران کجاست؟

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *