بهترین سواحل شمال ایران برای شنا و تفریح کجاست؟

133
0
بهترین سواحل شمال ایران

خیلی از اوقات، ما بدنبال زیباترین سواحل شمال ایران برای عکس گرفتن و قدم زدن میگردیم؛ اما اغلب بخاطر شلوغی ساحل های آنجا چندان نمی‌شود عکس های خاصی گرفت. بنابراین شاید دغدغه ما تبدیل به این شود که بهترین سواحل شمال ایران که خلوت باشد کدام است؟ یا تمیزترین سواحل ایران کدام سواحلند؟

همواره یکی از مناطق مهم گردشگری و توریستی ایران، زیباترین شهر های شمال کشور است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی دارای آب و هوای معتدل می‌باشد و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت مسافران و گردشگران به شمار می‌رود.

پیش از هر چیز باید بدانید که اساسا استان های گیلان، گلستان و مازندران استان های ساحلی کشورمان هستند که به دریای خزر راه دارند. این ۳ استان شهرهای ساحلی زیادی دارند که هر یک به نوبه خود زیبایی منحصربفردی ارائه میکنند و با فرهنگ خونگرمی مردم شمال ایران دارند میتواند سلایق مختلف را مجاب به دیدن از آنجا کند.

با این حال اگر بدنبال تمیزترین سواحل ایران هستید، پیشنهاد میکنیم سری به کیش و قشم بزنید و همچنین حتما مقاله بهترین سواحل کیش را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با سواحل زیبای کشور آشنا سازیم، پس با ما همراه باشید تا بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران را به شما معرفی کنیم.

۱- ساحل چمخاله | یکی از زیباترین سواحل

یکی از مهمترین و بهترین سواحل زیبای استان گیلان ساحل چمخاله نام دارد که پیش از این در شهر چمخاله و در ۱۰ کیلومتری شهرستان لنگرود واقع شده است. اما اکنون ساحل زیبای چمخاله در شهر خاف و چمخاله واقع شده است که توانسته است خود را از لنگرود مستقل کند.

ویژگی خاص این ساحل نزدیکی آن به یک رود است که زیبایی منحصر به فردی به این منطقه داده است. در این ساحل به دلیل وجود امکانات رفاهی و مناظر زیبای طبیعی که وجود دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این ساحل دارای صدف‌های بسیار زیبایی می‌باشد که باعث شده پیاده‌روی در آن لذت‌بخش شود.

یکی دیگر از سرگرمی های مسافران و بومیان منطقه، گرفتن عکسهای زیبایی است که در کنار ساحل میشود انداخت. شهرداری این منطقه المان های قلبی زیبایی در اطراف ساحل قرار داده اند که عکس های زوج های جوان را زیباتر میکند.

بهترین زمان برای سفر به این ساحل مانند تمام شهرهای شمالی، فصل بهار است اما اگر بدنبال خلوت ترین سواحل شمال ایران هستید، بهتر است در پاییز به این ساحل بیایید و از زیبایی آن استفاده کنید.

ساحل کیا‌شهر | یکی از بهترین سواحل برای شنا

ساحل کیاشهر در کنار شهر آستانه اشرفیه قرار دارد که ۱۰ کیلومتر با ان فاصله دارد. نزدیکی بندر ساحلی کیاشهر با سفید رود و از سمت دیگر نزدیکی به جنگل پهناور به زیبایی آن افزوده است. کیاشهر در گذشته به فرحناز معروف بوده و از خوش آب و هوا و خوش رنگ بودن طبیعت آن برایتان نگویم تا از نزدیک آنجا را ببینید.

در این ساحل یک پیست موتورسواری مرفه وجود دارد که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. آستانه اشرفیه سواحل زیادی دارد اما کیاشهر به دلیل داشتن ساحل ماسه‌ای از مکان‌های مهم برای شنا کردن به شمار می‌رود. به همین دلیل در این جا امکانات رفاهی شنا کردن و پارک کودکان نیز وجود دارد.

همچنین بلوار ساحلی را از روی تالاب و نیزارها به دریا توسط پل چوبی این ساحل پیوند زده می‌شود.

زیباترین سواحل شمال ایران
یکی از زیباترین سواحل شمال ایران

سواحل چابکسر | یکی از بهترین سواحل شمال ایران در مرز دو استان

در شرقی‌ترین نقطه استان گیلان و در ۵کیلومتری شهر رامسر، شهر چابکسر واقع شده است که مرز بین استان گیلان و مازندران را تشکیل می‌دهند. از مزایای قابل توجه شهرستان چابکسر کوتاه بودن فاصله آن تا دریا است. بدلیل فاصله کم جنگل و دریا در این شهرستان و مناظر قابل توجه آن، بسیاری از گردشگران به دنبال اجاره ویلا در این شهرستان هستند.

سواحل شهرستان چابکسر شامل ساحل گلسرخ، ساحل طلایی قاسم آباد و ساحل اوشیان هستند که هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. اگر به ساحل اوشیانرفتید، دیدن از روستای شگفت انگیز اوشیان چابکسر را فراموش نکنید.

اسکی روی آب، قایق سواری، پاراسل، شاتل و موتور چهارچرخ از تفریحات مهم این سواحل به شمار می‌رود. در این ساحل طرح سالم‌سازی نیز مهیا شده است تا شناگران بتوانند با خیال راحت به شنای خود بپردازند. قابل ذکر است این ساحل از تمیز‌ترین سواحل شمال ایران به شمار می‌رود.

ساحل بندرانزلی | از سواحل خانوادگی در شمال ایران

شهرستان انزلی بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر استان گیلان به شمار می‌رود که دارای وسیع‌ترین و اولین بندر ایران در جنوب دریای خزر است. از مهمترین ویژگی‌های بارز این بندر، عمومی بودن سواحل آن است.

در حدود ۳ کیلومتری نواحی ساحلی بندر انزلی، طرح‌های ساحلی متفاوتی همچون  آلاچیق سنتی و بتنی، زمین والیبال و فوتبال ساحلی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، محل استقرار امداد و نجات و سایر امکانات رفاهی، طرح شنای برادران و خواهران برای گردشگران و مسافران مهیا شده‌است.

از امکانات ساحلی این بندر می‌توان به اسکی روی آب، پلاژ آقایان و خانم‌ها برای شنا و قایق‌سواری اشاره کرد. شایان ذکر است که این بندر بزرگترین باغ شاه ایران نامیده می‌شود.

خیلی از ایرانی ها از پس از اقامت در شهرها و روستاهای شمال، قصد دارند تنی به آب بزنند. به عنوان مثال کلاردشت با آن همه زیبایی مقصد خیلی از مسافران در بهار است. از طرفی فاصله کلاردشت تا دریا و نزدیک ترین بندر که پس از جنگل های عباس آباد است از مسیر طولانی خود حدود ۱ ساعت است که برای مسافران بسیار توجیه پذیر است. اما اگر بخواهید از کلاردشت به بندر انزلی بروید، باید حدود ۴ ساعت در راه باشید.

ساحل بندر انزلی در شمال ایران
ساحل خانوادگی دارای پلاژ در شمال ایران

ساحل صدف آستارا | از تمیزترین سواحل شمال

یکی دیگر از تمیزترین سواحل شمال ایران ساحل صدف آستارا است که حدود ۱۸.۵کیلومتر از نوار جنوبی دریای خزر را تشکیل می‌دهد. قابل ذکر است ۱.۵ کیلومتر از ۱۸.۵ کیلومتر این ناحیه ساحلی را به شکل منطقه حیات وحش اختصاص داده‌اند.

این ساحل با نام‌های ساحل لوندویل، سیبلی و داداش آباد نیز شناخته می‌گردد. در این ساحل انواع مختلفی از صدف‌ها یافت می‌شود که در طی سالیان زیاد از دریا به این سواحل رسیده‌اند.

در کنار این ساحل، بازار بزرگ ساحلی قرار دارد که می‌توان کالاهای گوناگون با قیمت مناسب تهیه کرد. همچنین در این ساحل انواع امکانات رفاهی، بهداشتی و اقامتی برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده‌است.

تمیزترین سواحل شمال ایران
از تمیزترین سواحل شمال ایران

ساحل خلج رامسر

در میان دغدغه‌ها و شلوغی‌های شهر گاهی به آرامش نیاز دارید که یکی از بهترین مکان‌های که می‌توانید بروید ساحل خلج رامسر است که از بهترین سواحل شهرستان رامسر به شمار می‌رود. در این ساحل امکانات تفریحی و رفاهی متفاوتی نظیر رستوران، کافه، هتل، ، قایق سواری و پلاژها و فروشگاه صنایع دستی اشاره کرد. بهترین فصل رفتن به این ساحل، فصل بهار و تابستان است.

ساحل متل قو | ساحلی زیبا و پر از امکانات

از بهترین و پرطرفدارترین سواحل استان مازندران می‌توان به متل قو اشاره نمود که بسیار حائز اهمیت است. در این ساحل می‌توان از مناظر زیبا لذت برد و لحظات مهیجی را سپری کرد. در این ساحل امکانات فراوانی اعم از  جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، ، فوتبال ساحلی، الیبال ساحلی و پلاژهای ساحلی وجود دارد و توصیه میکنیم علاوه بر امکانات ساحلی، با رسیدن به شهرستان سلمان شهر، از جاهای دیدنی متل قو هم دیدن فرمایید.

ساحل زیبای متل قو
ساحل زیبای متل قو

ساحل سی سنگان | از بهترین سواحل نوشهر

ساحل سیسنگان از بهترین سواحل نوشهر است که دلیل این امر وجود درختچه‌ها و درختانی نظیر وسکا، بلوط، آزاد، لرگ ، انار، ازگیل، لیلکی، ، سرخ ولیک، گوجه جنگلی، سیاه تلو، توت، سیاه ال و سیاه اربه،انجیر، داغداغان است و وجود ساحل تمیز آن است.

این ساحل ۳۰ هکتار از مساحت جاده را تشکیل می‌دهد. در این ساحل امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی همچون جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری، کارتینگ، والیبال ساحلی وجود دارد.

ساحل جنگلی سی سنگان
ساحل جنگلی سی سنگان

ساحل نور

از دیگر سواحل استان مازندران می‌توان به ساحل نور اشاره کرد که دارای ساحل ماسه‌ایی، مناسب برای شنا کردن و دارای آب و هوای معتدل است. قابل ذکر است طول این ساحل ۲۳ کیلومتر است و طرح ساحل سازی برای شنای بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.

ساحل چپکرود | بهترین ساحل شمال ایران برای بازی

یکی دیگر از سواحل زیبای استان مازندران ساحل چپکرود با طول خط ساحلی ۱۸ کیلومتر است. شایان ذکر است این ساحل طرفداران بسیار زیادی دارد. از امکانات این ساحل می‌توان به آلاچیق، زمین ورزشی والیبال، زمین شنی فوتسال، تجهیزات ورزشی،رستوران، وسایل بازی برای کودکان، اتاق‌های تابستانه و زمستانه ایجاد فضای سبز و پاراگلایدر اشاره نمود.

ساحل نمک‌آبرود

منطقه گردشگری نمک‌آبرود در در شمال جاده چالوس تنکابن واقع شده است. از امکانات این ساحل می‌توان به قایقرانی پدالی و موتوری، ، رستوران ساحلی با نمای دریا، آلاچیق برای اقامت مسافران، امکان شنا برای آقایان و بانوان، دوش آب اشاره کرد.

ساحل نمک آبرود به دلیل تماشایی و شگفت‌انگیز بودنش از بهترین سواحل شمال ایران به شمار می‌رود. همچنین به دلیل دارا بودن درختان شمشاد، ورزش‌های آبی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

ساحل محمودآباد

محمودآباد یکی از شهرهای مهم استان مازندران است که دارای ساحل زیبا است. در شهر محمود آباد  ساحل دریا، به باریک‌ترین پهنای خود می‌رسد که باعث ایجاد مناظر زیبا و شگفت‌انگیز شده است. این ساحل دارای امکانات و تجهیزات گردشگری متعددی است که قابل توجه گردشگران است و به جرات میتوان گفت که یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است.

سواحل شمال ایران

بدحجابی در سواحل شمال ایران

همان طور که قبلا اشاره شد سواحل شمالی ایران یکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی و گردشی بوده که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. اما بنا به قوانین کشورمان محدودیت هایی برای بانوان وجود دارد که نیاز است در این سواحل شاهد بدحجابی در سواحل شمالی ایران نباشیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *