فاصله کلاردشت تا دریا و شهرهای اطراف چقدر است؟

138
0
کلاردشت کجاست | فاصله کلاردشت تا دریا چقدر است

اطلاع از فاصله کلاردشت تا دریا برای پیدا کردن بهترین مسیر رفت و آمد و همچنین برنامه ریزی زمانی سفر بسیار مهم است. اگر شما هم قصد سفر به بهترین سواحل شمال ایران را داشته باشید، دیدن از شهر زیبای کلاردشت را به شما پیشنهاد میکنیم. در این مقاله برای برنامه ریزی بهتر شما عزیزان قصد داریم در مورد فاصله کلاردشت تا دریا، فاصله کلاردشت تا رامسر، بندر انزلی، متل قو، تهران و عباس آباد و روستاهای اطراف کلاردشت صحبت کنیم.

کلاردشت کجاست؟

شهرستان کلاردشت در ۱۷۰ کیلومتری شهر تهران دارد که با عبور از شهرستان کرج و طی جاده‌ی پر پیچ و خم چالوس به شهرستانی به نام مرزن آباد که در دل کوهستان قرار دارد و پس از طی ۲۰ کیلومتر به شهر کلاردشت میرسیم. شایان ذکر است مسیر رسیدن به این شهرستان از مناظر منحصر به فردی برخوردار است.

در گذشته  کلاردشت از توابع شهرستان چالوس به شمار میرفت اما در سال ۹۱ جز شهرستان محسوب شد. آب و هوای این شهرستان شرجی نیست و جر مناطق خوش آب و هوای استان مازندران به شمار میرود.

کلاردشت از قسمت شمالی به دریای خزر و شهرهای چالوس، نوشهر، نمک آبرود، عباس آباد و متل قو، از سمت غرب به قزوین و الموت و از سمت جنوب به قله تخت سلیمان تا حدود گردنه کندوان منتهی می‌گردد.

اگر علاقه مند به سفر به مناطق جنوبی ایران هستید، سفر به شیراز را به شما توصیه میکنیم و فاصله شیراز بندرعباس که مبدا، مقصد و دیدنی های درون مسیری زیادی دارد را به شما پیشنهاد میدهیم.

فاصله کلاردشت تا دریا

آب و هوای کلاردشت

شهرستان کلاردشت جز ییلاقات چالوس است در زمستان آب و هوای آن به منفی ۲۵ درجه سانتیگراد میرسد و در تابستان آب و هوای خنک دارد. این شهرستان بدلیل قرار داشتن در ارتفاعات و وجود قله‌های اطراف آن از آب و هوای شرجی برخودار نیست و همین عامل باعث تبدیل شدن باران به برف در این منطقه شده است. در روزهای گرم تابستان به علت اینکه فاصله کلاردشت تا دریا چندان زیاد نیست و با وجود اینکه در کنار دریا رطوبت زیادی وجود دارد، کلاردشت پوشیده از مه می‌شود.

مناظر طبیعی در کلاردشت

در شهرستان کلاردشت قله‌هایی با ارتفاع بیش از ۳۵۰۰ متر وجود دارد که از جمله از آن‌ها می‌توان به  قله علم کوه اشاره کرد که دارای ارتفاع بیش از ۴۸۰۰ متر از سطح دریا است. در این شهرستان جنگل‌های سرسبز و انبوه به همراه رودخانه سرد آبرود وجود دارد که از مناظر منحصر به فردی برخوردار است.

قابل ذکر است رودخانه سرد ابرود دارای آب زلالی است که از چشمه‌های دائمی و یخچال‌های طبیعی کوه‌های اطراف سرچشمه میگیرد. در این رودخانه پرورش انواع ماهی‌های آزاد و قزل آلا رایج است.

فواصل کلاردشت تا دریا و شهرهای اطراف آن چگونه است؟

کلاردشت دارای مسافت‌های مختلفی از تهران و شهرهای استان مازندران است که در این قسمت به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. توصیه میکنیم برای یکبار هم که شده در برنامه ریزی سفرتان از اجاره خودرو برای مسافرت نیز امتحان کنید تا با مزایایی که برایتان دارد، لذت سفر دوچندان شود.

فاصله کلاردشت از دریا از چه مسیری است؟

همانطور که گفتیم کلاردشت در غرب استان مازندران و در دامنه‌های شمالی البرز به ارتفاع ۱۲۰۰ متری از دریا قرار دارد و میتوان از دو مسیر مجزا از کلاردشت تا دریای خزر آمد.

مسیر اول از مسیر جاده آزاد راه چالوس که از شهرستان مرزن آباد می‌گذرد و مورد دوم از مسیر جنگلی جاده عباس آباد میباشد. جاده چالوس یکی پرطرفدارترین و بهترین مسیر برای مسافرت شمال است.

مسیر اول از دشت کلاردشت خارج می‌گردد و پس از عبور از روستاهای بنفشه ده و گویتر و همچنین پیچ و خم جاده های کوهستانی به مرزن آباد رسیده و پس از آن به مدت زمان یک ربع از طریق آزاد راه به شهرستان چالوس میرسد.

اما در مسیر دوم از مرکز کلاردشت یعنی حسن کیف مسیرتان آغاز شده که در طی این راه از روستاهای کرد محله، واحد، مکارود عبور می کنیم و وارد جنگل عباس آباد و شهرستان عباس آباد می‌شویم. در واقع این جاده بی شک جزو جاده‌های بسیار زیبا است که دارای بیست استراحتگاه بین راهی به همراه انواع غذاها و نوشیدنی‌ها پذیرای بسیاری از مسافران است.

فاصله زمانی کلاردشت تا دریا چقدر است؟

اگر مسیر اول را برای رسیدن از کلاردشت تا دریای خزر انتخاب کنید، باید فاصله حدودی ۵۴ کیلومتر را طی کنید. در این شرایط اگر با خودروی شخصی تان به طور میانگین با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید، میتوانید پس از مدت ۱ ساعت و ۶ دقیقه به دریا برسید.

اما اگر مسیر دوم، یعنی مسیر کوتاه جنگلی را انتخاب کنید، فاصله کلاردشت تا دریا برایتان به کمتر از یکساعت زمانی و ۳۶ کیلومتری خواهد رسید.

روستاهای کلاردشت

شهرستان کلاردشت دارای روستاهای زیبا با چشم اندازهای بی‌نظیری است که از جمله این روستاها می‌توان به  حسن‌کیف، گرگپس، رودبارک، مکارود، کردیچال،  پیشمبور اشاره کرد.

پوشش گیاهی شهرستان کلاردشت

این شهرستان از پوشش‌های گیاهی کوهستانی و جنگلی متفاوتی برخوردار است. در جنگل‌های کلاردشت توسکا، سپیدار، بلوط، ‌راش، افرا، و در دامنه‌های آن زرشک، ازگیل و زالزالک، تمشک، گل‌های وحشی به فراوانی مشاهده میگردد. قابل ذکر است.

در کوه و جنگل‌های کلاردشت حیوانات مختلفی اعم از بزکوهی، ‌خرگوش، گوزن، ‌پلنگ، قرقاول، کبک، زاغ، بلدرچین، خرس و…. زیست می‌کنند. سرسبزی ای منطقه را گیاهان فصلی و خودرو در فصل‌های مختلف تامین می‌کنند.

فاصله کلاردشت تا تهران از مسیر کندووان

کوتاه ترین  فاصله زمانی ممکن از بزرگراه همت تهران تا کلاردشت در حدود دو ساعت و پنجاه و پنج دقیقه است. این زمان در صورتی در نظر گرفته می‌شود که ترافیک وجود نداشته باشد و در یک روز عادی در وسط هفته باشیم. در صورتی که اتوبان تهران کرج و مسیر پرترافیک در نظر گرفته شود، این زمان تا ۸ ساعت نیز افزایش پیدا می‌کند.

فاصله کلاردشت تا تهران

فاصله تهران تا کلاردشت از طریق هراز

برای مسافران و گردشگران گاهی پیش می‌آید که مسیر کندووان بسته باشد و یا تمایل دارد از تهران و از مسیر جاده هراز به سمت غرب حرکت کند و وارد استان مازندران شود تا به شهرستان کلاردشت برسد.

در صورتی که از شرق تهران و دماوند حرکت کنیم به شهرستان آمل میرسیم و سپس محمود آباد که دارای کمربندی کوچکی است و در مرحله بعد به شهرستان نور متصل می‌شود.

پس از عبور از شهرستان نور به نوشهر، چالوس و مرزن آباد در نهایت کلاردشت میرسیم. قابل ذکر است این مسیر به دلیل دو لاینه بودن جاده از ترافیک کمتری برخوردار است.

فاصله کلاردشت تا عباس آباد

مورد دیگری که قرار است بررسی نماییم حد فاصله کلاردشت تا عباس آباد است. از حسن کیف که مرکز شهر کلاردشت است تا شروع جاده جنگلی عباس آباد که انتهای روستای مکارود است، حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. در واقع فاصله کلاردشت تا عباس آباد ۹.۱ کیلومتر می‌باشد که می‌توان برابر با ۱۵ دقیقه در نظر گرفت.

از ابتدای جاده جنگلی عباس آباد تا خارج شدن از جنگل (ماشل آباد) نیز مدت زمان ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که معادل مسیر ۲۱.۵ کیلومتری است. پس از آن مسیر صاف و همواری شروع می‌شود که حدود ۵ دقیقه زمان می‌برد و دقیقا در کنار دریا قرار گرفته است.

در مجموع فاصله کلاردشت تا ابتدا و انتهای جنگل عباس آباد را توضیح دادیم. با رسیدن به انتهای جنگل فاصله کلاردشت تا دریا خیلی کم است و شما میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم از دریا لذت ببرید و هم از مسیر جنگلی.

مسیر جنگلی شهرکلاردشت تا عباس آباد
مسیر جنگلی کلاردشت تا عباس آباد

فاصله نوشهر تا کلاردشت

برای رسیدن از شهرستان نوشهر به کلاردشت لازم است تا از طریق کمربندی بدون سپری کردن ترافیک چالوس، به آزاد راه تهران شمال و به مدت زمان ده دقیقه رسید. پس از آن ده دقیقه تا مرزن آباد رسیده و سپس به کلاردشت میرسیم که فاصله زیادی ندارد.

اما به دلیل جاده‌های کوهستانی و رفتن به مناطق ییلاقی و مرتفع می‌بایست به منظور رسیدن به دشت سرسبز و هموار کلاردشت به مدت زمان بیست دقیقه ادامه داد. در نتیجه فاصله نوشهر تا شهرستان کلاردشت در حدود چهل دقیقه الی ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه بسته به ترافیک مسیر است.

فاصله کلاردشت تا متل قو

برای رسیدن از کلاردشت به جاهای دیدنی متل قو می‌توان از کلاردشت به سمت عباس آباد و از عباس آباد به سمت شرق رفت. در این میان از سلمانشهر که همان متل قو است عبور خواهیم کرد.

متل-قو-تا-حسن-کیف

پس از این مسیر کلارآباد و در نهایت به چالوس میرسیم. حد فاصله زمانی بین عباس آباد و متل قو در حدود یک ربع است. پس از آن به شهرک امیردشت و کلارآباد و در مسیر بعدی به شهرستان نمک آبرود و تله کابین آن میرسیم و پس از گذر زمان ده دقیقه به چالوس خواهیم رسید.

قابل ذکر است این مسیر بدون ترافیک در نظر گرفته شده است. اما بدلیل نداشتن کمربندی در این شهر و وجود برج‌های عظیم این شهرستان و همچنین فروشگاه‌های لوکس در این منطقه، ترافیک سنگینی وجود دارد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *