خدمات CIP فرودگاه مشهد چیست | تشریفات فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

79
0
خدمات CIP در فرودگاه مشهد

جایگاه CIP فرودگاه مشهد دارای چه خدماتی است؟ فرق CIP و VIP در فرودگاه ها چیست؟ آیا برای محل استراحت فرودگاه مشهد باید هزینه ای پرداخت کرد؟ خدمات CIP فرودگاه مخصوص چه کسانی است؟ اگر میخواهید به مشهد سفر کنید و از این خدمات بهره ببرید و یا به هر دلیلی علاقه مند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، با ما همراه باشید.

خدمات CIP فرودگاهی چیست؟

پیش از آنکه در مورد فرودگاه مشهد صحبت کنیم، بهتر است بدانید که اساسا این نوع خدمات به چه معناست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد. چرا که اگر شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که همواره از بلیط نوع اکونومی، بلیط چارتی، سیستمی و یا اقتصادی شرکت های هواپیمایی استفاده می‌کند، ممکن است به علت اینکه هرگز از این نوع خدمات استفاده نکرده باشید، با جزئیات آن نیز نا آشنا باشید. آیا فرق بلیط چارتری و سیستمی را میدانید؟

CIP مخفف شده عبارت Commercial Important Person میباشد، و این عبارت به معنای افراد مهم تجاری یا اقتصادی است. لذا خدمات مربوط به CIP نیز خدماتی است که در حوزه تشریفات سفر در نظر گرفته شده است و مخصوص ارائه به این افراد است. برای استفاده از این خدمات، شما حتما نباید یکی از مدیران دولتی باشید، بلکه مدیر هر سازمان و شرکتی و یا هر کارخانه تولیدی نیز میتواند از این نوع خدمات استفاده کند.

اما نکته قابل توجه در تفاوت CIP و VIP همین است که حتما باید جزو مدیران رده بالای نظامی و دولتی باشید و یا فردی بسیار معروف که رفت و آمدتان نیاز به امنیت و محافظت داشته باشد.

سی آی پی فرودگاه مشهد

آیا افراد عادی نمیتوانند از خدمات CIP فرودگاه مشهد استفاده کنند؟

ممکن است بپرسید پس یک فرد عادی نمیتواند از این خدمات استفاده کند؟ پاسخ این است که این امر با پرداخت هزینه مربوط به آن امکان پذیر است. چرا که ممکن است شما به هر دلیلی بخواهید در جریان سفر از آرامش خاطر خوبی برخوردار باشید، یا اینکه ممکن است شما وضعیت جسمانی خوبی جهت انجام کارهای مربوط به پرواز را نداشته باشید.

حتی ممکن است شما خانواده ای با تعداد زیاد فرزند یا همسفر باشید که برای انجام امور پروازی خود نیاز به دریافت کمک و تسهیل در پروسه های اداری دارید. اینجاست که خدمات فرودگاهی CIP به کمک شما می آید. در بین فرودگاه های بزرگ کشورمان، خدمات فرودگاهی CIP مشهد، جزو بهترین ارائه دهنده گان خدمات فرودگاهی است که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

CIP فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد یکی از بزرگترین و مهمترین فرودگاه‌های کشور است که هر دو نوع پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می‌گردد. قابل ذکر است این فرودگاه با نام شهید هاشمی نژاد شناخته می‌گردد و دارای فضای دلنشین و آرامی می‌باشد، همچنین مسئول بهره‌برداری اختصاصی ترمینال تشریفات فرودگاه مشهد، شرکت سپهر اقتصاد است. این شرکت مسئول تشریفات cip فرودگاه اصفهان نیز میباشد.

پس از CIP فرودگاه مهرآباد، ترمینال تشریفات فرودگاه مشهد دومین جایگاه را در بین CIP فرودگاه‌های کشور را دارد. محل قرارگیری این ترمینال در کنار ترمینال فرودگاه مشهد است.

Cip فرودگاه مشهد | فضای سالن تشریفات

 

امکانات فرودگاه CIP فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

تا به اینحا متوجه شدید که هر فردی که از سطح مالی خوبی برخوردار باشد، میتواند دریافت کننده این نوع خدمات باشد. اما این خدمات دقیقا چه چیزی به افراد ارائه میدهند که برخی حاضر به پرداخت پول بیشتر میشوند؟

  • دارای خودروی اختصاصی در باند فرودگاه است ( شما میتوانید بجای استفاده از اتوبوس انتقال دهنده مسافران، از خودروی اختصاصی جهت ترانسپورت استفاده کنید)
  • از مسافران و همراهان در سالن پذیرایی می‌گردد. ( مکان پذیرایی نیز مجزا و مخصوص این مسافران است)
  • تحویل چمدان و اخذ کارت پرواز مسافران. ( دیگر نیازی به جابجا بارهای سنگین برای تحویل به پذیرش ندارید. از طرفی اگر اضافه بار داشته باشید، امور مربوط به آن نیز توسط خدمه مربوطه انجام می‌پذیرد).
  • اگر دارای حیوان خانگی هستید، به راحتی میتوانید با استفاده از خدمات امور مربوط به حمل و نقل آنها را به خدمات CIP فرودگاه مشهد بسپارید.
  • برای پروازهای خارجی و بین‌المللی گیت اختصاصی گذرنامه و بازرسی وجود دارد.
  • برای پروازهای خارجی امور مربوط به پرداخت عوارض خروج از کشور توسط خدمه انجام میشود.
  • دارای اینترنت پرسرعت است.
  • اگر پرواز داری تاخیر باشد، میتوانید از سوئیت اقامتی استفاده کنید.
خدمات تراسپورت فرودگاه مشهد CIP
خدمات تراسپورت فرودگاه مشهد CIP

خدمات فرودگاه CIP فرودگاه مشهد چگونه انجام میشود؟

بر خلاف فرودگاه‌های دیگر که زمان بسیاری از مردم در صف‌های طولانی صرف دریافت کارت پرواز، تحویل چمدان یا گیت های بازرسی می‌شود، فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برای مسافران داخلی و خارجی امکان رزرو خدمات CIP فراهم کرده است.

شرایط این خدمات بدین صورت است که وقتی مسافران در سوییت‌های مخصوص در حال استراحت هستند و یا در سالن‌های منحصر به فرد مشغول نوشیدن چای و قهوه هستند، پرسنل متخصص همه امور مربوط به دریافت کارت پرواز، تحویل چمدان هایتان را انجام خواهد داد و دیگر احتیاج به ایستادن در صف‌های طولانی نیست. همچنین این سالن دارای خدمات مختلفی است که قسمت قبل به آن‌ها پرداخته شد.

خدمات CIP فرودگاه مشهد در پروازهای خروجی

در پروازهای داخلی و خارجی به محض ورود مسافران به سالن CIP بار از آن‌ها تحویل گرفته می‌شود و توسط کارمندان رزرواسیون پذیرش می‌شوند و پس از آن به سالن اصلی هدایت می‌شوند.

هنگامی که مسافران در سالن CIP حضور دارند، کارمندان واحد عملیات کارت پرواز مسافران را تهیه می‌نمایند و کارت پرواز مسافران را تهیه می‌کنند.

برای پروازهای خروجی بین‌المللی، پلیس فرودگاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گیت‌های اختصاصی پلیس گذرنامه قرار داده شده است تا مسافرین قادر به انجام تمامی امور به مربوط پرواز خود در این سالن شوند.

در پروازهای داخلی  و بین‌المللی امکان استفاده از خدمات مشایع و مشایعین وجود دارد. پس از پایان یافتن امور مربوط به پرواز، مسافران با استفاده از خودروهای اختصاصی جایگاه به پای پرواز منتقل خواهند شد.

ترانسپورت فرودگاه

خدمات CIP در پروازهای ورودی

در این نوع پروازها خدمات مرتبط از بدو پلکان هواپیما شروع می‌گردد. در صورتیکه جت به هواپیما متصل نشود، کارمندان واحد عملیات در پایین هواپیما منتظر مسافرین می‌مانند تا آن‌ها را با استفاده از ماشین‌های منحصر به فرد به جایگاه CIP منتقل نمایند.

اگر شرایط به صورتی باشد که جت به هواپیما متصل شود، کارمندان عملیات در اواسط جت به منظور انتقال مسافرین به سالن CIP مستقل هستند.

در پروازهای بین‌المللی به منظور کنترل امور مربوط ورود کشور و کنترل پاسپورت از گیت‌های اختصاصی عبور خواهند کرد. پس از مستقر شدن مسافرین در سالن، بارهای آن‌ها تحویل داده خواهد شد و مسافرین قادر به ترک سالن خواهد بود.

قوانین گمرکی در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد به چه صورت است؟

در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد خروج کالاهایی با مشحصات زیر ممنوع است:

  • بیش از ۵۰۰۰ دلار وجه نقد
  • هر مسافر مجاز به خروج زیورآلات شخصی به میزان حداکثر ۱۵۰ گرم است.
  • خروج ظروف نقره و مصنوعات به میزان حداکثر ۳ کیلوگرم به فرض آن که در  زمره آثار فرهنگی و تاریخی نباشد به ازای هر مسافر مجاز است.
  • خروج کتب خطی، اشیا عتیقه، تابلوهای نقاشی عتیقه .کلیه اشیا تاریخی و میراث فرهنگی ممنوع است.
  • خروج فرش به ابعاد حداکثر ۲۰ مترمربع برای هر مسافر مجاز است.
  • مقدار مجاز خاویار برای هر مسافر حداکثر ۱کیلوگرم است.
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *