نزدیکترین شهر ترکیه به ایران برای سفر زمینی کدام است؟

111
0
نزدیکترین شهر ترکیه به ایران

یکی از نزدیکترین شهرهای ترکیه به مرز ایران وان نام دارد که در قسمت شرقی ساحل دریاچه وان واقع شده است. شهر وان یکی از شهرهای مذهبی ترکیه است که اغلب سنی نشین هستند و نزدیکترین شهر ترکیه به مرز ایران است و به همین علت بسیاری از ایرانیان برای سفر زمینی به آن‌جا سفر می‌کنند. همچنین فاصله زیادی با شهرهای مرزی شمال غربی ایران ندارد. به طور کلی تور وان جز پرطرفدارترین تورها برای ایرانیان است.

تاریخچه کوتاهی از شهر وان

تاریخچه این شهر به اولین هزاره قبل از میلاد برمیگردد و در آن زمان یکی از بزرگترین شهرها به شمار می‌رفت. در سال‌های دور به عنوان پایتخت اوارتو در قرن نهم پیش از میلاد و پس از آن بیزانس بود. در نهایت به عنوان مرکز فرماندهی واسپوراکان مورد توجه قرار گرفت. امروزه بسیاری از جمعیت شهر وان کردنشین هستند و این در حالی است که تا سال ۱۹۱۵ به عنوان مرکز مهم فرهنگی ارمنی‌ها تا سال ۱۹۱۵ به شمار میرفت. قابل ذکر است این شهر جمعیتی در حدود ۵۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

شهر وان ترکیه

چگونه می‌توان به شهر وان ترکیه سفر کرد؟

علاوه بر اینکه وان نزدیکترین شهر ترکیه به ایران است، این شهر یکی از شهرهای توریستی ترکیه نیز به شمار می‌رود که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. بنابراین اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، باید بدانید که با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان به این شهر سفر کرد که در این قسمت به شرح هر یک پرداخته خواهد شد.

* سفر به شهر وان با اتوبوس

شهر وان تا مرز رازی ایران حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد که با استفاده از خودروهای سبک می‌توان از این شهر عبور کرد اما هیچ نوع اتوبوسی از سال ۲۰۱۶ مجوز عبور از این شهر را ندارد و در عوض این وسایل نقلیه میتوانند از مرز بازرگان عبور کنند.

* مسیر هوایی

همه روزه امکان پرواز از شهر وان ترکیه به سمت تهران و برعکس آن وجود دارد و مسافران می‌توانند برای سفر به این شهر، از این امکانات برخوردار گردند.

* مسیر زمینی با استفاده از قطار

در ترمینال غربی شهر وان که از طریق جاده زمینی به ایران راه دارد، هفته‌ای یکبار قطار از آنجا رفت و آمد دارد که در شهر تبریز نیز توقف دارد. بنابراین از نزدیکترین شهر ترکیه به مرز ایران میتوان با استفاده از قطار مسافرت کرد و هزینه کمتری نسبت به هواپیما پرداخت نمود.

دقت شود که دریافت ارز مسافرتی برای سفر به ترکیه از طریق زمینی نیز میسر است. در مورد مقدار و چگونگی در یافت ارز مسافرتی حتما مقاله ” چگونه ارز مسافرتی بگیریم؟ ” را بخوانید.

و اما اگر میخواهید ببینید به جز وان ترکیه به کجا میتوان سفر کرد که هزینه کمی داشته باشد و یا لیست ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان شامل چه کشورهایی است در مقاله ای دیگر کامل در مورد آن صحبت کرده ایم.

سفر هوایی از نزدیکترین شهر ترکیه به پایتخت ایران

از چندی پیش امکان مسیر هوایی برای سفر از وان ترکیه به تهران فراهم نبود و به همین علت تنها راه ممکن راه زمینی بود. اما در حال حاضر امکان سفر هوایی نیز فراهم شده است، این در حالی است که پروازها محدود هستند اما ممکن است با افزایش درخواست‌ها زیادتر گردند.

تورهای هوایی وان ترکیه از مبدا تهران در روزهای جمعه و دوشنبه برگزار می‌شوند. قابل ذکر است این تورها در مدت زمان ۹۰ دقیقه و فقط از مبدا تهران مسافرین را سوار می‌کنند.

فاصله زمانی نزدیکترین شهر ترکیه به مرز ایران تا تهران | با خودرو

از سه مرز بازرگان، رازی و سرو می‌توان به نزدیکترین شهر ترکیه به ایران سفر کرد. اگر بخواهیم مدت زمان این مرزها را در نظر بگیریم؛ فاصله تهران تا وان یا به عبارتی مرز رازی بدون احتساب توقف حدود ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و در حدود ۹۸۵ کیلومتر است.

از طرفی اگر از جنبه ای دیگر بخواهیم بررسی نماییم، فاصله شهر تهران تا تبریز حدود ۷ ساعت با خودرو است، از شهر تبریز تا رازی در حدود ۳ ساعت و یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری از مرز رازی تا شهر وان است و زمان آن حدودی ۹۰ دقیقه است. پس با در نظر گرفتن کوتاه‌ترین مسیر که رازی است، مجموعه فاصله تهران تا وان  حدود ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه است.

فاصله زمینی وان ترکیه تا تهران

فاصله زمانی و زمینی تبریز تا وان ترکیه چقدر است؟ | با اتوبوس و خودرو

از اصلی‌ترین شهرهای ایران در نزدیکی مرز تبریز است که مبدا مهمی برای تورهای زمینی به مقصد ترکیه و شهر وان است و اتوبوس‌های زیادی به همین منظور وجود دارند.

برای سفر از مبدا تبریز به شهر وان می‌توان از دو مرز بازرگان و رازی به مسیر ادامه دهیم که فاصله تبریز از شهر وان در حدود ۳۳۰ کیلومتر است و زمان آن ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه است. قابل ذکر است این مسیر پرترددترین مسیر به شهر وان است. مسیر دیگر عبور از مرز بازرگان است که با خودرو حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و مسافت آن ۴۹۰ کیلومتر است.

فاصله نزدیکترین شهر ترکیه به مرز ایران

فاصله زمانی بین وان تا شهرهای تهران و ترکیه | با قطار

با استفاده از قطار، مسیر ریلی تهران به وان حدود ۲۰ تا ۲۲ ساعت زمان بر است که برابر با ۳۳۴ کیلومتر است و بدین صورت است که ۱۳ ساعت زمان رسیدن از شهر تهران به تبریز است و در حدود ۷ ساعت از تبریز به وان طول می‌کشد.

اگر مبدا حرکت ما شهر تبریز باشد، در حدود ۷ ساعت به شهر وان خواهیم رسید. نکته قابل توجه این است که ممکن است مسیر قطار و ریلی تهران به وان و برعکس همیشه برقرار نباشند.

فاصله نزدیکترین شهر ترکیه به ایران تا ارومیه در ایران

به منظور گذر از ارومیه و رسیدن به شهر وان می‌بایست از مرز سرو-اسندره عبور کرد. مسافت ارومیه تا شهر وان از مرز سرو در حدود ۲۸۳ کیلومتر است که با استفاده از خودرو شخصی ۴ ساعت به طول می‌انجامد.

فاصله نزدیکترین شهر ترکیه به ارومیه

گذری بر مکان‌های دیدنی شهر وان

در شهر وان جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی وجود دارد که در این قسمت به شرح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

کلیسای آهتامار یا آکتامار

بر روی جزیره ی کوچکی در دریاچه وان، کلیسای کلیسای باستانی و قدیمی ارامنه به نام آهتامار یا آکتامار بنا شده است. بازدید کنندگان و توریستان با استفاده از قایق‌های کوچک از تفرجگاه ساحلی که در غرب گواس واقع شده است، به آنجا برده می‌شوند. قابل ذکر است هر زمانی که دوست داشته باشیم می‌توانیم با استفاده از این قایق‌ها برگردیم.

صومعه ی واراگاوانک ( یدی کیلسه )

۱۰در  کیلومتری شهر وان در روستای باکراچیل، این صومعه قرار گرفته است. در زمان جنگ جهانی اول، این صومعه ارمنی نابود گردید و به یک روستای کردی فروبرده شد. در حال حاضر این صومعه با داشتن یک ورودی زیبا و مجموعه‌ای خاص از صلیب‌های حک شده داخل آن ارزش یکبار دیدن را دارد.

صومعه آرتر

صومعه ی آرتر که از دو کلیسا تشکیل شده است که از این میان، تنها کلیسای اسدوادزادزین باقی مانده است. این صومعه در در یک  جزیره از بخش کوچکی از شمال غربی جزیره ی آختامار واقع شده است. به منظور رفتن به آن‌جا می‌بایست از قایق استفاده کرد زیرا کشتی منظمی برای رفت و آمد به آن‌جا وجود ندارد.

صومعه آرتر در وان ترکیه

قلعه یا دژ وان

این قلعه در نزدیکی ساحل دریاچه وان با چشم انداز زیبا و بی‌نظیر به شهر و دریاچه با ارتفاع ۱۰۰ متری ساخته شده است. اگر پیاده به این محل برویم در حدود ۳کیلومتر مسافتش است. روش دیگر با استفاده از تاکسی‌هایی به نام دولموس است که می‌توان به کیل سفر کرد و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد در مورد فاصله زمینی و زمانی بین نزدیکترین شهر ترکیه با مرز ایران از سه شهر مهم، ارومیه، تهران و تبریز نکات مهمی گفته شود. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *