بهترین اقامتگاه بوم گردی کاشان کجاست؟

92
0
اقامتگاه بوم گردی کاشان

بهترین اقامتگاه های بوم گردی در شهر کاشان از منظر های مختلف قابل بررسی است. برخی افراد قیمت اقامتگاه و برخی دیگر تمیزی و معماری محل اقامتشان برایشان مهم است. برخی دیگر هم علاوه بر موارد فوق، برایشان مهم است که اقامتگاه بوم گردی شهر کاشان برای آنها به تمام جاذبه های دیدنی کاشان نزدیک باشند. شما جزو کدام دسته هستید؟ نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا پر طرفدار ترین این اقامتگاه ها را همراه با امکانت شان به شما معرفی کنیم.

کاشان و دلایل توریستی شدن آن

یکی از قدیمی ­ترین شهرای ایران که از قدمت ۷۵۰۰ ساله برخوردار است شهر کاشان می­باشد. این شهر همچنان از حال و هوای سنتی برخوردار است و هر سال تعداد زیادی از گردشگران برای تماشای مراسم گلاب گیری کاشان در فصل بهار به این شهر سفر میکنند.

از مهم­ترین دلایل دیگر تبدیل شدن شهر کاشان به شهر توریستی، کویر مرنجاب است که از مناطق مهم گردشگری در ایران به شمار می­رود. بنابراین گردشگرانی هستند که به منظور لذت بردن از فضای سنتی  این شهر، اقامت­های بومگردی را برای اسکان خود انتخاب میکنند.

قابل ذکر است در شهر تاریخی کاشان، خانه‌هایی قدیمی و با قدمت زیادی  وجود دارد که امروزه بیشتر آن‌ها به اقامتگاه‌‌های بوم گردی تبدیل گشته ­اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی خاص‌ترین و بهترین اقامتگاه های بوم گردی کاشان بپردازیم، پس اگر قصد سفر به کاشان و اقامت در این اقامتگاه‌های بوم گردی را دارید، با ما همراه باشید.

۱) اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی

اقامتگاه بوم گردی نقلی مربوط به دوران قاجار است که دارای بافت زیبا و سنتی است. این اقامتگاه دارای بادگیر، سرداب ایوان رو به حیاط، دو حیاط کوچک، یک اندرونی، بیرونی و حوض زیبا در وسط حیاط است که به روش خانه‌های کویری ساخته شده است.

مساحت این خانه نقلی برابر با ۱۹۸ متر است و به عنوان کوچک‌ترین خانه در این منطقه به شمار میرود و به طور کلی دارای ۹ باب اتاق شامل مردادگان، آبانگان،  خانه نقلی، تیرگان،  خزان، خرم روز و … است.

اقامتگاه بومگردی خانه نقلی

اتاق‌های این اقامتگاه برای سه نفر در نظر گرفته شده است و قابلیت اضافه کردن سرویس تخت خواب اضافی برای فرد اضافه یا مهمان همراه به آن‌ها را نیز داراد. از بهترین ویژگی‌های اتاق‌های اقامتگاه خانه نقلی میتوان به سرویس سرمایشی و گرمایشی، یخچال اختصاصی و سرویس بهداشتی و حمام، اختصاصی اشاره کرد.

در این اقامتگاه مهمانان می‌توانند از انواع غذاهای بومی و سنتی کاشان برخوردار شوند که از این نوع غذاها می‌توان به خورش نخود آله، چلو دیزی کاشان، کوفته آب سماق کاشانی، جوجویی تاس کباب کاشانی آبگوشت لوبیا سفید و گوشت و لوبیا اشاره کرد. هر یک از این غذاها یادگاری­های خوبی از اقامت در شهر کاشان به جای خواهند گذاشت.

در نزدیکی اقامتگاه خانه نقلی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان همانند خانه عامری‌ها، بازار سنتی کاشان، باغ و حمام فین، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، بازار بزرگ صفویه، غار نیاسر و روستای گردشگری و قلعه ابیانه، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، بازار بزرگ صفویه، غار نیاسر و روستای گردشگری و قلعه ابیانه واقع شده­اند.

آدرس:

اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی در کاشان ، خیابان فاضل نراقی، پشت مسجد آقا بزرگ، گذر آب انبار خان واقع شده است.

۲) اقامتگاه بوم گردی خانه عامری ها

یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر کاشان خانه عامری های کاشان است که جاذبه از سال ۱۳۹۳ به یک اقامتگاه تبدیل شده است. این خانه متعلق به دروه زندیه است که از چندین خانه مجزا که به یکدیگر متصل هستند، تشکیل می‌گردد. مساحت این مجموعه به طور کل ۹۰۰۰ متر است.

خانه عامری ها

این خانه شامل یکی از بلندترین بادگیرهای کاشان است که این نکته ی از ویژگی‌های جالب این خانه سنتی به شمار میرود. تالار آینه در مجموعه خانه عامری ­ها به رستورانی تبدیل گشته است که مهمانان داخل اقامتگاه و یا خارج از آن می‌توانند غذاهای متنوع و لذت بخشی را در صرف کنند.

قابل ذکر است در این مجموعه غرفه‌هایی برای فروش محصولات متنوع محلی نیز وجود دارد که برای خرید سوغاتی حائز اهمیت هستند.

محل قرارگیری اقامتگاه بوم گردی خانه عامری‌ها: کاشان، خیابان علوی، خیابان باستان هفتم، هتل سرای عامری ها کاشان است.

۳) اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی احسان

از دسته اقامتگاه های بوم گردی کاشان اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی احسان است که متعلق به دوران قاجار است. این اقامتگاه شامل دو طبقه است و در آن حیاط باصفا و بزرگی وجود دارد که به دلیل وجود حوض و باغچه‌های زیبا در آن مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت مهمانان شده است.

خانه تاریخی احسان اقامتگاه بوم گردی کاشان

این اقامتگاه در کل دارای ظرفیت ۶۷ گردشگر است و شامل امکاناتی همچون پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت رایگان راهنمای تور، آشپزخانه، پارکینگ غیر مسقف، کارگاه سفال‌گری، تالار فیلم و نمایش،کتابخانه، موزه و گالری است.

اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی احسان در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری و توریستی کاشان همچون  بازار کاشان و مسجد آقا بزرگ قرار گرفته است و مسافران می‌توانند از طریق پیاده روی طی چند دقیقه پبه این اماکن برسند.

اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی احسان در کاشان، میدان کمال الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی، روبروی مسجد آقابزرگ، کوچه فرهنگ ۳۵ واقع شده است.

۴) اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب

این اقامتگاه دارای عمارتی دو طبقه است که متعلق به دوره قاجار است. مرمت و بازسازی این خانه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در سال ۱۳۹۳ پایان یافت. بعد  از آن این اقامتگاه به عنوان یک اقامتگاه بوم گردی کاشان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اقامتگاه بوم گردی در کاشان

این اقامتگاه از لوکس‌ترین اقامتگاه های تاریخی گردگشری به شمار می­رود. اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب به طور کلی دارای ظرفیتی برابر با ۴۱ نفر است که از ۱۶ اتاق لوکس با امکانات بینظیر شامل ، سرویس بهداشتی اختصاصی، خدمات لاندری و  اینترنت و غیره تشکیل شده است.

قابل ذکر است در این اقامتگاه یک رستوران سنتی وجود دارد که مهمانان قادر هستند از انواع غذاهای سنتی و محلی کاشان مانند  زرشک پول مرغ، آبگوشت لوبیا سفید، گوشت و لوبیا کوفته آب سماق کاشانی، خورش نخود آله، جوجه کباب، چلو دیزی، چلو کباب، جوجویی تاس کباب کاشانی و … برخوردار شوند.

همچنین در این اقامتگاه یک چایخانه سنتی نیز وجود دارد که انواع و دمنوش‌های سنتی  نوشیدنی‌ها در آن سرو می‌گردد.

مهینستان راهب در بهترین موقعیت شهر قرار گرفته است و درحومه  آن انواع جاذبه‌های گردشگری کاشان شامل باغ فین کاشان، تپه سیلک کاشان، چشمه سلیمانیه، ، شهر زیرزمینی نوش آباد و حمام تاریخی سلطان امیر احمد و خانه تاریخی طباطبایی قرار گرفته است.بنابراین مهمانان اقامتگاه در کوتاه­ترین زمان ممکن می‌توانند خود را به این مکان‌های تاریخی و گردشگری به منظور بازدید و گردشگری برسانند.

شایان ذکر است مهمانان اقامتگاه می‌توانند از راهنمای گردشگری موجود در این اقامتگاه به منظور بازدید از  مکان‌های تاریخی و گردشگری شهر کاشان برخوردار شوند.

 اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب در کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۱ واقع شده است.

۵) اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی

این اقامتگاه در اسفند سال ۱۳۹۶ به عنوان یک اقامتگاه بوم گردی افتتاح شده و دارای قدمتی ۱۸۰ ساله است. همچنین اقامتگاه خانه پارسی در ۵ طبقه و ۱۱ اتاق بنا شده است که اتاق‌ها به شکل ۵ اتاق دو تخته دبل، ۳ اتاق سه تخته، ۲ اتاق چهار تخته و ۱ اتاق پنج تخته وجود دارند.

اقامتگاه خانه پارسی

تمامی اتاق‌های این اقامتگاه از حمام اختصاصی و سرویس بهداشتی برخوردار هستند که برخورداری از این موارد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. قابل ذکر است که مهمانان می‌توانند از سرویس بهداشتی ایرانی مشترکی در حیاط این مجموعه استفاده کنند.

همچنین در این اقامتگاه رستورانی سنتی وجود دارد که مسافران می‌توانند از انواع غذاهای محلی کاشان مانند  گوشت لوبیا پلو شوید، شفته سماق، شفته انار شفته بادمجان، تاس کباب و … برخوردار شوند. یکی از مزیت‌های اقامتگاه بوم گردی پارسی صبحانه طبیعی و خوشمزه است که روزانه در حیاط این اقامتگاه سرو می‌شود.

همچنین کافه‌ای بر روی بام اقامتگاه وجود دارد که مهمانان می‌توانند به همراه  صرف غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه این کافه از آسمان پرستاره کویر در شب و مناظر بینظیر شهر کاشان لذت ببرند. اقامتگاه خانه پارسی در اطراف ، حمام تاریخی سلطان امیر احمد، مسجد جامع کاشان، خانه تاریخی بروجردی‌ها، یخچال‌های قلعه جلالی، قلعه جلالی و حصار سلجوقی قرار دارد و مسافران با کمی پیاده‌روی می‌توانند به این مکان‌ها دستیابی پیدا کنند.

اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی در کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ پنجم واقع شده است.

۶) اقامتگاه بوم گردی ترنج

از جالب‌ترین اقامتگاه های بوم گردی کاشان میتوان به اقامتگاه بوم گردی ترنج اشاره کرد. این اقامتگاه خانه‌ای کوچک و نقلی است که دارای فضای آرام و صمیمی است.

در اتاق‌های این اقامتگاه، بالشت‌های رنگی، کرسی و پرده‌های گلداری وجود دارد که نشان دهنده سنتی بودن این اقامتگاه است. ظرفیت این اقامتگاه برای ۲۵ نفر در نظر گرفته شده است و در دو طبقه ساخته شده است که طبقه اول آن شامل یک سالن بزرگ با آشپزخانه‌ای عمومی است و مناسب برای غذاخوری، دورهمی و استراحت است.

طبقه دوم این اقامتگاه شامل چهار اتاق دو نفره، دو اتاق پنج نفره، یک اتاق شش نفره و یک اتاق هشت نفره است. قابل ذکر است اتاق‌های شش و هشت نفره شامل آشپزخانه اختصاصی می‌­باشند. مهمانان باقی اتاق‌ها می­‌بایست از آشپزخانه عمومی استفاده کنند.

توالت فرنگی و ایرانی و سرویس بهداشتی این اقامتگاه داخل حیاط قرار گرفته است و مهمانان باید به طور مشاع از آن استفاده نمایند.

این اقامتگاه در دل بافت تاریخی شهر کاشان قرار گرفته و در نزدیکی مکان‌هایی مانند حصار سلجوقی، مرکز صنایع دستی، خانه‌های تاریخی و قلعه جلالی شهر است.

اقامتگاه بوم گردی ترنج درکاشان ، خیابان ملافتح الله، روبروی پارک ملافتح الله، جنب کارگاه صنایع دستی کاشان واقع شده است.

۷) اقامتگاه بومگردی خانه ماجون در روستاهای اطراف کاشان

اگر دلت میخواهد هم به کاشان بروید و هم به روستاهای زیبای اطراف آن سری بزنید پیشنهاد میکنیم اقامت در خانه ماجون در روستای مرق اطراف کاشان را از دست ندید. این اقامتگاه در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر کاشان قرار دارد و یکی از معروف ترین اقامتگاه های کاشان به حساب می آید.

خانه ماجون کاشان اقامتگاه بومگردی

اگر تعداد شما به ۱۲ نفر میرسد میتوانید هر ۳ اتاق این خانه را اجاره کنید. در این اقامتگاه سنتی چیدمان سنتی و ترکیب رنگ زیبا شما را به ذوق خواهد آورد. در نظر داشته باشید که این روستا آب و هوایی کوهستانی دارد که میتوانید در دل تابستان از سفر به کاشان لذت ببرید.

لازم به ذکر است که حتما برایتان مهم است که این اقامتگاه سنتی در روستای اطراف کاشان به کدام جاذبه های دیدنی این شهر نزدیک است. خانه تاریخی عباسیان، باغ و حمام فین، خانه عامری ها، بازار بزرگ صفویه، آرامگاه بابا افضل الدین مرقی و حمام تاریخ بزرگ از جمله این جاذبه ها هستند. اما نزدکیترین دیدنیها به این اقامتگاه غار نیاسر (سوراخ رئیس) و آبشار نیاسر است.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *