تابستان کجا بریم مسافرت؟ سفر در تابستان گرم

86
0
در تابستان کجا بریم مسافرت و سفر

به نظر شما تابستان کجا بریم مسافرت بهتر است؟ یا شاید بهتره اینطوری بگیم که بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان کدام شهر است؟ با گذر زمان و عبور از فصل بهار در ما اشتیاقی بوجود می ­آید که چگونه یک سفر تابستونی خوب را تجربه کنیم و با بهترین سفر تابستونی در شهرهای مختلف ایران خاطر ای به یاد ماندنی با عزیزانمان برای خودمان بسازیم تا از مناظر زیبا و آب و هوای معتدل کشورمان لذت ببریم. در این مقاله قصد داریم تا نقاط مختلف ایران برای یک سفر تابستانی دلچسب بررسی کنیم.

بهترین مقاصد سفر تابستان

قابل ذکر است مشخصه بارز این شهرها آب و هوای خنک و معتدل در فصل تابستان است، اما با اینحال انتخاب مکان­ های مختلف به سلیقه و شخصیت افراد بستگی دارد. در تابستان ۱۴۰۱ چندیدن تعطیلی در وسط هفته وجود دارد که برای یک سفر تابستونی خوب برای افراد شاغل مناسب است. این تاریخ ها در ۱۹ و ۲۷ تیرماه و همچنین ۱ ام و ۱۷ ام مرداد ماه است. پس اگر نمیدانید در تابستان به کجا بریم سفر کنیم با ما همراه باشید تا به بررسی مناطق زیبای ایران که از آب و هوای خوبی در تابستان برخوردارند، بپردازیم.

کردستان بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

به جرات میتوان گفت که بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان شهرهای استان کردستان است که به دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل و مناطق بکر و زیبا از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که این استان دارای آب و هوای سرد است، بهترین فصل برای سفر به آن­جا همین فصل تابستان است.

همچنین این استان دارای جاذبه­ های زیبایی است که مورد توجه بسیاری از گردشگران است. از مناطق زیبای استان کردستان دریاچه زریوار است که دارای آب شیرین و چشمه ­های جوشانی است که مقداری از آب آن با بارش باران تهیه می­گردد. پیشنهاد می شود تا از این استان و جاذبه ­های زیبای آن در یک سفر تابستونی خوب دیدن نمایید.

سفر در تابستان به غرب | بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

سفر تابستانی به استان لرستان

اگر بدنبال این هستید که تابستون کجا بریم هوا خنک باشه پیشنهاد ما شهر لرستان است. این استان از لحاظ فرهنگ زیبای لری، بناهای معروف همچوم فلک الافلاک، داشتن مردم غیور، آوازها و رقصهای شاد لری مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اگر از ما میپرسید که تابستان به کجا سفر کنم، میگوئیم در فصل تابستان این استان می­تواند مکان مناسبی برای سفرهای مهیج خانوادگی و یا همراه با تور باشد.

از مهمترین جاذبه­ های گردشگری این استان طبیعت زیبا و قلعه فلک الافلاک آن است. همچنین مکان­های دیدنی دیگر آن، پل شکسته، دریاچه کیو، آبشار بیشه، گرداب سنگی، منطقه زیبای مخمل کوه و دره شیرز است.

سفر تابستانی به استان چهارمحال و بختیاری

سفر تابستانی به چهارمحال و بختیاری یکی از گزینه هایی است که همواره روی میز است. این استان از آب و هوای معتدل و خوبی برخوردار است و دارای جاذبه ­های گردشگری فراوان و زیبایی است که از مهمترین آن­ها چشمه ­ها، پارک ­های طبیعی، غارها را می­توان نام برد.

سالیانه مردم زیادی برای مسافرت تابستونی خود را اینجا انتخاب میکنند. اگر به این استان سفر کردید حتما از جاذبه ­های این استان همچون: کتیبه‌‌­های سنگی، آبشار تونل کوهرنگ، قلعه دزک، مسجد جامع هرچکان، آبشار آتشگاه، آبشار دره عشق، غار سراب، پیر غار، غار منج، غار خراجی دیدن میکنند.

سفر تابستانی کجا بریم بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

کوهرنگ | سفر تابستونی خوب در دل جاذبه های طبیعی

این مکان به چشمه‌های خروشان آب معدنی مشهور است و منطقه‌ای بسیار زیبا با ارتفاع ۲,۳۵۰ متر در دل استان چهارمحال و بختیاری است که از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق کشور به شمار میرود که محل مناسبی برای گذراندن تعطیلات تابستانی محسوب میشود.

کوهرنگ دارای جاذبه‌های طبیعی مختلفی همچون چشمه کوهرنگ، آبشار شیخ علی خان، دشت لاله های واژگون کوهرنگ و تونل کوهرنگ توانسته است و از نظر گردشگران بخصوص در فصل تابستان حائز اهمیت است.

سفر به استان اردبیل در تابستان

یکی از بهترین مقاصد سفر تابستان اردبیل است. بنابراین اگر تحمل هوای گرم تابستان را ندارید مسافرت در تابستان به استان اردبیل را به شما پیشنهاد میکنیم. این استان بدلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و زیبا در فصل زمستان نیز مود توجه قرار می­گیرد. اما همه افراد تحمل سرما را ندارند بنابراین پیشنهاد میشود تا در فصل تابستان و ماه ­های خرداد تا شهریور به این استان سفر کرد. اگر میخواهید بدانید تابستان کجا بریم مسافرت که هواش خوب باشه، استان اردبیل یکی از مناسب ترین آب و هوا را برای شما در تابستان به ارمغان میاره.

از مهمترین جاذبه ­های این استان می­توان به سرعین و سوغاتی عسل آن اشاره کرد. جاذبه ­های این استان شامل آثار و بناهای تاریخی، دریاچه نئو و چشمه های آبگرم و طبیعت فوق العاده آن را در نظر گرفت.

سفر به سرعین اردبیل

سفر به استان گرگان، یکی از بهترین شهر های ایران برای مسافرت در تابستان

استان گرگان یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران است. خیلی از افراد فصل گرما را برای سفر به شما انتخاب نمیکنند. علت آن هم مشخص است. تحمل گرما و شرجی بودن هوا در مناطق شمال که دریا و جنگل دارد برای هر کسی راحت نیست. به همین خاطر شهرهای شمالی پاسخی مناسب برای این سوال میدانند که عید کجا بریم در ایران، اما مسافرت در تابستان به مناطق گردشگری گرگان میتواند تجربه ای متفاوت برایتان رقم بزند.

از مناطق مهم و گردشگری استان گرگان می­توان به روستای بکر جهان­ نما اشاره کرد که دارای جاذبه­ های دیدنی متفاوتی است و در فصل تابستان و پاییز مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می­گیرد. این روستا از زیباترین روستاهای شمال ایران به شمار می­رود و بدلیل دارا بودن  و چشم اندازهای طبیعی و ارتفاعات آن درفصل تابستان بسیار حائز اهمیت است.

قابل ذکر است روستا در ارتفاع ۳۰۸۶ متری از سطح دریا قرار گرفته است و به همین علت نیز نامگذاری شده است. به طوری که که با قدم زدن در این روستا تصور می­شود بر فراز دنیا ایستاده­ایم.

فیروزکوه

اگر میخواهید به اطراف تهران سفر کنید و نمیدونید تابستان کجا بریم مسافرت، بهتر است شما را با فیروزکوه و جاذبه های آن آشنا کنیم. این شهر از شهرهای زیبای استان تهران در مسیر جاده تهران به سمت شمال محسوب میشود که دارای طبیعت بکر و زیبایی است و باعث شده آن را به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر تابستان در نظر بگیریم. از جمله مکان های مهم این شهر تنگه واشی که در فصل تابستان دارای آب و هوای خنکی است.

قابل ذکر است که میانگین دمای سالانه این منطقه حدود هشت درجه سانتی‌گراد است. تنگه میشینه مرگ که به اسم چهارمحال تهران نیز نامیده میشود، دارای چشمه آب معدنی خمده همراه با خاصیت درمانی است. همچنین روستای هرانده و غار بورنیک و… از مکان­های مورد توجه گردشگران هستند.

فیروزکوه در تابستان مسافرت کجا بریم

روستای فیلبند

این محل به اسم بام شرقی مازندران مشهور است که مملو از اقیانوس ابرها و مناظر زیبای طبیعی است و مورد توجه بسیاری از گردشگران به خصوص برای سفر در فصل تابستان قرار گرفته است.

دلیل نامیده شدن روستای فیلبند کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار است و همچنین ارتفاع بالای این ییلاق است.

در فصل زمستان این منطقه از بازدیدکنندگان کمی برخوردار است زیرا بارش برف زیاد است اما در فصل بهار با اب شدن برف­ها و از سر گرفتن چشمه­ ها مناظر زیبایی را بوجود می­آورد. چشمه ­های کوچک این منطقه شامل املاح معدنی زیاد است که برای تسکین درد کلیه مفید است.

همدان

این استاد همدان در غرب کشور و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است قرار گرفتن کوه الوند در جوار آن باعث شده است تا ارتفاع شهر از سطح دریا به بیشتر از ۱,۷۴۱ متر برسد. پس اگر میخواهید بدانید که تابستان کجا بریم مسافرت که سردسیر باشه، همدان یکی از گزینه های شما خواهد بود.

این شهر سردسیر است که میتواند گزینه­ ی مناسبی برای آنانی باشد که میخواهند در تابستان به شهرهای خنک مسافرت کنند. این شهر دارای پیشینه ­تاریخی است که پایتخت نخستین تمدن ایران بوده است و بنابراین از شهرای مهم ایران به شمار میرود.

از مهمترین مناطق مهم این استان میتوان به دهکده توریستی تفریحی گنجنامه، غار علیصدر پارک مردم، تپه هگمتانه و آرامگاه بوعلی سینا اشاره کرد.

ماسال شهری در استان گیلان

این منطقه از معروف‌ترین و بهترین ییلاقات استان گیلان هستند و که یکی از شهرهای دیدنی ایران برای مسافرت در تابستان است. این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار و هوای معتدلی است که در فصل بهار و تابستان پذیرای مسافران بسیاری است. از خاص­ترین ییلاقات ماسال، در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا است که  روستای ییلاقی اولسبلنگاه نام دارد.

خراسان شمالی

اگر در شرق ایران زندگی میکنید و میخواهید تابستان کجا بریم برای مسافرت که هوای خنکی داشته باشید، یکی از شهرهای دیدنی ایران برای مسافرت در تابستان شهرستان بجنورد است. این شهر بزرگ‌ترین شهر استان خراسان شمالی محسوب می‌شود که در کوهپایه‌های رشته کوه آلاداغ قرار دارد.

آب‌وهوای این شهرستان به‌دلیل شرایط کوهستانی منطقه، در بیشتر فواصل سال خنک است. اطراف این شهر بجنورد آب‌وهوای مناسبی دارد و باعث ایجاد طبیعت بکر و زیبایی شده است. از مکان­های مهم این شهرستان در تعطیلات تابستانی میتوان به تفرجگاه طبیعی و تاریخی بش قارداش، عمارت آیینه‌خانه مفخم، تفرجگاه بابا امان، آتشکده اسپاخو و بند خاکی عبدل‌آباد اشاره کرد.

سفر تابستانی به تبریز

مرکز استان آذربایجان شرقی شهرستان تبریز است و نسبت به شهرهای شمالی کشور دارای آب و هوای بسیار معتدل و خنکی است که موجب شده گردشگران بسیاری دیدن از جاهای دیدنی تبریز در تابستان را برای سفر انتخاب کنند.

شهر تبریز از شهرهای تاریخی ایران به شمار میرود که جاذبه ­های دیدنی آن شامل جمله ، کاخ شهرداری تبریز، مسجد کبود ملقب به «فیروزه اسلام»، ارگ علیشاه یا ارگ تبریز، برج ساعت تبریز، مقبره الشعرا، حمام تاریخی نوبر، بازار تبریز (بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی جهان) و غیره است.

سفر به تبریز در تابستان

آیا سفر به کیش در تابستان مناسب است؟

سفر به کیش در تابستان مزایا و معایب زیادی دارد. شهر کیش بخاطر ساحلی بودن آن بشدت در فصل تابستان گرم و شرجی است و اگر نیاز به هوای خنک دارید، ممکن است در این سفر اذیت شوید.

اما دلیل بزرگی که باعث میشود هنوز هم برخی افراد در پاسخ به سوال تابستان کجا بریم مسافرت جوابشان شهر کیش باشد، و اینکه چرا دسته زیادی از ایرانیان سفر به کیش در تابستان را ترجیح دهند، برنامه های مهیج، قرعه کشی ها، کنسرت ها و برنامه شاد و جشنوراه هایی است که فقط در فصل تابستان برگزار میشود و تابستان کیش را به یکی از شاد ترین فصل ها تبدیل میکند.

از طرفی بسیاری از تخفیفات فروشگاه های کیش در فصل تابستان رغم میخورد. با این اوصاف برای اینکه گرما فصل تابستان کمتر شما را اذیت کنذ، بهتر است سفر خود را در شهریور ماه انجام دهید.

بهترین شهر ایران برای مسافرت از نظر شما چیست؟ تجربه خودتون از سفر در تابستان را با ما به اشتراک بگذارید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *