بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در پرواز داخلی و خارجی

101
0
بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما از نظر کارشناسان چه موقع است؟ آیا ترفند خاصی برای خرید بلیط هواپیمای ارزان یا تخفیف دار وجود دارد؟ حتما میدانید خرید هر چیزی قوانین مخصوص به خود را دارد. یکی از این چیزها خرید بلیط هواپیما است. در واقع زمان­ هایی وجود دارد که میتوان با بهترین قیمت، بلیط هواپیما را خریداری نمود. شایان ذکر است در مواقعی که بلیط­ ها با قیمت گران­تری وجود دارند، اطلاع از بهترین زمان خرید بلیط هواپیما بسیار مهم است. چرا که در مناسبت­ های مختلف امکان افزایش قیمت آن­ها وجود دارد. موارد دیگری در خرید بلیط هواپیما وجود دارد که دانستن آن­ها خالی از لطف نیست. اگر اطلاع کامل و دقیقی میخواهید با ما همراه باشید تا بهترین زمان خرید بلیط هواپیما را بدانیم.

نکاتی مهم در مورد بهترین زمان برای خرید بلیط­ های هواپیمایی

در یکی دو سال اخیر اینطور بوده است که به منظور تهیه­ بلیط ­های ارزان هواپیمایی باید زودتر اقدام میکردید. در حالی که در سال های قبل تر بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما زمانی بود که به روزها و ساعات آخر تاریخ سفر نزدیک تر میشدیم. چرا که امکان یافتن بلیط چارتری در سایت های مختلف و یا آژانس های فروش بلیط هواپیما وجود داشت.

اما در سال اخیر قوانین ارائه بلیط چارتی در ایران تغییاتی کرده است و شرایط پیدا کردن بهترین زمان خرید بلیط هواپیما نیز عوض شد. به بیانی دیگر در صورتی که خرید خود را به روزهای آخر موکول نکنیم میتوانیم بلیط ­هایی ارزان­تر تهیه کرد. با این حال از نظر برخی افراد خرید سریع بلیط­ های هواپیما از نظر اقتصادی تاثیر چندانی ندارد و نمیتوان تخفیفات آنچنانی پیدا کرد.

خرید بلیط هواپیمای ارزان داخلی و خارجی

بهرحال در گذشته در روزهای اول فروش، بلیط­ ها با قیمت­های بیشتری عرضه می‌گردیدند. در صورتی که تصور غالب این بود که در زمان­های کم تردد میتوان از پیشنهادها و مزایا زیادی بهره برد و بلیطی ارزان­تر تهیه نمود. اما امروزه با حذف پیشنهادات چارتری توسط سایت ها معمولا بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در همان هفته های اول اعلام قیمت است، چرا که قانون حاکم در حال حاضر بدین صورت است که در لحظات آخر بدلیل عرضه کمتر بلیط به متقاضیان موجود که بدنبال تهیه بلیط هستند، ارزش بلیط بالاتر میرود.

قابل ذکر است البته در روزهای عادی این موارد صدق می‌کند و در صورتی‌که تعطیلات یا مناسبت مهمی پیش روی داشته باشیم، بهتر است سریع­تر نسبت به رزرو بلیط اقدام نماییم تا در جهت تامین بلیط خود با مشکلی روبرو نشوید.

خرید بلیط هواپیما روزها چندماه پیش از تاریخ سفر

در مواقعی که مسافران پروازهای نسبتا بسیاری دارند. مثل زمانی که قرار است به یک کشور خارجی که فاصله نسبتا زیادی با مبدا دارد سفری داشته باشیم. اگر خریدن بلیط هواپیما را به لحظات آخر موکول کنید، لازم است نسبت به سایرین هزینه بسیاری را پرداخت کنیم و شاید اصلا بلیط پیدا نشود.

بنابراین اگر برای ایام تعطیلات و روزهای به خصوصی قصد سفر داشته باشیم و می خواهیم قیمت بلیط هواپیما  مناسب و پایین باشد، لازم است تا ماه ها زودتر به فکر خرید بلیط بیفتیم. قابل ذکر است در حال برنامه ریزی برای سفری در آینده دورهستیم بهتر است زودتر پروازمان را رزرو شود.  این گونه پروازهای سیستمی هستند و بعدا میتوان تغییر تاریخ و کنسلی آن را انجام داد. تفاوت بلیط سیستمی با چارتری را اینجا بخوانید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در پرواز داخلی چه ماهی است؟

قابل ذکر است بسته به اینکه مبدا شما کدام شهر است، این زمان میتواند متغیر باشد. به طور مثال بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران مشهد، در فصل زمستان می‌باشد. اما با توجه به وجود تعطیلات مناسبتی زیاد در تقویم ایران قادر به این که در کدام روز و چه ساعتی باید بلیط خود را خریداری کنیم، نیستیم و بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در سفر­های داخلی، ماه­های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن هستند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیمای داخلی

پروازهای داخلی با توجه به این که نرخ آن­ها هر ماه شامل تغییراتی هستند، پیشنهاد میشود برای رزرو پرواز، تقریبا از حدود یک هفته قبل از سفر، بلیط خود را رزرو کنیم. قابل ذکر است این میزان برای پروازهای مختلف تفاوت دارد. به طور مثال برای خرید بلیط لحظه آخری مشهد، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما پایان سال این شهر ۲ روز قبل از پرواز است.

از طرفی برای برخی شهرهای کوچک این قانون و قاعده خیلی جواب نمیدهد. مثلا برخی شهرها مثل طبس هستند که با اینکه دارای فرودگاه هستند، اما تنها در دو روز در هفته امکان پرواز از تهران به طبس وجود دارد. بنابراین مسافران زیادی با هواپیما به این شهر سفر نمیکنند و اغلب با ماشین به آنجا میروند. بنابراین قیمت این پروازها معمولا در طول ماه های متوالی تغییر چندانی ندارد. پس برای شهرستانهای کوچک که تعداد پرواز محدودی در هفته به آنجا وجود دارد، پیدا کردن بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چندان پیچیده نیست.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در پرواز خارجی

به طور کلی هنگامی که سخن از بهترین زمان برای پرواز می‌شود، منظور پیدا کردن مناسب­ترین زمان برای انجام پرواز­های خارجی است؛ چراکه نرخ پرواز های خارجی شامل تغییرات بیشتری است و این مبالغ از سوی سازمان جهانی تعیین میگردد.

لذا در اغلب قریب به اتفاق اوقات، زمان هایی که پیک مسافر به سمت مقصد باشد، قیمت بلیط هواپیما خارجی نیز افزایش می یابد. بنابراین از نظر قیمتی بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در پرواز خارجی زمانی است که اوج تقاضا برای سفر به آن مقصد نباشد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی ارزان چه زمانی است؟

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی برای سفر درون مرزی و برون مرزی کی با هم تفاوت دارد. اگر پرواز شما برون مرزی است مثل حالتی که بخواهید از ایران به کشوری دیگر سفر کنید، باید از ۵۴ روز قبل از سفر تصمیم خود را برای پرواز قطعی کنید.

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است، این تغییرات تا حداکثر ۳۳ دلار می­توانند شامل نوسان باشند. شایان ذکر است که در برخی پروازها در صورتی که شانس خوبی داشته باشیم می توانیم در آخرین روزهای باقی مانده به پرواز بلیط لحظه آخری مقصد پرواز خود را با قیمت پایین­تری تهیه کنیم.

اما به طور کلی در منابع معتبر پروازهای بین المللی ذکر شده است که بهترین زمان برای رزرو پرواز داخلی درون یک کشور (کشوری بجز ایران) یک تا سه ماه قبل از حرکت برای بلیط هواپیما داخلی و دو تا هشت ماه قبل از پرواز بین‌المللی است، که بهترین حالت آن همان ۵۴ روز قبل است.

بلیط های هواپیما در روزهای اولیه (حدود ۵۰ روز قبل از سفر) با قیمت های بالاتر و گران­تری عرضه می­شود. پس از مدتی این نرخ کاهش میابد و به نرخ نرمال تبدیل میگردد. باید توجه شود چنانچه قصد رزرو دقیقه نودی پرواز های برون مرزی خود را داشته باشیم، با قیمت­های گران­تری روبرو می‌شویم.

بهترین زمان در پرواز خارجی درون مرزی

اگر برای مدتی اقامت کشور دیگری را دارید که میخواهید از آنجا اقدام به تهیه بلیط کنید، بهتر است بدانید که برنامه تغییرات قیمت بلیط به چه صورت است. بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در اکثر پروازهای خارجی درون مرزی مهم در بیشتر مسیرهای داخلی حدودا بین ۳۰ تا ۳۵ روز قبل از پرواز میباشد.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای ارزان

بنابراین بازهم تاکید میکنیم که نرخ پروازهای خارجی درون مرزی از مدت ۳ ماه مانده به پروازها تا ۴ هفته قبل از پرواز دارای ارزانترین قیمت هستند. بنابراین بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای ارزان، در این بازه است. برای پروازهای خارجی روزهای ۴ شنبه و ۵ شنبه، ارزان­ترین روزها و  یکشنبه گران ترین روز برای خرید بلیط است. البته تغییرات قیمت برای این پروازها زیاد نمیباشد و در طول هفته تا ۲ دلار نوسان دارد.

بهترین زمان خرید بلیط چارتری

قابل ذکر است که یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه بلیط ارزان قیمت خرید بلیط­ های چارتری است. از سوی دیگر می‌دانیم که بلیط چارتر در بسیاری از موارد ممکن است قیمت بیشتر از قیمت معمولی داشته باشد. خرید بلیط چارتر نیز ‌زمان مخصوص به خود را می‌طلبد.

اغلب در مسیرهای پر رفت‌وآمد، صندلی‌های یک هواپیما را برای مدتی توسط آژانس‌های هواپیمایی اجاره میشوند و می‌توانند آن را با توجه به شرایط مختلف با هر قیمتی که مورد نظرشان است برای رزر و در دسترس بودن قرار دهند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که بدانیم در چه زمان می‌توانیم بلیط چارتر را با قیمت ارزان­تری تهیه نماییم.

مسیرهای پرتردد در هنگامی که قبلا به آن اشاره کردیم و در بسیاری از زمان‌های دیگر دارای مشتری­های کمتری هستند. این زمان بهترین زمان برای تهیه بلیط چارتری هستند.

به طور مثال در ماه اردیبهشت هر سال به دلیل اینکه مسافران در سفرهای نوروزی بیشتر به سفر رفته ­اند و دیگر وقت کار است، کمتر به مسافرت می‌روند و در این زمان آژانس‌های هواپیمایی پیشنهادهای مناسب و خوبی ارایه خواهند داد. با توجه به اینکه این زمان ازنظر آب و هوایی زمان مساعد . بسیار خوبی برای سفر است، می‌توان آن را یکی از بهترین زمان‌ها برای تهیه انواع بلیط هواپیما محسوب کرد.

یکی دیگر از راه‌های خریداری کردن بلیط ارزان قیمت، تهیه بلیط در فصل‌های نامناسب سال است. درست فهمیدید، فصل‌های نامناسب به مقصدهای مناسب و خوش آبّ و هوا. درصورتی‌که در فصل‌های سرد با سفر به مناطق سردسیر مشکلی نداشته باشیم می‌توانیم بلیط هایی باقیمت‌های مناسب و پایین­تری تهیه کنیم. یا به طور مثال در فصل تابستان مسافرت به مناطق گرم‌تر مانند یزد، قشم، کیش، ، بندرعباس و مقاصد گرمسیر کاملا مقرون به‌صرفه است.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *