بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان

106
0
بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان

بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اگر می خواهید بدانید به کدام کشور خارجی در تابستان سفر کنید گزینه های متعددی برای شما وجود دارند. باید بدانید سفر به هر کشوری چه مزایا و معایبی می تواند داشته باشد و بهترین گزینه را برای یک سفر خاطر انگیز و لذت بخش انتخاب کنید. در نظر گرفتن زمان سفر و آب و هوای کشورهای مقصد در این زمان از جمله مهمترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشید. برای برنامه ریزی سفر داخلی و اینکه تابستان کجا بریم مسافرت در ایران مقاله دیگری که آماده کرده ایم را بخوانید.

بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان از چه لحاظ؟

برای پیدا کردن بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان ابتدا باید در نظر داشته باشید که هدف شما از سفر خارجی چیست؟ بسیاری از افراد تنها به قصد تفریح و گشت و گذار به سفر می روند اما اینکه شما در چه محیطی احساس لذت و آرامش بیشتری می کنید جزو سلیقه های شخصی شما محسوب می شود. لذا اگر می خواهید بدون هیچ تحقیق دیگری فقط به توصیه دوستان خود عمل کنید ممکن است سفر خوبی را در پیش نداشته باشید.

بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان برای برخی افراد از حضور در یک ساحل آرامش بخش با آب و هوای مطبوع بدست می آید اما برخی دیگر قصد دارند در محیط های طبیعی و هیجان انگیز مانند جنگل ها و آبشارها حضور داشته باشد. برخی نیز قصد دارند سفری دلچسب به کشورهای پیشرفته و بازارهای جذاب آنها برای خود برنامه ریزی کنند. این در حالی است که خیلی از گردشگران در سراسر دنیا هستند که به بناهای تاریخی و دیدن فرهنگهای متفاوت و بکر علاقمند هستند. پس در مرحله اول باید بدانید که چه چیزی از سفر می خواهید. پس ابتدا اهداف گردشگری خود را مطابق با سلیقه شخصی خود انتخاب کنید تا در نهایت بهترین شهر یا کشور برای مسافرت خارجی در تابستان را پیدا کنید.

آب و هوا مهمترین عامل در انتخاب بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی در تابستان را دارید قطعا باید به موضوع آب و هوا توجه داشته باشید. آب و هوا مهمترین عامل در انتخاب بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان است. اغلب کشورها در نیم کره شمالی هوای گرمی را در تابستان دارند پس یا باید به کشورهای شمالی تر سفر کنید یا کشورهای نیم کره جنوبی مانند استرالیا و برزیل و… را برای سفر انتخاب نمایید.

قطعا سفر به کشورهای مانند قطر و امارات در فصل تابستان توصیه نمی شود و این مسئله انقدر تاثیر گذار بوده که حتی رویداد مهمی مانند جام جهانی فوتبال که همه ساله در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان برگذار می شد در سال جاری که این رویداد قرار است در قطر برگذار شود زمان برگذاری جام جهانی را به اواخر پاییز تغییر داده اند. بنابراین اگر قصد رفتن به تماشای مسابقات جام جهانی را دارید، سفر به قطر را در برنامه تابستان خود قرار ندهید.

سفر به گرجستان در تابستان

گرجستان یکی از مقاصد گردشگری مطلوب و محبوب در میان مردم کشور ما به شمار می رود. از جمله ویژگی های مهمی که این کشور دارد نخست نزدیکی گرجستان به ایران است که هزینه های سفر را کاهش می دهد. دوم اینکه یک کشور اروپایی با آب و هوای مناسب است و می تواند بسیاری از نیازهای شما برای یک سفر لذت بخش را تامین کند.

از سوی دیگر فرهنگ کشور گرجستان که در طول تاریخ خود مدت های مدید جزئی از گستره پهناور کشور ایران بوده است و بسیار به کشور ما و فرهنگ ایرانی نزدیک است. لذا یکی از بهترین گزینه ها و مکان ها برای مسافرت خارجی در تابستان برای گردشگران ایرانی همین گرجستان است. زیرا مردم ما در این کشور احساس آرامش بیشتری خواهند داشت.

از جمله جاذبه های گردشگری در گرجستان پایتخت این کشور یعنی تفلیس است. این شهر جاذبه های تاریخی مانند مسجد جامع تفلیس را دارد که دو محراب در این مسجد موجود است. کلیسای سامبا و حمام های گورگردی از دیگر آثار باستانی و تاریخی شهر تفلیس به شمار می روند.

آب و هوای کشور گرجستان به زیباترین شهر های شمال ایران نزدیک است و لذا می توانید از حضور در منظره های طبیعی و جنگل ها و دشتها و رودخانه نیز لذت ببرید. اگر مجموعه مکان های تاریخی و خوش آب و هوا و هزینه مناسب را در نظر داشته باشید شاید گرجستان بهترین کشور برای مسافرت و سفر خانوادگی خارجی در تابستان باشد.

سفر به سوئیس در تابستان

یکی از پر بازدیدترین اهداف گردشگری سوئیس است که به عنوان یکی از کشورهای خنک در تابستان که آب و هوا و مناظر طبیعی فوق العاده ای دارد همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. اگر مشکل هزینه نداشته باشید بهترین بهترین سفر اروپایی در تابستان را با مقصد سوئیس برنامه ریزی خواهید کرد.

آب و هوا و مناظر طبیعی سوئیس چیزی بین شمال و کردستان ایران است و مناظری بسیار شگفت انگیز در انتظار شما خواهد بود این در حالی است که به علت نزدیکی این کشور به قطب شما نگرانی خاصی بابت گرما نیز نخواهید داشت.

سفر به بلغارستان در تابستان چه مزایایی دارد؟

بلغارستان یک کشور کوهستانی است که مناظر طبیعی و بکری دارد و می تواند یکی از اهداف مسافرت ارزان قیمت خارجی به شمار آید.

این کشور در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و مشهورترین مکان های گردشگری در آن را کلیسای جامع اسکندر نوسکی صوفیه صومعه ریلا با معماری منحصر به فرد و رنگارنگ و کلیسای جامع به عنوان مکانهای تاریخی و همچنین پلاژ سانی و سون ریلا به عنوان مکانهای طبیعی زیبا تشکیل می دهند.

از دیگر مکانهای گردشگری بلغارستان می توان به صومعه آلادژا نام برد که صومعه ای مربوط به قرون وسطا است که در درون یک غار سنگی روی یک پرتگاه وحشتناک ساخته شده است. بلندترین قله حوزه بالکان یعنی قله مصلی نیز برای کوهنوردی حرفه ای و تفریحی مناسب است و مناظر زیبایی را به همراه دارد.

اگر به مسیرهای کوهستانی و دریاچه های یخچالی علاقمند باشید سفر به بلغارستان می تواند گزینه مناسبی برای تابستان باشد.

نقاشی های درون غار پیش از تاریخ صومعه های متعدد سنگی قرون وسطی ای و شراب گاز دار صومعه مانگورا می تواند سفری خاطره انگیز را برای شما به ارمغان داشته باشد.

سفر به روسیه بزرگ

کشور روسیه اغلب در ذهن ایرانیان بیش از انکه به عنوان یک هدف گردشگری مطرح باشد با خاطرات سیاسی همراه است. اما باید بدانید که این کشور نیز اهداف گردشگری منحصر به فردی دارد که به علت نزدیکی به ایران و شرایط سیاسی خاصی که در دنیا حاکم است شاید گزینه بسیار مناسبی برای گردشگران ایران به شمار آید.

در بدو ورود به روسیه شما می توانید از شهر تاریخی مسکو و کاخ کرملین بازدید کنید. کلیسای جامع سنت باسیل و موزه آرمیتاژ نیز با معماری خاص روسی گزینه های مناسب بعدی هستند. اما اگر قصد دارید بلندترین قله اروپا را با تله کابین فتح کنید می توانید به قله زیبای البروس در روسیه مراجعه کنید. منظره های برفی و یخی و ابرهای زیر تله کابین با قله های مرتفع آرامشی وصف ناپذیر را برای شما به ارمغان خواهد داشت.

مسجد قل شریف مسجدی با معماری کاملا متفاوت است. به نحوی که کل بنای این مسجد یک گنبد آبی رنگ است که از دور به شکل یک خیمه زیبا به نظر می رسد. برج استانکینو و موزه یادبود فضانوردی نیز می توانند مکانهای غیر قابل تکرار در خاطر شما به شمار آیند.

همچنین موزه های و مکانهای تاریخی متعددی در این کشور هستند که از دوره جنگ جهانی دوم به یادگار مانده اند. میدان سرخ و ناو آئورورا از جمله این مکانها به شمار می روند.

سفر به ارمنستان و ایروان

ارمنستان کشوری همسایه ایران است که سفر ارزان قیمت خارجی با مکانهای دیدنی را فراهم می سازد. این کشور در شمال غربی ایران قرار دارد و آب و هوایی بارانی و کوهستانی دارد.

دشتهای سرسبز و جنگل های انبوه از جمله ویژگی های گردشگری این کشور به شمار می روند اما مناطق دیدنی و منحصر به فردی که در سفر به ارمنستان می توانید دیدن کنید صومعه گغارد در کوهپایه های سنگی صومعه تاتو با چشم اندازهای شگفت انگیز از کوها و دشتهای ارمنستان و معماری چشم گیر نوراوانک در دامنه کوه است.

آراگاتس آتشفشانی مرتفع با چهار قله زیبا است که منظره متفاوتی از کوهستان را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در کنار دریاچه ای آبی و آرام صومعه قدیمی سواناوانک قرار دارد که به قرون وسطی تعلق دارد و شما را به فضایی کلاسیک در هزار سال پیش خواهد برد.

دژ و موزه باستانی اربونی نیز به تاریخ باستانی این کشور که بارها در تاریخ قدیم بین ایران و روم جا به جا می شد می تواند آثاری غنی از دو امپراتوری بزرگ دوران باستان را به شما نشان دهد.

سالن اپرای ارمنستان یک تالار زیبای سفید رنگ است که نزدیک به صد سال پیش مکان اجرای اپرا در ارمنستان بوده و مکانی جذاب برای گردشگران به شمار می رود. همچنین مکان منحصر به فرد دیگری که به سمفونی سنگها شهرت یافته ژرف دره ای است با رودخانه و ستونهای سنگی شگرف که در مسیر رودخانه طی قرون متمادی فرسایش یافته اند و منظریه ای شگفت انگیز را ایجاد نموده است.

تله کابینهای طولانی کوهستانی نیز از دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان به شمار می روند.

ترکمنستان بهترین مکان برای سفر خارجی ارزان و مفرح در تابستان

اگر به دنبال سفری ارزان قیمت به یک کشور خارجی هستید و هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده اید پیشنهاد می کنیم مناطق گردشگری و تفریحی ترکمنستان را نیز در نظر داشته باشید. ترکمنتان یک یاز بهترین گزینه ها و مکان ها برای سفر خارجی در تابستان است که در شمال شرقی ایران کشوری با وسعت نزدیک به ۵۰۰ هزار متر مربع مساحت وجود دارد که آب و هوایی کوهستانی و بارانی داشته و شگفتیهای بی نظیری را در طبیعت خود پنهان کرده است.

دروازه جهنم یکی از این نقاط برجسته است. گودال بزرگی که در نزدیکی یک میدان گازی قرار دارد و به واسطه گازهای خروجی آن مانند یک گودال وحشتانک پر از اتش به نظر می رسد که به راستی دروازه جهنم را در ذهن انسان تداعی می کند. بنای یادبود استقلال ترکمنستان و بنای یادبود بی طرفی نیز معماری فوق العاده ای دارند که علاقمندان به معماری را جذب خواهند کرد.

ذخیره گاه طبیعی کوینتداغ در دامنه های جنوب غربی رشته کوه کوگیتانگ قرار دارد که شامل دریاچه های زیبا و غارهای بی نظیر بوده و چشمه های متعدد آب شیرین و مناطق بکر این نقطه محل زندگی نزدیک به هزار گونه مختلف جانوری کمیاب است.

فواره عشق آباد نیز از دیگر مناطق زیبای کشور ترکمنستان به شمار می رود که تعداد بسیار زیادی فواره در ساختاری هنری و زیبا در کنار هم قرار گرفته اند و منظره زیبایی را برای گردشگران فراهم نموده اند.

اگر قصد سفری با خریدهای مقرون به صرفه و جذاب را دارید ترکمنستان و بازارهای متعدد شهر عشق آباد گزینه بسیار مناسبی هستند. در بازارهای محلی این کشور می توانید محصولاتی متنوع و در عین حال ارزان قیمت را خریداری کنید و به عنوان سوقاتی برای دوستان و آشنایان خود به ایران منتقل کنید.

در نهایت اگر قصد سفر خارجی در تابستان را دارید می توانید به یکی از نقاط معرفی شده در این مقاله سفر کنید. همچنین سفر به ترکیه و استانبول در حاشیه دریا مدیترانه و شهرهای زیبای مالدیو و مالزی و یونان و قبرس نیز می توانند گزینه های جذابی برای شما باشند که عموما برای طرفداران سفرهای خارجی آشنا هستند و لذا در این مقاله سعی کردیم به مکانهای بکر و کمتر شناخته شده اشاره ای داشته باشیم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *