غذا مناسب برای مسافرت | انواع غذا در سفر چند روزه یا کمپینگ

118
0
غذای مناسب برای سفر و مسافرت

غذای مناسب در مسافرت عموما باید به گونه ای باشد که مسافران برای خوردن آن نیاز به تجهیزات خاصی نداشته باشند و یا از نظر برخی افراد انواع غذا برای مسافرت باید سالم و در عین حال بسیار جمع و جور باشد. با اینحال برای هر کسی ممکن است پیش اومده باشه که بخواهد به همراه دوستان یا جمع خانواده به سفر برود. لذا همواره یکی از دغدغه های اصلی این است که در مسیر مبدا تا مقصد غذای مناسب سفر چیست؟ این در حالی است که برخی گروه ها، حتی برای روزهایی که در شهری دیگر سفر کرده اند نیز با خود غذا میبرند. بنابراین مخصوص اگر بچه های کوچک در سفر همراه شما هستند احتمالا در فکر این هستید که یک غذای سالم حین سفر چه چیزی است؟

تهیه غذا برای مسافرت هم مشکلات و سختی ­های خاص خودش را دارد. چون ممکن است تجهیزات مناسب در دسترس نباشد و ممکن است زمان زیادی فرصت آشپزی نداشته باشید. آشپزی در مسافرت لذت­های خاصی دارد ولی لازم است که جواب این سوال را که برای سفر چی بپزم را بدانیم پس با ما همراه باشید تا غذاهای مناسب سفر را بشناسیم.

فلافل | غذای راحت و مناسب برای مسافرت

در میان لیست انواع غذای مناسب سفر و مسافرت، فلافل طرفداران زیادی دارد، زیرا هم خوش طعم است و تهیه آن نیز ساده و راحت است و به همین دلیل در لیست غذاهای مناسب برای سفر قرار گرفته است.

یکی دیگر از مزایای این غذا این است که دیر فاسد میگردد و به دلیل دارا بودن ترکیباتی همچون نخود کوبیده شده به همراه کمی ‌پیاز و ادویه، انرژی لازم شما را در سفر تامین ‌می‌کند. همچنین اگر فرصت کافی برای تهیه فلافل خانگی را ندارید، ‌می‌توانید از فلافل‌های نیمه آماده از فروشگاه های بزرگ خریداری کنید و آماده به مصرف نمایید.

انواع غذا مناسب برای مسافرت

کتلت | غذای سالم در مسافرت

کتلت از دسته غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد. این غذا از تنوع بالایی هم برخوردار است و هیچ نوع سلیقه ­ای را نا امید نمی­کند. از کتلت گوشت و قارچ گرفته تا کتلت سویا و کتلت مرغ میتواند در مسافرت راحت تهیه گردند و سرو شود.

لیست انواع غذا در سفر

این غذا هم مناسب هتل و اقامتگاه است و هم مناسب جاده. از طرفی برای تمام سنین یک غذای کامل به حساب می آید و شما میتوانید از در عین حال که از سالم بودن آن مطمئن هستید، آن را در جمع همسفران خود میل کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که کتلت گوشت را بیش از ۲۰ ساعت در بیرون از محیط خنک یا یخچال نگه ندارید.

سالاد الویه

سالیان زیاد است که ساندویچ الویه طرفداران زیادی دارد از مسافرت‌ها گرفته تا پیک نیک‌ها و حتی کمپینگ های چندروزه. ‌قابل ذکر است  که این غذا سلیقه همه افراد است و علی رغم اینکه درست کردن آن کمی ‌زمان‌بر است اما قطعا تهیه آن ارزشمند است.

سالاد الویه برای مسافرت

برای تهیه الویه به سیب زمینی و تخم مرغ آب پز شده ژامبون یا مرغ ، خیارشور، سس مایونز و سایر افزودنی‌های دلخواه نیاز داریم. اینکه چه چیزی به الویه مان اضافه کنیم کاملا سلیقه ای است اما ماهیت سرد سرو شدن این غذا حس خوبی است که باعث لذت بخش بودن تایم خوردن غذا در سفر میشود.

انواع کوکو

کوکوها انواع مختلفی دارند و تمامی آن­ها برای سفر مناسب هستند. تا حد امکان سعی کنید از کوکوهایی استفاده کنید که مواد مغزی زیادی دارند. مثلا می­توانیم به کوکوهای خود گردوی خرد شده یا چرخ کرده اضافه کنیم تا طعم آن بهتر شود و هم انرژی بسیاری داشته باشد. نکته طلایی در خصوص انواع کوکو این است که میتوانید به آنها تخم مرغ نزنید چراکه در صورتی که در کوکوهایتان تخم مرغ استفاده نشود، امکان نگهداری به مدت زیاد وجود دارد.

انواع ساندویچ­ ها

ساندویچ­ ها از جمله انواع غذا محبوب چه در سفر زیارتی و چه در سفر سیاحتی میباشند، مخصوصا اگر سفر کوتاه باشد، می­توان با آماده کردن چند ساندویچ ساده، از گرسنگی در راه و یا امتحان کردن غذاهای رستوران­های در بین راه آسوده شویم. هر ساندویچی می تواند یک نوع غذای مناسب سفر باشد. در صورتی که سفر بیش از ۱۲ ساعت طول بکشد و فضای محیط شما در طول سفر گرم باشد، توصیه میشود تا از مواد گوشتی و سس­ها و سایر موادی که فاسد میشوند در ساندویچ ها استفاده نکنید و در صورت امکان از موادی مانند نان و پنیر و خیار یا گوجه فرنگی استفاده شود.

انواع ساندویچ برای مسافرت

به جای مواد فاسد شدنی از مواد مقوی که دیرتر فاسد می شوند، توصیه میشود استفاده شود. ساندویچ سالاد الویه یا کتلت را به افرادی که مدت سفرشان کوتاه است و توصیه میگردد و به طور کلی بهتر میباشد. اما در حالت کلی اگر از ساندویچ ژامبون، پنیر و سبزی، ماست و حتی پنیر و گوچه خیار در سفر استفاده میکنید، انتخاب بسیار خوبی داشته اید.

نودل ها و غذاهای آماده

از راحت ترین و سریع ترین انواع غذا برای مسافرت در دل طبیعت، نودل­ ها میباشند. به اندازه زمان سفر خود، نودل تهیه کنید و هنگام استفاده و تهیه غذا در مسافرت تنها کافیست که به مدت  ۳ دقیقه آن را درون آب جوش قرار دهیم تا غذای شما آماده گردد.

از دیگر انواع غذا آماده که میتواند مناسب سفر باشد، انواع کنسرو مثل کنسرو تن ماهی، کنسرو خوراک لوبیا، کنسرو عدسی و بادمجان باشد که برای خوردن آن تنها نیاز به چند دقیقه جوشیدن دارند. اگر وقت کمپینگ کردن برای خوردن غذا را دارید، بهتر است همانجا بجوشانید تا گرم سرو شود. اما اگر وقت کافی برای ایستادن و جوشاندن کنسرو ندارید، تا ۴۸ ساعت قبل از مصرف میتوانید کنسرو را بجوشانید و مشکلی پیش نمی آید. بنابراین مثلا میتوانید هنگامی که وسایل ضروری برای سفر زیارتی یا تفریحی تان را آماده میکنید، کنسرو ها را بجوشانید.

همبرگر

در صورتی که برای سفر پیش رویتان میبایست مسافت طولانیو درازی را طی کنید، همبرگر گزینه خوبی میتواند برای غذای مناسب سفر باشد. چون میتواند به مدت طولانی شما را سیر کند. با انجام این کار زمان کمتری را به سرو غذا اختصاص خواهید داد و تا مدت بیشتری نیازی به غذا نداریم.

برگر بوقلمون، همبرگر سویا، همبرگر مرغ و سالمون برگر از انواع مختلفی هستند که به راحتی می توان در خانه تهیه گردد  و یا به صورت آماده خریداری شود.

پیراشکی گوشت محبوب خانواده در هر سفر

پیراشکی گوشت یکی از انواع غذا های خوشمزه و پرطرفدار گوشتی و مناسب سفر است که تهیه آن پیچیدگی خاصی ندارد وهم می توان آن را در روغن سرخ کرد و هم به صورت رژیمی در فر بپزیم.

انواع مختلف پیراشکی شامل گوشت پیراشکی پیتزایی یا پیراشکی با مرغ و …. وجود دارد که میتوان با توجه به سلایق مختلف تهیه کرد.

پیراشکی یک غذای سالم و مناسب برای سفر

سینه مرغ سوخاری

یکی دیگر از انواع غذاهای مناسب سفر سینه مرغ سوخاری است که میتوان با استفاده از سسی که از تخم مرغ، پودر سوخاری، سیر، روغن زیتون و یا سسی که از جعفری، پونه و روغن زیتون تهیه میگردد، آنرا سرو کرد. این غذا میتواند با نان باگت و یا برای آنهاییکه رژیم دارند، به همراه سالاد کاهو سرو شود.

خوردن ماکارونی در سفر یک روزه

این غذا یک غذای خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد، قابل ذکر است خوردن آن در سفر بخصوص سفرهای کوتاه و یک روزه بسیار لذت‌بخش میباشد. آماده سازی این غذا برای بانوهای و سرآشپزان ایرانی آسان است و بیشتر مردم به خصوص کودکان از خوردن این غذا لذت خواهند برد. برای تهیه سس ماکارونی راه‌های بسیاری وجود دارد و هر کس بسته به سلیقه خود ‌می‌تواند این غذا را آماده سازی نماید.

خوردن ماکارونی در سفر

سیب زمینی و تخم مرغ آب پز

این غذای ساده علاوه بر مقوی بودن، انرژی مورد نیاز شما را تامین می­نماید، ماندگاری این غذا نیز زیاد است. از طرفی آماده کردن این غذا بسیار راحت هست و هر کسی میتواند آن را تهیه نماید و به همین دلیل مخصوصا برای کسانی که وقت و حوصله و آشپزی ندارند، غذای بسیار مناسبی برای سفر به شمار میرود. و به دلایل ذکر شده در لیست غذاهای پیشنهادی برای مسافرت در نظر گرفته میشود.

جوجه کباب | غذای همیشگی ایرانی ها در مسافرت

در مسافرت و یا پیک نیک حتما یک وعده جوجه کباب باید سرو شود! این غذا قطعا در لیست انواع غذا مناسب برای مسافرت قرار می­گیرد. تهیه این غذا بسیار آسان است و لازم است تکه‌های مرغ را با ادویه جات دلخواه مزه‌دار کنیم و سپس به صورت کباب دربیاوریم.

بردن جوج در مسافرت

با این وجود ‌می‌توان در فروشگاه‌های محصولات پروتئینی جوجه مزه دار شده را تهیه نمود، ولی به دلایل رعایت مسایل بهداشتی توصیه ‌می­شود آماده سازی جوجه را خودمان انجام دهیم.

میان وعده

برای وعده میان وعده می توان از آجیل­های کم نمک استفاده شود که این آجیل ها بسیار مقوی و مفید هستند. میوه ­های تازه فصل نیز انتخاب مناسبی برای میان وعده ­ها میباشند.

قابل ذکر است از کیک نیز میتوان برای میان وعده استفاده شود. خرما و حلوا هم به دلیل دارا بودن انرژی خوب و مناسب بودنشان می توان گفت میان وعده خوبی است که همراه با چای میل میتوان میل نمود.

میوه و میان وعده در پیک نیک

سخن پایانی

در این مقاله به مواردی از انواع غذا مناسب برای سفر و مسافرت اشاره کردیم که علاوه بر سالم بودن، تهیه و آماده سازی پیچیده ای تیاز نداشته باشند. این در حالی است که امروزه غذاهای نیمه آماده زیادی در فروشگاه ها وجود دارد که شما میتوانید در هر فروشگاه بزرگی آنها را پیدا کنید. اما فراموش نکنید که برای خوردن آنها نیاز به روشن کردن گاز پیک نیک یا آتش و آ»اده سازی بساط ماهیتابه و روغن دارید. بنابراین اگر در تفریح دوست ندارید وقتی برای آماده سازی غذا بزارید، سعی کنید مواردی که در لیست بالا به آنها اشاره شد را یادداشت کنید و در سفر استفاده نمایید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *