ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان

93
0
ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان

ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان کجاست؟ یا به سلیقه خیلی ها ارزان ترین کشور اروپایی برای سفر یا به گفته جوانان امروزی، عشق و حال کدام کشور است؟ اگر میخواهید بدانید چه کشورهایی در این لیست هستند یا به عبارت بهتر ارزانترین کشور برای مسافرت از ایران کدامند، تا انتها همراه ما باشید.

همه ما میدانیم که مسافرت، یکی از خاطره‌انگیزترین و جذاب‌ترین بخش‌های زندگی انسان­ها است. گاهی وقتی بحث مدیریت هزینه ها وسط باشد و بدنبال معرفی ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان هستیم، اینکه به کجا سفر کنیم مهم نیست. بلکه به نظر میرسد هر جایی زیبایی های خودش را دارد و به هر کجای دنیا که سفر کنیم، روزهای خوبی را سپری خواهیم کرد و خاطراتی زیبا و به یادماندنی از سفر را تجربه خواهیم کرد.

مقاصد گردشگری زیادی وجود دارند که می‌توانیم برای سفرمان انتخاب نماییم، اما قبل از آن میبایست،  شرایط سفر را مورد بررسی قرار دهیم و هدف از سفر را مشخص کنیم. اغلب ارزانترین کشور ها برای مسافرت ایرانیان نباید مسافت زیادی نسبت به ایران داشته باشند. بنابراین فاصله زمانی نیز مهم است. اگر قصد سفری یک روزه یا دو روزه داریم، بهترین انتخاب میتواند شهر وان ترکیه، نزدیک شهر ترکیه به ایران باشد. یا حتی شهرهای مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان. در غیر این صورت می‌توانیم یکی از شهرهای توریستی یک کشور خارجی را به عنوان مقصد سفر انتخاب نماییم.

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مقاصد سفر ارزان برای ایرانیان . یا همان ارزانترین کشورها برای مسافرت از ایران بپردازیم. مسیر کوتاه به کشورهای حومه ایران باعث می‌شود که بلیط هواپیما زودتر تمام شود. از سوی دیگر، پول بسیاری از کشورهای همسایه ایران نسبت به ارز آنچنان گران نیست. بنابراین برای سفر خارجی ارزان میتوان این کشورها را انتخاب نمود. در ادامه لیستی از ارزانترین کشور ها برای مسافرت ایرانیان فراهم کرده ایم.

هندوستان یکی از ارزانترین کشور ها برای مسافرت ایرانیان

هندوستان از کشورهایی است که علاوه بر اینکه در صدر لیست ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان است، از لحاظ توریستی نیز مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. این کشور دارای آداب و رسوم و فرهنگ عجیب و منحصر به فردی است که ایرانیان زیادی را برای سفر به آنجا تشویق کرده است. قابل ذکر است ایرانیان زیادی علاقمند به این کشور با آداب و رسوم سنتی و منحصر آن هستند.

سفر به هندوستان یکی از ارزانترین کشور برای مسافرت ار ایران به شمار میرود. زیرا اگر به این کشور سفر کنیم کمتر دغدغه­ هزینه های جانبی سفر خواهیم داشت. اگر بد غذا نباشیم حتما با ارزان ترین هزینه می­توانیم  غذاهای خوشمزه هندی را تست کنیم. برای محل اقامت نیز می توانیم به مسافرخانه های ارزان قیمت در شهر برویم. گران­ترین قسمت سفر به هند، تهیه بلیط هواپیماست. البته برای کاهش هزینه سنگین هواپیما با توجه به بهترین زمان خرید بلیط هواپیما نیز راه های فراوانی وجود دارد. مثلا می­توانیم با خرید بلیط های چارتر هوایپمایی هزینه سفر خود را به نصف برسانیم و یا بتوانیم بلیط دقیقه نودی تهیه کنیم و با این حساب قادر هستیم در صد قابل توجهی از هزینه­ های خود را کاهش دهیم.

سفر به هند ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان
هند ارزانترین کشور برای مسافرت از ایران

دبی

دبی شهری ساحلی است که در اطراف آب های خلیج فارس واقع شده است. این شهر در سال ۲۰۰۷ به عنوان هشتمین شهر پربازدید جهان تبدیل شد و  چندین سال است که سفر به دبی نیز در  لیست سفرهای خارجی ارزان برای ایرانیان قرار گرفته است. این شهر با مراکز خرید مجلل و انواع تفریحات جذاب، ساختمان­های لوکس و مدرن شهری منحصر به فرد و خارق العاده به شمار میرود.

میتوان با انتخاب تور ارزان دبی و خرید بلیط هواپیما ارزان یا چارتری در تابستان به این شهر سفر کنید ولی بهترین زمان برای سفر به شهر دبی، از ماه نوامبر تا مارس است که از نظر آب و هوایی در این چند ماه دبی دارای سواحل بسیار شلوغ اما با آب و هوای بسیار مناسب و مطبوع است. از مهم‌ترین جاذبه ­های توریستی این شهر می­توان به جزیره پالم جمیرا، برج خلیفه، موزه دبی پیست اسکی روی یخ و سافاری در بیابان های دبی اشاره کرد.

دبی در لیست ارزانترین کشورها برای مسافرت از ایران

گرجستان

گرجستان نیز علاوه بر اینکه جزو لیست ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان است، دارای آثار تاریخی، مناطق و زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای است. سفر به کشورهای آسیای میانه و دیدن مناظر منحصر به فرد و زیبایی‌های این منطقه بسیار هیجان‌انگیز است. علاوه بر بخش عمده کسانی که برای سفر به گرجستان می‌روند، سفر به تفلیس نیز جز اصلی‌ترین قسمت برنامه‌ مسافرت­ هایشان است. قابل ذکر است سفر به باتومی نیز بسیار رایج و پرطرفدار است.

مسافرت ارزان ایرانیان به کشورهای خارجی
گرجستان شهری زیبا و در لیست ارزانترین کشور برای مسافرت از ایران

ارمنستان

از مقصدهای هیجان انگیز برای سفرهای خارجی ارزان ایرانیان میتوان ارمنستان و شهر ایروان را در نظر گرفت که یکی از جذاب ترین و آرام ترین مقاصد دنیا برای سفری آرام و بی­دغدغه به شمار می آید. ارمنستان یکی از ارزانترین کشور ها برای سفر ایرانیان به شمار می آید، زیرا با خرید یک بلیط اتوبوس میتوانیم به دور از مرزهای کشور مهمان شویم. مشکل اتوبوس این است که میبایست ۲۴ ساعت زمان خود را در آن سپری کنیم. و از مزیت­های آن میتوان هزینه ­های سفر خود را کاهش دهیم.

ترکیه

بسیاری از ایرانیانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، ترکیه را به عنوان اولین و بهترین مقصد خود انتخاب می­نمایند. حقیقتش را بخواهید سفر به این کشور از لحاظ هزینه هم رده هند و ارمنستان است اما زیبایی های طبیعی آن بسیار بیشتر است. بنابراین اگر عاشق طبیعت زیبا هستید و به این خاطر سفر میکنید، حداقل یک مرتبه ترکیه را در لیست ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان در نظر بگیرید. این کشور از همسایگان شمال غربی ایران است که با ایران مرز مشترک دارد. بنابراین، برای ایرانیان امکان سفر زمینی مهیا است و همچنین  هزینه‌های سفر نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا میکند.

علاوه بر این، به سبب نزدیک بودن این کشور به ایران، سفر به آن راحت‌تر و به یادماندنی است. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد ترکیه که آن را به بهترین کشور خارجی ارزان برای سفر ایرانیان تبدیل کرده است، عدم نیاز به دریافت کردن ویزا است. مردم ایران می‌توانند بدون دریافت ویزا و  فقط با یک پاسپورت، به ترکیه سفر کنند و در شهرهای مختلف این کشور به سیر و سیاحت بپردازند. استانبول گردی ارزان، آنتالیا، کوشی‌آداسی، ازمیر و آنکارا، از جمله محبوب‌ترین شهرهای ترکیه در میان مردم ایران هستند که سالیانه بسیاری از گردشگران ایرانی را به سمت خود جذب می­نمایند.

مسافرت ارزان خارجی
ترکیه، در لیست ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان

نکته دیگری که باعث جلب توجه بسیاری از ایرانی‌ها می‌شود، تشابه فرهنگی بین این دو کشور است.  ایران و ترکیه در بخش‌های مختلف زندگی، آداب و رسوم و فرهنگی شبیه به ایرانیان دارند. از جمله این تشابهات می‌توان به رسومات مربوط به ازدواج،  آداب مربوط به مهمانی‌ها، رفت‌وآمدهای خانوادگی، رسم‌ و رسومات مربوط به عزاداری‌ها، فرهنگ غذایی و … اشاره نمود.

این تشابه فرهنگی حتی در بخش‎های اروپایی کشور ترکیه نیز قابل رویت است. کشور ترکیه جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و تاریخی متعددی را در بردارد و به دلیل پرگردشگر بودن آن، امکانات رفاهی و تفریحی زیادی را نیز مهیا کرده است. هتل‌های لوکس و مجلل با امکانات کامل، رستوران‌های متعدد با انواع غذاهای بین‌المللی و ترکی، مراکز خرید، تفریحات و ورزش‌های دریایی و آبی بازارهای متنوع و … از جمله امکانات کشور ترکیه هستند که بسیار منحصر به فرد هستند.

کشور ترکیه، نه تنها در میان ایرانیان، بلکه در بین گردشگران دیگر کشورهای جهان نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد و از جمله توریستی‌ترین و مهمترین کشورهای دنیا محسوب می­گردد. جذاب ترین تورهای گردشگری از نظر مردم ایران در کشور ترکیه تور استانبول، ، کوش آداسی، آنتالیا و مارمارین است و بهترین زمان برای سفر به ترکیه فصل بهار و پاییز است.

تایلند

این کشور همراه با جزایر اقماری و سواحل جذاب با آب های شفاف در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و به عنوان یکی از سه مقصد گردشگری مهم در میان لیست ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان مشهور است. این کشور علاوه بر جاذبه­ های طبیعی بیشمار دارای بناهای تاریخی و مذهبی زیبا و خارق العاده ­ایی نیز است.

ارزانترین کشور برای سفر از ایران
تایلند یکی از ارزانترین کشورها برای سفر از ایران

هزینه اقامت در کشور تایلند نسبت به سایر کشورها ارزان­تر است. در تایلند شهرهای زیادی را می­توان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمود که از جذاب ترین آن­ها می توان به پوکت، پاتایا و ساموئی اشاره نمود. شهر بانکوک که به عنوان پایتخت تایلند نیز محسوب میگردد و همچنین شهر بوکت که تفریحات پوکت در آن بسیار معروف است، به عنوان یک منطقه تفریحی تجاری محسوب می­گردد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *