میدان هروی تهران کجاست؟ مسیر رفتن و امکانات آن

188
0
میدان هروی تهران کجاست

میدان هروی تهران کجاست و چه مسیرهایی برای رسیدن به این محله وجود دارد؟ قیمت آپارتمان در میدان هروی تهران برای فروش و اجاره چقدر است؟ بهترین مرکز خرید میدان هروی کجاست؟ چه مراکز تاریخی و دیدنی در این محل وجود دارند؟ میدان هروی تهران کدام منطقه تهران است؟ مسیر رفتن به میدان هروی با مترو و ماشین چگونه است؟ هتل های نزدیک به میدان هروی تهران کجاست؟ همه اینها سوالاتی است که در این مقاله سعی در پاسخ دهی به آنها داریم اما قبل از شروع باید بدانیم میدان هروی تهران کجاست؟

میدان هروی تهران کدام منطقه تهران است؟

تهران بزرگ از مناطق مختلفی تشکیل شده که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. شرق تهران برای بسیاری با ویژگی های خاصی عجین شده است. اما شمال شرق تهران منطقه ای است که هنوز نسبت به دیگر مناطق تهران چندان دچار آلودگی نشده و هوای به نسبت مناسب تری دارد.

میدان هروی تهران از این لحاظ می تواند با مناطق شمال تهران مقایسه شود و برای بسیاری از افراد قابل مقایسه با مناطق مرکزی تهران نیست. همچنین این منطقه نسبت به مناطق شمالی تهران در غرب و مرکز قیمت به نسبت پایین تری دارد. پس اگر میخواهید بدانید که خیابان هروی تهران بالاشهر است یا پایین شهر، باید بگوئیم این منطقه جزو مناطق خوب و بالای تهران به حساب می آید.

یعنی شمال شرق تهران از یک سو مزیت شمال تهران را دارد و از سوی دیگر مزیت شرق بودن را و به همین دلیل می تواند منطقه ای ایده آل برای زندگی به شمار آید. به نحوی که کسانی که به آنها پیشنهاد می شود به منطقه خوش آب و هوا مراجعه کنند و آنها ناچار هستند که در تهران بمانند اگر بدانند که میدان هروی تهران کجاست قطعا انتخاب مناسبی خواهند داشت.

با ذکر این مقدمه به پاسخ پرسش میدان هروی تهران کجاست می پردازیم. این محله در منطقه چهار تهران واقع شده است.

محله هروی بین چهار اتوبان اصلی قرار گرفته و همین مسئله از بزرگترین مزیت های میدان هروی محسوب می شود. چرا که دسترسی به هر نقطه از تهران را با ورود به اتوبان صدر، زین الدین، امام علی و صیاد شیرازی راحت خواهد کرد. اگر میخواهید بدانید نقشه میدان هروی کجای تهران است، در تصویر زیر ببینید.

میدان هروی تهران روی نقشه

میدان هروی از شمال به اتوبان شهید صدر محدود می شود که از شرق به غرب امتداد دارد و با اتصال به بزرگ راه های چمران و نیایش هر نقطه ای در غرب تهران را برای شما در دسترس قرار خواهد داد.

ضلع شرقی محله هروی به بزرگ راه امام علی منتهی می شود که با اتصال این بزرگ را در شمال به بزرگ راه بزرگ راه ارتش و اتوبان شهید بابایی و بزرگ راه صدر و در جنوب به بزرگ راه های شهید زین الدین و شهید باقری و بعثت عملا راه را برای دسترسی به هر منطقه از تهران باز گذاشته است.

در حقیقت بزرگ راه امام علی یکی از شاهراه های تهران است و نزدیک بودن به این بزرگ راه می تواند مزیت بزرگی برای ساکنین آن منطقه یا کسانی که قصد مراجعت به آن منطقه را دارند به شمار آید.

از دیگر مزیت های ضلع شرقی منطقه میدان هروی که در شهر تهران بسیار کمیاب است و حتی به نوعی برای خیلی ها آرزو به شمار می رود مرز مشترک این محله با پارک جنگلی لویزان است. پارک جنگلی لویزان با وسعت بیش از هزار و صد هکتار مکانی بسیار عالی در نزدیکی محله میدان هروی تهران است که گزینه مناسبی برای پیک نیک و گردش به شمار می رود.

برای اینکه دقیقا بدانیم میدان هروی تهران کجاست و به چه منطقه ای محدود می شود به ضلع غربی و جنوبی این محله می پردازیم. محله هروی از جنوب با بزرگ راه زین الدین و سپس بزرگ راه همت محدود می شود. اتوبان سراسری همت از شرق به غرب متصل است و حتی اگر قصد عزیمت به کرج و شهرهای غربی کشور را داشته باشید نیز می توانید از این اتوبان به سمت غرب حرکت کنید. در غرب نیز محله هروی به اتوبان صیاد شیرازی محدود می شود که این اتوبان شما را به مناطق مرکزی شهر تهران می رساند.

مناطق تاریخی میدان هروی تهران کجاست؟

برای اینکه بدانیم مناطق تاریخی میدان هروی تهران کجاست بهتر است مرور مختصری بر تاریخچه این محله قدیمی تهران داشته باشیم. منطقه ای که اکنون با نام میدان هروی شناخته می شود، در سالهای نه چندان دور و در دوره قاجار به عنوان یک روستای پر برکت به نام روستای مبارک آباد مطرح بوده است.

انواع صیفی جات و میوه های مختلف مانند انجیر و انار از جمله محصولات این روستای حاصل خیز به شمار می رفته است. اکنون نیز نام یکی از ایستگاه های خط بی آر تی اتوبان امام علی در این منطقه با نام مبارک آباد شناخته می شود.

در دوره قاجار و در زمان حکومت مظفر الدین شاه قاجار این روستا به صدر اعظم پادشاه یعنی شخصی به نام عین الدوله واگذار شد. عین الدوله نیز که از تمکن مالی بالایی برخوردار بود، عمارت بسیار زیبایی به نام خود در این روستا بر پا کرد. هم اکنون نیز عمارت عین الدوله از جمله مناطق تاریخی محله میدان هروی به شمار می رود.

عمارت عین الدوله هروی تهران

عمارت زیبای عین الدوله اکنون به شهرداری واگذار شده اما یادگار تاریخی مهمی به شمار می رود که نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز برای علاقمندان به تاریخ شناخته شده است. چرا که در دوران جنگ جهانی دوم و در قالب کنفرانس تهران سیاستمداران بزرگی مانند چرچیل نخست وزیر مشهور انگلیسی و فرانکلین روزولت رئیس جمهور وقت امریکا و استالین رهبر شورروی برای مقابله با ارتش نازی هیتلر جلسه شور برگذار کرده اند.

روستای مبارک آباد که در زمان مظفر الدین شاه قاجار به عین دوله واگذار شده بود اکنون تنها از انه دوران همین عمارت بزرگ و زیبا را به یادگار دارد. پس از برکناری حکومت قاجاریه در ایران و با روی کار آمدن رضا خان به تدریج زمینهای این روستا توسط وی خریداری شد و از دست خاندان عین الدوله و نوادگان او خارج شد.

اما پس از مرگ رضا خان نیز این زمینها به خاندان و خانواده هروی تعلق گرفت و از ان زمان تا کنون نام محله هروی به این منطقه تعلق گرفته است. البته سالها قبل شهرداری تصمیم گرفت که متناسب به تغییر نام های متعددی که در کشور ما متاسفانه رخ می دهد نام این محله قدیمی را به سوسنگرد تغییر دهد که با مخالفت شدید مردم این محله این موضوع منتفی شد و کماکان این محله قدیمی به نام مشهور و قدیمی خود شناخته می شود.

قیمت آپارتمان در محله هروی

اما اگر قصد سکونت در این محله قدیمی را داشته باشید اولین سوالی که به نظر می رسد باید به دنبال پاسخ دادن به آن باشیم این است که بهترین قیمت اپارتمان در میدان هروی تهران کجاست؟ میدان هروی با خیابان های حسین آباد و شعبانلو و استاد حسن بنا شناخته می شود که هر چند قیمت آپارتمان در این منطقه ها نسبت به مناطق صعیف شهر تهران بالاتر است. اما با توجه به امکانات و موقعیتی که این منطقه دارد به نظر می رسد قیمتی مقرون به صرفه در تهران به شمار بیاید.

هم اکنون و با بررسی داده های مختلفی که در مرداد ماه سال هزار و چهارصد و یک دریافته شده است متوسط قیمت آپارتمان در محله هروی تهران حدود پنجاه و سه میلیون تومان در ازای یک متر مربع محاسبه می شود. این مبلغ قاعدتا در خیابانهای مختلف متفاوت است و البته بیش از هر چیز به خود ساختمان نیز وابسته می باشد.

ساختمانهای نوساز و با امکانات بیشتر قاعدتا قیمتهای بالاتری دارند اما می توان در همین محله واحدهای مسکونی قدیمی ساخت بسیاری را یافت که در طبقات بالاتر هستند و قیمتهای به مراتب ارزانتری دارند. در مکران جنوبی که یکی از خیابانهای محله هروی به شمار می رود قیمت آپارتمان در همین بازه زمانی به متوسط شصت و پنج میلیون تومان برای هر متر مربع نیز می رسد.

این در حالی است که در محله تهران پارس که در نزدیکی محله هروی قرار گرفته قیمتها تا نزدیک سی میلیون تومان معامله می شوند و عملا نصف قیمت خیابان مکران جنوبی هستند. پس برای اینکه بدانید بهترین قیمت اپارتمان در میدان هروی تهران کجاست شما می توانید به چند خیابان نزدیک به این محله نیز رجوع کنید و در نهایت خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید.

مسیر رفتن به میدان هروی | مترو میدان هروی

یکی دیگر از پارامترهایی که برای ساکنین یا مراجعین به یک محله مورد توجه قرار می گیرد بحث حمل و نقل عمومی است و در این مورد نیز همواره این سوال مطرح است که ایستگاه های مترو میدان هروی تهران کجاست؟ یا خطوط بی آر تی و اتوبوس میدان هروی تهران کجاست؟ برای پاسخ دادن به این سوالات باید بدانید که ایستگاه متروی میدان هروی مربوط به خط سه نقشه مترو تهران است که در حاشیه اتوبان صیاد شیرازی قرار دارد و دسترسی به خطوط مترو را امکان پذیر می نماید.

اگر می خواهید بدانید که خطوط اتوبوس میدان هروی تهران کجاست باید اشاره کنیم که سرویس دهی اتوبوس رانی این منطقه را به میدان رسالت و میدان قدس و خیابان معلم متصل می کنند و خط بی آر تی بزرگ راه امام علی نیز از دیگر مسیرهای سرویس دهی حمل و نقل عمومی در این منطقه به شمار می رود.

مسیر دسترسی به میدان هروی تهران از کجاست

مراکز خرید میدان هروی تهران کجاست؟

دیگر نکته مهم برای ساکنین محله هروی این است که بدانند مراکز خرید میدان هروی تهران کجاست؟ خیابان مشهور استاد حسن بنا که یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران به شمار می رود چندید تالار پذیرایی و مراکز خرید متعددی را در خود جای داده که نیاز مشتریان و ساکنین را به خوبی تامین می کنند.

مرکزخرید هروی سنتر در میدان هروی تهران

البته دیگر خیابان های محله هروی نیز مراکز خرید مخصوص به خود را دارند اما خیابان استاد حسن بنا را در این منطقه با مراکز خرید آن می شناسند و تعداد مراکز خرید بیشتری نسبت به سایر خیابانها دارد. از معروف ترین مراکز خرید این محله، مرکز خرید الماس و مرکز خرید هروی است که هروی سنتر در خیابان موسوی (گلستان پنجم) واقع شده است.

امکانات و امکان تفریحی

اگر می خواهید بدانید که امکانات تفریحی میدان هروی تهران کجاست و این محله چه مکانهایی برای تفریح و استراحت دارد قطعا قبل از هر موردی می توان به پارک جنگلی لویزان اشاره کرد که در نزدیکی این محله قرار دارد. مراکز خرید مختلف مانند مرکز خرید الماس و مرکز خرید مایسا و… نیز وجود دارند و پردیس سینمایی هروی نیز مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت به شمار می رود.

پارک هروی و پارک سالمندان و پارک شادی و زمین فوتبال مبارک آباد و… نیز از دیگر امکان تفریحی این محله به شمار می روند. همچنین در این محله قدیمی دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد تهران واحد شمال نیز واقع شده است.

برای بسیاری از کسانی که در خانواده خود دانش آموز یا دانشجو دارند مهم است که بدانند مرکاز مطالعه و کتابخانه های میدان هروی تهران کجاست؟ کتابخانه های متعدد مانند کتابخانه سرویس فرزانه و کتابخانه معین و کتابخانه عمومی علامه دهخدا در محله هروی برای پاسخ به نیاز این عزیزان در محله قدیمی هروی قرار گرفته اند.

همچنین چند درمانگاه و کلینیک تخصصی نیز در محله هروی وجود دارند که نیازهای درمانی مردم این منطقه را پوشش می دهند.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *