منطقه ۲۲ تهران کجاست؟

125
1

منطقه ۲۲ تهران کجاست؟ این منطقه چه مکانهای دیدنی و مهمی دارد؟ بهترین خیابان منطقه ۲۲ تهران کجاست؟ قیمت اجاره در این منطقه چقدر است؟ مناسبترین قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران کجاست؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله سعی خواهیم کرد به ساده ترین شکل ممکن پاسخ دهیم.

موقعیت جغرافیایی منطقه ۲۲ تهران روی نقشه

برای کسانی که آشنایی کاملی نسبت به تهران بزرگ نداشته باشند گاهی این سوال پیش می آید که منطقه ۲۲ تهران کجاست. در شمال غرب این شهر بزرگ منطقه ای نوساز وجود دارد که از نظر تقسیمات شهری به عنوان منطقه ۲۲ شناخته می شود. این منطقه در شمالی ترین بخش تهران در غرب قرار گرفته چرا که در شمال آن منطقه دیگر منطقه یا خیابان خاصی وجود ندارد و تنها کوهستانهای سرسبز البرز مرز شمالی منطقه ۲۲ را تشکیل می دهند.

منطقه 22 تهران روی نقشه
منطقه ۲۲ تهران روی نقشه

در جنوب منطقه ۲۲ آزاد راه تهران کرج واقع شده است و برای کسانی که قصد سفر به شهرهای بین تهران و کرج و استان البرز را داشته باشند عبور از این اتوبان گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین اگر قصد سفر به سمت غرب کشور و یا شهرهای شمالی علی الخصوص استان گیلان را داشته باشید نیز می توانید به راحتی از بزرگ راه تهران کرج استفاده کنید و از ترافیک داخل شهر تهران در امان بمانید.

اما ضلع شرقی منطقه ۲۲ تهران کجاست؟ این منطقه در شرق با حریم رودخانه کن هم مرز است و در غرب این منطقه نیز جنگل های ورد آورد قرار دارند. بدین ترتیب مشاهده می شود که این منطقه از سه ضلع به مناطق طبیعی محدود است و لذا آب و و هوای بسیار مناسبی نسبت به دیگر مناطق تهران دارد. این در حالی ست که دسترسی به اقصی نقاط تهران نیز از اتوبان تهران کرج به خوبی برای ساکنین این منطقه میسر است.

نوبت آن رسیده که ببینیم که مناطق همسایه منطقه ۲۲ تهران کجاست؟ منطقه ۲۲ تنها با مناطق پنج و بیست و یک همسایه است و اغلب مرز محدوده منطقه بیست و دو همانطور که گفته شد به کوه های رشته کوه البرز و جنگلهای غربی مربوط می شود. این منطقه همچنین در پایین دست رودخانه کن قرار گرفته و آب کافی به آن سرایز می شود. وجود دریاچه بزرگ خلیج فارس یکی از محاسن این مهم به شمار می رود.

اتوبانهای نزدیک منطقه ۲۲ تهران کجاست؟

علاوه بر اتوبان تهران کرج که بدان اشاره شد اتوبانهای دیگری در اطراف این منطقه وجود دارند که اگر قصد سکونت در این منطقه را دارید حتما باید بدانید که اتوبانهای اطراف منطقه ۲۲ تهران کجاست ؟

در شمال منطقه ۲۲ بزرگراه شهید خرازی قرار دارد. اتوبان شهید خرازی در شرغ به اتوبان همت متصل می شود. نام دیگر این بزرگراه شهدای البرز است. بزرگراه شهید خرازی پس از عبور از محلات زیبا دشت و دهکده المپیک و همچنین شهرک راه آهن در شمال غرب تهران تا ورد آورد ادامه می یابد.

بزگراه شهید خرازی در منطقه 22 تهران کجاست
بزگراه شهید خرازی در منطقه ۲۲ تهران کجاست

این اتوبان همچنین تا جاده چالوس ادامه داشته و می تواند مسیر مستقیمی به شهرهای زیبای استان گیلان در خطه شمالی کشور باشد. اما اگر قصد سفر به مناطق شرقی و جنوبی تهران را دارید بلند ترین اتوبان تهران یعنی اتوبان آزادگان از غرب منطقه ۲۲ می گذرد.

این اتوبان تا جنوب شرقی تهران ادامه دارد و به سایر شاهراه های بزرگ و مهم تهران مانند اتوبان امام علی و بعثت و… متصل می گردد. اما با توجه به وسعت زیادی که این منطقه دارد اتوبان شهید همدانی نیز از میانه آن عبور کرده و به شبکه بزرگراهی تهران بزرگ متصل می گردد.

مراکز مهم منطقه ۲۲

همانطور که گفته شد این منطقه یک منطقه نوساز بوده و با برنامه ریزی مناسب شهری ساخته شده است. اما مهمترین مراکز ورزشی علمی و گردشگری در منطقه ۲۲ تهران کجاست؟ مهمترین مرکز علمی در منطقه ۲۲ که شهرت ملی بلکه جهانی دارد دانشگاه علامه طباطبایی است. این دانشگاه به ویژه در علوم انسانی از جمله دانشگاه های برتر ایران به شمار می رود.

همچنین پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و بنیاد علمی بین المللی علوم مغز و اعصاب و دانشگاه علوم انتظامی و نیز به عنوان مراکز علمی مهم این منطقه به شمار می روند. از جمله مراکز مهم گردشگری منطقه ۲۲ نیز می توان به مجموعه ورزشی آزادی اشاره کرد. این ورزشگاه با قدمتی چند ده ساله و قبل از انقلاب به عنوان مهمترین و بزرگترین ورزشگاه ایران مطرح بوده و هنوز نیز این عنوان را به دوش می کشد. دهکده المپیک و دریاچه خلیج فارس و… از دیگر مراکز ورزشی این منطقه به شمار می روند.

مراکز تفریحی و گردشگری منطقه ۲۲ تهران کجاست؟

پارک جنگلی چیتگر یکی از بزرگترین و همینطور پر طرفدارترین پارک های جنگلی پایتخت به شمار می رود که همه روزه پذیرای خیل بزرگی از گردشگران و ساکنین تهران است و علی الخصوص در روزهای تعطیل به محل استراحت بسیاری از ساکنین تهران علی الخصوص در نیمه غربی بدل شده است. پارک جنگلی خرگوش دره و پارک جنگلی لتمال کن و پارک جنگلی ورد آورد در کنار بوستان بانوان ریحانه و آبشار تهران و چند بوستان و مرکز خرید از جمله مراکز تفریحی و گردشگری منطقه بیست و دو تهران به شمار می روند.

پارک جنگلی وردآورد

مرکز خرید و هایپر استار ایران مال نیز در نزدیکی منطقه ۲۲ واقع شده است که کتابخانه ایران مال یکی از جاذبه های دیدنی این مرکز خرید به شمار می آید.

محله های منطقه ۲۲

منطقه ۲۲ یکی از بزرگترین مناطق تهران به شمار می اید و محله های بسیاری را شامل می شود. پس اگر بخواهید بدانید مهمترین محله های منطقه ۲۲ تهران کجاست لیست بلد بالایی در مقابل شما قرار خواهد گرفت.

از این جمله می توان به دهکده المپیک و شهرک گلستان و شهرک چشمه و شهرک صدرا و شهرک لاله و زیبا دشت و شهرک امید و شهرک شهید باقری و شهرک نمونه سپاه و شهرک آتی ساز و شهرک آسمان سپاه و شهرک شهید خرازی و شهرک اسکان سبز و… اشاره نمود. اغلب این شهرک ها نوساز بوده و مملو از آپارتمانهای سر به فلک کشیده و خیابان های منظم و پهن هستند و زندگی را برای ساکنین این منطقه مدرن تهران آسوده کرده اند.

نزدیکترین مترو به منطقه ۲۲

با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ۲۲ تهران روی نقشه، ۷ ایستگاه مترو در این منطقه قرار است واقع شود. این منطقه که غربی ترین منطقه تهران است جزو جدیدترین منطاقو شهرک سازی هایی است که صورت گرفته است. لذا برخی از ایستگاه های مترو قدیمی و برخی دیگر جدیدتر و در حال احداث هستند.

اما در حال حاضر در بین خطوط فعال بر روی نقشه مترو تهران، در مترو خط ۵ در منطقه چیتگر ، ایستگاهی به نام مترو چیتگر است که میدان های ساحل، خیابان کاج، گلها و دهکده المپیک راه دارد. بزودی در میدان اتریش نیز یک ایستگاه جدید راه اندازی خواهد شد.

تاریخچه منطقه ۲۲ تهران

این منطقه سالیان سال به عنوان عراضی شخصی شناخته می شد و با پیشرفت تهران و گسترش دامنه شهری پایتخت هر چند مناطق اطراف به بافت شهری ضمیمه شدند اما این منطقه کماکان شخصی باقی مانند. از سال هزار و سیصد و چهل همواره تلاش شده تا این منطقه بزرگ و خوش آب و هوا به تهران بپیوندد اما همه این تلاش ها بی ثمر بود تا اینکه پس از انقلاب عراضی شخصی منطقه بیست و دو ملی اعلام شد.

پس از رفع دعاوی مختلی که در این منطقه از نظر مالکیت وجود داشت در سال هزار و سیصد و هفتاد شهرداری تهران توجه و تمرکز ویژه ای روی این منطقه داشته و توانست این منطقه را به تهران ضمیمه کرده و پس از برنامه ریزی دقیق از حدود ده سال بعد رشد چشم گیری در ساخت و ساز های محله های مختلف منطقه بیست و دو آغاز شد و اکنون به این مرحله که ذکر آن از ابتدای مقاله آمد رشیده است.

منطقه بیست و دو هم اکنون با وسعتی بیش از پنج هزار و هشتصد هکتار به عنوان یکی از بزرگترین مناطق تهران شناخته می شود که جمعیتی بالغ بر صد و هفتاد و پنج هزار نفر دارد. اما از جمله معایبی که در این منطقه وجود دارد می توان به رفت و امد زیاد به ویژه در روزهای تعطیل اشاره کرد که به علت وجود مناطق گردشگری مختلف و پارک های جنگلی گوناگون تراکم جمعیتی در این منطقه از سایر مناطق تهران بیشتر شده است.

قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران

بهترین قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران کجاست؟ برای پاسخ به این طوال می بایست توجه داشته باشید که عموما و در زمان نگارش این مقاله در اواسط سال هزار و چهارصد و یک خورشیدی به طور متوسط قیمت آپارتمان در محله های مختلف منطقه ۲۲ تهران بین چهل تا شصت میلیون تومان می باشد. البته گهگاه قیمتهای پایین تر و بالاتر از این رنج را نیز می توان در این منطقه یافت.

آپارتمان در منطقه 22 تهران متری چند

محله های مختلف و امکانات و سال ساخت در قیمت های مختلف اپارتمان تاثیر گذار است. به عنوان مثال طبقات میانی یک برج عموما قیمت مناسبتری نسبت به طبقات بالاتر دارند. اما اگر می خواهید بدانید بهترین قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران کجاست به شما خواهیم گفته که محله های حاشیه ای مانند شهرک شهید خرازی و بلوار اردستانی مواردی با قیمتهای مناسبتر و حتی تا متری سی میلیون تومان را نیز در خود داشته و می توانند فرصتهای خوبی برای کسانی باشند که به دنبال بهترین قیمت اپارتمان در منطقه ۲۲ هستند.

همچنین باید به یاد داشت که این مناطق نیز نوساز بوده و رو به پیشرفت هستند و در صورت سرمایه گذاری ملک در این منطقه و سکونت در آنجا می توانید امیدوار باشید که با گذر زمان و تکمیل هر چه بیشتر عراضی و امکانات منطقه بیست دو به تدریجی قیمت اپارتمان در این منطقه نسبت به سایر مناطق تهران رشد بیشتری داشته و به نوعی خرید خانه و سکونت در منطقه بیست و دو تهران به سرمایه گذاری بلند مدت برای شما بدل شود.

همچنین اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید و می خواهید بدانید بهترین مکان برای سرمایه گذاری جهت خرید آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران کجاست به شما پیشنهاد می کنیم به پروژه های پیش فروش آپارتمان نیز فکر کنید. البته اگر به سراغ چنین پروژه هایی می روید بهتر است کاملا توصیه های ایمنی و امنیتی را رعایت کنید. قرارداد خرید خود را به نحوی تنظیم نمایید که در صورت اخیر یا قصور کارفرما بتوانید حق خود را پس بگیرید و هرگز تا اتمام تمام و کمال اپارتمان با کارفرما تسویه نکنید. بدین طریق شما می توانید از تکمیل اپارتمان خریداری شده خود اطمینان حاصل کنید.

حال تنها سوالی که باقی می ماند و باید بدان پاسخ دهیم این است که بهترین قیمت آپارتمان برای اجاره در منطقه ۲۲ تهران کجاست؟ قیمت متوسط اجاره آپارتمان در این منطقه و در بازه زمانی که ذکر شد بین متری پنج تا دوازده میلیون تومان متغیر است.

قیمت آپارتمان در منطقه 22 تهران
منطقه ۲۲ تهران کجا میشه ؟

البته لازم به ذکر است که در این مقاله صرفا قیمت اپارتمان بر اساس پول رهن در نظر گرفته شده است و امکان تبدیل پول رهن به اجاره وجود دارد. همانطور که در خصوص خرید آپارتمان ذکر شده محله های خرازی و بلوار اردستانی به نسبت دیگر مناطق قیمتهای مناسبتری برای اجاره آپارتمان داشته و در صورتی که طبقه در برج برای شما مهم نباشد می توانید خانه هایی با قیمت مناسبتر تهیه کنید.

همچنین وقتی قصد شما اجاره آپارتمان است و نه خرید دیگر سال ساخت اهمیت چندانی پیدا نمی کند و صرفا بازسازی و کامل بودن اپارتمان نیاز شما را برای مدت اجازه نشینی برآورده می کند. لذا می توان امیدوار بود که قیمتهای مناسبی برای اجاره منزل در این منطقه خوش آب و هوا  و آرام یافت.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه در مورد “منطقه ۲۲ تهران کجاست؟

  1. اطلاعات خوبی بود واقعا ممنون راجع به دیگر مناطق تهران هم بنویسید