کوتاه ترین فاصله شیراز بندرعباس

147
1
فاصله شیراز بندرعباس

فاصله شیراز بندرعباس از سه مسیر مختلف امکان پذیر است که نزدیکترین فاصله شیراز تا بندرعباس با ماشین حدود پانصد و پنجاه کیلومتری می باشد. همچنین بیشترین فاصله بندرعباس تا شیراز نیز بیش از ششصد و هشتاد کیلومتر است که از شهر سیرجان عبور می کند.

کوتاهترین مسیر فاصله شیراز بندرعباس با خودرو شخصی از شهرهای سروستان، فسا، نوبندگان، داراب، جنت شهر و رستاق می گذرد و در نهایت شما به شهر ساحلی بندرعباس می رسید. اگر قصد داشته باشید تا هر چه سریع تر به مقصد خود برسید. یکی از سوالات پرتکرار در مورد مسیرهای شهرهای شمالی، فاصله کلاردشت تا دریا بود که قبلا راجع به آن تفصیل صحبت کردیم. اما حالا میخواهیم سری به جنوب کشور بزنیم و در مورد مسیر و مسافت طی شده در فاصله بندعباس تا شیراز صحبت کنیم.

اولین و کوتاه ترین فاصله شیراز بندرعباس

این مسیر کوتاه ترین فاصله شیراز بندرعباس را داشته و شما می تواند با حدود هفت ساعت رانندگی مداوم به بندر عباس برسید. اما در مسیر فاصله شیراز بندرعباس حیف است که تنها به دنبال سفری سریع و کوتاه باشید. مسیر نخست تفریح گاه ها و مناطق دیدنی خاصی نیز دارد که اگر فرصت کافی داشته باشید می تواند لحظات لذت بخشی را برای شما به ارمغان داشته باشد.

جاذبه های دیدنی در اولین مسیر بندرعباس تا شیراز

دریاچه مهارلو در سی کیلومتری شیراز قرار دارد. آب سرخ رنگ این دریاچه موقعیتی بی نظیر را برای گردشگران فراهم کرده تا با قایق سواری در آن لحظات فرح بخشی را برای خود بسازند. اما در مسیر فاصله شیراز بندرعباس پس از عبور از شهر سروستان کاخ ساسانی سروستان قرار دارد که دو هزار سال است سر پا باقی مانده تا شکوه تمدن ایرانی را به رخ بکشد.

اما اگر فاصله شیراز بندرعباس را با ماشین شخصی طی می کنید لازم است که حتما از نقش شاپور داراب نیز دیدن نمایید. در این نقش برجسته زیبان لحظه پیروزی پادشاه ایران بر امپراتور روم به تصویر کشیده شده است. شاپور اول پس از پیروزی بر امپراتور روم یعنی والرین وی را به اسیری می گیرد و در این تصویر هر دو به همراه ملازمان پادشاه دیده می شوند. شاپور بر روی اسب و والرین دست بسته در خدمت پادشاه ایران قرار گرفته است.

نقش شاپور داراب

باید بدانید که اغلب اتوبوس های بین شهری و حتی ماشین های حمل بار و کامیون ها اغلب همین مسیر را به علت کمترین طول فاصله شیراز بندرعباس انتخاب می کنند و اگر از نظر زمانی خیلی در محدودیت نباشید و بخواهید مسیر دلپذیرتر و راحتتری را تجربه کنید، می توانید از دومین مسیر بین این دو شهر استفاده نمایید.

دومین مسیر پیشنهادی در فاصله بین شیراز بندرعباس

دومین مسیری که کمترین فاصله شیراز تا بندرعباس با ماشین را دارد از شهرهای اکبر آباد و باب انار و یوسف آباد و خفر و جهرم و بید کوه و دهکویه و کورده عبور می کند و در انتهای مسیر شما به شهر بندر عباس می رسید.

همچنین اگر قصد داشته باشید از جاذبه های گردشگری بین مسیر استفاده نمایید نیز مسیر دوم گزینه های بهتر و جذاب تری را در اختیار شما خواهد گذاشت. به عنوان مثال یکی شهرهایی که در مسیر دوم فاصله شیراز بندرعباس قرار دارد جهرم است که به تنهایی می تواند یکی دو رو از سفر گردشگری و تفریحی شما را به خود اختصاص دهد.

از جمله جاذبه های گردشگری شهر جهرم می توان به آتشکده قدمگاه در معبد آناهیتا اشاره کرد. این مکان زیبا در فاصله شیراز بندرعباس و در نزدیکی شهر جهرم واقع شده و ویژگی منحصر به فرد آن این است که مخصوص زنان بوده و در گذشته فقط زنان می توانستند از آن استفاده نمایند. این آتشکده زیبا به دوره ساسانیان بر می گردد و نزدیک به دو هزار سال قدمت دارد.

معبد و اتشگاه قدمگاه

چهار طاقی آتشکده قطب آباد با قدمت دو هزار سال هر بازدید کننده ای را به یاد تاریخ باستانی و کهن مملکتمان می اندازد. پل گچی اسفل نیز از زمان صفویه تا کنون پا برجاست و هنوز می توان از روی آن عبور کرد. این پل با معماری بی نظیر و ماندگار خود در نزدیکی جهرم قرار دارد. برای دیدن همه این جاذبه های زیبا و ده ها منطقه گردشگری کم نام و نشان اما دیدنی می توانید در هنگام سفر به جنوب کشور و طی فاصله شیراز بندرعباس با انتخاب مسیر جهرم مورد بازدید قرار دهید.

قلعه اژدها پیکر نیز یکی دیگر از جاذبه های فاصله شیراز بندرعباس به شمار می رود که در نزدیکی شهر لار قرار دارد. این قلعه زیبا نیز مربوط به دوره ساسانیان است که بر فراز تپه ای بلند قرار گرفته و حال و هوایی شبیه به فیلم های علمی و تخیلی را در ذهن بینندگان خود زنده می کند.

اما اگر عجله ای برای رسیدن به بندرعباس و طی فاصله شیراز بندرعباس ندارید می توانید سری به استان کرمان و شهر زیبای سیرجان نیز بزنید.

مسیر سوم پیشنهادی برای مسافت شیراز بندعباس

با انتخاب سومی مسیر برای گذر از فاصله شیراز بندرعباس از شهرهای سیرجان بافت جیرفت کهنوج و دهبان عبور خواهید کرد که با اینکه مسیر شما ممکن است یک ساعتی طولانی تر شود اما در عوض مناظر فوق العاده ای در انتظار شما خواهد بود.

خود سیرجان به عنوان شهر قنات های زیبا شهرت دارد. همچنین می توانید به بادگیر چپقی سیرجان یا یخدان های دوقلوی سیرجان نیز سری بزنید. از معماری منحصر به فرد این بناهای با شکوه وکهن دیدن نمایید. جیرفت نیز فرهنگ وتمدن چند هزار ساله ایران را در دل خود نهفته دارد و می تواند سفری دل انگیز و به یاد ماندنی را در ذهن شما به یادگار بگذارد.

بادگیر در مسیر شیراز تا بندرعباس

شهر اسرار آمیز دقیانوس تنها چند سال است که کشف شده اما تا سده هفتم هجری پر رونق بوده و جهانگرد معروف اروپایی مارکو پلو نیز از این شهر دیدن کرده است. آنچه در این دیار کهن کشف شده نشان می دهد که حتی امکان دارد مردمان باستانی این شهر زودتر از سومری ها خط و نوشتار را اختراع کرده باشند.

اتوبوس و هواپیما در مسیر فاصله شیراز بندرعباس

اگر نخواهد مسیر فاصله شیراز بندرعباس را با ماشین شخصی طی کنید می توانید از سه گزینه مختلف دیگر بهره ببرید. اولین و سریع ترین گزینه استفاده از هواپیما می باشد. برای این منظور می بایست فرودگاه شهید دستغیب شیراز استفاده کنید و مسیری یک ساعته را طی نمایید.

مقصد شما نیز فرودگاه بین المللی بندرعباس خواهد بود. معمولا به این شکل نیست که روزانه یک پرواز در فاصله شیراز بندرعباس بر قرار باشد. روزهای شنبه این پرواز در ساعت چهارده و سی دقیقه شیراز را به مقصد بندرعباس ترک می کند.

پرواز روزهای جمعه و یکشنبه و دوشنبه و پنجشنبه در مسیر فاصله شیراز بندرعباس موجود نیست. در روزهای سه شنبه نیز پرواز در ساعت شش و پانزده دقیقه صبح موجود است. چهارشنبه ها ساعت ده و بیست دقیقه صبح آخرین پرواز هفته از شیراز به سمت بندرعباس حرکت خواهد کرد.

مسیر فاصله بندرعباس تا شیراز

همانطور که ملاحظه می فرمایید تعداد پروازهای شیراز بندرعباس در طول هفته بیسار محدود است و به همین دلیل اغلب اوقات ظرفیت مسافر پروازهای مذکور به سرعت پر می شود و اگر قصد دارید فاصله شیراز بندرعباس را با هواپیما طی کنید ضروری است در خرید به موقع بلیط هواپیما دقت نمایید.

راه دیگری که برای سفر با وسایل عمومی و بدون ماشین شخصی در فاصله شیراز بندرعباس وجود دارد استفاده از اتوبوس های بین شهری می باشد. معمولا روزانه تعداد زیادی اتوبوس در این مسیر وجود دارند. ساعت حرکت اتبوس ها از ترمینال های بین شهری شیراز معمولا بین ساعت هجده تا بیست و سه می باشد. با توجه به مسافت شیراز تا بندرعباس استفاده از اتوبوس در ساعات پایانی روز سبب می شود که در طول شب در مسیر باشید و صبح روز بعد به مقصد خود برسید.

گزینه دیگری نیز بدین منظور وجود دارد و آن استفاده از خودروهای بین شهری یعنی تاکسی های بین شهری است. اگر مسافرت با اتوبوس شما را اذیت می کند یا نتوانسته اید بلیط هواپیما برای مقصد خود خریداری کنید لازم است تا به گزینه سوم برای پشت سر گذاشتن فاصله شیراز بندرعباس فکر کنید. سواری های شخصی و تاکسی های بین شهری آخرین گزینه برای طی کردن فاصله شیراز بندرعباس می باشد که هر چند کرایه بیشتری نسبت به اتوبوس دریافت می کنند اما معمولا در زمان کمتر و بدون توقف شما را به مقصد خواهند رساند.

اهمیت فاصله بندرعباس تا شیراز

مسیر فاصله شیراز بندرعباس با ماشین یا هواپیما با توجه به اینکه دو مرکز استان مهم کشور را به هم متصل می کند در صنعت حمل و نقل کشور بسیار مهم و حیاتی است. این دو شهر مروادات اقتصادی و اجتماعی زیادی با هم داشته و علاوه بر سفرهای گردشگری سفرهای کاری و خانوادگی نیز در فاصله شیراز بندرعباس به کرات رخ می دهد.

همچنین وجود مراکز بزرگ صنعتی حوزه نفت و پالایشگاه ها و پتروشیمی های متعدد در جنوب کشور سبب شده که بسیاری از کارکنان این مجموعه های از شهر بزرگ شیراز یا شهرهای اطراف باشند و یا اینکه برای رسیدن به شهر خود در هر گوشه از ایران نیاز به طی کردن فاصله شیراز بندرعباس داشته باشند تا از آنجا به شهر خود مثلا تهران مشهد یا تبریز بروند.

اما شیراز به عنوان قطب گردشگری در ایران به شمار می رود که مناطق گردشگری بسیاری در خود شهر و همچنین در اطراف آن وجود دارند. به همین دلیل یکی از مقاصد مهم گردشگران در اقصی نقاط ایران و جهان به شمار می رود. از سوی دیگر بندرعباس در جنوب ایران نیز یکی دیگر مقاصد گردشگری مهم ایران بوده و لذا برای بسیاری از افرادی که قصدعزیمت به بندرعباس  و سایر شهرهای گردشگری جنوب کشور مانند بوشهر یا جزایر کیش و قشم را دارند عبور از شیراز می تواند جذاب باشد. لذا برای این دسته از افراد نیز فاصله شیراز بندرعباس اهمیت می یابد.

شیراز با جمعیتی بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر یکی از بزرگترین کلان شهرهای کشور بوده و خود این شهر نیز مناطق گردشگری فوق العاده زیبایی دارد که شهرت بین المللی دارند از ان جمله می توان به مسجد نصیر الملک و باغ ارم و آرامگاه حافظ و بازار وکیل اشاره نمود.

اگر زمان بیشتری در استان فارس سپری کنید و سری به شهر مرودشت بزنید نیز می توانید از بزرگترین اثر تاریخی بین المللی ایران یعنی تخت جمشید بازدید به عمل اورید. تخت جمشید بنا به تصور بسیاری از مردم توسط پادشاهی به نام جمشید ساخته شده است در حالی که این طور نیست. تخت جمشید شهری بزرگ بوده که در طول پادشاهی چند تن از بزرگترین پادشاهان هخامنشی ساخته و تکمیل شده است. معماری بی نظیر و استثنایی تخت جمشید این اثر کهن را که بیش از دو هزار و چند سال قبل بنا نهاده شده است به مکانی دیدنی و زیبا تبدیل کرده است.

دیگر اثر باستانی این منطقه نیز محوطه میراث جهانی پاسارگاد است که اثار متعددی در ان جای دارند که مهمترین انها آرامگاه کوروش کبیر است. کوروش را شاید بتوان به عنوان مهمترین و شناخته شده ترین فرد در کل تاریخ چند هزار ساله ایران دانست که همگان از وی به نیکی و درستی یاد می کنند و بازدید از آرامگاه وی حسی مملو از غرور و تحسین را در دل بازدیدکنندگان به همراه دارد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه در مورد “کوتاه ترین فاصله شیراز بندرعباس

  1. · 31 شهریور 1402 در 13:53

    بسیار جامع و کامل و. فراگیر در مورد مسیر شیراز و بندرعباس توضیح دادید و بسیار ممنون و سپاس گذاریم که اینچنین اهمیت میدهید به مسایل و بیان. مطالب مورد نظر موفق و سر بلند باشید