آرایشگاه در استانبول | ارزان ترین و بهترین آرایشگاه های مردانه و زنانه استانبول

123
0
آرایشگاه زنانه و مردانه در استانبول

آرایشگاه در استانبول یکی دیگر از محل‌های پر رفت و آمد در این شهر هستند! قطعا اغلب مسافران ایرانی دوست دارند بدانند، معروف ترین آرایشگاه زنانه و مردانه ایرانی در استانبول کجاست؟ آیا قیمت سالن آرایش زنانه ترکی برای ایرانیان مناسب است؟

فهرست مطالب پنهان کردن

بله درست شنیدید. آرایشگاه‌ها در استانبول یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌ها در این شهر هستند. هرچند تورها سفرهای کوتاه چند روزه‌ای هستند که اغلب افراد در سفر با این تورها به آرایشگاه نیازی پیدا نمی‌کنند. اما در انواع سفرهای دیگر پس از مدتی چه مرد و چه زن به دلایل مختلف به آرایشگاه نیاز پیدا می‌کنند. اگر به شهر استانبول واقع در کشور ترکیه سفر کرده باشید، حتما تا الان به آرایشگاه های معروف زنانه و حتی مردانه آنجا احتیاج پیدا کرده‌اید‌!

حتی گاهی اوقات عروس و داماد ها از کشورهای دیگر رویای مراسم عروسی خود در شهر توریستی استانبول را دارند و این رویای شیرین برای برخی از افراد به وقوع می‌پیوندد و آن زمان هست که بیش از هر وقت دیگری بدنبال اسم سالن آرایشگاه زنانه ترکی میگردید.

ارایشگاه ایرانی در استانبول

لازم است بدانید که برخی آرایشگاه ها در شهر استانبول وجود دارند که ویژه کشورهای اطراف ترکیه است، برای مثال آرایشگاه هایی که افرادی با تابعیت ایرانی در آنجا مشغول به کار هستند و یا افرادی که از کشورهای دیگر در این آرایشگاه ها فعالیت می کنند‌.‌‌ هم چنین ممکن است آرایشگاه ها و سالن های زیبایی مذکور، دوره های آموزشی حرفه ای را زیر نظر برجسته ترین آرایشگران ترک برگزار کنند. پس ضرورت دارد تا با معروف ترین آرایشگاه ها در شهر استانبول آشنا شویم و از مکان دقیق آن ها با خبر شویم.

اما قبل از معرفی معروف ترین آرایشگاه ها باید از تاریخچه پیدایش آرایشگاه در استانبول و در کشور ترکیه مطلع شویم. پس به شما خواهیم گفت که داستان جالب اولین آرایشگاه ها در ترکیه چیست و چه زمانی ساخته شد.

آرایشگاه در استانبول
آرایشگاه در استانبول

تاریخچه پیدایش آرایشگاه در استانبول و در کشور ترکیه

در قرن های گذشته موهای زنان در کشور ترکیه تا کمر و حتی پاشنه پا رسیده بود. اما حدودا در سال ۱۹۱۷ در جریان جنگ های روسیه، دو نفر از آرایشگران ماهر که جنسیت آن ها مونث هم بود به استانبول فرار کردند.

مایکل و جورج از معروف ترین آرایشگرانی بودند که به شهر استانبول آمده بودند که یکی از آن ها از آلمان و دیگری از فرانسه فرار کرده بودند.

در آن سال ها در شهر استانبول تعداد آرایشگران کمتر از ۱۰ نفر بود. در همان زمان بلزین و شاگردش ( مارسال) از معروف ترین آرایشگران زن در استانبول محسوب می شدند که توانسته بودند موفقیت قابل توجه و چشم گیری را کسب کنند.

این موفقیت به مرور زمان سبب پیشرفت روز افزون کشور ترکیه در زمینه خدمات مد و زیبایی شد. بعد از سال های ۱۹۵۰ نخستین زن آرایشگر به آنکارا آمد و نام خود را از Petro Vasilic  به نام شهروندی ترکیه  ( Sukru Moray) تغییر داد.

البته غیر از ایشان آرایشگرهای  معروف دیگری به ترکیه مهاجرت کردند و سبب پیشرفت روز افزون این کشور و معروف شدن آن در جهان شدند.

اسم آرایشگاه زنانه ترکیه ای قدیمی

در این بخش با اسم سالن آرایش زنانه ترکی شما را آشنا خواهیم کرد تا در صورت نیاز از خدمات آنها بهره مند گردید. آرایشگاه بلزین در جاده استقلال شهر استانبول قرار داشت و تقریبا با ۳۰ نفر کارمند آن آرایشگاه را مدیریت می کرد.

در طول سال های ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ تعدادی آرایشگاه زنانه در استانبول که غیر مسلمان هم بودند مشغول به کار شدند که نام آن ها عبارت است از:

Edmon,  Jorji , Marsel , lspiro , Viktor, Ferdinent   و ‌.‌.‌. .

کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر هم در زمینه صنعت و هم در زمینه خدمات زیبایی و مد پیشرفت قابل توجهی داشته است. پس شما می توانید به آسانی معروف ترین آرایشگاه ( سالن های زیبایی) را در شهر استانبول پیدا کنید و به آرایشگاه مدنظر خود بروید.

اما چرا آرایشگاه های این کشور یا شهر استانبول به محبوبیت جهانی رسیده است؟

پاسخ به این سوال آسان است. زیرا ترک ها به ظاهرشان بسیار توجه می کنند و البته که مراقبت های زیبایی و توجه خانم ها در ترکیه نسبت به کشورهای مناطق دیگر بیشتر است.

در ادامه این متن می خواهیم تعدادی از بهترین و محبوب ترین آرایشگاه ها در مناطق مختلف شهر استانبول را از نظر ارائه خدمات متنوع به شما معرفی کنیم و هم چنین به نکاتی جالب درباره آرایشگاه های آن منطقه بپردازیم.

اگر شما جزء افرادی هستید که تصور دارند برای یک کوتاهی ساده مو و یا آرایش در استانبول باید از قبل نوبت بگیرند، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. زیرا لازم نیست برای مراجعه به آرایشگاه مدنظر خود در شهر بزرگ استانبول نوبت بگیرید و یا به عبارتی دیگر آن جا را رزرو کنید!

شما هنگامی که برای کوتاهی مو و یا شینیون مو به آرایشگاه مراجعه می کنید به راحتی می توانید از خدمات پدیکور و مانیکور دست و پا نیز استفاده کنید.

هم چنین خدمات ابرو و وکس (Vax) به همراه آرایش مو ارائه می شود. دقیقا به همین دلیل می توانید در مدت کوتاهی از زمان با مراجعه به آرایشگاه استانبول همه نیازهای مراقبتی و زیبایی خود را برطرف کنید.

معروف ترین و محبوب ترین آرایشگاه های مردانه و زنانه شهر استانبول

اگر بخواهیم نظرسنجی کنیم و از مردم بپرسیم که بهترین و معروف‌ترین سالن زیبایی شهر استانبول کدام است. ممکن است هر فردی پاسخی متفاوت با دیگری بدهد. زیرا سلیقه و نیازهای افراد با هم فرق می کنند‌. پس بهتر است به آرایشگاه‌هایی که در بین پاسخ ها مشترک است اکتفا کنیم. و به عبارت دیگر رتبه بندی های زیادی برای شناسایی بهترین سالن های زیبایی زنانه و مردانه در استانبول وجود دارد.

در ادامه متن می خواهیم تعدادی از اسم سالن ها یا همان آرایشگاه های زنانه و مردانه در استانبول که به شهرت جهانی رسیده است را معرفی کنیم.

  • اسامی آرایشگاه ها عبارت است از:
  • سالن زیبایی و آرایشی هیرمافیا _ Hairmafia
  • آرایشگاه توپراک شکر _ Toprak seker
  • سالن زیبایی هانده هالوک _ Handed Haluk
  • آرایشگاه Bliss Maka
  • مرکز زیبایی و آرایشی San Bayan Kuafor
  • آرایشگاه ارهان دلن _ Erhan Delen
  • سالن زیبایی مالی _ Mali Kaufor
  • آرایشگاه محبوب  Erdem Kiramer
آرایشگاه در استانبول
آرایشگاه در استانبول

سالن زیبایی آرایشی هیرمافیا | آرایشگاهی زنانه محبوب در شهر استانبول

یکی از بهترین سالن های زیبایی آرایش مو، آرایشگاه Hairmafia  است که در منطقه شیشلی استانبول قرار دارد.

هیرمافیا با انتخاب اعضای فعال سایت Yelp در رتبه اول بهترین سالن های زیبایی شهر استانبول قرار گرفته بود.

این آرایشگاه شعار معروفی دارد که عبارت است از:

اگر صبح مدل موی بد ببینم، اهمیت نمی‌دهم، اگر ظهر آن را ببینم، می‌گویم که اتفاقی است اما اگر عصر هم آن را ببینم، خودم کوتاهش خواهم کرد‌.

آرایشگاه هیرمافیا مشتریان بی شماری دارد و در هر زمانی شلوغ و پر رفت و آمد است. پس اگر خواستید به این آرایشگاه مراجعه کنید حتما وقت قبلی داشته باشید.

هم چنین لازم است بدانید که این مرکز زیبایی همیشه در روزهای یکشنبه تعطیل است.

هانده هالوک | آرایشگاه معروف و منحصر به فرد

نمایی از سالن زیبایی | هانده هالوک

این سالن زیبایی یکی از محبوب ترین و مشهورترین آرایشگاه ها در منطقه بشیکتاش شهر استانبول است.

این سالن به طور تخصصی برای پوست شما خدمات زیبایی و مراقبتی را آماده کرده است تا با مراجعه به این آرایشگاه بتوانید پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید.

پس در این سالن زیبایی می توانید بهترین ماسک های زیبایی و تقویتی کشور ترکیه را پیدا کنید.

آرایشگاه زنانه هانده هالوک در استانبول می تواند چهره شما را به زیبایی چهره سوپراستارها آرایش کند. زیرا این آرایشگاه در زمینه گریم صورت و آرایش مو به صورت حرفه ای و حیرت آوری عمل می کند.

آرایشگاهی معروف با کارمندانی حرفه ای | سالن زیبایی و آرایشی  توپراک شکر

نمایی از سالن زیبایی | توپراک شکر

سالن زیبایی توپراک شکر جزء بهترین سالن های زیبایی شهر استانبول است که در منطقه کادیکوی استانبول قرار دارد. این آرایشگاه یکی از اولین مکان‌هایی است که مسافران استانبول برای استفاده از خدمات آن می‌روند. از نظر خیلی از افراد، توپراک شکر به طور ملی و بدون اغراق بهترین آرایشگاه در استانبول است.

اگر می خواهید به موهای خود سر و سامانی دهید و حسابی تغییر کنید توصیه می کنم به این آرایشگاه در استانبول مراجعه کنید. زیرا دارای خدماتی منحصر به فرد است‌. در واقع  آرایشگاه توپراک شکر به دلیل داشتن کارمندان بسیار حرفه ای و متخصص به شهرتی جهانی رسیده است‌.

از دیگر خدمات این آرایشگاه می توان به انواع شنیون، کوتاهی مو، انواع کراتین، آرایش دائم، انواع تاتو، رنگ مو، کاشت و ترمیم ناخن و ‌‌‌‌‌‌… اشاره کرد.

سالن زیبایی Bliss Makas | جایی برای نسل جوان

یکی دیگر از سالن های زیبایی که مجهز به خدمات ویژه ای است، خانه زیبایی Bliss Makas است‌. این آرایشگاه که در شهر استانبول قرار دارد مکانی است که بیشتر جوانان به آن مراجعه می کنند. و به طور کلی مخصوص پیرایش و آرایش برای جوانان است. زیرا تمام ویژگی های این آرایشگاه با سلیقه جوانان استانبول جور در آمده است.

جالب است بدانید که آرایشگاه معروف Bliss Makas  دارای چندین شعبه مختلف در سطح شهر استانبول است.

این آرایشگاه سالنی فوق العاده برای آرایش صورت و مو است. پس علاوه بر آن خدمات ویژه ای برای زیبایی ناخن های شما ارائه می کند.

آرایشگاه Bliss Makas  تنها یک سالن زیبایی نیست بلکه شبیه به کافه ای است، پس شما می توانید در سالن انتظار هم بهترین قهوه های ترک را نوش جان کنید و هم با کمک مجله های معروف مد با مد روز بیشتر آشنا شوید.

هزینه و قیمت آرایشگاه در استانبول چه قدر است؟

اغلب هزینه‌های خدمات بهداشتی و آرایشی در ایران و کشورهای دیگر بسیار بالا است. این بالا بودن قیمت در ایران باعث شده است که همه نتوانند از خدمات آرایشی استفاده کنند. به همین دلیل این موضوعات اغلب تنها به یک قشر خاص مربوط می‌شود. اما در ترکیه به این صورت نیست. در ترکیه تقریبا هر قشری می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. به همین دلیل اصلا خدمات آرایشی و استفاده از هر خدمات زیبایی در آرایشگاه در استانبول به یک قشر خاص مربوط نیست.

هم چنین اگر جزء افرادی هستید که به مژه‌های خود اهمیت می دهید و قصد کاشت مژه دارید، پیشنهاد می کنیم حتما به سالن زیبایی Bliss Makas  مراجعه کنید. این آرایشگاه در استانبول استانداردهای شما را در استفاده از سالن‌های زیبایی دیگر تغییر خواهد داد. پس از استفاده از خدمات این آرایشگاه استانداردهای شما از خدمات زیبایی تغییر خواهد کرد. همه چیز در این آرایشگاه همان گونه که یک مشتری انتظار دارد پیش می‌روند. تمام پرسنل حرفه‌ای هستند

در کل می توانیم بگوییم که با مراجعه به این مرکز زیبایی متفاوت تر و زیباتر از قبل خواهید شد!

آدرس مرکز زیبایی Bliss Makas  به شرح زیر است:

ترکیه، استانبول، منطقه بی اوغلو،  محله کول اوغلو، خیابان سیرا سلویلر

مرکز زیبایی و مراقبتی سان | آرایشگاهی مشهور در شهر استانبول

نمایی از آرایشگاه | سان

سالن زیبایی سان از سال ۱۹۸۹ تا به امروز یکی از معروف ترین آرایشگاه ها در سطح شهر استانبول بوده است. هم چنین یکی از پیشگامان کار و صنعت آرایشگری در کشور ترکیه ( شهر استانبول) بوده است‌.

لازم به ذکر است آرایشگاه سان که در منطقه آتا شهیر در شهر استانبول قرار دارد شعبه های بسیاری است. همچنین کلیه خدمات آرایشگاهی و زیبایی اعم از پدیکور، مانیکور، انواع کاشت مژه و ناخن، میکرو. اصلاح و بسیاری از خدمات دیگر در این مرکز زیبایی ارائه شده است. این آرایشگاه در استانبول از لحاظ هزینه یکی از به صرفه‌ترین و باسابقه‌ترین سالن‌های آرایشی در کل غرب ترکیه و استانبول است. آرایشگاه در استانبول نه تنها در همین شهر بلکه در کل کشور ترکیه از شهرت بسیار خوبی برخوردار است. این موضوع به دلیل مهاجرت کاری و ورود افراد با استعداد در زمینه آرایشی به این شهر است.

اگر قصد دارید از خدمات این سالن زیبایی استفاده کنید. باید از قیمت انواع خدمات ارائه شده در این مرکز زیبایی اطلاع داشته باشید پس لازم است به وب سایت Sancoiffure مراجعه کنید.

آرایشگاه زنانه و مردانه ارهان دلن در استانبول | Erhan Delen

نمایی از آرایشگاه مردانه / زنانه در استانبول | ارهان دلن

سالن زیبایی ارهان دلن همانند آرایشگاه هانده هالوک در منطقه بشیکتاش استانبول قرار دارد. این آرایشگاه جزء آرایشگاه های زنانه ترکی است که دارای کارکنان و آرایشگران حرفه ای و با تجربه است.

به همین خاطر می توانید با خیالی آسوده به این مرکز زیبایی مراجعه کنید و به مرد یا زنی تبدیل شوید که از جذابیت خاصی برخوردار است. آرایشگاه در استانبول یکی از مکان‌های نسبتا شلوغ در استانبول است. به همین دلیل اگر از نظر بهداشتی هم باید مواظب خود باشید. اما اکثر آرایشگا‌های استانبول از کیفیتی عالی در بهداشت و نظافت برخوردار هستند. همچنین شما می‌توانید با کم‌ترین قیمت از بهترین خدمات بهره‌مند شوید.

لازم است بدانید که برای مراجعه به سالن زیبایی ارهان دلن باید وقت قبلی داشته باشید و برای نوبت گرفتن هم نیاز نیست به صورت حضوری مراجعه کنید. کافی است به صورت اینترنتی نوبت بگیرید و از خدمات ویژه و حرفه ای این سالن بهره مند شوید. این سالن دارای پرنسلی است که مدارک خود را از انجمن‌های اروپایی دریافت کرده‌اند. به همین دلیل در کار خود تا حد زیادی تک و حرفه‌ای هستند. شما می‌توانید با خیال راحت از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

مرکز زیبایی مالی Mali Kaufor | با سابقه ترین آرایشگاه در شهر استانبول

یکی از قدیمی ترین و بهترین آرایشگاه ها که در منطقه آوجیلار استانبول قرار دارد، سالن زیبایی مالی است. زیرا این سالن میکاپ حدودا ۳۵ سال در حوزه صنعت آرایشگری و زیبایی سابقه کار دارد.

هم چنین آرایشگاه مالی در شهر استانبول داراب دو شعبه مختلف است که انواع خدمات آرایشگری را ارائه می کنند. و یکی از شعبه های آن در منطقه آوجیلار و شعبه دیگری در منطقه فلوریا استانبول قرار دارد.

ویژگی مهم این سالن زیبایی تعلیم و آموزش دادن کادر آرایشی خود در سطح بین المللی است. که باعث شده است جزء پرطرفدارترین سالن های زیبایی شهر استانبول البته از نظر خانم ها قرار بگیرد.

بایرام مال ، آرایشگاه مردانه در استانوبل | مکانی برای زیباتر شدن آقایان و البته خانم ها

یکی از بزرگ ترین آرایشگاه های مردانه و زنانه زنجیره ای در استانبول که خدمات آرایشی و مراقبتی بسیار ویژه ای دارد و این خدمات را به مشتریان ارائه می کند، آرایشگاه بایرام مال هست.

این آرایشگاه در منطقه بایرام پاشای شهر استانبول قرار دارد و در زمینه خدمات مو مشهور شده است.

جالب است بدانید که این آرایشگاه هم برای خانم ها و هم برای آقایان در نظر گرفته شده است و این یکی از ویژگی هایی است که دیگر آرایشگاه های نام برده فاقد آن بودند.

آرایشگاه بلک وایت | آرایشگاهی معروف در خیابان بغداد

این آرایشگاه از سال ۱۹۹۲ با به کارگیری کادری حرفه‌ای و با تجربه توانست در زمینه خدمات زیبایی به بانوان با ارزش پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

نکته جالب آرایشگاه بلک وایت آن است که با قدمت بالایی که دارد، توانسته است خودش را با نیاز های به روز و جدید خانم ها در زمینه های مختلف مراقبتی، زیبایی و مد وقف دهد و با آن ها کنار بیاید.

آرایشگاه بلک وایت در شهر استانبول و نزدیکی جاده بغداد قرار دارد.

مرکز آرایشی و زیبایی Erdem Kiramer | کهن ترین و با قدمت ترین آرایشگاه در استانبول

یکی دیگر از معروف ترین و بهترین سالن های زیبایی شهر استانبول، آرایشگاه Erdem Kiramer   است که از زمان تاسیس آن حدود ۵۰ سالی می گذرد.

در واقع این سالن زیبایی، آرایشگاهی شیک و مجلل مخصوص خانم هایی است که به زیبایی پوست، مو و ناخن خود اهمیت می دهند. یا این که می خواهند همیشه متفاوت باشند.

همانطور که در ابتدا بیان کردیم، Erdem Kiramer  جزء قدیمی ترین سالن های آرایشی در سطح شهر استانبول است و امروزه هفت شعبه دارد.

شعبه های مختلف این سالن زیبایی هر کدام از دیگری بهتر و به روزتر است. در واقع در برخی از شعبه های آن آرایشگرانی درجه یک مشغول  به کار هستند و می توانند جدیدترین و قشنگ ترین مدل های مو و میکاپ را برای شما انجام دهند.

هم چنین این سالن آرایشی در زمینه کاشت ناخن و اکستیشن هم فعالیت می کند. همچنین دارای خدماتی ویژه و منحصر به فرد است‌.

آیا این آرایشگاه در استانبول برای خدمات مو مناسب است؟

اگر شما به دنبال رنگ کردن موهای خود هستید و از موهایتان خسته شده اید، توصیه می کنیم به این سالن زیبایی و آرایشی مراجعه کنید زیرا طبق نظرسنجی های انجام شده، بی عیب ترین آرایشگاه در شهر استانبول، آرایشگاه Erdem Kiramer  است.

به منظور آشنایی بیشتر با این سالن زیبایی_ آرایشی و هم چنین برای مطلع بودن از آدرس شعبه های مختلف و چگونگی وقت گرفتن، حتما به پیج اینستاگرام آن به آدرس @aquaerdemkiramer مراجعه کنید.

لازم به ذکر است برای مراجعه حضوری به این آرایشگاه و بهره مندی از خدمات آن مکان، باید از قبل نوبت بگیرید.

اگر تا این قسمت از متن با ما همراهی کرده باشید حتما نگاهی به آدرس های ذکر شده انداخته‌اید. همچنین شاید در ذهنتان سوال پیش بیاید که چرا آدرس آرایشگاه ها را ذکر کردیم؟

در حقیقت شهر استانبول شهری بزرگ و پرجمعیت است و کسانی که می‌ خواهند به آرایشگاه مراجعه کنند اغلب آرایشگاهی را انتخاب می کنند که به محل سکونت شان نزدیک تر باشد زیرا رفت و آمد در شهری به بزرگی استانبول ممکن است تمام وقت شما را بگیرد.

به همین دلیل آدرس آرایشگاه های معروف را به طور تقریبی برای شما بازگو کردیم تا بتوانید نزدیک ترین آرایشگاه به محل زندگی تان را انتخاب کنید.

آرایشگاه در استانبول
آرایشگاه زنانه در استانبول

هزینه خدمات زیبایی، آرایشی و مراقبتی در آرایشگاه های مناطق مختلف شهر استانبول:

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که پول و هزینه های سفر برایشان بسیار مهم است. اگر قصد داشته باشید برای مدت زمانی طولانی در استانبول بمانید. قطعا شما یا همسفرهای شما به استفاده از خدمات بهداشتی و آرایشی در استانبول نیاز پیدا خواهند کرد. این خدمات دارای هزینه‌هایی هستند که به هزینه محاسبه نشده در مسافرت مشهور هستند. برای این که کار شما را در هنگام مسافرت آسان‌تر کنیم لیستی از قیمت تقریبی هزینه خدمات در ترکیه را برای شما آماده کرده‌ایم. با استفاده از قیمت‌های این فهرست شما می‌توانید برنامه سفر خود را به واقعیت نزدیک‌تر کنید. سعی کنید میزان زیادی از هزینه‌های محتمل را در نظر بگیرید و چند لیره بیشتر از آن را انتخاب کنید.

در ادامه مطلب از متوسط هزینه خدمات زیبایی، آرایشی، مراقبتی در سالن های آرایشی استانبول مطلع می شویم:

  • هزینه شینیون مو: ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیر
  • هزینه کراتین مو: ۵۰۰ تا ۱۱۲۰ لیر
  • هزینه پدیکور ناخن: ۳۰ تا ۱۲۰ لیر
  • هزینه مانیکور ناخن: ۳۰ تا ۱۲۰ لیر
  • هزینه کوتاهی مو: ۱۰۰ تا ۳۲۰ لیر
  • هزینه اصلاح صورت و ابرو: ۵۰ تا ۱۰۰ لیر

در پایان این متن می خواهیم از شما به دلیل همراهی همیشگی تان تشکر کنیم و امیدوار هستیم با  اطلاعاتی که درباره آرایشگاه های استانبول در اختیار دارید بتوانید نیاز های زیبایی و مراقبتی خود را در این شهر بزرگ تامین کنید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *