تفریحات پوکت در تایلند | ۱۳ تفریح هیجان انگیز

112
0
تفریحات پوکت در تایلند

اگر به دنبال هیجان انگیزترین سفرها هستید می توانید بلیط پوکت را تهیه کنید و از تفریحات پوکت دیدن کنید. سوالاتی مانند هتلهای پوکت کجاست؟ هزینه سفر به پوکت چقدر است؟ یا اینکه تفریحات شبانه پوکت کدامند؟ در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

پوکت چیست؟ و کدام کشور است؟

در ادامه در خصوص بهترین تفریحات پوکت صحبت خواهیم کرد. اما قبل از آن باید بدانیم پوکت چیست و کجاست؟ پوکت یک شهر در یک جزیره بزرگ است که به عنوان یک مقصد بسیار لاکچری و استثنایی برای گردشگران سراسر دنیا به شمار می رود. در میان کشورهای جنوب غرب آسیا تایلند به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری به ویژه در ایران شناخته شده است.

تفریحگاه های متنوع و طبیعت بکر و شگفت انگیز این کشور همواره مقصدی دلپذیر برای گردشگران به شمار می رفته است. تایلند نیز مانند دیگر کشورهای جنوب غرب آسیا تا چند دهه قبل مملو از جنگلها و رودخانه ها و آبشارهای متععد بود و به لطف مکانهای گردشگری منحصر به فرد خود و زیبایی های طبیعی بی نظیرش در این سالها پیشرفت کرده و شهرهای مدرن و تفریحگاه های ویژه و منحصر به فردی در این کشور تاسیس شده است.

تایلند جزایر متعددی دارد که هر یک از این جزایر می توانند به تنهایی مقصد یک سفر خاطره انگیز و به یاد ماندنی باشند. اما در این بین بزرگترین جزیره تایلند یعنی پوکت مانند نگینی در اقیانوس می درخشد. تفریحات پوکت سبب شده این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی از جاذبه های گردشگری خاصی نیز بهرمند گردد و این شهر علاوه بر اینکه بزرگترین جزیره تایلند به شمار می رود به گران ترین شهر این کشور نیز شهرت دارد.

سفر به پوکت تایلند

بهترین تفریحات پوکت کدام هستند؟

هر شهری در هر گوشه دنیا تفریحات و مکانهای دیدنی خاص خود را دارند اما برخی شهرها از بنیان برای گردشگری و تفریح بنا شده اند. تفریحات پوکت نیز به همین دلیل منحصر به فرد بوده و قابل قیاس با دیگر مکانها نیست.

در ادامه به چند نمونه از بهترین تفریحات پوکت اشاره می کنیم و در همین راستا تاکید می کنیم که اینها تنها چند نمونه از تفریحات پوکت هستند و تا پا به این شهر نگذارید نمی توانید از تمام این تفریحات استفاده کنید. از جمله تفریحات پوکت می توان به ساحل پاتونگ و شهر پوکت و دهکده راوای و درخت نارگیل چهار شاخه و آکواریوم پوکت و پارک حیات وحش کوفارا و پارک ملی هت نای یانگ و سایت غواصی کوتو و سایت غواصی با لوله و پرامسپ کیپ پوکت و ساحل نای هارن و گشت قایقی جزیره پوکت و منظرگاه سه ساحل اشاره کرد. در ادامه بیشتر با این مناطق آشنا خواهید شد.

۱. ساحل پاتونگ

از جمله تفریحات پوتک که اگر قصد سفر به تایلند و این جزیره زیبا را داشته باشید حتما باید از آن نیز دیدن کنید ساحل پاتونگ است. این ساحل رویایی طولانی ترین ساحل شهر پوکت محسوب می شود و مناظری را برای شما به ارمغان می آورد که هر کدام از آنها می تواند به عنوان تصویر زمینه نمایشگر رایانه شما استفاده شود.

ساحل پاتونگ تایلند

آسمان آبی و صاف و ساحل و دریای زیبا و تمیز در کنار تک درختان محلی خاطره ای زیبا برای شما خواهد ساخت. در کنار این زیبایی ها باید به خاطر داشته باشید که این ساحل در اغلب روزها پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران و بومیان شهر پوکت است که از میان تفریحات پوکت این ساحل طولانی و چشم نواز را برگزیده اند و یا بر روی ساحل حمام آفتاب می گیرند یا از در امواج آرام و زیبای آن تنی به آب زده اند.

مراکز خرید و بوفه های متعدد در نزدیکی این ساحل برای آرامش بیشتر گردشگران تدارک دیده شده است و البته باز باید اشاره کنیم که شهر پوکت گران ترین شهر کشور تایلند به شمار می رود و زیبایی و گرانی را توئمان در اختیار دارد.

۲. شهر پوکت

از جمله تفریحات پوکت گشت و گذار در خود شهر است. مراکز خرید و مراکز تفریحی بسیاری در خود شهر وجود دارد که بخش زیاید از سفر شما را به خود اختصاص خواهد داد. هتلها رستوران ها سالن های ماساژ و… در کنار معماری منحصر به فرد و ساختمانهای زیبای این شهر محیطی دلپذیر را برای گردشگران فراهم کرده است.

جالب اینجاست که با وجود اینکه مدت زیادی از ساخت شهر پوکت به این شکل مدرن نمی گذرد اما در معماری این شهر سعی شده اولویت بر جذابیت و رفاه گردشگران قرار داده شود و لذا خبری از ساختمانهای سر به فلک کشیده و برج های بلند نیست و اغلب ساختمان ها حداکثر دو یا سه طبقه هستند تا همیشه آسمان آبی و زیبا و چشم انداز کوه های جنگلی پوکت جلوی دید گردشگرانی قرار داشته باشد که تنها به قصد استفاده از تفریحات پوکت قدم به این شهر گذاشته اند.

سفر به شهر پوکت

تراکم پایین این شهر نیز خود یکی از دلایل محبوبیت آن به شمار می رود چرا که به این ترتیب جمعیت شهر کمتر بوده و مراکزی که به عنوان مکان های تفریحات پوکت شناخته می شوند کمتر با جمعیت مردم محلی پر می شوند.

۳. دهکده راوای

از جمله دیگر تفریحات پوکت می توان به دهکده عجیب و غریب راوای اشاره کرد. مردم این دهکده عشایری هستند که کوچ خود را در مسیرهای آبی و بین جزایر کوچک نزدیک به هم انجام می دهند. درختان نارگیل و خانه های سنتی از جمله دیدنی های دهکده راوای به شمار می روند. زندگی در خانه های بومی و اقامت حداقل یک شب در این خانه های را تمام گردشگرانی که قصد سفر به این جزیره را دارند پیشنهاد می کنیم.

۴. درخت نارگیل چهار شاخه

خود درخت نارگیل اغلب برای ما ایرانی ها جذابیت زیادی دارد چرا که در کشور ما کمتر به چشم می خورد. اما یکی از تفریحات پوکت بازدید از درختهای شگفت انگیزی است که به درخت نارگیل چهار شاخه شهرت یافته اند.

این درختان در طول عمر خود به تدریج به درخت چهار شاخه بدل می شوند بدین ترتیب که پس از بیست سال تنه درخت دو قسمت شده و هر قسمت جداگانه به رشد خود ادامه می دهد و پس از چهل سال مجددا هر قسمت به دو قسمت دیگر تبدیل می شود و در نهایت تنه درخت چهار شاخه به چهار قسمت تبدیل شده که هر قسمت مانند یک درخت مستقل رشد می کند.

۵. آکواریوم پوکت

آیا تا به حال کوسه های بزرگ اقیانوسها را از نزدیک دیده اید؟ در آکواریوم پوکت شما می توانید کوسه و انواع و اقسام ماهیها و دیگر جانوران عجیب و غریب و زیبای اقیانوس را از نزدیک و از پشت دیوار شیشه ای مشاهده کنید. به همین دلیل است که اکواریم این شهر یکی از جذابترین تفریحات پوکت به شمار می رود.

۶. حیات وحش کوفارا

بسیاری از فیلم های سینمایی هالیوودی که قصد دارند محیطی جنگلی و بکر را به نمایش بگذارند از صحنه هایی شبیه به این منطقه استفاده می کنند. محیطی مملو از درختان زیبا و متنوع در کنار رودخانه ها و آبشارهای فراوان و حیوانات جنگلی مانند بوفالو و فیل و میمون و گرازهای وحشی محلی از جمله دیدنی های منطقه حیات وحش کوفارا در شمال شرقی جزیره به شمار می روند.

اگر به دیدنی های طبیعی این چنینی علاقه داشته باشید بهتر است حداقل یک روز را به گشت گذار در این منطقه بکر از تفریحات پوکت اختصاص دهید.

۷. پارک ملی هت نای یانگ

اما یکی دیگر از تفریحات پوکت پارک ملی زیبای هت نای یانگ است. تفاوت این پارک ملی با منطقه قبلی در این است که اینجا آرامش بیشتری حکم فرماست و اگر خیلی به گشت و گذار هیجان انگیز و مواجه با حیوانات وحشی مانند فیل و بوفالو علاقه ندارید اما می خواهید از زیبایی های طبیعی تفریحات پوکت بهرمند شوید پیشنهاد می کنیم سری به پارک ملی زیبای هت نای یانگ بزنید.

۸. غواصی در پوکت

گفتیم با بازدید از آکواریم پوکت می توانید ماهی های زیبای اقیانوس را ببینید اما اگر آدرنالین خون شما بیش از اینهاست و قصد دارید هیجان بیشتری را تجربه کنید می توانید به غواصی در کنار این موجودات شگفت انگیز بپردازید. غواصی در جزیره زیبای کوفیفی یا منطقه کوتو در آبهای زلال و آبی اقیانوس یکی از جذاب ترین تفریحات پوکت به شمار می رود.

۹. اسنورکل یا غواصی با لوله

برای کسانی که امادگی جسمانی کافی برا غواصی در آب های اقیانوس ندارند چاره ای اندیشیده شده است. اسنورکل یا غواصی با لوله از لوله های هوایی تشکیل می شود که در اعماق اقیانوس کشیده شده اند و با استفاده از آنها شما نیازی به یادگیری اصول غواصی یا پوشیدن لباسها مخصوص و سنگین ندارید و در عین حال می توانید از بودن در محیلی مملو از ماهی ها و موجودات شگفت انگیز اقیانوس لذت ببرید. لذا یکی از تفریحات پوکت که در کمتر نقطه ای وجود دارد اسنورکل یا غواصی با لوله در این شهر است.

غواصی با اسنورکل از تفریحات پوکت

۱۰. پرامست کیپ

یکی دیگر از تفریحات پوکت استراحت در ساحل کیت پوکت و استراحتگاه پرامسپ کیپ است. شما می توانید یکی دو ساعت بر روی تخت های راحت این ساحل زیبا دراز بکشید و از مشاهد منظره غروب آفتاب و ساحل چشم نواز دریای آندامان لذت ببرید.

تختهای این استراحتگاه به شکل پله ای قرار گرفته اند یعنی هر تخت در مکانی بالاتر از تخت جلویی قرار دارد و محیط هر تخت با گل و گیاه های زیبا تزئین شده و از سایر تختها با حایل هایی جدا گشته است تا بتوانید در آرامش کامل از مناطر بی نظیر این منطقه لذت ببرید.

۱۱. ساحل نای هارن پوکت

اگر تفریحات پوکت را مرور کنید خواهید دید که بیشتر تفریحات گوکت با ساحل های این جزیره زیبا گره خورده اند. اما به یاد داشته باشید هرگز بازدید از یک ساحل شما را از دیدن دیگر تفریحات پوکت بی نیاز نخواهد کرد چرا که هر ساحل این جزیره زیبا مناظر منحصر به فرد خود را دارد. ساحل زیبای نای هارن نیز با زمین ماسه ای و پوشش گیاهی منحصر به فرد از جمله جذاب ترین تفریحات پوکت به شمار می رود.

۱۲. گشت قایقی در اطراف جزیره

اغلب ساحل ها و دریاچه ها و حتی پارکهای بزرگ در کشور ما نیز گشت های قایقی دارند اما اگر یک بار گشت قایقی در جزیره پوکت را تجربه کنید تا سالها خاطره آن را به یاد خواهید سپرد. دیواره های صخره ای مملو از پوشش گیاهی و درختان سر به فلک کشیده و مسیرهایی که از بین این صخره ها وجود دارد گشت قایقی در اطراف جزیره را به خاطره انگیز ترین تفریحات پوکت بدل کرده است.

برای این منظور شما می توانید از قایق های موتور و یا قایق های پاروئی استفاده کنید که هر کدام زیبایی و جذابیت های خاص خود را به همراه خواهد داشت.

۱۳. چشم انداز سه ساحل

خط ساحلی در جزیره پوکت ادامه می یابد و اگر در نقطه خاصی از این جزیره توقف کنید می توانید ببینید که خط ساحلی به زیبایی عدد سه انگلیسی را نشان می دهد. پیش روی دریا در خاک جزیره و این منظره زیبا نیز از دیگر تفریحات پوکت قلمداد می گردد که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *