بهترین زمان فصل سفر به ترکیه

156
0
بهترین زمان فصل سفر به ترکیه

بهترین فصل سفر به ترکیه و استانبول هم از نظر آب و هوا و هم از نظر برگزاری فستیوال ها انتخاب می شود. بهترین زمان سفر به ترکیه همچنین می تواند از نظر قیمت های ارزانتر یا شلوغی و خلوتی مسیر و تفریح گاه های ترکیه و استانبول در نظر گرفته شود. لذا برای اینکه بدانید بهترین زمان و فصل سفر به ترکیه چه زمان هست باید به نکات زیادی توجه کنید که در این مقاله سعی خواهیم کرد به طور خلاصه به این نکات بپردازیم.

بهترین آب و هوای استانبول چه فصلی است؟

 ابتدا باید بدانید که ترکیه کشور همسایه ماست که از سواحل زیبای مدیترانه بهره می برد و آب و هوای این کشور شباهت بسیاری با برخی نقاط کشور ما دارد. بهترین فصل سفر به ترکیه از نظر آب و هوایی نیز مانند بسیاری از مناطق گردشگری کشور ما به اواسط بهار مربوط می شود. لذا گردشگران حرفه ای بهترین فصل و زمان سفر به ترکیه را اواسط بهار و اردیبهشت ماه می دانند. همچنان که این ماه برای بازدید از استانهای شمالی و مرکزی ایران زمانی مناسب و رویایی برای سفر و گردشگری به شمار می رود.

در واقع آب و هوای ترکیه نزدیکی زیادی به آب و هوای شهرهای مانند تهران و مشهد و اصفهان و… دارد و لذا اگر در فصل تابستان قصد داشته باشید از این کشور دیدن کنید با گرمای هوا مواجه می شوید و اگر در زمستان برای عزیمت به ترکیه بار سفر ببندید باید خود را برای سرمای شدید آماده کنید.

بهترین آب و هوای ترکیه در کدام فصل است
بهترین فصل سفر به ترکیه از نظر آب و هوا

البته فصل پاییز نیز زیبایی های منحصر به فردی را به همراه دارد و دمای هوا در این فصل نیز برای سفر مناسب است. اما با این وجود باید در نظر داشته باشید که ترکیه یک کشور ویژه در زمینه گردشگری می باشد و از کشورهای مختلف در خاورمیانه و حتی اروپا و دیگر کشورها مقصد گردشگری خود را در ترکیه قرار می دهند

همچنین مردم خود این کشور نیز سفرهای درون کشوری زیادی به قصد تفریح و گذران تعطیلات داشته و لذا عموما کشور ترکیه مملو از گردشگر است. علی الخصوص شهرهای گردشگری مانند استانبول که همه ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران می باشد.

لذا سفر در فصل بهار یا پاییز به این کشور مصادف است با سفر تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی. لذا قیمتها در بهترین فصل زمان سفر به ترکیه یعنی بهار و پاییز بالاتر از سایر اوقات سال می باشد. لذا تنها در صورتی که دغدغه دیگری در زمینه سفر خود بجز آب و هوای دلچسب و مناظر زیبا ندارید می توانید در این زمان به سفر رفته و بهار را به عنوان بهترین فصل سفر به ترکیه انتخاب کنید. در غیر این صورت راه کارهای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به انها اشاره می کنیم.

بهترین فصل سفر به ترکیه از نظر قیمت ها

قاعدتا مانند هر بازار دیگری در صنعت گردشگری نیز قیمتهای متناسب با عرضه و تقاضا بوده و هر چه تقاضا کمتر باشد قیمتها کاهش خواهد بافت. هر چند در فصول گرم و سرد سال سفر گردشگری با مشقاتی همراه خواهد بود. اما به دلیل کمبود مسافر بازار رقابتی می شود که این امر به کاهش قیمتها منجر خواهد شد. این کاهش قیمت نه تنها در بخش هتل داری و محل اقامت بلکه حتی در رستورانها و مراکز تفریحی نیز به وضوح قابل لمس خواهد بود.

بسیاری از هتلها و سوییتها که با کمبود مسافر مواجه می شوند و بیش از نیمی از اتاقهای انها خالی می ماند در نهایت چاره ای جز کاهش قیمت نخواهند داشت.

بهترین زمان سفر به ترکیهاز نظر قیمت ها

بنابراین، از نظر قیمتی بهترین فصل سفر به ترکیه ابتدای زمستان است و سپس تابستان و پس از آن پاییز و بهار به ترتیب قرار دارند. البته نکته مهمی را باید در این زمینه مد نظر قرار داد. با توجه به اینکه تعطیلات در کشورهای اروپایی به آغاز سال میلادی در ابتدای زمستان مربوط می شود در تعطیلات سال نو میلادی گردشگران بسیاری از کشورهای اروپایی و سایر کشورهای مسیحی روانه مقاصد گردشگری می شوند.

لذا ترکیه نیز از این خیل عظیم گردشگران بی نصیب نمانده و حتی می توان تعطیلات سال نو میلادی را از نظر قیمتهای بالا و شلوغی مکان های گردشگری با اواسط بهار مقایسه کرد. به این ترتیب اگر قصد دارید از قیمتهای ارزان بهترین فصل سفر به ترکیه از نظر قیمتی استفاده کنید و در فصل زمستان برای سفر به استانبول و دیگر مکانهای گردشگری ترکیه اقدام کنید بهتر است مراقب باشید که سفر شما با تعطیلات آغاز سال میلادی در ابتدای زمستان مصادف نگردد.

همچنین با توجه به تعطیلات آخر هفته در ترکیه که با تفریحات مردم بومی شهرها و مکانهای گردشگری این کشور همراه است اگر سفر شما کمتر از یک هفته طول می کشد بهتر است طوری برنامه ریزی داشته باشید که سفر خود را در روزهای کاری در کشور ترکیه به انجام برسانید تا هم قیمتهای مناسبتری را تجربه کنید و هم بتوانید با توجه به خلوت تر بودن امکان گردشگری این کشور سفری آرامش بخش تر و دلپذیرتر را تجربه نمایید.

بهترین زمان سفر به ترکیه جشنواره ها و فستیوالها

جشنواره ها همواره یکی از دلایل جذب گردشگر در شهرهای مختلف دنیا به شمار می آیند. شهرهایی که جاذبه های گردشگری زیادی دارند نیز برای اینکه بتوانند گردشگرهای هر چه بیشتر و بیشتری را جذب کنند از جشنواره های مفرح و دیدنی استفاده می کنند.

به عنوان مثال در کشور خودمان ایران نیز همواره جشنواره تابستانه در کیش برگزار می شود. عموما برگزار جشنواره دو هدف کاملا مختلف داشته و لذا زمان برگزاری جشنواره نیز دو زمان مختلف خواهد بود. اگر قرار باشد که جشنواره در زمانی برگزار شود که گردشگر بیشتری را برای یک شهر جذب کند بهتر است جشنواره در بازه های زمانی خالی برگزار شود. بنابراین پیدا کردن جشنواره ها برای یافتن بهترین فصل سفر به ترکیه نیز راه حل خوبی است.

جشنواره ها و فستیوال ها در بهترین فصل سفر به ترکیه

برای توضیح ساده باید گفت اگر به عنوان مثال شهر استانبول در فصل های بهار و پاییز مملو از گردشگر است اما در فصلهای تابستان و زمستان گردشگری کمتری به این شهر می آیند برنامه ریزی دقیق شهری می گوید بهتر است برای اینکه بتوان از ظرفیت های گردشگری این شهر نهایت استفاده را برد بهتر است جشنواره های گردشگری خاصی را در فصلهای خلو و کم گردشگر برگزار کنند تا تعادل تا حدی در طول سال حفظ شود.

این امر نه تنها به افزایش راندمان اماکنی که به گردشگران خدمات می دهند مانند هتلها و رستوران ها کمک می کند بلکه باعث می شود درآمد این مراکز در طول سال پخش شده و بازار گردشگری در بهترین فصل سفر به ترکیه برای این مراکز ثبات بیشتری داشته باشد.

بدین منظور جشنواره های بسیار در فصول تابستان و زمستان در کشور ترکیه و شهر استانبول برگزار می شود که در ادامه به برخی از این جشنواره ها اشاره خواهیم کرد. در مقابل اگر هدف از برگزاری یک فستیوال جذب شرکت کنندگان بیشتر در فستیوال باشد جشنواره در زمانی برگزار می شود که گردشگران زیادی حضور داشته باشد. به عنوان مثال جشنواره فیلم ترکیه در بهار برگزار می شود تا با توجه به تعداد زیاد گردشگران در این زمان فستیوال فیلم ترکیه با رونق بیشتری همراه شود.

جشنواره دوسالانه در اواخر تابستان

یکی از جشنواره های معتبر ترکیه جشنواره دوسالانه استانبول است که در اواخر تابستان به مدت یک ماه برگزار می شود. در این جشنواره هنر مدرن به ویژه آثار هنرمندان ترکیه به نمایش در می آید.

فستیوال فیلم ترکیه

فستیوال فیلم ترکیه نیز در اواخر فروردین ماه برگزار می شود و قصد دارد تا بین جشنواره های معتبر فیلم در کشورهای مختلف جای مناسبی را برای خود دست و پا کند و با جلب گردشگران بی شمار از کشور های مختلف که بهترین فصل سفر به ترکیه را بهار می دانند اعتبار ویژه ای پیدا کند.

فستیوال فیلم در ترکیه

فستیوال موسیقی

همچنین فستیوال موسیقی استانبول نیز در اواخر بهار برگزار می شود که دقیقا مشابه با جشنواره فیلم سعی در جذب بیش از پیش مخاطبان خود از بین گردشگران است. همچنین از دیگر جشنواره های دیدنی شهر استابول که در فصل بهار برگزار می شود می توان به جشنواره گل استانبول اشاره کرد.

این جشنواره نیز در اردیبهشت ماه در شهر استانبول برگزار می شود و انواع و اقسام گلهای مختلف علی الخصوص گل های لاله زیبا را به نمایش می گذارد. اگر اردیبهشت را بهترین زمان سفر به ترکیه در نظر بگیریم، میتوانیم از جشنواره موسیقی از استفاده کنید.

جشنواره رنگ استانبول

همچنین جشنواره رنگ یکی دیگر از جشنواره جذاب و دیدنی در شهر استانبول می باشد که همانطور که توضیح داده شد برای جلب گردشگر در زمانی است که معمولا سفر به ترکیه جذابیت چندانی ندارد. به همین دلیل در اسفند ماه یا شهریور ماه این جشنواره زیبا برگزار می شود. برای شرکت در این جشنواره باید بلیط تهیه کنید که بلیط این فستیوال معمولا ۲۰ لیر است که لوازم مخصوص شرکت در جشنواره را نیز با همین مبلغ به شما خواهند داد.

جشنواره رنگ در استانبول

در جشنواره رنگ هر فرد یک لباس سفید می پوشد و بسته های پودر رنگی را در دست می گیرد. اگر در این جشنواره با دوستان و نزدیکان خود شرکت کنید می توانید از پاشیدن پودر رنگی به سر و صورت و لباس دوستان خود و لحظاتی مفرحی که در این جشنواره خواهید داشت لذت ببرید. علی الخصوص برای مردم کشور ما شرکت در این جشنواره می تواند هیجان انگیز باشد چرا که چنین مراسمی معمولا در کشور ما برگزار نمی شود. پس اگر عاشق شرکت در این جشنواره هستید، بهترین فصل سفر به ترکیه در اواخر تابستان یا اواخر زمستان است. از طرفی در تابستان که فصل تعطیلات عمده ایرانیان است، کشور ترکیه بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان است.

البته باید نظر داشته باشید که در این جشنواره فضا پر از ذرات و بوی رنگ خواهد بود و لذا اگر بیماری تنفسی دارید یا چشمان شما حساسیت دارند بهتر است هنگام حضور در جشنواره رنگ استانبول از خود بیشتر مراقبت کنید و به جای لذت بردن از تقابل رنگ با دوستان خود بیشتر به تماشای رنگ بازی دیگران مشغول شوید.

بهترین فصل سفر به ترکیه در حراجی های لباس

از نظر داشتن خرید مناسب و شرکت در حراجی های مختلف همانطور که در بخشهای قبلی توضیح دادیم، بهترین زمان سفر به ترکیه است به جای فصل بهار در فصل زمستان است. از نظر برگزاری حراجی های لباس معمولا بهترین فصل سفر به ترکیه زمستان است چرا که بیشتر فروشگاه ها قصد دارند لباسهای خود را به فروش برسانند و لباس های مد جدید را برای فصل بهار تهیه کنند.

لذا تخفیف های باور نکردنی و بین سی تا هفتاد درصد را در نظر می گیرند. البته باید توجه داشته باشید که فریب این حراجی ها را نخورید چرا که حتی در ترکیه هم هستند فروشگاه هایی که در ظاهر تخفیف های هفتاد درصدی ارائه می دهند و این نوع تخفیف ها با اوت لت متفاوت است. اما در واقع قیمت اولیه را آنچنان افزایش داده اند که این تخفیف در نهایت کالای خود را در حد قیمت نرمال بازار یا حتی بالاتر از قیمت بازار به شما می فروشند.

با این وجود که بیشتر حراجی های واقعی و بزرگ استانبول در زمستان برگزار می شود اما حراجی های لباس در تابستان و پاییز نیز وجود دارند و برای بسیاری از ایرانیان ترکیه بهترین مقصد برای خرید لباس می باشد و حتی بسیاری از فروشگاه ها محصولات خود را از ترکیه تهیه می کنند. لذا اگر قصد سفر تفریحی در بهترین فصل و زمان سفر به ترکیه را دارید بد نیست که برای خرید لباس نیز اماده باشید و سری به حراجی ها و بازارهای این کشور بزنید.

اگر در سفر به ترکیه قصد اجاره خانه یا سوئیت کردید میتوانید از اپلیکیشن دیوار ترکیه است که بهترین سایت برای خرید و فروش و حتی اجاره ویلا به حساب می آید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *