گران ترین محله استانبول | فهرستی از گران ترین محله های استانبول

116
0
گرانترین محله های استانبول

گران ترین محله استانبول برای آنهایی که میخواهند در هر جایی لاکچری زندگی کنند. استانبول یکی از مقاصد توریستی و مهاجرتی افراد بسیاری از کشور ما ایران و کشورهای همسایه است. قبل از مهاجرت به یک کشور و نقل مکان به آن جا باید با ویژگی های مختلف آن آشنا شد.

برای مثال باید این موضوع را بفهمیم که کدام محله برای درآمد ما مناسب‌تر است. در هنگام انتخاب محله علاوه بر مناسب بودن قیمت باید به عناصر دیگر نیز توجه کرد. برای مثال برخی از افراد تنها به امنیت محله ها فکر می‌کنند و هزینه برایشان مهم نیست. از سمت دیگری بسیاری از افراد در هنگام خرید خانه در محله‌های مختلف استانبول تلاش می‌کنند که قیمت آن‌ها را هم در نظر بگیرند. برخی نیز بدنبال این هست که دسترسی خوبی به وسایل حمل و نقل و مترو داشته باشد و افرادی هم هستند که میخواهند بدانند کدام یک از محله های استانبول به مراکز خرید نزدیکترند.

بنابراین، افرادی که می‌خواهند در شهر بزرگ استانبول زندگی کنند باید مناطق مختلف استانبول را بشناسند تا بتوانند زندگی خوبی را تجربه کنند. در این مقاله قصد داریم به توضیح درباره گران ترین محله های استانبول بپردازیم.

در گران ترین محله استانبول چه چیزهایی وجود دارد؟

هر چند تعدادی محله را بتوان به عنوان گرانترین محله های استانبول نام برد اما در واقع هر فردی باید با توجه به بودجه خود منطقه ای از استانبول را برای زندگی انتخاب کند. زیرا شهر استانبول دارای محله های متنوعی است که از نظر اقتصادی با هم تفاوت بسیاری دارند.

استانبول همانند همه شهرهای دنیا مناطق معمولی و مناطق لوکس را در برمی‌گیرد. در مناطق لوکس رستوران‌های بین المللی و خانه‌های چند میلیون دلاری وجود دارند. این محله‌ها دارای مهاجران بسیاری هستند. بسیاری از افراد سرمایه‌گذار در ترکیه ایرانی هستند. این موضوع باعث می‌شود که ما در محله‌های رده بالا و لوکس استانبول هم ایرانی‌ها را ببینیم.

محله بویوک چکمجه استانبول
محله بویوک چکمجه استانبول

چه ارزان و اصلا چرا باید در استانبول خانه بخریم؟

سوال بالا یکی از مهم‌ترین سوال‌های افرادی است که قصد خرید خانه در استانبول را دارند. اما به راستی چرا باید در استانبول خانه خرید؟ مزایای این شهر نسبت به شهرهای دیگر ترکیه چیست؟

اگر بخواهیم ترکیه را با کشورهای آمریکا و اروپایی مقایسه کنیم موجه می‌شویم که هزینه‌های زندگی در اروپا و آمریکا به شدت بالا است اما به واسطه واحد کشور ترکیه که لیر است و اینکه نسبت به دلار و یورو از ارزش پایین تری برخودار است، در ترکیه این هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

همین موضوع که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای تفریح به استانبول می‌آیند مشخص می‌کند که استانبول شهر بسیاری دل‌پذیر و محبوبی است.

استانبول مقصد مهمی برای ورزشکاران نیز میباشد، زیرا تفریحات کوهستانی و دریایی را در کنار یکدیگر دارد.

استانبول در مجموع شامل ۳۹ محله یا همانطور که در تقسیمات اداری کلانشهرهای آن آمده ۳۹ منطقه شهری است. این ۳۹ منطقه واقع در دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول هستند. قدیمی‌ترین بخش استانبول بخش آسیایی آن است. در بخش آسیایی امنیت بیشتری برقرار است و خط ساحلی زیباتری دارد. این بخش بسیار سرسبز تر از بخش اروپایی است. بعضی از این مناطق در لیست جاهای دیدنی استانبول نیز قرار دارد.

یکی از این مناطق فاتح fatih  استانبول یا به عبارتی همان استانبول قدیمی است. این قسمت از استانبول در حال حاضر دارای ۴۴۳ هزار نفر جمعیت است.

گران ترین محله استانبول کدام است؟ این محله‌ها چه ویژگی هایی دارند؟

استانبول دارای ۳۹ منطقه است که در دو قسمت اروپایی و آسیایی آن قرار دارند. معمولا مناطق اروپایی و مجاور بسفر از قیمت‌های نجومی و بالایی برخودار هستند. این موضوع به این دلیل است که در این خانه‌ها اغلب منظره زیبایی از تنگه بسفر مشاهده می‌شوند. علاوه بر این قرارگیری در مجاورت تنگه زیبای بسفر علاوه بر این که یک نوع زیبایی بصری را به وجود می‌آورد بلکه باعث مطبوع شدن و معتدل شدن آب و هوا در اطراف آن منطقه می‌شود. همه این موضوعات و اضافه بر آن موضوعات امنیتی باعث می‌شود که برخی محله‌ها گران‌تر از محله‌های دیگر باشند.

بر اساس آمار و سرشماری های انجام شده، منطقه بشیکتاش و هم‌چنین محله های معروف و لوکس آن همچون اتیلر Etiler، ببک Bebek، اورتاکوی Ortakoy، لونت Levent، لوازیم Levazim، باکرکوی، جهانگیر، شیشلی، کادیکوی، ماسلاک، تکسیم و … از گران‌ترین محله های شهر محبوب استانبول است.

تاریخچه گران ترین منطقه استانبول

در قرن نوزدهم میلادی اشراف خاندان عثمانی در منطقه بشیکتاش مشغول ساختن خانه های ویلایی شدند. از همان دوره این منطقه به گران‌ترین و محبوب‌ترین منطقه مسکونی شهر استانبول تبدیل شده است. این منطقه شاه نشین از همان جا بود که به عنوان گران ترین محله استانبول به شمار می‌رود.

منطقه بشیکتاش بهترین چشم انداز را از تنگه بسفر دارد و هم چنین در نزدیکی جاده ساحلی قرار گرفته است. علاوه بر آن همه مناطقی که در محدوده بسفر یا بوغازایچی Bogazici قرار دارند، دارای بالاترین میانگین قیمت در هر مترمربع در شهر استانبول هستند.

همانطور که گفته شد منطقه بشیکتاش از گران‌ترین مناطق شهر استانبول است. علاوه بر آن متوجه شدیم مناطقی که در نواحی بسفر قرار دارند ( یعنی محله هایی که در منطقه اروپایی استانبول قرار گرفته اند) دارای بیشترین میانگین قیمت هستند.

منظور از بیشترین میانگین قیمت چیست؟

میانگین قیمت چه چیزی؟ زمین؟ خانه؟ یا خرید؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید نیازهای مهاجران را در شهر بزرگ استانبول بررسی کنیم.

ابتدایی ترین و مهم ترین نیاز هر فردی که به استانبول مهاجرت کرده است، نیاز به خانه است. بنابراین لازم است با قیمت املاک در مناطق مختلف شهر استانبول بیشتر آشنا شویم.

همانطور که تا الان متوجه شدیم منطقه بشیکتاش و محله های آن جزء گران‌ترین مناطق استانبول هستند اما در زمینه خانه و املاک هم همینطور است؟

بله درست حدس زدید. منطقه بشیکتاش مقام نخست را در زمینه مسکن به عهده دارد البته لازم به ذکر است که قیمت ملک در کشور ترکیه با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه فراز و نشیب های زیادی داشته است اما در هیچ زمانی باعث کاهش چشم گیر قیمت مسکن در شهر استانبول ( به خصوص منطقه بشیکتاش) نشده است.

قیمت خانه در گران ترین محله استانبول

در سال ۲۰۲۰ قیمت خانه در منطقه بشیکتاش استانبول حدودا ۳.۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

این موضوع درحالی است که در منطقه بشیکتاش میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی تقریبا ۱۰ هزار لیر است.

باتوجه به شاخص املاک و مستغلات در سال ۲۰۲۰ و همچنین گزارش های منطقه ای، قیمت یک ملک ۱۰۰ متری در منطقه بشیکتاش استانبول حدودا ۷۶۲ هزار تا ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار لیر بوده است و به همین دلیل منطقه بشیکتاش از گران‌ترین محله های استانبول به شمار می آید.

در ادامه مطلب می‌خواهیم قیمت خانه در دیگر محله های استانبول را بررسی کنیم تا گران‌ترین محله های استانبول را در زمینه مسکن بشناسیم.

۱. محله بیوک چکمجه

یکی از مدرن ترین و مهم ترین مناطق شهر استانبول، منطقه بیوک چکمجه است که خود آن منطقه از ۳۹ بخش تشکیل شده است و هر کدام از این بخش ها به طور جداگانه توسط شهرداری مربوطه اداره می شوند.

بیوک چکمجه نسبت به مناطق دیگر استانبول عامل مهمی در رشد شهر استانبول دارد و آن هم به علت وسعت زیاد و نزدیکی آن به مناطقی مثل بیلیک دوز و سیلیوری است. طبق سرشماری‌های انجام شده در سال ۲۰۱۲ میلادی منطقه بیوک چکمجه جمعیتی بالغ بر ۲۰۱۰۷۷ نفره دارد.

بیوک چکمجه در ابتدا دهکده ‌ای کوچک بوده است اما بعد از دهه ۱۹۷۰ به منطقه ای مناسب برای زندگی کردن تبدیل شده است. به طوری که منطقه بیوک چکمجه یکی از محله‌های مشهور ایرانی نشین برای استانبول است.

محله بیوک چکمجه هم علاوه بر قیمت‌های بالا  برای خانه‌ها آپارتمان‌های موجود در همان محله از ایرانیان زیادی برخوردار است. اگر شما هم می‌خواهید به ترکیه مهاجرت کنید و به دنبال منطقه‌ای هستید که دارای ایرانیان زیادی باشد و از سمتی موقعیت مناسبی هم داشته باشد بیوک چکمجه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.  محله بیوک چکمجه امروزه به یکی از بهترین و گران‌ترین محله‌های استانبول تبدیل شده است.

محله بشیکتاش ترکیه
محله بشیکتاش ترکیه

۲. منطقه بشیکتاش

در حال حاضر بشیکتاش حدود ۱۸۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این محله یکی از گران قیمت‌ترین محله‌های استانبول است. جالب است بدانید که این منطقه لوکیشن بسیاری از آثار صنعت فیلم سازی ترکیه است. این موضوع و نشان دادن زیبایی‌های بشیکتاش و ببک به دنیا باعث شد که مهاجران و سرمایه‌گذاران زیادی برای خرید ملک به بشیکتاش بروند. بشیکتاش و ببک هر دو جزو محله‌هایی هستند که نه تنها در استانبول بلکه در خاورمیانه از شهرت خوبی برخوردار هستند.

تاریخچه منطقه بشیکتاش مربوطه قرن نوزدهم میلادی است. یعنی همان زمانی که اشراف خاندان عثمانی در آن زمان شروع به ساختن خانه‌های ویلایی در این منطقه کردند. این منطقه در کنار جاده ساحلی نیز قرار دارد که این موضوع باعث آب و هوای معتدل این قسمت از شهر می‌شود. از طرفی مجاوز ساحل بودن منطقه بشیکتاش باعث می‌شود که از منظره دل‌انگیزی برخوردار بشود.

منطقه بشیکتاش در همان عصر این منطقه تبدیل به گران‌ترین  و محبوب‌ترین منطقه مسکونی استانبول شد. این منطقه از آن زمان شهرت خود را حفظ کرده است و جزو محله‌های خوش‌نام استانبول به شمار می‌رود.

قیمت خانه در بشیکتاش معمولا بسیار بالا است، چند مورد از این قیمت ها را با هم ببینیم:

  • یک: واحد ۸۵ متری، دو خوابه با یک سالن (۲+۱)، به قیمت ۳۰۰ هزار لیر در محله مجیدیه (Mecidiye Mahallesi) است.
  • دو: واحد ۱۱۰ متری، سه خوابه با یک سالن (۳+۱)، به قیمت ۵۰۰ هزار لیر در محله مرادیه (Muradiye Mahallesi) وجود دارد.
  • سه: واحد ۱۲۰ متری، سه خوابه با یک سالن (۳+۱)، به قیمت ۱ میلیون لیر در محله ییلدیز (Yildiz Mahallesi) موجود است.
  • چهار: واحد ۲۴۰ متری، چهار خوابه با یک سالن (۴+۱)، به قیمت ۱۰ میلیون لیر در محله آکات (Akat Mahallesi) نیز هست.
  • پنج: واحد ۳۵۰ متری، پنج خوابه با یک سالن (۵+۱)، لوکس و رو به ساحل، نزدیک مرکز خرید زورلو سنتر، به قیمت ۳۰ میلیون لیر در محله لوازیم (Levazim Mahallesi)

علاوه بر خرید خانه، قیمت اجاره خانه نیز در این محله‌ها بسیار بالا است به صورتی که هر شخصی توانایی اجاره خانه در محله‌ای مثل بشیکتاش را ندارد.

قیمت برخی از خانه های اجاره ای در منطقه بشیکتاش

  • یک واحد  ۹۰ متری، دو خوابه با یک سالن (۲+۱)، ماهیانه ۱۰۰۰ لیر، واقع در محله تورکالی (Turkali Mahallesi)
  • یک دستگاه واحد ۸۰ متری، یک خوابه با یک سالن (۱+۱)، ماهیانه ۱۷۰۰ لیر، واقع در محله دیکیلی تاش (Dikilitaş Mahallesi)
  • دو واحد ۱۱۵ متری، سه خوابه با یک سالن (۳+۱)، ماهیانه ۳۵۰۰ لیر، واقع در محله غیرت تپه (Gayrettepe Mahallesi) است.
  • دو واحد ۲۳۵ متری، چهار خوابه با یک سالن (۴+۱)، ماهیانه ۱۴ هزار لیر، واقع در محله غیرت تپه (Gayrettepe Mahallesi) وجود دارد.
  • ویلای ۳۵۰ متری، پنج خوابه با یک سالن بزرگ (۵+۱)، ماهیانه ۳۴ هزار و ۹۵۰ لیر، واقع در محله اتیلر (Etiler Mahallesi)
  • پنت هاوس (Penthouse) ۵۵۰ متری، رو به ساحل و با منظره‌ای زیبا، پنج خوابه با یک سالن بزرگ (۵+۱)، ماهیانه ۱۲۵ هزار لیر، واقع در محله لوازیم (Levazim Mahallesi)

البته توجه کنید که به دلیل متغیر بودن این قیمت‌ها به ریال و تومان آن‌ها را با قیمت لیر درج کرده‌ایم. همانطور که می‌دانید لیر ترکیه از یک ثبات نسبی در مقایسه با ریال ایران برخوردار است به همین دلیل است که بهتر است قیمت خانه و املاک را به لیر ثبت کنیم. اگر بخواهید قیمت این خانه‌ها را به تومان و ریال بفهمید می‌توانید به سایت‌های تبدیل ارز آنلاین مراجعه کنید. این گونه سایت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا شما قیمت انواع خانه را در گران ترین محله استانبول کشف کنید.

ناگفته نماند که در مقاله دیگری با عنوان خرید خانه ویلایی در استانبول به صورت مفصل و بسیار کامل‌تر درباره قیمت و خرید خانه در انواع استانبول صحبت کرده‌ایم و می‌توانید جهت مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر به مقالات دیگر موجود در وبلاگ ما سر بزنید.

محله ببک استانبول
محله ببک استانبول

معرفی محله مرفه نشین ببک Bebek در منطقه بشیکتاش

محله ببک جزو یکی از گران ترین محله های استانبول است یکی از محله های اعیان نشین و مرفه نشین در منطقه بشیکتاش استانبول، محله ببک است. محله ببک در ساحل اروپایی تنگه بسفر قرار دارد و در سال های اخیر جزء محبوب‌ترین محلات مسکونی منطقه بشیکتاش استانبول برای خرید منزل و زندگی بوده است.

این محله در بخش ساحلی از هیبت و زیبایی فریبنده ای برخوردار است زیرا دارای عمارت های باشکوه، ویلاهای لاکچری، رستوران و غذاخوری با انواع غذاهای دریایی، انواع کافه ها با چشم اندازی ویژه است‌‌.

عمارت های لاکچری، ویلاهای لوکس و رستوران های محبوب و بزرگ محله ببک در امتداد نوار ساحلی و دو طرف جاده ساحلی ببک قرار دارند. این محله جزو گران ترین محله استانبول به شمار می‌رود.

ساخت و ساز گسترده ویلاها و رستوران سبب شد تا محله ببک رشد و پیشرفت چشم گیری داشته باشد و بتواند به منطقه ای مسکونی تبدیل شود.

خرید و فروش مسکن در سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۹۲ درصد افزایش داشته است و قیمت میانگین هر مترمربع واحد مسکونی در محله ببک استانبول ۵۶ هزار لیر بوده است.

هم چنین براساس گزارش های منطقه ای و شاخص املاک در سال ۲۰۲۰ قیمت میانگین هر خانه صد متری در محله ببک بین ۴ میلیون لیر تا ۷ میلیون لیر متغیر بوده است و با توجه به این آمار به دست آمده می توان گفت محله ببک جزء گران‌ترین محله های منطقه بشیکتاش است.

محله ببک نیز یکی از محله های اعیان نشین در ساحل اروپایی بسفر است. این محله هم قسمت مسکونی بشیکتاش در مجاورت دریا قرار دارد. به دلیل مجاورت با دریا، محله ببک آب و هوای معتدل و دلچسبی دارد. از سمت دیگر عجیبن شدن دریا با محله ببک باعث به وجود آمدن صحنه‌ای وصف نشدنی شده است. همه این زیبایی‌ها باعث می‌شود که محله بک هم به یکی از گران قیمت‌ترین محله‌های استانبول بدل شود. این منطقه محل بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های معروف ترکیه است.

این محله برای مدت زیادی جزو محبوب ترین محله های مسکونی شهرستان بشیکتاش برای خرید مسکن و زندگی بوده است. هنوز هم محله ببک جزو یکی از اولین انتخاب‌های سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی است. به همین دلیل شما می‌توانید ببک را جزو محله های ایرانی نشین استانبول در نظر بگیرید.

از دلایل زیبایی چشم گیر منطقه ی ببک ویلاهای لاکچری عمارت های باشکوه کافه رستوران و غذا خوری‌ها با انواع غذاهای دریایی و…. رو به آب های بسفر است. به طوری که تقریبا هر نوع غذایی از هر ملیتی را می‌توانید در رستوران‌های ببک پیدا کنید. محله ببک حتی سرسخت‌ترین خریداران را هم راضی می‌کند. در این رستوران‌ها هم احتمال برخورد با ایرانیان ببک زیاد است. ویلاهای لوکس و عمارت‌های لاکچری در دو طرف جاده ی ساحلی ببک امتداد دارند. این ویلاها را می‌توان در دسته گران‌ترین خانه‌های ترکیه قرار داد.

منطقه ببک شامل بندری کوچک برای اسکان قایق‌های لوکس تفریحی و شخصی نیز می‌شود. می‌توانید حتی این قایق‌ها را اجاره کنید و از گذراندن اوقات خود در میان دریا لذت ببرید.  این منطقه همچنان در حال رشد و توسعه است و تعداد مسکن در این محله رو به افزایش است.

میانگین قیمت یک خانه صد متری خریداری شده در محله ی ببک بین ۴ میلیون لیر تا ۷ میلیون لیر بوده است. به همین دلیل این محله جزو گرانترین محله های استانبول است. سرمایه‌گذاران ایرانی در این بخش از استانبول هم خانه‌هایی را خریده‌اند و همانند باقی بخش‌های استانبول می‌توانید ایرانی‌ها را پیدا کنید.

به عبارتی برای خرید خانه‌های لوکس و سوپر لوکس در محله گران قیمت ببک باید هزینه زیادی بپردازید.

قیمت های خانه در گران‌ترین محله‌های استانبول چند است؟

برای تمام خانه‌های ویلایی و یا حتی پنت هاوس‌های لوکس نمی‌توان تنها یک قیمت در نظر گرفت. اما به طور میانگین یک خانه ویلایی معقول در حدود ۸۰۰ هزار لیر است.

بیلیک دوزو، بشیکتاش، ببک، سیلیوری و بیوک چکمجه از محله‌های گران قیمت استانبول به شمار می‌روند. ویلاهای لوکس استانبول همان‌طور که از نام‌ آن‌ها معلوم است قیمت‌های چند میلیون دلاری دارند. این خانه‌ها اغلب مخصوص سرمایه‌گذاران بین المللی و هنرمندان مطرح ترکیه است. در ادامه ببینید به ازای چه مقدار سرمایه گذاری بر حسب دلار میتوان خانه ای با امکانات کافی و حتی لاکچری دریافت نمود.

۳۴,۰۰۰,۰۰۰ دلار

مساحت کل ۱,۷۹۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۴,۷۰۰ متر مربع دارای ۱۴ اتاق خواب و ۱۶ حمام جداگانه

۹۸۸,۰۰۰ دلار

مساحت کل ۲۶۰ متر مربع دارای ۴ اتاق خواب

۱,۶۱۲,۰۰۰ دلار

مساحت کل ۴۴۰ متر مربع دارای ۵ اتاق خواب

۱,۱۷۵,۰۰۰ دلار

مساحت کل ۲۳۲ متر مربع دارای ۳ اتاق خواب

 دلار۸۲۷,۰۰۰

مساحت کل ۲۵۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۶۰۰ متر مربع دارای ۴ اتاق خواب و ۴  حمام مجزا و جداگانه

۱,۴۴۵,۰۰۰ دلار

مساحت کل ۴۵۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۵۰۰ متر مربع دارای ۵ اتاق خواب و ۵ حمام مجزا و جداگانه

 ۶,۴۸۶,۰۰۰ دلار

مساحت کل ۱,۰۰۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۱,۵۰۰ متر مربع دارای ۱۱ اتاق خواب و نه حمام مجزا و جداگانه

 ۲,۸۴۷,۰۰۰ دلار

مساحت کل ۲۶۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۲۷۰ متر مربع دارای ۷ اتاق خواب و ۳ حمام مجزا و جداگانه

۶,۳۰۸,۰۰۰ دلار

مساحت کل ۶۵۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۵۵۰ متر مربع دارای ۶ اتاق خواب و ۵ حمام مجزا و جداگانه

 دلار۳,۸۶۶,۰۰۰

مساحت کل ۱,۳۰۰ متر مربع

 مساحت زمین: ۱,۱۰۰ متر مربع  دارای ۸ اتاق خواب و ۶ حمام مجزا و جداگانه

 ۱,۴۰۰,۰۰۰ دلار

مساحت کل ۶۴۵ متر مربع

مساحت زمین: ۱,۴۰۰ متر مربع دارای ۷ اتاق خواب و ۸ حمام مجزا و جداگانه برای همه اتاق‌ها و سالن عمومی

قیمت‌های بالا به دلیل فروش بین‌المللی به دلار نوشته شده‌اند. این موضوع به این دلیل است که خرید خانه ویلایی در استانبول ترکیه تنها برای ترک زبانان و یا ایرانیان نیست. بلکه خرید و فروش املاک به صورت بین ‌المللی در استانبول انجام می‌شود.

محله ساریر استانبول

قیمت خانه در محله ساری یر Sariyer، یکی از گران ترین محله های استانبول

منطقه ساری یر در نزدیکی منطقه بشیکتاش قرار دارد. هم چنین مناطق ایستینیه Istinye  ، ترابیا Trabya و ینیکووی Yenikoy در خط ساحلی تنگه بسفر واقع شده است. این محله یکی از چند گران ترین محله استانبول ترکیه است.

منطقه ساری یر نیز دارای محله های کوچکی همچون کیلیوس Kilyos و Zekeriyakoy زکریاکوی است و از زمانی که پل سوم و فرودگاه استانبول اعلام شد، بسیار محبوب شدند.

قیمت فروش مسکن در منطقه ساری یر و در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۴ درصد افزایش داشته است. این امر درحالی است که میانگین قیمت هر مترمربع ملک مسکونی در منطقه ساری یر استانبول حدودا ۱۲ هزار لیر است.

بر اساس همین تعاریف و با توجه به گزارش های منطقه ای و شاخص املاک و مستغلات در سال ۲۰۲۰ می‌توان گفت که میانگین قیمت یک خانه صد متری در منطقه ساری یر حدود ۸۸۴ هزار تا ۱ میلیون و ۴۷۴ هزار لیر بوده است و به همین دلیل منطقه ساری یر همانند منطقه بشیکتاش جزء گران ترین مناطق استانبول است.

بنابراین متوجه شدیم گران‌ترین محله استانبول منطقه بشیکتاش و محله های مربوط به آن است. در واقع این منطقه به دلیل ساخت انواع منازل، ویلاها، واحدهای مسکونی و عمارت های با شکوه توانسته است به محبوبیت جهانی دست یابد.

شاید فکر کنید که تنها منطقه ببک یکی از مناطق مشرف به بسفر و گران‌قیمت ترکیه است اما این فرضیه صحیح نیست. منطقه ساریر یکی از مناطق اروپایی در مجاورت تنگه بسفر است. این منطقه دارای طولانی‌ترین خط ساحلی در بین مناطق مختلف در استانبول است. به همین دلیل جزو گران ترین محله استانبول است.

اگر شما هم از سرمایه‌گذاری و اقامت در استانبول لذت می‌برید و بودجه محدودی ندارید می‌توانید منطقه ساریر را برای اقامت خود انتخاب کنید.

در تنگه بسفر علاوه بر مناطق دیدنی و جذاب توریستی رستوران‌های زیادی هم وجود دارد که غذاهای ترکی و بین‌المللی را سرو می‌کنند و می‌توانید همزمان هم از دیدن منظره بسفر لذت ببرید و هم از طعم مطبوع غذای مورد علاقه خود شادمان شوید.

تقریبا هر نوع رستورانی در تنگه بسفر وجود دارد برای مثال گران‌ترین رستوران تنگه بسفر استانبول رستوران موزدچانگا است. از سمت دیگر رستوران دریایی بابا آدم قیمت‌های معقول‌تری دارد.

اما به طور کل اگر بخواهیم قیمت رستوران‌های تنگه بسفر را با بقیه رستوران‌های استانبول مقایسه کنیم معقول است که قیمت رستوران‌های بسفر به دلیل منظره بهتر و آب و هوای دلچسب‌تر بیشتر باشد. شما می‌توانید اطمینان پیدا کنید که پولی که بابت غذا می‌دهید کاملا به سرویس‌دهی این رستوران‌ها می‌ارزد و غذا و محیط در بالاترین کیفیت خود قرار دارند.

منطقه ساریر با قرار گرفتن در مجاور تنگه بسفر یکی از گران‌ترین مناطق ممکن برای زندگی در استانبول به شمار می‌روند. اما در هنگام زندگی در این محله باید به این نکته هم توجه کنید که زندگی در کنار یکی از جذاب‌ترین تنگه‌های ترکیه بسیار لذت‌بخش است.

محله ساریر از هر نظر یک محله کامل و زیبا برای افرادی است که از بودجه مناسبی برای مهاجرت برخوردار هستند. اگر شما هم بودجه بالایی را در برای مهاجرت به ترکیه در نظر گرفته‌اید می‌توانید این محله را در فهرست محله‌های مناسب برای زندگی خود قرار بدهید. این محله بی شک یکی از هوشمدانه ترین انتخاب های ممکن برای زندگی در استانبول است. مطمئن باشید با زندگی در این محله آسایش و رفاه را برای خود و خانواده خود به ارمغان می‌آورید.

سخن نهایی

به طور کلی نمی‌توان یک نسخه واحد را برای تمام محله‌های استانبول پیچید. به عبارتی نمی‌توان گفت که تمام خانه‌های یک محله استانبول بسیار گران‌قیمت هستند و تمام خانه‌های موجود در یک محله متوسط استانبول بسیار ارزان هستند. گران ترین محله استانبول تنها یک محله نیست.

همانگونه که در ایران قیمت‌های می‌توانید با توجه به عوامل مختلفی زیاد و کم بشود در کشورهای دیگر نیز به همین صورت است. اما به صورت کلی اگر بخواهیم توضیحاتی را اراسه بدهیم بعضی از محله‌های استانبول قیمت بالایی دارند و میانگین قیمت به طور کلی با توجه به شرایط مختلفی در آن‌ها بالا است.

در چنین محله‌هایی به دلیل عوامل مختلفی مثل آب و هوا، شاخص امنیت و موضوعات دیگر قیمت خانه‌ها به صورت نجومی بالا است. این موضوع به صورتی است که تمام مردم ترک موجود در استانبول هم با میانگین حقوق عادی خود نمی‌توانند این خانه‌ها را بخرند. اغلب اشخاصی که در این محله‌ها زندگی می‌کنند افراد سرمایه‌دار و سرشناس استانبول هستند.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *