جاهای دیدنی متل قو | بهترین زمان سفر به برج های دوقلو

100
0
جاذبه ها و جاهای دیدنی اطراف متل قو

جاهای دیدنی متل قو از ساحل گرفته تا جنگل، از مراکز خرید گرفته تا رستوران های بی نظیر آن یکی از پر طرفدارترین سفرهای مردم ایران به شمال کشور است. جنگل های اطراف متل قو کدامند؟ ساحل متل قو چه امکاناتی دارد؟ اگر علاقه مند به سفر به متل قو هستید، ابتدا جاهای دیدنی آن را به خاطر بسپارید.

زیباترین شهر شمال کشور در حاشیه دریای خزر و در شهرستان عباس آباد در استان مازندران، واقع شده است که متل قو یا سلمان شهر نام دارد. در این شهر دریا، جنگل، غار و آب و هر آن چه که در یک سفر برای ما جذاب و جالب است، وجود دارد.

جاهای دیدنی اطراف متل قو به قدری زیباست که در ایام تعطیل جمعیت این شهرستان به ۲۰۰ هزار نفر می­رسد در حالیکه در شرایط عادی جمعیت این شهر ۱۴هزار نفر است. قابل ذکر است در قدیم نام این شهر ساقی کلایه بوده است.

اگر قصد دیدن از جاذبه های دیدنی متل قو را کردید، شهر زیبای متل قو از شرق به شهر کلارآباد، از غرب به شهر عباس آباد، از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه البرز متصل می­گردد. همچنین این شهر مساحتی بیش از۷۵۰ هکتار را دارد.

جاهای دیدنی متل قو
جاهای دیدنی متل قو

چگونه به متل قو سفر کنیم؟

جاده چالوس که یکی از مهمترین راههای اصلی برای رسیدن به شهرهای شمال کشور است که می­تواند ما را به شهرستان متل قو نیز برساند. با وجود اینکه جاده چالوس از تراکم جمعیت و شلوغی زیادی برخوردار است، اما بسیاری از مسافران ترجیح می­دهند از مسیر رسیدن به متل قو هم لذت ببرند و از مناظر زیبا و سرسبز این جاده استفاده کنند و با طی کردن همین مسیر به شهر متل قو سفر کنند.

راه دیگر برای رسیدن به شهر متل قو یا همان سلمان شهر، مسیر آزاد راه قزوین رشت است. این مسیر هر چند از مناظر زیبایی به اندازه جاده چالوس برخوردار نیست اما دست کمی از جاده چالوس در شلوغی و ترافیک ندارد. مسیر آخر برای رسیدن به شهر متل قو جاده هراز است که نسبتا خلوت بوده و از مناظر زیبایی نیز برخوردار است.

جاذبه­ های دیدنی شهر متل قو

همان طور که اشاره شد این شهر در حاشیه دریای خزر واقع شده است و ارتفاعات جنگلی و ییلاقی جنوب شهر، سواحل ماسه­ ای، غار زیبای دانیال بر جذابیت این منطقه افزوده است. خوب است بدانید که سواحل ماسه ­ای این شهر از پوشش گیاهی زیبایی برخوردار هستند. از طرفی این شهر دارای دو منظره رو به دریا و رو به جنگل است. در ادامه به جاهای دیدنی متل قو می­‌پردازیم.

ساحل تفریحی متل قو

ساحل متل قو
ساحل زیبا تفریحی متل قو

از مهمترین و اصلی­ ترین مناطق و جاهای دیدنی متل قو، ساحل آن است. فاصله کلاردشت تا دریا (ساحل متل قو) حدود ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه است. اگر زمان کافی دارید، شهر زیبا و طبیعت بکر کلاردشت را از دست ندهید.

در هر صورت در این ساحل می‌توان تفریحات بی نظیری انجام داد و با عزیزان خود به ثبت خاطراتی زیبا امیدوار باشید. قدم زدن در این ساحل آرامش خاصی به آدم میدهد که میتوان به دور از مشغله­ های زندگی انجام داد.

این ساحل دارای امکانات رفاهی و تفریحی همچون رستوران، کافه و پلانژها است که برای مسافران و حفظ آرامش آن­ها بوجود آمده است. قابل ذکر است ساحل متل قو از پرجاذبه ­ترین و زیباترین ساحل ­­های ایران به شمار می­رود. از تفریحات آبی این ساحل میتوان اسکوتر زیر دریایی و اسکی روی آب را در نظر گرفت.

جنگل متل قو

معمولا شهرای شمالی کشور با دریای نیلگون و جنگل ­های سرسبز شناخته می­‌شوند. هنگامی که به شهر زیبای متل قو نیز سفر میکنیم، به دنبال جنگل­ و سواحل زیبای آن هستیم. شهر متل قو دارای جنگل ­های سرسبز و انبوهی است که به منظور گشت و گذار و سپری کردن اوقات فراغت می­توان به آن­جا سفر کرد.

قدم زدن در این جنگل بسیار آرامش بخش خواهد بود. این جنگل ­ها دارای چشم­ انداز و مناظر حیرت انگیزی هستند و می­توان با گوش دادن به صدای زیبای پرندگان روز خوبی را سپری کرد. از زیباترین جنگل­های متل قو، میتوان جنگل تیلاکنار را در نظر گرفت که دارای طبیعت بسیار زیبایی است.

جنگل تیلاکنار

برج­های دوقلو متل قو (برج­های عظیم زاده)

در شهرستان متل قو اولین جاذبه و نمادی که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، دو برج دوقلوی الماس قو یا برج عظیم زاده است که این دو برج شامل ۲۵ طبقه هستند.

این برج­ ها با جدیدترین روش­های مهندسی طراحی و اجرا شدند و در حاشیه­ی دریای خزر جلوه­ی زیبایی به آن می­بخشند. در برج دو قلوی متل قو به همراه سومین برج که به آن­ها اضافه شده است، به نام پروژه الماس قو خاورمیانه مشهور هستند.

برجهای دوقلو متل قو شامل امکاناتی نظیر ، مجتمع تجاری الماس قو خاورمیانه، هتل ۵ ستاره دلوکس بین المللی الماس،مجتمع مسکونی قو مجتمع ورزشی الماس است. الماس قو در متل قو باعث شده است تا این شهر متل قو از جذابیت بسیار زیادی برخوردار شود و توجه گردشگران را به خود جلب کند.

یکی از مهمترین جاهای دیدنی شهر متل همین برجها هستند که امروزه نماد شهر متل قو شده اند و اولین تصویر با شنیدن شهر متل قو، این برج­ها هستند. در مرکز تجاری الماس قو کالاها و اجناس چینی عرضه می­شوند، با این حال فروشگاه­ و مغازه­های با کیفیت وجود دارند.برج ­های متل قو از ساحل زیبای متل قو نیز مشاهده می­‌گردند و با نورپردازی در شهر همچون الماسی بینظیر می­‌درخشند.

برجهای دوقلو متل قو

مراکز خرید متل قو

شهر متل قو از مراکز خرید متنوعی برخوردار است که در میان گردشگران حائز اهمیت است. در این مراکز می­توان پوشاک و انواع مختلفی از محصولات را با برندهای خارجی و داخلی معتبر تهیه کرد. در میان کارهای روزانه ممکن است وقت نکنیم تا به مراکز خرید برویم و در سفر به متل قو می­توان به مراکز خرید مختلف به همراه خانواده یا دوستان خود سفر کرد.

در میان مراکز خرید متنوع شهر متل قو، مرکز خرید قو الماس خاورمیانه خاص ترین و از بهترین مراکز خرید متل قو به شمار می آید. مرکز خرید قو الماس خاورمیانه همان طور که اشاره شد به برج های عظیم زاده معروف هستند که در واقع به عنوان نماد اصلی متل قو شناخته می­گردند. این مجموعه دارای شهربازی کودکان و نوجوانان و همچنین رستوران ها و کافی شاپ های مختلف است و از تنوع کالایی بالایی شامل لوازم خانگی، الکترونیکی، پوشاک، آرایشی و بهداشتی را برای مشتریان است.

در اکثر شهرهای مازندران، ترکمن ها  بازارهای سنتی خود را افتتاح کرده­اند و یکی از شعبه­های اصلی آن­ها در شهر متل قو قرار دارد.  این بازارچه که به عنوان یکی از مناطق دیدنی و گردشگری متل قو به حساب می ­آید.

بازارچه میوه و تره بار، بازار ماهی فروشان انواع پوشاک با قیمت های بسیار مناسب و همچنین بازارچه صنایع دستی در این مجموعه وجود دارد که از قیمت های عالی برخوردار هستند. ، این مرکز خرید سنتی به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی متل قو به دلیل جذابیت بازاچه ترکمن تبدیل شده است.

غار آبی دانیال

از دیگر ازجاذبه­ و جاهای دیدنی متل قو، غار آبی دانیال که دومین غار بلند آبی ایران به شمار میرود، را میتوان نام برد. این غار آبی در رشته کوه البرز واقع شده است. در ابتدای ورود به غار دانیال یک حوضچه یک متری وجود دارد و ما را تا کمر در آب فرو می‌برد. قابل ذکر است این یک پدیده چند میلیون ساله به شمار میرود که از همان ابتدای ورود به غار ما را حیرت انگیز می‌کند. غار دانیال متل قو بیش از ۲۱۰۰ متر طول دارد، که پس از غار آبی قوری قلعه کرمانشاه درفهرست بلندترین غارهای آبی ایران جای دارد.

غار آبی دانیال

بهترین زمان سفر به متل قو

بهترین زمان برای  مسافرت و گردش به متل قو اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه است. حال این شهر در هر فصلی زیبایی منحصر به فردی دارد. میتوان بیان کرد از بهترین زمان‌های سفر به متل قو اواسط اردیبهشت است که دلیل این امر، مطلوب بودن آب و هوا، و وجود شکوفه‌های بهارنارنج است که زیبایی و به این منطقه می‌بخشد.

در ماه خرداد نیز گردشگران زیادی به متل قو سفر می‌کنند، اما بیشتر مردم در فصل تابستان برای فرار از گرمای شهر خود به متل قو سفر میکنند و از آب و هوای بینظیر آن لذت میبرند.با وجود اینکهدر فصل پاییز و زمستان آب و هوای متل قو سرد می‌شود، اما همچنان زیبایی خاصی در طبیعت متل قو وجود دارد که بسیار تماشایی و حائز اهمیت است.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *