استانبول گردی ارزان | ۱۶ ایده خلاقانه ارزان قیمت

121
1
استانبول گردی ارزان

استانبول گردی ارزان امکان پذیر است؟ اصلا تابحال فکر کردید، به ترکیه سفر کنید و از استانبول گردی ارزان لذت .ببرید؟ پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب پنهان کردن

استانبول باشکوه مهد تمدن ترکیه و مکانی جادویی است که شرق و غرب در آن به هم می‌رسند. این شهر به یکی از شهرهای پرخرج ترکیه مشهور است. اما ما مدر این مقاله می‌خواهیم به شما آموزش بدهیم که چگونه بدون خرج کردن لیرهای اضافی در استانبول وقت بگذرانید و از خدمات رفاهی، گردشگری و دیگر خدمات آن بهره‌مندش شوید. همانطور که میتوانید لیستی از ارزانترین کشور ها برای مسافرت ایرانیان داشته باشید باید بدانید که زندگی در استانبول و استانبول گردی ارزان اصلا سخت نیست. تنها چیزی که در این بین مهم است میزان خلاقیت و تفکر شما است. با کمی تفکر و تحقیق می‌توانید با بهترین قیمت و بیشترین میزان اقامت را در استانبول داشته باشید

قریب به هزاران سال تاریخ، سنت، فرهنگ و هنر در این شهر گرد هم آمده است. حداقل یک بار در طول زندگی باید دیدن این شهر باشکوه را تجربه کنید، ما راهنمای مهم ترین مکان ها و کارهایی که در استانبول باید انجام دهید را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید یک استانبول گردی ارزان ، با هزینه هم و با بودجه مناسب و پایین از دیدنی‌های مختلف استانبول لذت ببرید.

هواپیمایی ارزان در استانبول گردی ارزان
ترکیش ایر

راه‌های رسیدن به استانبول چیست؟ کدام راه به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است؟

سفر به وسیله هواپیما و استانبول گردی ارزان

در بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه رسیدن به استانبول با هواپیما است، و می‌توانید از بین دو فرودگاه که به شهر خدمات رسانی می‌کنند، یکی را انتخاب کنید. فرودگاه استانبول شلوغ‌ترین فرودگاهی است که اکثر هواپیماها در آن وارد می شوند و در قسمت اروپایی شهر واقع شده است شما پس از رسیدن به هر کدام از فرودگاه‌های استانبول، می‌توانید با خرید بلیط یک اتوبوس معمولی در عرض یک ساعت به مرکز شهر برسید. اما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی که در سمت آسیایی واقع شده است استفاده کنید و خود را به شهر استانبول برسانید. فرودگاه‌های مختلفی در استانبول وجود دارند که بسته به روز پرواز آن‌ها و نوع پرواز قیمت‌های مختلفی را در بر دارند. اگر قصد استانبول گردی ارزان را دارید هواپیما گزینه مناسبی نیست.

قیمت سفر به استانبول از مقاصد مختلف می‌تواند متغیر باشد. این قیمت در مدت زمان‌های مختلف در یک سال، یک ماه و حتی ساعات مختلف از شبانه‌روز  نیز متفاوت است. بنابراین اگر قیمت‌ها بین شرکت‌های هواپیمایی و حتی در یک شرکت هم متغیر بود نگران نباشید.

با قطار

به طور کلی دو ایستگاه قطار برای رسیدن به استانبول وجود دارد، ایستگاه سیرکچی در سمت اروپایی و ایستگاه حیدرپاشا در سمت آسیایی. بسته به اینکه از کجا می آیید قطار به یکی از این دو ایستگاه می‌رسد. اگرچه استانبول از طریق صوفیه یا بخارست به بسیاری از شهرهای اروپایی متصل است، اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از مسیرها در حال حاضر به دلیل پروژه مارمارای و کارهای دیگر در بلغارستان که به زودی به پایان می رسد، مختل شده است.

قطار از خدمات رفاهی متوسط و میزان سرعت متوسطی برخوردار است. با قطار شما یک آرامش نسبی دارید و از سمت دیگر در خرج پول‌های خود تا اندازه زیادی صرفه‌جویی و وسواس به خرج داده‌اید. این موضوع می‌تواند استانبول گردی ارزان شما را ساده‌تر کند.

استانبول گردی با حمل و نقل عمومی
حمل و نقل عمومی استانبول

با اتوبوس

ایستگاه اتوبوس اصلی استانبول در ۱۰ کیلومتری غرب سلطان احمد واقع شده است که به تمام ترکیه و بعضی از شهرهای اروپایی خدمات‌رسانی می‌کند. با سفر زمینی به استانبول می‌توانید در حجم زیادی از هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.

این موضوع واضح است که حمل و نقل با اتوبوس تا حد زیادی می‌تواند از هزینه‌های نهایی شما بکاهد.

حمل و نقل عمومی

به دلیل وسعت و اهمیت شهر، تمام نقاط استانبول به خوبی از طریق حمل و نقل عمومی به هم متصل هستند. اما، از آنجایی که شهر بزرگ است و در دو قاره قرار دارد، حمل و نقل عمومی نیز بسیار پیچیده است.

به طور کلی حمل و نقل عمومی در استانبول توسط شرکت IETT بسته به مسیر مورد نظر توانید از اتوبوس تراموا، فونیکولار گرفته تا مترو، اتوبوس های دریایی و کشتی انتخاب کنید. ۴۰۰ خط اتوبوس در سراسر شهر وجود دارد. به استثنای سلطان احمد و بخش های مرکزی که به طور کلی دسترسی به آنها با تراموا راحت تر است. یک خط جدید مترو در سمت آسیایی است و هنوز در حال انجام است. طول آن ۲۶.۵ کیلومتر با ۱۹ ایستگاه خواهد بود و تا فرودگاه سابیها گوکچن می‌رسد.هدف پروژه مارمارای اتصال زیرزمینی طرف اروپایی و آسیایی است.  این پروژه در مرحله دوم خود قرار دارد.با این حال، مسافران برای عبور از اروپا به آسیا از کشتی‌ها و قایق‌های دریایی استفاده می‌کنند. اطلاعات دقیق در مورد حمل و نقل عمومی در استانبول را می توانید در وبسایت رسمی IETT  بیابید. وجود وسایل نقلیه عمومی استانبول گردی ارزان را آسان کرده است.

توجه داشته باشید که هنگام اقامت در استانبول می‌تواند برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود از استانبول کارت استفاده کنید. استفاده از این کارت تا حد بسیار زیادی هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد. ساده ترین راه برای دریافت کارت در فرودگاه است، اما در صورت فراموشی، می توانید آن را در اماکن دیگر نیز تهیه کنید. مراحل کامل خرید و اماکن شارژ استانبول کارت را در مقاله‌های دیگر خود به شکلی کامل توضیح داده‌ایم.

بول استانبول گردی ارزان و دیدنی‌های استان
بول استانبول گردی ارزان و دیدنی‌های استان

زیبایی‌های دیدنی در استانبول گردی ارزان

بهترین اماکن استانبول را نمی‌توانید با هزینه‌های گزاف و چند میلیونی به دست آورید. بسیاری از آن‌ها با کمی جست و جو و میزان کمی پول پیدا خواهند شد.

شاید با خود فکر کنید که چگونه حتی می توان به بهترین مناظر استانبول اشاره کرد در حالی که این شهر باشکوه صدها مورد از آن‌ها را دارد. ما سعی خواهیم کرد مواردی را که صرفا ضروری  هستند را  فهرست کنیم.

نکاتی که با دانستن آن‌ها با هزینه کم اقامت طولانی‌تری را در استانبول برای خود رقم می‌زنید.

استانبول کارت و استانبول گردی ارزان
استانبول کارت و استانبول گردی ارزان

۱) استفاده از استانبول کارت اولین راه برای کاهش هزینه‌ها در طول اقامت در استانبول

امروزه اگر میخواهید لذت بیشتری از سفر خود ببرید باید بدانید که گردشگران قبل از سفر به مقصد مورد نظر خود، برنامه‌ ریزی‌های دقیق و مشخصی برای خود و همراهانشان انجام می‌دهند؛ حال تصور کنید در طول سفر، مشکلی نظیر قطعی اینترنت به وجود بیاید یا نتوانید با پول نقد از سرویس حمل و نقل عمومی یا تاکسی‌های در سطح شهر استفاده کنید؛ این موضوع چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ مالی می‌تواند مشکلات و هزینه‌های زیادی را برای شما به وجود بیاورد و یا حتی باعث شود که از ادامه سفر یا سفر دوباره به ترکیه دلسرد شوید؛ برای جلوگیری از این مشکل، دولت ترکیه کارت‌هایی به نام استانبول کارت را برای مسافران استانبول طراحی و تولید کرده است که سفر را برای گردشگران خارجی ساده‌تر می‌کند و هزینه‌ها را تا حد زیادی کم می‌کند. این کارت استانبول گردی ارزان را به شما هدیه خواهد داد.

۲) شهر را با پای پیاده، تورهای پیاده روی رایگان کاوش کنید

البته برای سفرهای طولانی تر باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که مناطق توریستی محبوب استانبول مانند سلطان احمد، تکسیم و گالاتا برای گشت و گذار با پیاده روی بسیار ایده آل هستند. به طوری که می توانید مناظر بیشتری را ببینید، تمدن و تاریخ ترکیه را ببینید و با گنجینه‌های  پنهان روبرو شوید.

۳) با وای فای رایگان و سیم‌کارت‌های پرداختی وصل شوید

برای کسانی که مسافر کم هزینه‌ای هستند و نیازی به اتصال و برقراری تماس و دریافت تماس دائمی در طول سفر ندارند، استفاده از وای فای رایگان در محل اقامت، وای فای رایگان شهر، رستوران ها، کافه ها راه حل خوبی است.

بسیاری از محل‌های دارای وایفای رایگان در استانبول وجود دارد که در تمام میدان‌های مناطق و محله‌های توریستی مهم، و همچنین برخی از پارک‌ها، پایانه‌های اتوبوس بین‌شهری و اتوبوس‌های عمومی و متروبوس‌ها نقاط وجود دارد.

برای سیم کارت ترکیه، اگر به شدت نیاز به برقراری تماس و دریافت تماس و دسترسی به اینترنت در طول سفر خود به استانبول دارید و حداقل ۱ هفته، ۱۰ روز یا بیشتر خواهید ماند، این را توصیه می کنیم. اما اگر می‌خواهید از تلفن خود فقط برای تماس‌های اضطراری استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم طرح  «پرداخت در حین کار» را انجام دهید. با استفاده از اینترنت می‌توانید استانبول گردی ارزان خود را کامل کنید.

نکات داخلی: برای سیم‌کارت‌های ترکیه، اگر فقط می‌خواهید چند پیامک ارسال کنید یا یک تلفن اضطراری داشته باشید، معمولاً ارزان‌ترین هزینه است. این به طور معمول اگر فقط یک هفته یا بیشتر در استانبول باشید نیز صادق است. اگر مدت طولانی‌تری در ترکیه اقامت خواهید داشت بسته‌های پیش پرداخت بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهند بود.

۴) نقش کارت‌های توریستی در استانبول گردی ارزان

اگر می‌خواهید بیشتر مناظر، جاذبه‌ها و صداهای استانبول را تجربه کرده و از آن لذت ببرید، به جای پرداخت هزینه جداگانه برای هر کدام، کارت تخفیف جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی استانبول را خریداری کنید.به طوری که می توانید حدود ۶۰ درصد صرفه جویی کنید و از ورود سریع و همچنین اینترنت نامحدود و ترانسفر فرودگاهی یک طرفه برخوردار شوید.

استانبول دو کارت تخفیف عمده توریستی دارد. شما به انواع جاذبه ها و خدمات عمده استانبول با قیمت ثابت و صرفه جویی زیادی دسترسی خواهید داشت.این تا حد زیادی عملی ترین و ارزان ترین راه برای ماجراجویی در استانبول است.

موزه استانبول
موزه استانبول

۵) برای استانبول گردی ارزان، از قبل و به صورت آنلاین رزرو کنید!

می‌توانید برخی از جاذبه‌های گردشگری را با قیمت‌های ویژه و تخفیف‌خورده، ترانسفر فرودگاهی پارک‌های موضوعی، جشنواره‌ها، رویدادها، کنسرت‌ها به‌طور آنلاین حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر از درگاه‌های اینترنتی خریداری کنید.

و همچنین کنسلی رایگان و بازپرداخت کامل وجه از فروشگاه اینترنتی خواهید داشت و خود را از برخورد چهره به چهره با آژانس یا فروشنده تور و بروز مشکل نجات خواهید داد.

۶) برای استانبول گردی ارزان روزهای بازدید رایگان از موزه های محبوب را پیدا کنید

شما می توانید در روزهای ورودی رایگان از برخی از موزه های محبوب استانبول بدون صرف هزینه بازدید کنید.  این‌ها شامل موزه ها و گالری های هنری برتر مانند:

موزه هنر مدرن استانبول در بی اوغلو، هر پنجشنبه رایگان برای ساکنان ترکیه شوهای جالبی را تدارک دیده است. این موزه دوشنبه‌های به علت تعطیلات رسمی باز نیست.

موزه پرا در خیابان استقلال، هر جمعه از ساعت ۱۸ الی ۲۲:۰۰ رایگان، دوشنبه ها تعطیل است.

موزه هنرهای زیبای ساکیپ سابانچی در امیرگان، چهارشنبه‌ها رایگان، دوشنبه‌ها تعطیل است.

حتما از موزه پرا و موزه ساکیپ سابانچی دیدن کنید.اگر علاقه‌مند  به بازدید از موزه هستید و تا جایی که می توانید از موزه های استانبول دیدن می کنید، حتماً  بلیط  موزه استانبول را خریداری کنید.

۷) با کشتی‌های عمومی دریایی به پیشواز بسفر بروید

سفر دریایی بسفر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی و تجربه‌های یکباره استانبول است. اکثر گردشگران با قایق‌ها و قایق‌های خصوصی از این جاذبه دیدن می‌کنند. اما اگر از قایق‌های عمومی برای بازدید از تنگه بسفر اقدام کنید در بسیاری از هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. اینگونه می‌توانید این هزینه‌ها را در بخش‌های مهم‌تر و دیگر استانبول صرف کنید.

۸) شهر را رایگان بپیمایید

برج گالاتا و کاخ توپکاپی یکی از بهترین مناظر استانبول را ارائه می دهند، اما جاذبه های پولی هستند. اگر می‌خواهید دید رایگانی از شهر داشته باشید، می‌توانید به برخی از پارک‌ها، میدان‌ها و مکان‌هایی با مناظر پانوراما عالی بروید. این مکانها عبارتند از: بیشه فتحی پسا در اوسکودار، تپه پیر لوتی در ایوپ، مسجد سلیمانیه در فاتح، میدان مشرف به بسفر در حربیه.

این مکان‌ها دیدنی‌های ارزان‌قیمت استانبول هستند که کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آن‌ها هم قیمت مناسبی دارند. با این حساب شما با قیمت خوبی می‌توانید از اماکن دیدنی استانبول لذت ببرید.

۹) مقرون به صرفه خرید کنید

استانبول را می توان بهشت ​​خریداران دانست و ما به شما توصیه می‌کنیم در هر یک از فروشگاه های توریستی و سوغاتی که خرید کنید می توانید مطمئن باشید که در هنگام خرید با چانه زنی از تخفیف خوبی برخوردار خواهید شد.

خرید ارزان در ترکیه در استانبول گردی
خرید در ترکیه

با یک معامله سخت در اکثر مغازه های مناطق توریستی، می توانید حداقل ۴۰ درصد تخفیف را به طور قطع دریافت کنید. از بازارهای خیابانی استانبول برای خرید غذای مناسب سفر و کالاهایی که اغلب می‌توانید قیمت‌های ارزان پیدا کنید، خرید کنید و در طول جشنواره خرید استانبول در تمام ماه جولای از بهترین مراکز خرید استانبول دیدن کنید.

همچنین پول نقد همراه داشته باشید و سعی کنید خریدهای مقرون به صرفه تری داشته باشید، زیرا برخی از موسسات مانند فروشگاه های محلی، بوتیک ها تخفیف های خوبی را هنگام پرداخت نقدی ارائه می دهند. سعی کنید مقدار کمی پول نقد را در پشت کاور گوشی خود علاوه بر کارت اعتباری با خود حمل کنید.

۱۰) به جشنواره ها و رویدادهای رایگان فصلی توجه کنید

استانبول میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف به‌ویژه در طول فصل بهار و تابستان است که می‌توانید به رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشید.جشنواره لاله های استانبول در ماه های آوریل تا می و جشنواره خرید استانبول در ماه جولای جشنواره های رایگان محبوب استانبول هستند.

بهترین موزه‌ها برای افرادی که عاشق هنر ترکیه و دیدن پیشینه هنری و فرهنگی ترکیه هستند اماکن زیر است:

  • موزه هنر مدرن استانبول در بی اوغلو  
  • موزه‌ی پرا در تکسیم  
  • موزه‌ی ساکیپ سابانچی در امیرگان  
  • سالن کنسرت
  • بومونتیادا در شیشلی  
  • آکبانک صنعت در تکسیم  
  • زورلو در بشیکتاش

۱۱) از بازارهای محلی غذا بخرید!

برای خوردن ارزان و غذای مقرون به صرفه، به رستوران‌های زنجیره‌ای، بوفه‌ها، کافه‌های سنتی و رستوران‌های گران‌قیمت نروید. سعی کنید اگر میخواهید به رستوران‌های زنجیره‌ای بروید این کار را بسیار کم انجام بدهید. این موضوع به این دلیل است که اغلب غذاهای محلی ترکیه بسیار مقرون به صرفه‌تر از چیزی هستند که شما فکر می‌کنید.

سیمیت های معروف ترکیه
سیمیت های معروف ترکیه

همچنین می‌توانید ساندویچ‌های سرد و اماده‌ای را از سوپرمارکت‌ها یا مغازه‌ها بخرید، یا سیمیت معروف ترکی را با چای میل کنید. این غذای خیابانی تقریبا در هر کجای استانبول قابل رویت است و به سادگی می‌توانید سیمیت‌های مختلف را با طعم‌های مختلف پیدا کنید. پس تا حد امکان از محلی‌ها خرید کنید و مانند محلی‌ها غذای خود را میل کنید.

در حالی که در گشت و گذار شهری در شهر هستید، ساندویچ های  سرد و بسته‌بندی شده همراه داشته باشید.

۱۲) شب های ارزان با استانبول گردی ارزان

برای یک شب صرفه جویی در هزینه، تور استانبول یا تور خصوصی شبانه استانبول را خریداری کنید که به شما امکان ورود رایگان به برخی از کلوپ ها و بارها را می دهد و شامل پیشنهادات ویژه برای رستوران‌ها و بارهای منتخب می شود.

دقت کنید که از کلوپ های شبانه جت ست واقع در سواحل بسفر استفاده نکنید زیرا بسیار گران خواهند بود.

۱۳) ارزان بخوابید

می‌توانید به دنبال هاستل‌های دوستانه، متل‌ها، هتل‌های مجزا، هتل های ارزان قیمت استانبول برای اقامت‌های مقرون به صرفه باشید و به راحتی تعداد زیادی از آن‌ها را نیز در مناطق توریستی پیدا کنید.

نیازی به اقامت در حومه محله های دور از مرکز شهر نیست. شما باید بیشتر وقت بگذارید و یا بعبارتی وقت بیشتری را با حمل و نقل عمومی بگذرانید. همچنین می توانید اقامتگاه های مقرون به صرفه ای را در خیابان های پشتی محله های توریستی اصلی پیدا کنید، زیرا استانبول یک کلان شهر بزرگ است.

توصیه می کنیم هتل خود را به صورت آنلاین رزرو کنید زیرا می توانید تخفیف های واقعا خوبی دریافت کنید و بهترین قیمت ها را بیابید.

در استانبول گردی ارزان بخوابید

۱۴) برای استانبول گردی ارزان محل اقامت خود را آگاهانه انتخاب کنید

استانبول به دو طرف اروپایی و آسیایی تنگه بسفر تقسیم شده است، بنابراین انتخاب سمتی که در آن بمانید بستگی به نوع مسافرتی دارد که می خواهید انجام دهید. بخش آسیایی استانبول عمدتاً مسکونی است.بسیاری از جاذبه‌های بزرگ، مراکز خرید و مکان‌های غذاخوری را می‌توان در بخش اروپایی شهر یافت. اگر می خواهید در زمان و هزینه کرایه های رفت و برگشت صرفه جویی کنید، به طور کلی ایده خوبی است که در دو محله از بزرگترین محله های غرب استانبول اقامت کنید:

سلطان احمد و بی اوغلو دو محله از بهترین محله‌های غرب استانبول هستند.

تفاوت بین سلطان احمد و بی اوغلو چیست؟ برای شروع، سلطان احمد را اغلب به عنوان شهر قدیمی استانبول می‌نامند و بیشتر مکان‌های نمادین شهر از جمله مسجد آبی، ایاصوفیه و بازار بزرگ را می‌توان در اینجا یافت. تعدادی هتل و هاستل در این منطقه وجود دارد، اما به دلیل ایجاد مکان‌های جذاب توریستی، اقامت در اینجا کمی گران‌تر است.

هاستل در استانبول
هاستل در استانبول

بی اوغلو به گالاتا نزدیک‌تر است و از زوایای مختلف می‌تواند یک مکان خوب و مناسب برای اقامت شما در ترکیه به شمار برود. البته بی اوغلو نسبت به سلطان احمد محله ارزان‌تری است که این موضوع یکی از نکاتی است که بی اوغلو را بسیار دوست‌داشتنی می‌کند. این محله یکی از بهترین و زیباترین محله‌های ممکن برای اقامت ارزان در استانبول است.

در مورد انتخاب محل اقامت، به جای هتل، اقامت در هاستل را در نظر بگیرید تا بهترین قیمت را داشته باشید اشتراک‌گذاری اتاق‌های خوابگاه با مسافران دیگر راهی عالی برای ملاقات با مردم و دوست‌یابی و همچنین صرفه‌جویی در یکی از بزرگترین هزینه‌های سفر است.استانبول هاستل های زیادی با جذابیت و کیفیت فراوان دارد، از جمله برخی از آنها با چشم اندازی از  بام استانبول را دارا هستند.

غذاهای خیابانی در استانبول گردی ارزان
غذاهای خیابانی استانبول

۱۵) غذاهای خیابانی و رستوران‌ها در استانبول

غذاهای خیابانی موهبتی الهی برای مسافرانی است که در مضیقه هستند و استانبول یکی از آن شهرهایی است که سنت غذای خیابانی پر افتخاری دارد. چرخ دستی‌های قرمز رنگی  وجود دارند که میان‌وعده‌های متنوعی را برای حفظ سطح انرژی شما در طول روز ارائه می‌دهند.

کونفه، سیمیت، بلوط برشته و بسیاری از تنقلات دیگر نیز در شهر استانبول وجود دارند که می‌توانید ان‌ها را خریداری کنید اما سعی کنید در خرید آن‌ها زیاده‌روی نکنید. چرا که قیمت ان‌ها می‌تواند در ابتدا بسیار وسوسه‌کننده باشد.

به سراغ چرخ دستی‌های محبوب‌تر بروید، زیرا جمعیت بیشتر مشتریان در اطراف آن به این معنی است که غذا تازه‌تر است. پس از آن ضدعفونی کننده دست خود را بیاورید تا تمیز شود.

– برای پرداخت هزینه غذای خود پول نقد بیاورید

یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید. گاری با ظاهر کثیف لزوماً به معنای ناامن بودن غذا نیست. در عوض قبل از خرید، فروشنده را بررسی کنید تا ببینید چگونه غذا را مدیریت می کند. به دنبال علائمی باشید که نشان می دهد غذا برای مدتی منتظر مانده است، مانند خشک شدن نان‌ها. استانبول گردی ارزان به معنای استانبول گردی ناسالم نیست.

برای خرید صدف از غرفه های خیابانی وسوسه نشوید. بهتر است ایمن باشید و اینها را از رستوران بخرید.

اگر به دنبال غذا خوردن در آن هستید، رستوران‌های معروف به اسناف لوکانتاسی گزینه مناسبی هستند. این‌ها، مکان‌های خانگی با منوهای چرخشی هستند که برای مردم محلی در نظر گرفته شده است.  یکی از بهترین نمونه‌های توریستی غذا خوردن، به همین روش است. البته که باید توجه داشته باشید که قیمت پایین صرفا به معنای بی کیفیت‌ خوردن نیست. شما می‌تواند کیفیت را حفظ کنید اما غذاهای زیر ده دلار را مصرف کنید. این موضوع باعث می‌شود که هم انرژی شما تامین شود و هم تا حد زیادی هزینه سفر کاهش پیدا کند.

نوشیدن مشروبات الکلی در ترکیه نسبت به سایر نقاط اروپا گرانتر است. آبجو نسبت به شراب که مالیات سنگینی بر آن تعلق می گیرد، ارزان تر است (چیزی حدود ۵ دلار در یک بار محلی).

اگر می‌خواهید بیرون غذا بخورید یا نوشیدنی بخورید، به یاد داشته باشید که در رستوران‌ها و بارها انعام داده می‌شود. روش معمول این است که ۱۰٪ از صورتحساب را در رستوران های سطح بالا یا ۵٪ در رستوران های ارزان تر انعام دهید.

در استانبول پول نقد بهتر از کارت است

۱۶) از متروبوس تا مجوز اماکن دیدنی در شهر استانبول

اگر  نقشه‌ای که گفتیم را مو به مو اجرا کنید می‌توانید یک اقامت به یاد ماندنی را در استانبول تجربه کنید. توجه داشته باشید که در شهر استانبول یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌های رسیدن به مقصد متروبوس ها هستند. با خرید استانبول کارت به سادگی می‌توانید از خدمات متروبوس استانبول بهره‌مند شوید.

علاوه بر مورد فوق، یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی مهم‌ترین جاذبه‌های شهر، خرید مجوز موزه استانبول است. با حدود ۱۵ دلار به شما اجازه می دهد تا به ده ها مکان برتر از جمله کاخ توپکاپی، ایاصوفیه، موزه های باستان شناسی استانبول، موزه موزاییک استانبول، موزه هنرهای ترکی و اسلامی، به علاوه تخفیف در مجموعه ای از موزه ها فروشگاه ها، رستوران ها و فعالیت های دیگر  نیز شامل حال شما خواهد شد.

گذرنامه موزه به مدت ۱۲۰ ساعت اعتبار دارد، بنابراین می توانید تا آنجا که ممکن است به موزه بروید. در برخی موارد حتی می‌تواند به شما دسترسی اولویت به داخل بدهد، که مخصوصاً اگر در تابستان سفر می‌کنید خرید این مجوز می‌تواند تا حد زیادی از هزینه های شما بکاهد. بازدید از ایاصوفیه به تنهایی می تواند تا ۵ دلار هزینه داشته باشد، بنابراین این مجوز  راهی عالی برای بسته بندی و صرفه جویی است.

بسیاری از مسافران به اشتباه فکر می‌کنند که برای سفر به استانبول حتما و باید پول زیادی خرج کنند. اما در واقع این طور نیست و اگر مناسب و با تفکر قبلی سعی کنید پولی را خرج کنید می‌توانید به سادگی و با هزینه کم از بسیاری از دیدنی‌های مشهور استانبول بهره‌مند شوید.

راه دیگر برای دیدن شهر این است که به برخی از حومه های کمتر شناخته شده اما به همان اندازه تاریخی مانند بالات سفر کنید. این حومه رنگارنگ که زمانی محل زندگی یونانی ها و یهودیان استانبول بود، اخیراً به لطف یک پروژه بازسازی اخیر با بودجه اتحادیه اروپا و انبوهی از کافه ها، مکان های موسیقی، بازارها و رستوران هایی که اکنون در خیابان های باریک شلوغ شده اند، مورد توجه قرار گرفته است. اینجا مکانی آسان برای گم شدن در تاریخ ترکیه و در عین حال کشف کلیساها و کنیسه های باستانی است.

مهمترین نکات برای صرفه‌جویی بهتر و استانبول گردی ارزان تر چیست؟

– بهترین فصل و ماه سفر به ترکیه از نظر هزینه ها

بهترین فصل سفر به ترکیه به موضوعات مختلفی بستگی دارد. سعی کنید در ماه‌های گران‌قیمت سال از سفر کردن به استانبول بپرهیزید. شما می توانید انتظار داشته باشید که قیمت اقامتگاه ها در طول فصل تابستان از ژوئن تا آگوست افزایش یابد. بخصوص در ماه مارس سفر به استانبول بسیار گرانقیمت خواهد بود زیرا این ماه‌های بیشتر از ماه‌های دیگر توریستی هستند و استانبول دوران اوج توریستی خود را می‌گذارند. با این حساب در این ماه‌ها سفر کردن به استانبول با هزینه و دردسر زیادی همراه است.

– به لیر پرداخت کنید

بسیاری از گردشگران عادت دارند که در هنگام سفر به ترکی با واحدهای پول دیگری نظیر یورو و دلار هزینه‌های را پرداخت می‌کنند. واضح است که این کار درست نیست. در هر جای دنیا معمولا برای توریست ها اجناس و قیمت‌ها گران‌تر هستند. سعی کنید تا حد ممکن هم برای خرید کردن و هم برای استفاده از تاکسی یک شخص محلی را با خود داشته باشید.

به لیر خرج کنید نه دلار

در ترکیه با فهمیدن این که شما توریست هستید هزینه‌های شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. سعی کنید که از لیر به جای واحدهای پول دیگر استفاده کنید. اینگونه استانبول گردی ارزان شما موفق خواهد بود.

– از چانه زنی خجالت نکنید

چانه زنی یک فرهنگ جا افتاده در ترکیه است: ترکیه فرهنگ داد و ستد عالی دارد و هنگام خرید از بازارها انتظار می رود چانه زنی کنید. برای انجام یک معامله سخت آماده باشید، اما به یاد داشته باشید که منصف باشید. یک نقطه شروع خوب این است که قیمت را نصف کنید و ببینید فروشنده چگونه پاسخ می دهد.

به یاد داشته باشید که هرگز آن را خیلی جدی نگیرید. سعی کنید موضوع را باخنده و لبخند به جلو ببرید و با جدیت و عصبانیت چانه نزنید. اگر کمی ترکی بلد باشید چانه زدن بسیار ساده‌تر و راحت‌تر خواهد شد. سعی کنید برای خرید یک شهروند ترکی را با خود ببرید. استانبول گردی ارزان با شهروندان ترکیه راحت‌تر است.

امکان دیدنی استانبول گردی

اماکن دیدنی مشهور برای استانبول گردی ارزان

مسجد ایاصوفیه

گفته می شود هنگامی که امپراتور بیزانس، ژوستینیانوس برای اولین بار در سال ۵۳۶ بعد از میلاد مسیح وراد کلیسای بزرگ خود شد و فریاد زد که ای سلیمان من از تو پیشی گرفتم. این به این دلیل بود که زیبایی و عظمت ایاصوفیه بسیار زیاد بود.

ایاصوفیه بعدها تبدیل به مسجد شد، پس از فتح قسطنطنیه به وسیله ارتش عثمانی، مسلمانان کلیسا را تبدیل به مسجد کردند. اما بعدها در قرن بیستم تبدیل به موزه شد. در نهایت در سال ۲۰۲۰ ایاصوفیه باز هم به یک مسجد فعال شروع به کار کرد و صدای بانگ اذان از این مسجد در قلب استانبول شنیده شد. یکی از ارزشمندترین بناهای دیدنی استانبول باقی مانده است.

اماکن دیدنی برای استانبول گردی در ترکیه
کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

این کاخ باشکوه در کنار تنگه بسفر اولین بار توسط محمد فاتح در قرن پانزدهم ساخته شد و محل زندگی و حکومت سلاطین امپراتوری عثمانی بود.

این مجموعه وسیع نمایشی خیره کننده از هنر اسلامی است، با حیاط‌های مجلل که با کاشی‌کاری‌های پیچیده رنگ‌آمیزی دستی پوشانده شده‌اند و اتاق‌هایی با تزئینات مجلل را به هم متصل می‌کنند که همگی با دیوارها و برج‌های نقوش‌دار محصور شده‌اند.

از بسیاری از نقاط برجسته اینجا، محبوب ترین آن‌ها مجتمع حرم (جایی که بسیاری از کنیز و فرزندان سلطان روزهای خود را در آن می گذرانند) است. بارگاه دوم، جایی که می‌توانید از میان آشپزخانه‌های کاخ بزرگ قدم بزنید و در فضای داخلی خیره‌کننده اتاق شورای امپراتوری با هیبت بایستید. و بارگاه سوم که شامل اتاق های شخصی سلطان بود.

بارگاه سوم همچنین مجموعه ای چشمگیر از یادگارهای حضرت محمد را در اتاق نگهبانی مقدس به نمایش می‌گذارد و خانه خزانه داری امپراتوری است، جایی که با انباری از اشیاء طلایی درخشان و جواهرات گرانبها پذیرایی می‌کنید که چشمان شما را آب می‌کند. کاخ توپکاتی یکی از عناصر مهم در استانبول گردی ارزان است.

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد

هدیه معماری بزرگ سلطان احمد اول به پایتختش، این مسجد زیبا بود که امروزه معمولاً به نام مسجد آبی شناخته می‌شود.

این مسجد که بین سال‌های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ ساخته شد، پس از اتمام کار، غوغایی را در سراسر جهان اسلام برانگیخت، زیرا دارای شش مناره (همان تعداد مسجد بزرگ مکه) بود. هفتمین مناره در نهایت به مکه هدیه داده شد تا مخالفت را متوقف کند.

این مسجد نام مستعار خود را از تزئینات داخلی ده ها هزار کاشی ایزنیک گرفته است.

کل جلوه فضایی و رنگی فضای داخلی، مسجد را به یکی از بهترین دستاوردهای معماری عثمانی تبدیل کرده است.

لذت دیدنی عالی از سفر به استانبول، سرگردانی در میان باغ‌هایی است که بین مسجد آبی و ایاصوفیه قرار گرفته‌اند تا گنبدهای دوئل خود را در شکوه دوقلو تجربه کنند. هنگام غروب برای فضای بیشتر بیایید، زیرا صدای اذان طنین انداز می‌شود.

درست پشت مسجد کبود، بازار آراستا قرار دارد. مکانی عالی برای توقف خرید، زیرا مغازه‌های صنایع دستی اینجا سوغاتی‌های باکیفیت می‌فروشند. مسجد سلطان احمد یکی از عناصر مهم برای فهرست استانبول گردی ارزان است.

حتی اگر علاقه ای به مرور ندارید، برای دیدن موزه موزاییک کاخ بزرگ که بین بازار آراستا و مسجد قرار دارد، به اینجا سر بزنید.

این موزه کوچک، قطعه ۲۵۰ متر مربعی از سنگفرش موزاییکی را که در دهه ۱۹۵۰ در اینجا کشف شد، به نمایش می گذارد.

در آب انبار بازیلیکا (Yerebatan Sarnıçı) به زیر زمین بروید

آب انبار باسیلیکا یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری استانبول است. این تالار زیرزمینی عظیم و کاخ مانند، که توسط ۳۳۶ ستون در ۱۲ ردیف پشتیبانی می‌شود، زمانی منبع آب امپراتوری امپراتوران بیزانس بود. این پروژه توسط کنستانتین کبیر آغاز شد اما توسط امپراتور ژوستینیانوس در قرن ششم به پایان رسید. بسیاری از ستون های مورد استفاده در ساخت و ساز از سازه های کلاسیک قبلی بازیافت شده اند و دارای حکاکی های تزئینی هستند.

معروف ترین آنها پایه ستون های معروف به سنگ های مدوسا در گوشه شمال غربی با کنده کاری های سر مدوسا است.

استانبول گردی ارزان بدون دیدن کردن از این نقطه کامل نمی‌شود.

جاذبه گردشگری ارزان استانبول
بازیلیکا

در بازار بزرگ (Kapali Çarşı) خرید کنید

برای بسیاری از بازدیدکنندگان، گشت و گذار در استانبول به همان اندازه که به خرید موزه ها و جاذبه های تاریخی است، و بازار بزرگ جایی است که همه به آنجا می‌آیند.

این بازار بزرگ سرپوشیده اساساً اولین مرکز خرید جهان است که یک محله کامل شهر را در بر می‌گیرد و با دیوارهای ضخیم بین مسجد نوروسمانیه و مسجد بیازیت احاطه شده است.

ورود به بازار از طریق یکی از ۱۱ دروازه است که از آنجا هزار توی مسیرهای طاق‌دار با مغازه‌ها و غرفه‌هایی که هر سوغاتی و صنایع دستی ترکیه را که می‌توانید تصور کنید به فروش می‌رسانند، منطقه را پوشانده است. معاملات مختلف هنوز عمدتاً به بخش‌های خاصی تقسیم می‌شوند، که مرور را آسان‌تر می‌کند. استانبول گردی ارزان با خرید از بازار بزرگ استانبول میسر می‌شود.

در نزدیکی ورودی بازار Divanyolu Caddesi ستون سوخته قرار دارد. این کنده (هنوز ۴۰ متر ارتفاع) از یک ستون پورفیری توسط کنستانتین کبیر در انجمن خود راه اندازی شد. تا سال ۱۱۰۵ مجسمه برنزی از کنستانتین در آن بود.

بازار ادویه استانبول در بازار بزرگ
بازار ادویه استانبول

از تنگه بسفر با کشتی‌ها عبور کنید

برای بسیاری از بازدیدکنندگان، سفر به استانبول بدون سوار شدن بر کشتی تفریحی بسفر و گشت و گذار در آبراه معروف شهر که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند، کامل نمی‌شود.

نمادین‌ترین مناظر استانبول همگی از آب است و کشتی‌های گشت‌وگذار بسفر همه در مورد نشستن، استراحت، و تماشای مناظر هستند. معروف ترین تور کشتی، تور طولانی بسفر است که هر روز از اسکله کشتی Eminönü تا دهکده و قلعه در Anadolu Kavağı، نزدیک دهانه شمالی تنگه به ​​دریای سیاه حرکت می کند.

در امتداد کشتی کروز، مناظر ساحلی از قلعه‌های دفاعی، کاخ‌ها و عمارت‌های دوران عثمانی، و پل‌های بسفر وجود دارد. تور طولانی بسفر دو ساعت یک طرفه طول می‌کشد، سه ساعت در Anadolu Kavağı توقف می کند و سپس برمی‌گردد، بنابراین اگر می‌خواهید آن را انجام دهید باید یک روز کامل از برنامه سفر خود را اختصاص دهید.

همچنین یک گزینه تور کوتاه در بسفر وجود دارد که روزانه دو ساعت دریانوردی بعد از ظهر از بهار تا پاییز انجام می‌شود. این کشتی بازگشتی قبل از چرخش از بسفر تا قلعه روملی می‌رود.

استانبول می تواند بسیار گران باشد اما بسته به انتخاب شما شهری واقعا مقرون به صرفه است. از گرفتن دلموش به جای تاکسی یا خرید کارت استانبول، در اینجا چند نکته برای صرفه جویی در هزینه شما آورده شده است. شاید این مورد یک مورد بسیار اقتصادی برای استانبول گردی ارزان نباشد. اما مطمئن باشید بهترین آن است.

استانبول گردی ارزان
استانبول گردی ارزان

سخن آخر درباره استانبول گردی ارزان

در نهایت برای این که در هزینه‌های شما تا حد زیادی صرفه‌جویی بشود، نکات کلیدی این متن را به صورت خلاصه جمع‌اوری کردیم. با رعایت این نکات به صورت کلی سفری کم‌خرج و مفرح را تجربه خواهید کرد. این نکته را به شما عزیزان یادآور می‌شویم که تنها سفرهای با هزینه هنگفت لذت‌بخش نیستند، گاهی می‌توان با هزینه کم خاطرات خوبی را رقم زد.

* اقامت در هاستل ها، کلید استانبول گردی ارزان

استانبول اقامتگاه‌های زیادی دارد و گزینه‌های عالی زیادی برای کم‌هزینه ماندن وجود دارد. برای دریافت ارزان‌ترین قیمت، به‌جای هتل‌ها در خوابگاه‌ها بمانید، به‌ویژه اتاق‌های خوابگاه که می‌توانید با مسافران دیگر به اشتراک بگذارید، که به این معنی است که با افراد جدیدی آشنا خواهید شد. هاستل ها می توانند بسیار جالب باشند، استانبول هاستل هایی با طراحی بسیار عالی با قیمت های عالی دارد.

* برای استانبول گردی ارزان با خطوط هوایی ارزان سفر کنید

ترکیش ایرلاینز بهترین راه برای سفر به استانبول است، اما برای کسانی که مقرون به صرفه هستند خطوط هوایی دیگری مانند اونور ایر و پگاسوس پروازهای بسیار ارزان تری از اروپا ارائه می‌دهند. به زودی متوجه خواهید شد که پروازهای ارزان به جای فرودگاه آتاتورک به فرودگاه سابیها گوکچن (در سمت آسیایی) می روند. اما نگران نباشید، زیرا اتوبوس های فرودگاهی وجود دارند که شما را با حدود ۱۲ ساعت از سابیها به تکسیم می برند.

* خرید استانبول کارت برای حمل و نقل عمومی

هرگز برای سوار شدن به مترو یا اتوبوس یک بلیط تک نفره نخرید. زیرا اگر فقط برای خودتان استانبول کارت تهیه کنید، تقریباً دو برابر آن چیزی است که می‌پردازید. این کارت‌ها در کیوسک‌های سراسر شهر (و در ورودی مترو در فرودگاه) موجود است و می‌توانید در هر ایستگاه مترو از طریق دستگاه‌هایی که دستورالعمل‌های انگلیسی را نیز ارائه می‌دهند، آنها را با پول نقد پر کنید. استانبول گردی ارزان با استانبول کارت.

* در رستوران های ارزان (اما خوب) غذا بخورید

فقط به این دلیل که شما در بودجه هستید به این معنی نیست که باید غذای بد بخورید. یکی از بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن در استانبول با قیمت‌های عالی، رستوران‌های کاسب‌کاران (اسناف) هستند، در اینجا کارگران محله را خواهید دید که هر روز ناهار می‌خورند. این رستوران‌ها همیشه برای ناهار باز هستند و شما به‌سرعت آن‌ها را به دلیل نمایش غذاهای تازه‌پز خانگی در سبک کافه تریا، می‌شناسید.

* از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

اکنون که کارت استانبول دارید، همیشه باید به جای تاکسی، حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنید، که هرگز ارزان نخواهد بود، به خصوص اگر سوار تاکسی ثبت‌نشده‌ای شوید که با خوشحالی شما را از بین می‌برد (آن‌ها به سادگی شناسایی می‌شوند. زیرا آن‌ها نشانی از ایستگاه تاکسی را روی درهای خود ندارند). استانبول سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیچیده‌ای دارد و تقریباً به هر مقصدی اتوبوس، مترو، تراموا یا قایق وجود دارد. استانبول گردی ارزان با این وسایل بسیار لذت‌بخش است.

* از رویدادهای رایگان لذت ببرید

بسیاری از رویدادهای رایگان در سراسر استانبول وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت یک سکه (یا به طور دقیق کوروش) از آن‌ها لذت ببرید. بسیاری از موزه‌ها زمان‌ها یا روزهای خاصی دارند که ورودی آن رایگان است، متروها (مخصوصا عثمان‌بی) همیشه نوازندگان محلی در حال نواختن هستند، خیابان استقلال مملو از هنرمندان خیابانی است، و قطعاً کاوش در بسیاری از محله‌های تاریخی شگفت‌انگیز هیچ هزینه‌ای ندارد. به عنوان بالات.

* به جای تاکسی از دلموش استفاده کنید

dolmuş یک اتوبوس کوچک (آبی یا زرد) است که فقط وقتی پر است حرکت می‌کند و مطمئناً ارزان‌ترین راه برای رفت و آمد در استانبول است. مسیرهای dolmuş متعددی وجود دارد، مانند از عثمان بی به بشیکتاش (و برگشت)، تقسیم به سمت آسیایی، و از کشتی Kadıköy تا Bostancı. قبل از اینکه در جایی سوار تاکسی شوید، حتماً در مورد دلموش سؤال کنید، زیرا به احتمال زیاد یک دلموش وجود دارد که از منطقه ای که باید بروید عبور می کند. استانبول گردی ارزان بدون دلموش افسانه است!

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه در مورد “استانبول گردی ارزان | ۱۶ ایده خلاقانه ارزان قیمت

  1. سلام
    بسیار عالی واموزنده برای هر تازه وارد