بام تهران کجاست؟ تفریحات و مسیرهای دسترسی آسان

186
0

بام تهران یکی از مفرح ترین نقاط پایتخت برای تفریحات متنوع آرامش بخش و هیجان انگیز است که می تواند روزی خاطره انگیز را برای ساکنین تهران بزرگ و مسافران این شهر به ارمغان بیاورد.

بام تهران کجاست؟

بام در لغت به معنای مرتفع ترین بخش ساختمان است. هنگامی که از این واژه در اصطلاح عامیانه استفاده می شود و عباراتی مانند بام تهران به کار می رود معمولا به مرتفع ترین بخش شهر یا کشور اشاره می شود. البته قاعدتا منظور نوک قله کوه ها نیست. بلکه منظور از بام تهران منطقه ای است که از نظر شهری به تهران متصل است اما ارتفاع بالایی دارد. بام تهران همانطور که از نام آن می توان پیش بینی کرد در شمال این شهر و در نزدیکی خیابان ولنجک است. در واقع منطقه ای را که بین خیابان ولنجک به سمت تله کابین توچال قرار دارد بام تهران می نامند.

بام تهران

این منطقه از آب و هوای بسیار دلپذیر و مناظر فوق العاده زیبایی برخوردار است که می تواند شلوغ و استرس موجود در شهر تهران را از ذهن مراجعین خود دور کند و آرامش طبیعت زیبای البرز را به ایشان هدیه نماید. همچنین تفریحات فوق العاده لذت بخش و هیجان انگیزی در مسیر ولنجک تا تله کابین توچال در نظر گرفته شده است که برای مراجعین می تواند قابل توجه باشد و در ادامه به نحوی بهرمندی از این تفریحان اشاره خواهیم کرد.

بهترین مسیر دسترسی به بام تهران

برای مراجعت به بام تهران از چند روش مختلف می توان استفاده کرد. اگر قصد دارید با خودرو شخصی به سمت بالاترین نقطه تهران حرکت کنید می توانید به سمت شمال تهران از مسیر اتوبان چمران برای ساکنین جنوب و جنوب غرب شهر بزرگ‌تهران استفاده کنید. همچنین اگر ساکن شرق تهران هستید اتوبان امام علی می تواند گزینه خوبی باشد. اگر در مناطق مرکزی ساکن هستید نیز کافی ست خیابان ولیعصر را به سمت شمال طی کنید و خود را به خیابان ولنجک برسانید.

اما اگر قصد دارید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده نمایید نیز راه های آسانی برای رسیدن به بام تهران پیش روی شما خواهد بود.

شبکه خطوط و نقشه مترو تهران این امکان را برای شما فراهم می آورد که در هر نقطه از شهر که قرار دارید با مراجعه به نزدیک ترین خط مترو و انتخاب مسیر به مقصد برسید. به نحوی که برای سفر به بام تهران به وسیله مترو شما می بایست در نهایت از خط یک مترو تهران استفاده کرده و در انتهای خط به سمت شمال یعنی در ایستگاه تجریش پیاده شوید.

بزرگترین عیب استفاده از شبکه مترو زمانی است که در نزدیکی مقصد شما ایستگاه مترو وجود نداشته باشد. در هنگام عزیمت به بام تهران نیز شما می بایست فاصله ایستگاه تجریش تا خیابان ولنجک را به وسیله اتوبوس یا تاکسی طی کنید و یا اینکه اگر توان و زمان کافی برای خود دارید می توانید این مسیر را پیاده طی نمایید.

همچنین شما می توانید با استفاده از خط چهار بی آر تی شرکت اتوبوس رانی خود را به ولنجک برسانید. خطوط بی آر تی در بسیاری از مواقع بهترین گزینه هستند مخصوص اگر محل زندگی شما به ایستگاه بی آر تی نزدیک باشد. خط چهار بی آر تی نیز از پایانه شهید افشار در شمال تهران تا پایانه جنوب را طی می کند و بهترین گزینه برای رسیدن به بالاترین نقطه تهران است البته برای کسانی که دسترسی ساده تری به ایستگاه های این خط داشته باشند.

همچنین استفاده از تاکسی در خیابان چمران نیز می تواند گزینه مناسبی برای رسیدن به بام تهران باشد. اما حال یک سوال پیش می آید که برای رفتن به بام تهران استفاده از خودرو شخصی بهتر است یا وسایل حمل و نقل عمومی؟

با توجه به اینکه جای پارک مناسب زیادی در اطراف خیابان ولنجک وجود ندارد و مخصوصا در ایام تعطیل همواره مشکل جای پارک وجود داشته و ترافیک زیادی نیز در نزدیکی خیابان ولنجک برقرار است بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید. همچنین این نکته که استفاده از تفریحات بام تهران معمولا مستلزم پیاده روی در بخش زیادی از مسیر است لذا این جا یکی از مکان های دو نفره تهران به حساب می آید که شور پیاده روی میخواهد و استفاده از خودرو شخصی چندان جالب به نظر نمی رسد.

تفریحات بام تهران

مناظر دیدنی تهران از بالا

شاید مهمترین ویژگی بام تهران مناظر بینظیری است که از شهر تهران در معرض دیدن بازدید کنندگان قرار می دهد. شما می توانید در این محل با پیاده روی در هوای پاکیزه کوه های البرز شهر بزرگ تهران را از بالا ببینید و تمام ساختمانهای سر به فلک کشیده این شهر در بام تهران گویی در زیر پاهای شما قرار گرفته اند.

زیب لاین بام تهران

زیب لاین یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در دنیا به شمار می رود که طرفداران فوق العاده زیادی داشته و همواره می تواند به عنوان یک تفریح و ورزش لذت بخش در نظر گرفته شود. در این ورزش شما صرفا با یک کمربند به طناب بلند و محکمی متصل شده و از بالای دره یا جنگل عبور می کنید. این تفریح زیبا و فرح بخش در بام تهران نیز برقرار است. زیب لاین بام تهران در بالای دره ای با ارتفاع شصت متر نصب شده است یعنی زیر پای شما به اندازه شصت متر خالی است.

زیپ لاین بام تهران

برای درک هیجان زیب لاین کافی ست بدانید که این ارتفاع تقریبا معادل یک برج بیست طبقه است. طول مسیر زیب لاین بام تهران نیز صد و هفتاد متر است. همچنین در زیب لاین بام تهران مربیان متخصصی حضور دارند که نحوه استفاده ایمن و مطمئن از زیب لاین را به شما آموزش می دهند تا یک کاربر ساده و نه چندان حرفه ای که تا به حال دست به چنین تفریحاتی نزده بتواند در نهایت ایمنی از این تفریح هیجان انگیز استفاده کند.

شرایط استفاده از زیب لاین تهران نخست داشتن حداقل دوازده سال تمام است. خانمها و آقایان بالای دوازده سال که مشکل قلبی و بیماری زمینه ای خاصی ندارند و هیجانات شدید و ضربان قلب بالا برای آنها مشکلی ایجاد نمی کند می توانند از زیب لاین بام تهران استفاده کنند. همچنین باید اشاره کنیم که ساعت کاری زیب لاین تهران از ساعت ده صبح تا هفت بعد از ظهر و تنها در روزهای آفتابی می باشد. لذا در روزهایی که بارش برف و باران محتمل باشد جهت ایمنی بیشتر زیب لاین از سرویس دهی معذور است.

کیوب کلاب و اتاق فرار

مجموعه تفریحی کیوب کلاب در انتهای مسیر بام تهران قرار دارد. این مجموعه از بازی ها و سرگرمی های متنوعی برای پذیرایی از مراجعین برخوردار است که از آن جمله می توان به اتاق فرار یا اسکیپ روم اشاره کرد. بازی اتاق فرار یک بازی هیجان انگیز و اغلب معمایی است که در این بازی شما و همراهانتان در اتاقی قرار دارید و بنا به سناریویی که در بازی طراحی شده باید سعی کنید راهی را برای فرار از آن اتاق و یا حل معما پیدا کنید.

پیست سورتمه بام تهران

سورتمه وسیله ای هیجان انگیز است که با الهام گرفتن از ترن هوایی ساخته شده است. در این بازی فرد سوار بر سورتمه ای می شود که بر روی ریل مسیرهای طولانی و پر پیچ و خم را طی می کند. تفاوت سورتمه با ترن هوایی نخست این است که شما به تنهایی سوار بر سورتمه می شوید و دوم اینکه بر روی سورتمه حس آزادی و رهایی بیشتری داشته و نسبت به ترن هوایی هیجان بیشتری را تجربه می کنید.

پیست سورتمه بام تهران نیز با طول بیش از هزار و چهارصد متر یکی از طولانی ترین پیست های سورتمه در خاورمیانه بوده و لحظات فوق العاده هیجان انگیزی را برای شما به همراه خواهد داشت. طراحی آلمانی و رعایت کلیه استانداردهای اروپا برای بازی های خطرناک از جمله مزیتهای این پیست سورتمه است و خیال شما را از بابت ایمنی راحت می کند.

سورتمه بام تهران از ساعت هجده تا ساعت بیست و دو سرویس دهی می کند و برای کلیه گروه های سنی و آقایان و بانوان قابل استفاده می باشد.

سینما چند بعدی

امروزه پیشرفت تکنولوژی در ساخت سینما چند بعدی و طرفداران پر و پا قرص این سینما سبب شده که در اقصی نقاط مناطق تفریحی شاهد نمونه ای از سینما پنج بعدی باشیم. در سینما پنج بعدی کلوپ وی آر در بام تهران شما می توانید تجربه ای منحصر به فرد از سینما پنج بعدی را کسب کنید. بادهای با سرعتهای مختلف از سه جهت به همراه پاشش آب و لرزش های شدیدی و کاملا واقعی سینما پنج بعدی بام تهران شما را به عمل دنیای خیالی فیلهای علمی و تخیلی خواهد برد.

بگ جامپ بام تهران

یکی دیگر از تفریحاتی که در بام تهران انتظار شما را می کشد بگ جامپ بام تهران است. شما می توانید در این وسیله حس یک سقوط واقعی از ارتفاعی بلند را تجربه کنید. بگ جامپ تهران بیش از بیست و پنج متر ارتفاع داشته و سکوی ان نیز شش متر به صورت افقی جلو آمده است.

بک جامپ بام تهران

در بگ جامپ شما به وسیله لوازم ایمنی مخصوص و آموزشهایی که توسط مربیان کارکشته به شما ارائه می شود می توانید تفریحی لذت بخش و عین حال بی خظر را تجربه کنید. البته لامز است که در صورتی که بیماری قلبی یا زمینه ای دارید قبل از استفاده از بگ جامپ بام تهران موضوع را با کارشناس مربوطه در میان بگذارید.

بگ جامپ بام تهران همه روزه از ساعت شانزده عصر تا ساعت بیست و سه پذیرای مراجعین است. البته در روزهای تعطیل ساعت شروع به کار این وسیله از نه صبح به بعد خواهد بود.

تله کابین در بام تهران

تله کابین بام تهران یا تله کابین توچال بیش از چهل سال است که افتتاح شده و خیل زیادی از گردشگران ایرانی از این تله کابین مشهور و ایمن استفاده کرده اند. از جمله ویژگی های تله کابین تهران مسیر طولانی و بدون توقف این تله کابین است که حدود هفت هزار و پانصد متر درازا دارد. تله کابین توچال توسط شرکت فرانسوی پوما ساخته شده و حدود سه کیلومتر از میدان تجریش فاصله دارد. سرعت حرکت کابین ها نیز به طور متوسط حدود چهار متر بر ثانیه است.

اداره این مجموعه هم اکنون در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرار دارد. در فصول سرد سال شما می توانید از روی کوه های مملو از برف عبور کنید و مناظری به شدت شگفت انگیز و آرامش بخش را به خاطر بسپارید. در فصول بهار و تابستان نیز مناظر سرسبز و زیبای زیر پای شما هنگام استفاده از تله کابین بام تهران می تواند تا سالها در خاطر باقی بماند.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *