برای تفریح در تهران کجا بریم ؟

112
0
برای تفریح در تهران کجا بریم

بسیاری می پرسند برای تفریح در تهران کجا بریم. اما واقعا بهترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟ با توجه به اینکه نقاط مختلف بسیاری برای بازدید در این کلان شهر وجود دارد به جای سوال برای تفریح در تهران کجا بریم باید پرسید بهترین مکان های تفریحی تهران کجاست؟ یا مکان های لاکچری تهران و کانال جاهای دیدنی تهران کجاست؟ اگر بخواهیم با خانواده به جایی برای تفریح برویم کجا بهتر است؟ برای تور یک روزه تهرانگردی چه جاهایی پیشنهاد میشود؟

تهران بزرگترین کلانشهر کشور و یکی از بزرگترین شهرهای دنیاست. این در حالی است که تهران تاریخی بسیار کهن دارد و پیشینه آن به قبل از اسلام بر می گردد و لذا هنگامی که می پرسید برای تفریح در تهران کجا بریم تعداد بسیار زیادی مکان های مختلف و متنوع برای تفریح و بازدید پیشنهاد می شود.

تهران انواع و اقلام نقاط دیدنی از جمله بام تهران، پارکها و فضاهای طبیعی مانند رودخانه و سد و جنگل گرفته تا مکان های تاریخی و قدیمی و موزه های متنوع را در خود جای داده است. در کنار این مکان ها می توان به امکان مذهبی مانند امام زاده متعدد در اقصی نقاط این شهر بزرگ اشاره نمود.

هر مسافری که وارد تهران می شود و با این خیلی بزرگ تفرجگاه ها و امکان تفریحی دیدنی مواجه می شود از خود می پرسد با این همه تنوع برای تفریح در تهران کجا بریم؟ بلکه اغلب ساکنین تهران در تعطیلات آخر هفته خود ترجیح می دهند مکانی را در خود شهر یا اطراف شهر برای سپری کردن تعطیلات انتخاب کنند.

دریاچه و پارک چیتگر مکانی خاص برای تفریح در تهران

اگر سری به غرب تهران بزنید دریاچه بزرگ و پارک بزرگ چیتگر یکی از مکان های تفریحی مناسب به شمار می رود که جای پارک بسیار برای تعداد بسیار زیادی از گردشگران فضای خالی دارد. اگر قبلا میدانستید که منطقه ۲۲ تهران کجاست و چه امکانت تفریحی گردشگری دارد، حتما بارها به آنجا سر خواهید زد.

دریاچه و پارک چیتگر برای تفریح در تهران کجا بریم

این پارک و دریاچه بزرگ آن سالها قبل برای رفع نیاز گردشگران علی الخصوص در غرب تهران و شهرهای کوچک در مسیر جاده تهران کرج مانند شهریار و شهر قدس و… طراحی و ساخته شده است. امکان قایق سواری در این دریاچه فراهم است و محیط مناسبی برای گذراندن یک نصف روز در کنار دوستان یا نامزدتان و تناول یک وعده غذایی به شمار می رود. اینجا نیز یکی از بهترین مکان های دو نفره در تهران است که پیشنهاد میشود به آن سر بزنید و دور دریاچه پیاده روی کنید.

کاخ گلستان و کاخ سعد آباد

هر چند تاریخ تهران بسیار قدیمی است اما شاید بزرگترین و مورد توجه ترین بنای تاریخی در این شهر به مجموعه کاخ های گلستان و سعد آباد مربوط می شود که در دوره پهلوی اقامتگاه پادشاه ایران بوده است.

کاخ سعد اباد تهران برای تفریح

کسانی که به اماکن تاریخی علاقه دارند و از شما می پرسند برای تفریح تهران کجا بریم قطعا اولین پیشنهاد بازدید از این مجموعه می باشد. علاوه بر اتاق های مختلف محل سکونت و کار پادشاهان پهلوی یعنی رضا شاه و محمد رضا شاه پهلوی و اشیا و لوازمی که ایشان از آن استفاده می کردند می توان از فضای بسیار زیبا و خوش آب و هوای کاخ نیز بهره برد.

برای تفریح در تهران به کجا و کدام موزه ها بریم؟

اگر به موزه علاقه دارید و می پرسید برای تفریح تهران کجا بریم شهر خوبی را برای بازدید انتخاب کرده اید. تهران موزه های متعددی دارد که مهمترین انها موزه ملی ایران است که با نام موزه ایران باستان شناخته می شود و آثاری از دوران کهن این سرزمین را برای شما به نمایش گذاشته است.

از دیگر موزه های این شهر می توان به موزه هنر ملل و کاخ موزه ملت و موزه هنرهای زیبا و موزه استاد فرشچیان و موزه اتوموبیل های سلطنتی و موزه برادران امیدوار اشاره کرد که آثاری است که دو برادر جهانگرد جمع آوری کرده و برای نمایش به مردم در اختیار عموم گذاشته اند.

کاخ مرمر

این کاخ زیبا که در خیابان ولیعصر و در نزدیکی تئاتر شهر قرار گرفته کاخی بسیار زیبا مملو از ریزه کاری و هنر فوق العاده ایرانی در دوره پهلوی است. پس اگر بدنبال این هستید که در مرکز شهر و شلوغی های آنجا برای تفریح در تهران کجا بریم کاخ مرمر را به شما پیشنهاد میکنیم.

این کاخ زیبا همان طور که از نامش بر می آید از سنگ مرمر تراش خورده ساخته شده است و ساختمان آن و پله ها و سقف و دیوارها سرشار از سنگهای مرمر است که به زیبایی هر چه تمام تر و با هنرمندی تمام تراش خورده و منظره زیبایی را به بازدید کنندگان خود ارائه می نماید.

کاخ مرمر

این کاخ زیبا و منحصر به فرد در دوره رضا شاه و برای نشان دادن عظمت ایران به سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی ساخته شده و متاثر از معماری سنتی ایرانی بوده است و در فصول سرد سال که اقامت در کاخ گلستان دشوار بوده در این محل به عنوان محل کار از میهماننان سیاسی کشور پذیرایی می شده است.

امام زاده های تهران

اگر فردی مذهبی هستید و هنگامی که می پرسید برای تفریح در تهران کجا بریم یکی از مقاصد شما می تواند امام زاده های متعدد این شهر باشد. امام زاده صالح یکی از مشهورترین امام زاده های این شهر به شما می رود. از دیگر اماکن مذهبی می توان به امام زاده یحی و امام زاده عینعلی و زینعلی و امام زاده حسن اشاره کرد.اما کنیسه حاداش و کنیسه عزرا یعقوب نیز از دیگر امکان مذهبی شهر تهران هستند که می توانند به عنوان مکان های تاریخی مورد بازدید قرار بگیرند.

مسجد سپهسالار و شاه عبد العظیم نیز از جمله دیگر اماکن مذهبی تهران به شمار می روند که برای همگان شناخته شده هستند.

برای تفریح به کدام اماکن طبیعی تهران بریم؟

اگر قصد دارید که از امکان تفریحی طبیعی دیدن کنید باید بدانید که شهر تهران که در شمال با رشته کوه البرز محدود می شود بخشی از آب و هوای دلپذیر خطه شمالی کشور را در مناطق شمالی خود به ارمغان داشته و می تواند لحظات خوشی را برای شما به همراه داشته باشد. پس وقتی از خود می پرسید برای تفریح در تهران کجا بریم و قصد شما تفریگاه های طبیعی است مکانهای بسیار زیادی برای شما وجود خواهد داشت.

دربند و درکه

مجموعه توچال یکی از نقاط بی نظیر کشور برای تفریح به شمار می رود که در شمال تهران واقع شده است. پیست اسکلی و تله ستیژ و کوه های سر به فلک کشیده مملو از برف می تواند دل هر گردشگری را خشنود و راضی کند.

اگر به محیطی گرم تر علاقه داشته باشید می توانید به دربند و درکه مراجعه کنید که طبیعتی نزدیک به طبیعت استان های شمالی کشورمان دارد و می تواند لحظات آرامش بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد. وجود آب جاری و رودخانه هایی که از کوه های البرز سیرآب می شوند در کنار رستوران های متعدد در کنار نزدیکی به شهر و حمل و نقل عمومی مناسب به این نقاط این امکان را همواره مملو از جمعیت گردشگر نموده است.

برج میلاد و برج آزادی | دو نماد در تهران برای تفریح و بازدید

اما اگر قصد دارید از مکان هایی که به عنوان نماد شهر تهران به شمار می روند بازدید کنید این دو مکان بسیار مناسب هستند. از سالها قبل و پیش از انقلاب نام شهر تهران و حتی کشور ایران برای بسیاری از کسانی که یک بار به این شهر سفر کرده بودند با نام برج آزادی شناخته می شود.

اگر برای تفریح در تهران به برج آزادی بریم فراموش نکنید که داخل آن تلفیقی از موزه ها و بخش های دیدنی دیگر است که جابیت فوق العاده ای دارد ک خیلی ها از آن بی خبرند. برج منحصر به فرد آزادی تهران در نقطه ای قرار گرفته که اگر با هواپیما به این شهر سفر کنید، حتما قبل از ورود به قسمتهای مختلف شهر تهران از کنار این برج زیبا خواهید گذشت. پس از انقلاب نیز این برج تا مدتهای مدیدی به عنوان تنها نماد شهر تهران شناخته شده و معماری زیبا و تقریبا بی نظیر آن چشم هر گردشگری را خیره می کرد.

برج آزادی

سالها بعد برج مخابراتی میلاد نیز ساخته شده که تنها برج ارتفاع بالا در کشور به شمار می رود و یک برج مدرن و زیباست. علی الخصوص با چراغ های روشن در شب می تواند بسیار هیچان انگیز به نظر برسد. رستوران گردون برج میلاد که در طبقات بالایی آن قرار گرفته منظره فوق العاده ای از کل تهران را به شما هدیه می کند. در کنار این رستوران مراکز خرید و دفاتر اداری نیز در این برج وجود دارند.

پارک ارم برای تفریح کودکان و بزرگسالان در تهران

بسیاری از کسانی که می پرسند برای تفریح در تهران کجا بریم منظورشان از تفریح نه بازدید از موزه و امکان تاریخی است و نه تمایل چندانی به کوه نوردی و رودخانه و آبشار دارند بلکه واقعا قصد دارند تفریح کنند و چه جایی بهتر از یک شهر بازی بزرگ که انواع و اقسام وسایل بازی را در خود جای داده است؟ شهر بازی پارک ارم انواع وسایل بازی مخصوص کودکان مانند قوی گردان و استخر توپ تا وسایل بازی بزرگسالان را به صورت فعال در اختیار دارد. طونل وحشت و ترن هوایی و کارتینگ از جمله وسایل بازی متعدد این پارک به شمار می روند که در کنار باغ وحش زیبای این پارک محیطی شاد و شبی خاطره انگیز را برای شما به همراه خواهند داشت.

پارک ارم تهران برای تفریح کجا برم در تهران

کسانی که پس از پرسش برای تفریح در تهران کجا بریم پارک ارم را انتخاب می کنند می توانند از بزرگترین باغ وحش تهران نیز دیدن کنند. باغ وحش پارک ارم انواع حیوانات از جمله گور خر ایرانی و گوزن زرد ایرانی و پلنگ های نر و ماده ایرانی و شترهای دو کوهان و ببر سفید بنگال و فیل های سریلانکایی و میرکت یا دو عصا را در خود جای داده که بسیاری از این حیوانات گونه های در معرض انقراض هستند و هدف این باغ وحش نگهداری از این گونه های منحصر به فرد علی الخصوص در حیات وحش کشور عزیزمان ایران می باشد.

همچنین مجموعه پارک ارم از یک استخر روباز و سرسره آبی و همچنین یک دریاچه زیبا نیز بهره می برد که در کنار موارد ذکر شده در بالا می توانند محیطی لذت بخش برای مراجعه کنندگان خود به همراه داشته باشند. در دریاچه زیبای پارک ارم امکان قایق سواری و ماهیگیری نیز وجود دارد.

مجموعه پارک ارم در غرب تهران و اتوبان شهید باکری و در چهار کیلومتری جاده تهران کرج قرار دارد.

دیگر نقاط دیدنی تهران

اگر هنوز پاسخ خود را در خصوص پرسش برای تفریح در تهران کجا بریم پیدا نکرده اید چند مکان زیبای دیگر را نیز در انتهای این مقاله به شما معرفی می کنیم. پل زیبای طبیعت یکی از مکان های جدید در شهر تهران به شمار می رود که به محض افتتاح به علت زیبایی محصر به فرد خود روزانه ده ها نفر از ساکنین و گردشگران تهران بزرگ را به سمت خود جلب می کند.

بازار سنتی تجریش نیز که نزدیکی میدان تجریش و امکان تفریحی شمال تهران قرار دارد با معماری خاص و سنتی ایرانی که شما را به یاد بازارهای ایران قدیم می اندازد و کالاهای منحصر به فرد از پوشاک گرفته تا انواع میوه ها و ترشیجات می تواند مکان مناسبی برای تفریح در تهران باشد. بازار تجریش یکی از اولین بازارهایی است که هر مسافر دلش میخواهد برای تفریح و گذراندن وقت با رسیدن در تهران به آنجا برود. پس با رفتن به بازار تجریش علاوه بر اینکه پاسخ خوبی برای تفریح در تهران کجا برویم دریافت کرده اید، میتوانید خرید خوبی را هم تجربه کنید.

اگر رفتن به بازار بزرگ تهران را از دست دادید، نگران نباشید. خیابان ولیعصر یکی از بلندترین خیابان های دنیا به شمار می رود که هنوز پوشش گیاهی خود را در بسیاری از نقاط حفظ کرده و بازارهای متعددی در این خیابان وجود دارند از جمله بازار بزرگ دستفروشان تهران که بازدید از این مکان نیز خالی از لطف نیست.

برج تاریخی طغرل و بوستان جمشیدیه و پارک ملی تهران و موزه سینمای ایران نیز می توانند برای علاقمندانبه گشت و گذار در تهران مکانهای مناسبی به شمار آیند. با این همه نقاط دیدنی در پایتخت سوال از اینکه برای تفریح در تهران کجا بریم بی مورد است و باید هر چه زودتر از مکانهای دیدنی این شهر بازدید کرد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *